Want neem aan dat je wel ook gasstelletje oid mee hebt?
Haha, dat klinkt inderdaad wel een beetje raar ja
Bij korte tripjes (tot 4/5 dagen) gaat bij ons niet altijd het gasstel mee, want dat vind ik altijd toch wel veel ruimte innemen, niet alleen het gasstel zelf, maar alle kookspullen bij elkaar, gastankje, pannen, tafeltje voor het gasstel, etc. Dus dan doen we het vaak met alleen koffie/thee/bouillon uit de waterkoker en wordt er verder niet echt gekookt. We overleven dan op stokbrood met lekkere franse kaas, salades, fruit en af en toe wat afhalen of uit eten ergens.
En los daarvan vind ik een waterkoker prettiger dan een fluitketel, dus ook als het gasstel wel mee is, dan nog gebruik ik 's morgens voor de koffie het liefst de waterkoker. Ach ja, ieder zijn afwijking :lol:
We hebben vandaag de tent opgezet, ik zag er wel tegenop maar al met al stond deze in ruim een uur, compleet met luifel, en slaapcompartimenten enz… De eerste keer opzetten is toch altijd even kijken, is alles wel compleet, hoe moet het, wat is de voor/achterkant, hoe werkt e.e.a… na hier en daar wat puzzelen, gelukt. De laatste keer dat ik een tent op heb gezet is toch al weer jaren geleden en manlief had nog nooit een tent aangeraakt haha… maar al doende leren we. Volgende keer gaat het sneller. Ik heb, zeker na vandaag, nog meer zin in de vakantie!!
Wij zijn met Hemelvaart voor het eerst samen wezen kamperen, met hond Saar. Saar deed het supergoed, beter dan we hadden verwacht. De tent daarentegen vond ik wat minder. We hebben hem ook een paar jaar geleden eens bij de Praxis meegenomen voor iets van 100 euro. Groot is die wel (6-pers), maar de stokken erg slap, de tent ging alle kanten op bij wat wind, regen bleef erop zitten, waardoor de tent bijna instortte en aan de onderkant een flinke opening wat ook erg veel kou en wind gaf.
Het Hemelvaart weekend was niet echt lekker droog en warm, dus dat was wel een beetje drama. Ook was het luchtbed lek en het matje dat ik daarna gebruikte bleek ook niet goed meer te zijn. Al met al dus het hele weekend lopen rillen van de kou en niet geslapen. Nou, geweldige eerste ervaring dus… Vriend slaapt nog op een spijkerbed, dus die heeft prima geslapen en vond het allemaal wat minder erg, hij heeft het ook eigenlijk nooit koud.
Anyway, kamperen vind ik wel erg leuk en gezellig, vroeger altijd gedaan. En ideaal met hond en (hopelijk) kinderen. Dit jaar gaan we in de zomer naar een huisje, maar volgend jaar gaan we wellicht weer kamperen. Dus ik lees hier lekker mee met jullie ervaringen.
Wij gaan in ieder geval op zoek naar een nieuwe tent, met inritsbaar kuipzeil! Naast dat dat warmer is, kan de hond dan ook niet ontsnappen en het scheelt ongedierte volgens mij. Qua matjes zou ik graag advies willen. Ik heb ook aan een vouwwagen gedacht, wegens het van de grond slapen, maar die dingen zijn best wel duur (zag ze voor € 10.000!) en onze auto’s hebben beide geen trekhaak. Dus dan ga ik waarschijnlijk liever voor een goede tent, maar dan moet ik echt een goed matje hebben om op te slapen, want ik kan niet zo goed tegen slecht slapen, zeker niet als dat een hele vakantie zo is.
Ik heb vorig jaar een vouwwagen gekocht via mp en als je daar zoekt dan zijn ze niet zo duur hoor!!
Ik heb mijne samen met een trekhaak laten monteren voor 2500 euro…viel me dus heel erg mee.
Ik heb een hele makkelijke camplet met een 1,2,3 systeem, 1. je klapt de keuken open, 2. je klapt de bak open, 3. je trekt de tent erover heen…geen gedoe met tentstokken enz…hij staat zo.
Ik heb de kleine, de apollo, maar je kan ook een iets grotere kopen de camplet concorde…staat een hele mooie op mp voor 2300 euro met gastencabine (ideaal voor de hond).
Ik wil geen tent omdat ik het op de grond slapen helemaal niks vind en slaap gewoon niet goed op een luchtbed.
Wij zijn ook met hemelsvaart wezen kamperen en ja het was koud, maar s`nachts heb ik het niet koud gehad, lekker boven de grond.
Voor ons is een vouwwagen ook gewoon geen optie omdat we dat ding dan weer ergens moeten stallen. Ook heeft manlief de ervaring met verderweg kamperen dat een vouwwagen toch je snelheid beperkt en je dus langer doet over de heen en terugreis… Ook vind hij het nogal een gedoe om zo’n ding met name weer schoon en droog in te pakken… Iets wat niet altijd goed gaat en dan moet dat thuis weer…
Een tent stal je op zolder, bij slecht weer pak je hem alsnog zo in, desnoods deels in vuilniszakken. bij thuiskomst is het dan relatief snel nagedroogd… wij hebben dat wel eens in de badkamer gedaan en ook wel eens gewoon in de woonkamer… je hoeft dan niet de tent uit de wagen te knopen of te hopen op droog weer zodat je hem alsnog buiten kan drogen…
Ik had altijd een vast kuipgrondzeil, dat maakt de tent wel zwaar… nu inritsbaar en dat is ook weer makkelijker, want nu met proef opzetten heb ik hem net niet droog en schoon naar binnen kunnen halen, maar 2 dagen later was het wel super weer… even op de oprit, nadrogen en vegen en alsnog droog opgeslagen weer.
Als je graag van de grond slaapt, dan zou ik gaan voor een 3 poots veldbed van alu en stevig canvas. Ik heb 1 x een weekend zo geslapen, met als matras een self inflate erop en ik sliep heeeeerlijk. Dus dat is wel iets wat nog op mijn wensenlijstjes staat… Als je wel op een luchtbed gaat, scheelt het enorm om er een isomat/picknickkleed onder te gooien en wij hebben naast slaapzakken/dekbedden altijd fleeceplaids mee, gewoon van ikea, maar die geven heerlijk extra warmte. En ik heb ook altijd 2 ouderwetse rubberkruiken mee… die vul ik dan met heet water en leg ik ter voorverwarming in de slaapzak… dan wil het prima. geloof me, ben ook een koukleum
Nou, luchtbedden gaan hier dus altijd lek. En ik heb wel eens zo’n veldbedje ergens gezien, maar naast dat in dat niet zo gezellig vind (je kunt dan niet lekker tegen elkaar aan kruipen), gaan die dingen vaak maar tot 80 kilo en daar heb ik dus niets aan.
Nouja, we gaan hier nog wel bedenken wat we willen, vouwwagen of tent, caravan kan ook nog. Het is sowieso pas voor volgend jaar. Maar ben blij met de tips!!
Wij hebben ook gekeken voor een vouwwagen… maar tot nu toe nog niet warm voor gelopen:
Je moet hem stallen, onze tent ligt nu in de garage.
Duur in aanschaf (ik vind 2500 euro wel veel voor een tweedehands geval ten opzichte van de 800 euro die ik voor mijn enorm grote en luxe nieuwe tent betaald heb. )
Een 6 persoons tent is moeilijk te vinden, dan zit je met ondertentjes, ik ben niet claustrofobisch… maar daar krijg ik het toch benauwd van!
Een tentje apart voor de kinderen wil ik niet, omdat in het gebied waar wij naar toe gaan vorig jaar meisjes zijn verkracht in hun eigen tent, daarbij mag er niet op elke camping een bijzet tent geplaatst worden en ben je ook nog eens duurder uit.
Een caravan lijkt me wel kei leuk, maar een 6 persoons vind ik wat te groot en prijzig, ik denk als de kinderen straks de deur uit zijn, dat een caravan een leuk alternatief is. Dan wil ik een kleintje, lekker compact, waar je echt mee rond kunt trekken.
Qua bedjes… wij hebben selfinflatables gekocht, maar ik ga er bij mijn man en mij, toch nog een dik stevig luchtbed (2 persoons) onder leggen… Dan ligt het toch hoog, wat stabieler dan een luchtbed. en heb ik geen last van de kou die een luchtbed met zich mee brengt.
Ik ben ook niet meer de dunste en ik wil gewoon niet het gevoel hebben dat ik met mijn heupbotten op de harde grond lig.
Hopen op mooi weer en speelgoed als eerste uit de auto halen, en evt een filmpje op de ipad laten kijken. Maar ik weet het nog niet omdat we nog niet voor het echie weg zijn geweest.
Hoe houden jullie de kinderen bezig als jullie de tent op gaan zetten?
Die houden elkaar bezig of zoeken andere kinderen op de camping :thumbup: .
Alleen niet veilig om zelf rond te struinen baby/dreumes/jonge peuter gaat even snel in het campingbedje.
Maar op zich is onze tent alleen op te zetten, dus als dat allemaal niet lukt, dan zou 1 van ons de tent grotendeels alleen kunnen doen (alleen wel handig bij de U stuk (nou ja omgekeerde U) even 2 handen extra te hebben, maar dat is 3 minuten werk).
De oudste 2 wilden vorig jaar ook wel helpen, dus die hebben we gewoon 2 luchtbedden voor de voeten geworpen, pomp erbij: leef je uit :mrgreen: .
Op de camping waar we dit jaar heen gaan is er een speeltuin vlakbij, dus daar gaan de oudsten heen. Evt leg ik idd een matras neer die ze op kunnen pompen, hebben we vorig jaar ook gedaan.
De jongste gaat in het campingbedje of evt de buggy met een koekje ofzo
Het komt altijd wel goed, ik heb nooit ‘last’ van ze gehad.
Het eerste jaar met onze dochter (die was toen net 1) kwamen we laat aan, met etenstijd.
Dus die was moe en hongerig. Dat willen we nooit meer. Ik kom het liefst vlak na het middageten aan. En de jaren erna lukte dat ook.
Verkracht in eigen tentje? Wat afgrijselijk! Dat je zelfs daar rekening mee moet houden… wat is er nou toffer voor stoere meiden dat ze in hun eigen tentje mogen… dat was hier toch ook wel de planning over een paar jaar…
Wij hebben de vouwwagen uit Engeland laten komen en daar hebben we heel wat op bespaard… We hebben een 6 persoons, dus 1 van de dames kan onder, evt beiden als ze willen. Mij lijkt het niks, ook het idee van instorten vergeet ik maar snel Onze dame vond het een heerlijk plekje, echt haar plekje en zo lagen ze net iets verder van elkaar af waardoor de ochtend voor de oudste net iets of wat langer werd… Ik denk wel dat ze in de toekomst misschien juist wel samen boven slapen maar dit jaar maar weer eens zien hoe t loopt.
En wat de kids doen… ons een beetje in de weg lopen, helpen, wat spelen, zeuren enz haha! Vorig jaar dabberden ze wat rondom ons heen, bij vetrek is het makkelijker, gaan ze spelen want is alles al bekend terrein. Vrienden met wie we dit jaar gaan, moesten een tent opzetten, gooiden een kleedje neer waar hun meiden braaf op gingen zitten spelen, dat doen die van ons niet denk ik Voordeel, dit jaar staan zij al als wij aankomen, dus dan zijn de meiden meteen onder de pannen!
Beetje lekkers, beetje hulp vragen en als het grootste deel staat gaat papa meestal met hen op verkenning. Ik heb geen rust tot alles een plekje heeft en richt dan de keukenkast, slaapkamers enzo in, dan heb ik pas echt vakantie.
Het heeft ons behoorlijk wat gescheeld, maar hoe het precies werkt… Gegoogled op ons merk vouwwagen en daar zijn ze veel goedkoper. Manlief heeft contacten in Engeland en ervaring met invoeren vanaf daar. Dus vandaar dat dat zo gelukt is. Wel per mail gekocht en daarna dus laten verschepen. Maar, wel de vraag of je echt koopt wat je ziet, daar had ik later mijn twijfels wel bij, maar ik had wel het model wat ik wilde dus was allang blij. Of iedereen dit zomaar kan, geen idee…
Super veel zin in !!! We zijn alleen nog op zoek naar huur-aanhangwagentje…
Wou alleen dat we de komende weekenden niet zo vol zaten, willen de tent nog ff opzetten… Misschien toch een gewone kleine camping hier in de buurt zoeken waar we een dagje kunnen staan…
Wij gaan aankomend weekend kamperen bij landal rabbit hill.
Ben benieuwd hoe het gaat, of de tent snel op te zetten is (denk het wel) en of we alles mee krijgen. We willen alvast kijken of alles er in past voor de zomervakantie.
Riki. onze buren verhuren hun aanhangwagen… is best een grote, dus je moet hem wel kunnen trekken… formaat vouwwagen. Ze hebben ook een iets kleinere… moet je even googlen op comfycamp… kun je hem ophalen hier in de wijk…