Kampeer vragen

@mamaMarije wrote:

@Cell wrote:
Als ik dat zie… dan is dat reden rechtsomkeert te maken… doe mij maar een klein knusse camping met overwegend tentkampeerders type de waard of iets anders puntigs… :lol:

Jeuh, ik mag bij Cell op de camping :dance: :mrgreen:

Hahahahaha…

Enige puntigs dat ik heb zijn mijn tarpstokken… tellen die ook? :lol:

Ik zal de hoekpunten van jou tunnel meerekenen als iets puntigs… maar in the end… zie ik graag echte tenten :stuck_out_tongue: hihihi… Glapjuh natuurlijk… maar blijf piramides wel het mooiste vinden… gewoon smaak… associatie met oerkamperen enzo… :inlove:

Ik droomde vannacht dat we op vakantie waren, en ik alle kleding was vergeten haha

Toen ik wakker werd was ik bijna van plan om alvast de tassen te gaan pakken, maar ja… we gaan pas over 2 maanden dus een beetje vroeg haha

Haha Dark angel… nu al in de vakantiestress. Dat zul je in elk geval niet (meer) gaan vergeten denk ik zo. :mrgreen:

Hier staat de tent inmiddels in de tuin… wel lachen want we hebben creatief moeten zijn om onze tent neer te zetten in onze vinex postzegel… maar hij staat en nu willen de kinderen dolgraag vannacht in de tent slapen, dus we hebben gezegd… nou vooruit, why not. Morgen word het mooi weer, droog en 16 graden, dus dan kan hij droog weer worden opgepakt (hopelijk).

ons heerlijke plekje vorig jaar… 20 autominuten van huis op een stroomloos natuurkampeerterrein… een daalders plekje :mrgreen:

Naast ons stond een vergelijkbare tent voor een paar dagen en dat was puur vermaak, heerlijk.

Mensen hadden ook 4 kindjes en nog nooit gekampeerd, maar ja die huisjes toch duur, dan maar kamperen, direct duur spul aangeschaft allemaal.

Maar oh oh oh wat hadden ze het zwaar. In die week 1 bui in de nacht gehad… ja dan is het gras nat… en ja je voeten dus ook… en als je kinderen dan de tent inrennen… en oh jee, hoe moeten die voeten dan weer schoon en en en? Ik gok dat die komend zomer op een zeer luxe camping staan indien mogelijk met privé sanitair (en voor hetzelfde geld hadden ze ook in een huisje kunnen gaan zitten waarschijnlijk :wink: ).

En ooit eerste vakantie met kind achterburen in een klein tentje, laag bij de grond stoeltje, wandelsandalen en lichtgewicht dagrugzakken… echt primitieve kampeerders.

Tot we de volgende morgen wakker werden van een wel erg bekende brrrrrrr: de Senseo! :lol:

Oooh nu wil ik dus zon en wel nu kamperen!!

Ik beneenkeer mijn eigen slaapzak vergeten :mrgreen:

Gelukkig had de vriendin die mee was er twee mee omdat ze een koukleum is, maar we hadden het toch wel frisjes snachts :lol:

Stroomloos… nee dat kan ik dan weer niet aan. Ik houd van kamperen, en niet hutje mutje, liefst zo’n rustig sfeertje, maar toch meer dan “niks” maar ben toch wel van het iets luxer kamperen 8) Knap hoor, in deze tijd zo nog kunnen kamperen!!!

Hoezo knap?

Ik snap niet dat mensen t nognkamperen noemen als ze heel hun hebben en houwen meeslepen en zou niet weten wat ik met stroom zou moeten doen op mn kampeerplek.

hier ook geen probleem met stroomloos hoor… ik zou alleen kunnen bedenken stroom nodig te hebben voor het opladen van mijn mobiel… en misschien handig voor een koelbox… maar tot op heden red ik het prima met 6 koelelementen waar ik er steeds 3 van invries bij het beheer/receptie…

Verder hebben we zaklampen/gaslampen… en water koken voor koffie gaat ook heel prima met een fluitketel… meteen een kan vol opgiet koffie en ik kan toe… wekker op batterijen mee… dus nee, ik heb geen stroom nodig…

Wieniex, ging jij nou naar L’Hirondelle?

Mooi plekje, gaaf beekje, lange smalle camping dus minder als je ver van het zwembad afstaat en ze hebben een beerput die nogal kan stinken… Vriendin is er vorig jaar geweest in een lodge tent… ze had het enorm naar t zin, maar had het dus wel over die beerput en ze vond de beheerder onvriendelijk… hahaha… nou vind zij alle fransen naar volk, dus dat zegt niet zo veel… Maar ze vond het dus verder wel een gave camping…

Manlief werkt op vakantie, dus alleen al de oplader. We hebben ook een lamp op stroom en ik wil echt wel mijn mobiel opladen. Aangezien de jongste erg, lees te erg vroeg wakker is zetten we daar wel eens een filmpje voor aan, dus nee ik kan niet zonder stroom en vind het dus knap dat je in een tijd van laptops, mobiels enz zonder stroom kan :smiley: Wij huren een koelkast trouwens, maar koken wel op een gas en idd ik kook wel thee en koffie water op het vuur, omdat ik dat heerlijk bij camping vind horen!

Cell, idd naar l’hirondelle. Collega van mij is er 3 jaar geweest, jaren geleden en was erg lovend. De recencies nu zijn ook ok, sanitair soms iets minder, maar dan moet je iets verder lopen voor een betere. We hebben bewust gevraagd om een centrale plek, dus we zitten midden op de camping ipv de 1,5 km plaatsen op zijn verst, anders waren we niet gegaan. Beerput… jakkie… hoop niet dat wij daar in de buurt staan… ik lees er niets over in recenssies… weet je waar die lligt? Degene met wie ik mailcontact heb gehad was wel heel vriendelijk en meedenkend. Als ie dat in het echt niet is, tja, so be it haha!

Zit zij ook op kok? Ben wel benieuwd wat ze verder ervan vond!

Ik heb ook wel stroom nodig hoor. Idd voor de opladers (telefoon en fototoestel, en soms de filmcamera). Verder voor de koelbox (nu dan de gehuurde koelkast). Nee, zonder stroom kan ik niet op de camping haha

Een paar dagen zal nog wel gaan, maar 2 weken. Nee :slight_smile:

OOooowww ik kan niet wachten tot we op vakantie gaan. Ik ben de laatste dagen bezig met de vakantielijst, want moet ik nog kopen enz.

En dan op zoek naar uitjes in de omgeving van de camping.

Zo komt het vakantiegevoel wel op gang zeg.

Eerst maar eens een weekendje kamperen over 3 weken.

Wij hebben wel altijd gewoon onze telefoons bij ons, maar die zetten we ook regelmatig uit zodat de batterij langer meegaat en je kunt op iedere camping wel je telefoon even opladen hoor, vaak zijn er zelfs een soort kluisjes waar je dan je telefoon in kan opladen dus hoef je ook niet bang te zijn dat ie gejat wordt.

@Lune wrote:

Wij hebben wel altijd gewoon onze telefoons bij ons, maar die zetten we ook regelmatig uit zodat de batterij langer meegaat en je kunt op iedere camping wel je telefoon even opladen hoor, vaak zijn er zelfs een soort kluisjes waar je dan je telefoon in kan opladen dus hoef je ook niet bang te zijn dat ie gejat wordt.

Hier idd ook bewust overdag de telefoons uit als we op vakantie zijn… we zijn namelijk op vakantie. Ook thuis heb ik mijn telefoon niet (meer) opgeplakt) vorig jaar had ik ivm met mijn vader wel vaker contact met mijn moeder. Overdag keertje bellen en in de avond had ik mijn telefoon aan zodat ze mij eventueel konden bellen.

En bij nood had ik ook zo thuis kunnen zijn.

Ben toen halverwege nog een nacht thuisgeweest met de jongste… ja toen heb ik thuis de telefoon wel even opgeladen.

Maar onze camera accu kan heeeeeel lang mee, dus daar hoef ik geen stroom voor en tja koelbox… wij hebben koelelementen :lol: .

Op natuurkampeerterrein dan weer geen stroompunt laat staan kluisjes.

Wij houden altijd onze telefoons aan overdag. Oa voor ons alarmsysteem en ik wil altijd bereikbaar zijn voor mijn ouders.

Telefoon opladen kan ook in de auto, zeker als je een keer een uitstapje wat verder weg doet. Wij hebben wel altijd telefoons bij ons, die staan wel aan, maar gebruiken we verder niet, dus dan kun je er wel een week mee doen.

Overigens vind ik stroom wel handig, vooral voor de waterkoker. Maar een must is het niet.

@Mejis wrote:

Overigens vind ik stroom wel handig, vooral voor de waterkoker. Maar een must is het niet.

hé ik heb al veel dingen gehoord in de loop der jaren waarom mensen niet zonder stroom zouden willen dan wel kunnen … maar de waterkoker was er nooit 1 van :lol: .

Want neem aan dat je wel ook gasstelletje oid mee hebt?

@mamaMarije wrote:

@Lune wrote:

Hier idd ook bewust overdag de telefoons uit als we op vakantie zijn… we zijn namelijk op vakantie. Ook thuis heb ik mijn telefoon niet (meer) opgeplakt) vorig jaar had ik ivm met mijn vader wel vaker contact met mijn moeder. Overdag keertje bellen en in de avond had ik mijn telefoon aan zodat ze mij eventueel konden bellen.

En bij nood had ik ook zo thuis kunnen zijn.

Ben toen halverwege nog een nacht thuisgeweest met de jongste… ja toen heb ik thuis de telefoon wel even opgeladen.

Maar onze camera accu kan heeeeeel lang mee, dus daar hoef ik geen stroom voor en tja koelbox… wij hebben koelelementen :lol: .

Op natuurkampeerterrein dan weer geen stroompunt laat staan kluisjes.

Grappig zo zie je dat het echt per terrein verschilt, want onze ervaring is juist bij natuurkampeerterreinen dat je kan opladen zonder bang te zijn da je je telefoon kwijt bent!

Ach iedereen moet kamperen zoals hij/zij het prettig vindt… het moet bovenal vakantie zijn; ontspannen, genieten en sfeervol… voor de een is dat nepbloemtjes op tafel met slingers gekleurde lampen, Senseo en schotel antenne en de ander is al blij met een hurktoilet.

Ik denk dat wij zelf ergens tot de grijze middenmoot behoren.

We kamperen met tent, maar wel met stroom. Prive sanitair is geen must, wel dat het schoon is. Stroom is wenselijk, omdat ik nu eenmaal graag ook wil genieten van koud eten en drinken, zeker in de hitte, telefoon moet het doen in noodgevallen, maar bereikbaar zijn is niet belangrijk. Verder gebruiken wij stroom voor fototoestel op te laden en voor een minilaptop, wij hebben geen internet op de telefoon, en het kan soms heel handig zijn in zuid frankrijk ook te kunnen internetbankieren, of iets van belang op te zoeken, maar eigenlijk alleen als het niet anders kan, ik gebruik het niet voor andere dingen, vakantie is echt ook een beetje afgesloten zijn van de sociale contacten thuis, en veel tijd te nemen om gezellig samen spelletjes te doen enzo, ik vind dat juist wel wat hebben… hoewel ik thuis graag hier en op facebook kijk, moet ik er op vakantie niet aan denken. Een natuurterrein is niets voor ons… ik hoef geen massa, drukte en animatie, maar een leuk speeltuintje en zwembad is toch wel heel fijn, zeker in zuid frankrijk. Oh en een wasmachine of wasgelegenheid, op de camping, of in de buurt, is ook wel gewenst… Meer wensen heb ik dan ook niet, maar ook zeker niet minder. :slight_smile: