Juni stoppers 2010 en al 9 zwanger! nog 3 in spanning *new*

weer een kindje erbij … ze komen nu snel na elkaar lijkt wel :smiley:

gefeliciteerd hoor :inlove:

wat een ontzettend lieve foto’s opaal… gelukkig dat het zo goed gaat

hopelijk gaat jelte ook weer snel beter

gaat lekker met je kilo’s trouwens :mrgreen:

hier druk met vanalles… we 25ste de koopacte tekenen van ons nieuwe huis dus daarna dus verhuizen dus gaat allemaal erg snel

voor de rest nog moe maar ga morgen toch weer proberen te werken

heb mijn studie even aan de kant geschoven… ik kon het even niet meer opbrengen het was te druk allemaal

komt wel weer als ik me beter voel

Ellen, gefeliciteerd! Hoop dat alles goed gaat met jullie!

Wat een babies ineens inderdaad :inlove: .

Poeizie, ook gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! Fijn hoor! Op een vruchtbare toekomst daar :mrgreen:.

Opaal, wat een superschattige fotoos van jullie minimensjes :inlove: Fijn dat Amber het zo goed doet! Hoop dat Jelte ook gauw opknapt en goed herstelt van alles :pray: Heerlijk ook dat jij je alweer zo top voelt!

Ik begin het hier nu toch wel een beetje spannend te vinden… zit op dag 40 :pray:

Bedankt voor de felicitaties :-*

Het gaat hier erg goed. Zijn heerlijk aan het genieten van onze 2 prinsessen :inlove:

Even gekopieerd:

Bevalling had een rustige aanloop en ging inene weer snel. In de nacht al gerommel en op een gegeven moment werd het iets pijnlijker, maar nog niet echt regelmaat. Om 6:15 de vk gebeld omdat het bij Y toen zo snel ging opeens. Ik zat toen op 3cm en zijn richting ziekenhuis gegaan. Daar bleef het de hele ochtend rustig en was het goed te doen. Tussen 11 en 12 werd het iets regelmatiger. Na 12-en werden ze pijnlijker. Vk was om 12:15 weer in het ziekenhuis…ze was even rondes gaan rijden. Om half 1 zat ik op 6 cm. Daarna ging het opeens snel en kreeg ik het zwaar. 12:51 braken de vliezen, 12:53 kon ik persen en na 2 persweeen was om 12:55 onze dochter geboren!!

Om 16:00 waren we weer thuis waar Y al was. :inlove:

Verder was ik maar een klein beetje uitgescheurd, waar ik helemaal geen last van heb gehad. Dus dat is wel erg lekker.

C. drinkt sinds zondagavond ook goed bij me. Daarvoor was ze wat misselijk. De boobs staan hier ondertussen op springen, auw! Flinke stuwing dus.:lol:

Opaal: Goed om ook wat van jou te horen. Wat een heerlijke kindjes heb je en wat heeft Amber een mooie bos haar :inlove:

Hoop dat Jelte ook steeds beter gaat. Is het heen en weer reizen naar het ziekenhuis voor jou ook goed te doen?

Lekker dat je je verder goed voelt en dat de kilo’s er ook alweer af gaan :thumbup:

Poeizi: Gefeliciteerd met jullie huis. Wanneer moeten jullie verhuizen?

En ik zie dat bijna je nod alweer is…al een gevoel wat het deze maandis?

Tink: Wauw alweer dag 40 en nog niks te bekennen :pray: :pray: :pray:Wanneer ben je van plan om te testen?

Nou kom van de week even foto showen hoor…moeten nog even op de computer gezet worden :inlove:

hier gister ongesteld geworden

en echt ik lijk wel een kraan die open gezet is

ook verlies ik stolsels dus word aardig opgeruimd daar binnen

maar voelt wel vies nu en moet vaak verschonen

Even een update over de vooruitgang van onze tweeling. Zij zijn nu bijna 3 weken oud.

We hebben vandaag weer het wekelijkse overleg met onze kinderarts Tim gehad en hij heeft ons het volgende verteld:

Zoals de meeste van jullie al wisten heeft Jelte nog een openstaande duktus (een verbinding tussen de longen en de rest van het lichaam dat zorgt voor de bloedstroom). Dit is een soort buisje wat niet groter is dan enkele millimeters en deze snoept regelmatig wat bloed af van zijn orgaantjes naar de longetjes. Als dit teveel wordt krijgt hij steeds meer moeite met ademhalen, en krijgen de andere orgaantjes te weinig bloed, wat weer voor infecties en andere complicaties kan leiden. Het is dus noodzaak dat deze duktus uiteindelijk gesloten wordt.

Jelte doet het echter verder zo goed dat de doktoren geen noodzaak zien om hem nu al te opereren aan zijn duktus. Ze willen het nog even aankijken en hem verder aan laten sterken en groeien. Als Jelte door blijft groeien zoals nu, ca. 10% per week, dan wordt zijn duktus ten opzichte van zijn lichaampje ook steeds kleiner en wordt een operatie uiteindelijk ook steeds minder ingrijpend. Jelte wordt momenteel dus erg goed in de gaten gehouden en hij zal moeten blijven groeien en hij moet proberen steeds zelfstandiger (nu via “Invent Flow� en af en toe via “Low Flow�) te ademen. Lukt hem dit niet wordt er overwogen hem alsnog op korte termijn te opereren en anders wordt dit uitgesteld tot een later tijdstip. De risico’s van een operatie nu zijn dus iets groter dan de risico’s die hij loopt zonder operatie. Wij zijn in ieder geval hartstikke trots op hem hoe hij zich door deze ongemakken heen worstelt.

Amber is een heel ander verhaal. Zij is al bijna een week aan de “Low Flow� (De lichtste vorm van ondersteuning bij het ademhalen door twee sprietjes in haar neusgaatjes) en dat is ontzettend knap voor een kindje van nog geen 31 weken. Amber heeft verder geen complicaties gehad en de kans op infecties is nog heel klein (Ze mag zelfs af en toe lekker bij jelte in de couveuse). Haar couveuse staat ook op de laagste stand qua temperatuur en ze is er zelfs al aan toe om in een open bedje te slapen. Ze is echter nog zo klein dat het nog moeilijk wordt om kleding voor haar te vinden. Amber ligt alleen nog op de Intensive Care omdat haar broertje daar ook ligt . In principe is zij toe aan de promotie naar de High Care afdeling.

Opaal: Wat goed zeg dat Amber zo lekker gaat. En dat voor zo’n klein mensje, echt super hoor :thumbup:

Jelte slaat zich er zo te horen ook goed doorheen ondanks dat er iets niet helemaal goed zit. Dat het zo maar verder mag gaan en de operatie nog even uitgesteld kan worden :pray:

Hoe zwaar wegen ze nu?

Hier verder alles z’n gangetje. Y is aan het zwemmen met een nicht en schoonzus van haar. C ligt te slapen in de box en is nu aan het wakker worden, dus zo even lekker badderen.

Poeizie, :hug: :hug: voor jou! Balen zeg, en dan ook nog zo vreselijk ongesteld :hug: . Mijn duimen draaien voor een hele positioeve volgende ronde! Heb je nog een afspraak staan in het zkh :think:

Ellen, fijn dat jullie zo genieten van jullie 2 prinsesjes! :inlove:

Opaal, wat een kanjers van kids hebben jullie! Echt heel knap hoe ze het doen!

Ik zit vandaag op dag 43, dus zal morgen een test doen als de :evil: :twisted: dan nog niet te bekennen zijn… Kan me heeeeel goed inhouden hoor :liar: Die testen roepen altijd zo hard om gebruikt te worden!

Poeizi: Vorige keer was je na gebruik van de pillen wel snel zwanger toch of heb ik dat nou verkeerd?

Wel erg balen dat je ook meteen weer zo mega ongi bent :hug: :hug: :hug:

Duimen blijven draaien :pray: :pray: :pray:

Tink: Oh spannend dus. Ga ook voor jou heel hard duimen :pray: :pray: :pray: :pray: Nog geen voortekens?

Amber is gisteren overgeplaatst naar de High care afdeling :dance: Verder weegt Jelte rond de 1400 gram en Amber rond de 1300 gram

Goed nieuws Opaal! Mijn duimen blijven draaien hoor, voor jullie sterke mini-kiddies!

Hier is het helaas weer zover hoor… :cry: Het goede nieuws is wel dat ik tegenwoordig minder buikpijn heb :slight_smile: Look at the bright side 8) Op naar de volgende ronde dus!

Poeizie, hoe is het meis? :hug:

He balen Tink blijf ook voor jou heel hard duimen dat het snel toch een keer raak mag zijn :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:

Opaal: Wat een goed nieuws :dance: :dance: Die kleine meid van jou slaat zich er echt goed doorheen zeg, helemaal super. Nu heel hard duimen dat Jelte ook snel bij Amber mag komen :pray: :pray: :pray:

Hier liggen de dametjes lekker te slapen, dus ik ga even genieten van het zonnetje 8)

Klinkt heerlijk Ellen! :smiley:

Ik las net in het ‘zwanger worden’ gedeelte dat Sanne een mk heeft gehad… :hug: en we duimen hier ook voor jou!

JOEHOEOEOEOE! POEIZIE, waar ben je? Hoop dat alles goed is?! :think: :-*

hier gaat het goed hoor ben erg moe van alles maar verhuizen begint dichterbij te komen dus druk druk druk

begin juni zijn we over en dan heb ik eindelijk een beetje meer rust hoop ik

oja ik heb afgelopen woensdag mijn helpende diploma behaald

althans ik was natuurlijk aan mijn eind van mijn verzorgende diploma

maar dat trok ik ff niet meer

dus heb toen gekozen voor een helpende diploma en ga dan weer verder wanneer ik me weer wat beter in me vel voel

heb nu meteen een vast contrakt gekregen dus daar ben ik natuurlijk ook erg blij mee :smiley:

Gefeliciteerd met je diploma Poeizie! Lijkt me een verstandige keuze. Succes met alle verhuisstress!

Ik heb besloten het hier niet langer geheim te houden :mrgreen:

IK BEN ZWANGER!!! :dance: Het voelt nog steeds een beetje onwerkelijk, maar de test loog er niet om. Merk het ook aan m’n lijf, ben vooral overdag erg moe, slaap 's nachts superslecht :roll: en heb al weken gevoelige (.)(.). We zijn zo ontzettend blij!

Jaaaaa tink nogmaals GEFELICITEERD!!! Lekker genieten :inlove:

Poeizi: Gefeliciteerd met je diploma :dance: En succes met verhuizen. Als het bij ons allemaal rond komt gaan wij in juli verhuizen :dance:

Sanne: :hug: :hug: :hug: :hug:

Thanks Ellen! :inlove: Hoe bevalt het vrije leven zonder kraam? :mrgreen:

Ik mag woensdag al voor een echo! :dance: Misschien dat ik het dan ook echt ga geloven :D.

Tink: Oh wat heerlijk dat je zo snel terecht kan. Is daar een reden voor? Want je bent nu 6 weken???

Heerlijk weer zonder kraam. Gisteren natuurlijk al en vanochtend echt voor het eerst alleen, maar me ma stond om 9uur al op de stoep :lol: Dus die heeft nog wat geholpen en daarna zijn we met de auto naar het winkelcentrum gegaan. Echt lekker om er weer uit te zijn. Ook veel bekijks met zo’n kleintje :inlove: C helemaal niet gehoord, die vind tot op heden alles prima. Huilt ook bijna niet, soms even als ze honger heeft, maar dan nog heel zachtjes. Y liet zich altijd wel wat duidelijker horen als het niet snel genoeg ging :lol:

C heeft vannacht ook voor het eerst in haar ledikant geslapen, sliep steeds naast me inde wandelwagenbak. Maar die staat nu natuurlijk beneden voor het wandelen en om hem nou steeds heen en weer te tillen. Maar ze heeft heerlijk geslapen.

Super hè! Omdat ik een onregelmatige cyclus had en dus niet precies weet hoe ver ik ben, wilde de vk dat ik binnen 2 weken een echo liet maken. Hoe langer je wacht, hoe moeilijker het blijkbaar wordt de termijn te bepalen. Er was iemand uitgevallen, daarom kan ik woensdag al!

Heerlijk zeg, dat C het zo goed doet! :inlove: superbaby! Slaapt ze wel bij jullie op de kamer?

Kan me voorstellen dat je ervan genoten hebt er weer eens even lekker uit te zijn!

Nee ze slaapt op haar eigen kamer, maar kan haar goed horen, deuren goed open en het is eigenlijk maar om het hoekje :lol:

Vanmiddag C voor het eerst in de draagdoek gehad. Ging me nog redelijk af dat knopen…ze zat in ieder geval heerlijk en zo kon ik Y duwen op de driewieler :lol:

Ben benieuwd dan hoever je bent.

Tink hoe was je echo gisteren??