Ja Marda, dat kan je nou wel zeggen, maar ehā¦ ik heb hem nog niet gezienā¦ mag je wel even mailen hoor :mrgreen:
overigens, mijn lijst ingepakt is net zo groot als die van MamaMarijeā¦ als het in zakken en bakken zit, is het hetzelfde alleen omdat ik beroepschaoot ben en mijn bijnaam Juffie vergeet-me-wel isā¦ specificeer ik zoveel mogelijkā¦ dus bij mijn ātas per persoonā staat er ook vermeld wat er dan IN die tas pp gaatā¦
Trouwens, Mardaā¦ aangaande onze agenda prik, ben ik eens gaan neuzen naar een leuke campingā¦ is niet heel erg in de buurt, nog enerzijds noch anderzijdsā¦ maar een soort van in het middenā¦ het is wel een camping duurder dan ik normaliter betaalā¦ maar het lijkt me wel heulllll leuk!
In de betuwe! camping de Lievelinge, als het me lukt om de hond nog wat dagen in pension kwijt te kunnen, dan ga ik boeken. Als Cody mee moet, ga ik nog even extra nadenkenā¦
Als je het zo bekijkt is mijn lijst ook niet zo lang:
Ingepakte auto
Ingepakte dakkoffer
ingepakte bagagewagen
enā¦ KLAAR! :mrgreen:
Dus bij deze mijn lijst
Cell, zie je welā¦ ik had al zoān voorgevoel dat we de locatie niet vast moesten leggen. Als jij daar heen gaat, zal ik dan dagje met mijn ālievelingenā komen?
Ik ben heel benieuwd of mijn beeld van āvrouw al roerende met pollepel in bak met onderbroeken voor tent met koters er om heenā klopt :mrgreen:
Als je het zo bekijkt is mijn lijst ook niet zo lang:
Ingepakte auto
Ingepakte dakkoffer
ingepakte bagagewagen
enā¦ KLAAR! :mrgreen:
Dus bij deze mijn lijst
Die van ons is dan alsnog korter :lol:
Geen bagagewagen.
Maar hier dus iemand die genoeg heeft aan de tas pp... de rest is routine.
Jaaaarenlange routine... het is zelfs zo erg dat mijn moeder toen ze vorig jaar even langskwamen bij ons op de camping blind kon vinden wat ze zocht... omdat ik dus dingen op dezelfde plek heb staan als zij vroeger :mrgreen: .
Overigens passen de spullen van de kinderen in 2 tassen tot nog toe.
hahahahaā¦ jij met je bak vol onderbroekenā¦ dat moet ik echt de komende jaren nog gaan aanhorenā¦ of niet :lol:
Maar zullen we het van het weer laten afhangen? Als het lekker weer is dan, dan kom je maar met het spul en anders kom ik naar jouā¦ als break voor de regenā¦ whahahaha
Maar weet jeā¦ daar hebben ze iets moois voor: WINKELS :mrgreen: .
Nee, echtā¦ ben gewoon een kind van mijn vaderā¦ kinderen mee? tent mee? slaapspullen mee? Ja? De rest kan je kopen (en dat is zowel bij hem als bij mij vrijwel nooit nodig of dus iets kleins als lucifers of koffiefilters oid).
Wat voor tassen gebruiken jullie? weekendtassen? of van die boodschappentassen?
Ik vind het altijd heel moeilijk te kiezen hoeveel kleding per kind.
Ik wil niet te veel meenemen, maar ook niet te weinig.
Neem dit jaar wel extra wasmiddel mee omdat ook mijn hardloopkleding mee gaat.
Ik neem weekendtassen, bigshoppers, plastic tassen en rugzakken mee, dus eigenlijk alles wat een beetje voldoet als ātasāā¦ Veder gaan er ook een aantal kratten mee, maar deze gebruik ik misschien maar een paar om iets in te vervoeren de rest gebruik ik als kast in de tent. Kratten vind ik persoonlijk niet makkelijk in de auto, omdat ze de ruimte niet evenwichtig verdelen, en als je ze niet strak genoeg vastzet kan de boel ook nog eens om vallen, met alle gevolgen van dien.
Het idee van Cell, de plunjezakken van 1 meter hoog, vind ik echt een geniaal idee, maar gezien ik niet alles direct voor het eerste jaar wil aanschaffen misschien wat voor volgend jaar.
Voor de kinderen wil ik elk 5 sets kleding mee nemen: 1 set warme kleding en verder 3 sets speelkleren (kleren die vies/kapot mogen) en een set nette kleding. Op de camping waar wij naar toe gaan is een wasmachine, dus meer kleding is ook niet nodig, de rest was ik tussendoor. Dat geldt ook voor handdoeken enzoā¦ tussendoor een wasje kunnen draaien scheelt enorm in de hoeveelheid kleding/handdoeken om mee te nemen.
Nee, echtā¦ ben gewoon een kind van mijn vaderā¦ kinderen mee? tent mee? slaapspullen mee? Ja? De rest kan je kopen (en dat is zowel bij hem als bij mij vrijwel nooit nodig of dus iets kleins als lucifers of koffiefilters oid).
Hangt er vanaf waar je naar toe gaatā¦ In zuid- frankrijk zijn niet veel kampeerwinkels e.d. meeste kun je daar in de supermarkten krijgen, maar niet alles, maar ach zo lang het alleen de lucifers zijn die je vergeet is het te overzien
Ja, ik wil ook wel de wasmachine gebruiken op de camping, maar liever maar 1 keer.
Ik had al meer kleding in gedachten haha
7 shirts
2 mouwloze shirts
7 korte broeken
2 lange broeken (waarvan 1 joggingbroek)
1 vest
en dan nog een zomerjas en de zwemkleding enzo
maar vaak als ik bezig dan gooi ik er geregeld nog wat uit, omdat ik ook wil dat het in 1 tas gaat passen
wij gebruiken meestal maar 2 kratten. 1 voor boodschappen (melk, suiker, zout, peper enz) en 1 krat met ander rommel (schriften, pennen, lucifers, spelletjes enz)
Ik heb ze binnen trouwensā¦Ze zijn echt gemaakt van dik stevig canvas, dus niet dat ze zo stuk gaanā¦ Ze ruiken echter wel naar jute/canvasā¦ dus we hebben ze nu buiten liggen en ingespoten met wasverzachter verdund met waterā¦ als het niet wat word, dan ga ik ze gewoon wassenā¦
Verder voldoen ze perfect, hebben er 1 voor de gein gevuld en alles kan erin.
Overigens gebruik ik ook graag big shoppers en gymtassenā¦ zelfs schoenen gaan niet los mee, alles verpakt, raak ik ook niks kwijt.
Boodschappen neem ik zo min mogelijk mee, hooguit wat we de eerste 2-3 dagen nodig hebben, alles wat ik daar kan kopen neem ik niet mee.
Op een ander forum stelde laatst iemand de vraag hoe het toch kwam dat ze altijd ruimte te kort kwamen in de autoā¦
Een van de antwoorden daarop is de moeite waard te delen :mrgreen:
Met stijgende verbazing loop ik soms over de camping, verbijsterd over de uitdragerij die sommigen om zich heen hebben verzameld. En soms zie je de minimalist waarvan je denkt dat die 20 min voor vertrek heeft besloten op vakantie te gaan. Maar de hamster trekt nu eenmaal meer de aandacht. Een partytent rijkelijk gedecoreerd met kleurrijke lampjes. Een oventje om meegebrachte broodjes af te bakken. Een aanhanger tot de nek toe volgeladen met bier van het eigen favoriete huismerk. Een racefiets met volledige outfit terwijl je gewoon weet dat die rommel de rest van het jaar nog niet is aangeraakt. Een skottelbraai met 10 verschillende mogelijkheden terwijl je er in de praktijk 2 van gebruikt. Een breedbeeld TV met schotelantenne, een draad die je tussen twee bomen kunt spannen om te kunnen koorddansen, een paar levensgrote luidsprekers om aan de rest van de bezoekers te laten horen hoe wanstaltig jouw muzieksmaak wel is. Broodbakmachines, stretchers, skateboards, driewielers of juist 1 wielers en natuurlijk niet te vergeten het boeket kunstbloemen voor op de campingtafel.
Maar is het uiteindelijk niet aan degene zelf om te bepalen wat voor hem/haar de juiste balans is? Persoonlijk gruwel ik van dunne oude handdoeken. Zowel aan mijn lijf als aan het droogrek. Want ja dat is mogelijk ook zoĆ¢ā¬ā¢n overbodige sta in de weg waar ik met graagte mijn heerlijke dikke zachte badhanddoeken aan te drogen hang terwijl het boeketje nepbloemen steevast een prominente plaats inneemt op ons op de vouwwagen afgestemde kleurrijke plastic tafelkleedje compleet met hoekverzwarende olifantjes om het geheel op zijn plek te houden. Dus dat is geen tip. Proefondervindelijk vaststellen wat je niet nodig hebt wel. En een kind thuis latenĆ¢ā¬Ā¦dat scheelt ook. Maar dat kan slechts met wederzijds goedvinden.
Boodschappen neem ik zo min mogelijk mee, hooguit wat we de eerste 2-3 dagen nodig hebben, alles wat ik daar kan kopen neem ik niet mee.
Op een ander forum stelde laatst iemand de vraag hoe het toch kwam dat ze altijd ruimte te kort kwamen in de autoā¦
Een van de antwoorden daarop is de moeite waard te delen :mrgreen:
Met stijgende verbazing loop ik soms over de camping, verbijsterd over de uitdragerij die sommigen om zich heen hebben verzameld. En soms zie je de minimalist waarvan je denkt dat die 20 min voor vertrek heeft besloten op vakantie te gaan. Maar de hamster trekt nu eenmaal meer de aandacht. Een partytent rijkelijk gedecoreerd met kleurrijke lampjes. Een oventje om meegebrachte broodjes af te bakken. Een aanhanger tot de nek toe volgeladen met bier van het eigen favoriete huismerk. Een racefiets met volledige outfit terwijl je gewoon weet dat die rommel de rest van het jaar nog niet is aangeraakt. Een skottelbraai met 10 verschillende mogelijkheden terwijl je er in de praktijk 2 van gebruikt. Een breedbeeld TV met schotelantenne, een draad die je tussen twee bomen kunt spannen om te kunnen koorddansen, een paar levensgrote luidsprekers om aan de rest van de bezoekers te laten horen hoe wanstaltig jouw muzieksmaak wel is. Broodbakmachines, stretchers, skateboards, driewielers of juist 1 wielers en natuurlijk niet te vergeten het boeket kunstbloemen voor op de campingtafel.
Maar is het uiteindelijk niet aan degene zelf om te bepalen wat voor hem/haar de juiste balans is? Persoonlijk gruwel ik van dunne oude handdoeken. Zowel aan mijn lijf als aan het droogrek. Want ja dat is mogelijk ook zoĆ¢ā¬ā¢n overbodige sta in de weg waar ik met graagte mijn heerlijke dikke zachte badhanddoeken aan te drogen hang terwijl het boeketje nepbloemen steevast een prominente plaats inneemt op ons op de vouwwagen afgestemde kleurrijke plastic tafelkleedje compleet met hoekverzwarende olifantjes om het geheel op zijn plek te houden. Dus dat is geen tip. Proefondervindelijk vaststellen wat je niet nodig hebt wel. En een kind thuis latenĆ¢ā¬Ā¦dat scheelt ook. Maar dat kan slechts met wederzijds goedvinden.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: leuk stukje Marda!
Ja ik lees mee, omdat ik ook dol ben op kamperen ;) Alleen huren wij dus een kant en klare tent met alles erin :oops: hoewel ik wel graag over een paar jaar zelf een tent zou willen kopen en daarmee gaan, scheelt toch een pak geld. Alleen of alles dan in de auto past, pfff.. ach we hebben een Peugeot 307 SW en een dakkoffer... Ben wel al weg van die Ambato VI deluxe :lol:
Hangt er vanaf waar je naar toe gaatā¦ In zuid- frankrijk zijn niet veel kampeerwinkels e.d. meeste kun je daar in de supermarkten krijgen, maar niet alles, maar ach zo lang het alleen de lucifers zijn die je vergeet is het te overzien
Mwoah, wij gingen in de jaren 80 al naar Frankrijk, Spanje, Portugalā¦ en echt, ze hebben meer als je denkt hoor :lol: .
Als ik dat zieā¦ dan is dat reden rechtsomkeert te makenā¦ doe mij maar een klein knusse camping met overwegend tentkampeerders type de waard of iets anders puntigsā¦ :lol: Wel gaan er hier vlaggetjes mee als 1 van de kids jarig is in de vakantieā¦ Maar solarslingers en weet ik t watā¦ neuhhhā¦ Al heb ik wel een tafelzeiltje meeā¦ simpel. ik haat kruimels in vuil in de klapnaad van onze picknicksetā¦ :lol:
Als ik dat zieā¦ dan is dat reden rechtsomkeert te makenā¦ doe mij maar een klein knusse camping met overwegend tentkampeerders type de waard of iets anders puntigsā¦ :lol:
Jeuh, ik mag bij Cell op de camping :dance: :mrgreen: