Juni stoppers 2010 ... al 7 zwanger!

Het is best wel lastig he?

Ik denk dat ik iets meer trek naar de dokterassistente. Je kan je daarin toch ook blijven ontwikkelen?

Moeilijk, moeilijk…hmm…Hopelijk kom ik eruit…Ik baal zo van die onregelmatige tijden dat je soms kan opdraven. Zo heb ik heel vaak avonddiensten en aansluitend een dagdienst. mag niet nee ik weet het maar het gebeurd zo vaak met verzorgenden…

Groetjes Bianca

tja hier een verpleegkundige, dus je raad wel wat ik zou kiezen :wink:

Maar over het onregelmatige…het is net wat je wilt gaan doen als verpleegkundige…dat is ZOOOOOO breed.

Ennehhhhh overal is wat…

Diana: Ja die beslissing moet je echt zelf maken…alle dingen tegen elkaar afwegen…

En ja ik ben ook verpleegkundige en onregelmatige tijden, maar vindt het heerlijk en juist heel goed te combineren met de zorg voor me dochter. Werk 23 uur gemiddeld per week en maar 1,5 dag oppas nodig, omdat de rest de papa thuis is…en ja papa dagen zijn toch ook leuk voor de papa. Even helemaal alleen genieten van dochter/zoon.

En als ik een dag vrij wil, kan ik die gewoon aanvragen en hoef ik niet meteen een vakantiedag op te nemen. En ja het ligt er natuurlijk ook aan waar je gaat werken als verpleegkundige. Ik werk in de gehandicaptenzorg…en denk persoonlijk dat dat wel relaxter is als ziekenhuis of verpleeghuis.

Maar doktersassistente lijkt me ook interessant. :lol:

Hoi Marjolein,

Ik weet dat er zeker overal wel wat is : maar is het wel te doen qua vaste tijden of dagen werken als je als verpleegkundige werkt of is het meestal onregelmatig.

Het lijkt me een mooi beroep maar ik merk dat mijn thuisfront: mijn mannetje gewoon niet lekker reageert op mijn onregelmatige werken. Hij gunt het me wel hoor maar soms voel je dat gewoon. En ik denk dat dat een stuk lastiger is om reglelmatig te werken in dit vakgebied…

Alhoewel je daarbij je wel heel erg kan ontwikkelen. Trouwens wij zitten hier in het rijnmond gebied. (rotterdam en omstreken) zeker wel goed qua ziekenhuizen…en een bbl opleiding daar kan je na je VIG opleiding zo beginnen en werkgarantie…

Groetjes Bianca

oh en sanne misschien met een extra passagier teruggekomen :pray: :pray:

Ellen en marjolein: misschien een hele gekke vraag hoor maar hebben jullie ook op jullie afdeling dat je mensen weer voor een bepaalde tijd gewassen moet hebben?

Daar loop ik in mijn werkgebied nu heel erg tegenaan. Dat mensen in een huiskamer moeten eten en dat er dus 25 mensen gewassen MOETEN zijn voor 9 uur. Je moet dan echt mensen af gaan raffelen want anders is er gewoon geen tijd meer voor en zitten de mensen ongewassen aan het ontbijt en kan je ze (hopelijk) als je het red er 's middags mee verder.

Daar loop ik echt tegenaan. Mensen verdienen het toch op die leeftijd om met een beetje respect behandeld te worden. Althans gewoon haartjes netjes, gebitje in enz…

Misschien ben ik raar ofzo maar dat is echt mijn struikelblok…

Groetjes Bianca

Zit me misschien helemaal voor niks gek te maken. Als blijkt dat ik straks zwanger bent blijf ik wel even op de plek waar ik nu zit voordat ik met een nieuwe studie start maar toch haha het zit toch in het koppie…

ik ook met mijn geplan!!! :wall:

Wil altijd alles graag geregeld hebben…

Zo’n foute afwijking hahah :oops:

Groetjes Bianca

Ik zit nu tijdelijk op een groep (vervanging van iemand die met zw-verlof is) en daar zitten we wel rond 9 uur aan het ontbijt…maar dat zijn maar met 7 mensen, dus je hebt genoeg tijd om ze rustig te verzorgen. En als je wat later aan tafel zit is het ook geen probleem.

Op mijn eigen groep, waar ik in november of december weer naar toe ga is het nog relaxter…daar hebben we wel 11 clienten. Maar daar heeft bijna iedereen flexibele aanvangsttijden bij dagbesteding, dus komen hun bed uit als ze wakker zijn en daar heb je dan ook de tijd voor. Net hoe diegene die dag is. Tuurlijk heb je het soms wel druk, maar je kan wel genoeg tijd geven aan de clienten. De clienten eten op die groep in de ochtend niet tegelijk, omdat de ene om 9uur weg gaat en de ander om 11uur en de ander helemaal niet, dus tegelijk eten is geen doen, we trekken niet iedereen hun bed uit omdat die ene om 9uur weg moet :lol:

Daarom zij ik al gehandicaptenzorg is volgens mij gewoon heel anders…en ook erg leuk moet ik zeggen :lol: Maar denk dat je het ook ook wel moet treffen hoor dat je een leuke groep hebt en natuurlijk leuke collega’s :thumbup:

Nee hoor in het ziekenhuis hoef je ze niet voor een bepaalde tijd gewassen te hebben. Natuurlijk is het wel fijn als je voro 10e klaar bent en jezelf aan de koffie kunt. Maar heb je veel zware patienten dan ben je soms ook gerust tot 12 uur aan het wassen maar dan moet je tussen door wel pillen delen, visite lopen met de artsen etc. etc.

En je hoeft ook niet iedereen te wassen. Sommige help je alleen naar de badkamer en weer terug in bed.

Meisjes ik ga naar bed, ben kapot!

:-*

Jeetje, wat heb ik weer een hoop gemist!

ellen84; Gefeliciteerd met je verjaardag meid, maak er een leuke dag van!

Kloos; Enne, getest vandaag? Ben zo benieuwd :wink:

Bianca; Wat vervelend zo met je vader. Waar staat cva voor want ik kan daar niks van maken helaas… En ja, die opeiding :eh: Ik zit in een hele andere branche dus kan je daarin niet helpen.

Ellen; Ik zal duimen voor een positieve test! :pray:

Sanne; Super dat je zo’n heerlijke vakantie achter de rug hebt! Wij gaan ook altijd all-in en vind dat ook super relaxt, dan heb je pas echt vakantie! haha Ook flink aan het klussen geweest dus dat kan niet mis dan met je aankomende NOD :smiley:

Hier alles weer rustig met de ongi. Heb gelukkig maar 1 dag zo’n heftig bloedverlies gehad en nu nog wat laatste druppels.

Ik kreeg een paar weken geleden een brief van mijn vorige werkgever dat ik nog recht heb op mijn deel winstuitkering want dit zijn ze vergeten vorig jaar. Verder stonden er geen bedragen in deze brief en was toen op contractbasis in dienst waardoor je veel minder krijgt van dit geld dus had zelf gerekend op 200 of 300 euro zoiets. Kijk ik gisteren op telebankieren, is er 750 euro overgemaakt! :shock: Wauw das lekker! haha helemaal blij dus :dance:

Opaal

CVA staat voor Cerebro Vasculair Accident is in de volksmond hersenbloeding/infarct :wink:

Zo lekker even een extraatje…kan je weer wat leuks mee doen :smiley:

Ellen

GEFELICITEERD :-* :-* :-*

Dank jullie wel :-* Visite komt vanmiddag en vanavond, dus nu nog even lekker rustig en tijd voor kok en me dochter :lol:

Opaal:Zo dat is even lekker meegenomen :thumbup:

Kloos: En???

ellen gefeliciteerd met je verjaardag!! Het is vandaag iig beter weer als gister, dus dat zit goed! geniet van je dag :-* :-

hier net thuis en aan de kook…moppie is net bij de oppas en ik ga ff warm eten zo en dan met de bus naar mn werk. Heb vanochtend snel even testen gehaad, maar nog geen tijd gehad om te testen :wink: en ik wil het liefst ochtendurine gebruiken, dus dat wordt morgen pas! Niet erg, want ik heb een drukke dag vandaag dus dat vliegt voorbij…ben wel erg benieuwd en aangezien ik elke nacht toch nog wakker wordt…acht ik de kans groot dat ik al om een uur of 5 test :shifty: :lol: dus morgen meer nieuws hier over!

opaal; doe mij eens zo’n lekker financiele meevaller :dance: :dance: heerlijk hoor…mag je je zelf wel mee verwennen…al ideetjes er voor? Ik weet het wel…een nieuwe garderobe hahaa :angel:

bianca; plannen maken is heel menselijk en ook niks mis mee…qua opleidingkeuze kan ik je niet helpen…zit ook in een andere sector…ik werk wel onregelmatig maar dan wel vaste dagen…en ik vind het nu ideaal!! Heb ook gewoon overdags gewerkt…maar dit is ideaal te combineren met de kleine en je hebt weinig oppas nodig…

sanne; we gaan voor een mei mama he :pray: ben benieuwd!!

marjolein al de taart voor poeizie af??

hmms verder kan ik niet terug lezen…ik moet ook ff bij het eten kijken…kom vanaaf nog wel ff aanwippen, mits het rustig is…

toedels :-

Ha meiden,

Even snel een berichtje om te laten weten dat ik jullie niet vergeten ben! :wink: Heb alles gelezen, maar even geen tijd om te antwoorden; heb vandaag de zorg voor 4 kids (neefjes en nichtje zijn hier) dus lekker druk. Gelukkig is het droog, ze spelen dus heerlijk buiten! :thumbup:

Kloos, ik ben zo benieuwd! :mrgreen: Enne, in antwoord op je vraag van 4 bladzijden terug :oops: , wij zijn lid van de gereformeerd vrijgemaakte kerk. En jullie?

Ellen, fijne verjaardag! En Poeizie, jij morgen een fijne dag met Tygo!

Liefs! :-*

@kloos wrote:

Heb vanochtend snel even testen gehaad, maar nog geen tijd gehad om te testen :wink: en ik wil het liefst ochtendurine gebruiken, dus dat wordt morgen pas! Niet erg, want ik heb een drukke dag vandaag dus dat vliegt voorbij…ben wel erg benieuwd en aangezien ik elke nacht toch nog wakker wordt…acht ik de kans groot dat ik al om een uur of 5 test :shifty: :lol: dus morgen meer nieuws hier over!

He jammer zeg, was zo benieuwd! Nou dan vannacht maar uit bed! haha

@kloos wrote:
opaal; doe mij eens zo’n lekker financiele meevaller :dance: :dance: heerlijk hoor…mag je je zelf wel mee verwennen…al ideetjes er voor? Ik weet het wel…een nieuwe garderobe hahaa :angel:

Heerlijk he! Ben er ook super blij mee! Wij hadden sowieso al in de planning om aankomende zaterdag eens flink te gaan shoppen en daarbij natuurlijk de wintersport in het vooruitzicht dus komt goed van pas! :wink:

opaal; whaaaa dat komt zaterdag wel goed dan :dance: :mrgreen: geniet er maar lekker van…en als je het niet op krijgt en je wilt het kwijt…moet je het maar laten weten hoor :lol: :lol: (grapje…)

tinkerbell; whaha wij ook…grappig! Al hoewel ik er niet van oorsprong ben opgegroeid toch voor die kerk gegaan…manlief zat daar namelijk bij…

nou ik kreeg net een belletje van manlief dat ie niet zo lekker was en eerder naar huis komt…ofterwijl ik kan later weg en de auto mee…beter :dance: dus heb nog ff de tijd om te niksen 8)

NEe de taart is nog niet af…zaterdag pas :wink:

We hebben hem een paar dagen verzet…

Whahhh kloos: Je houdt ons wel in spanning he :naughty: Ik gok op een positieve test…al dat geduld wordt vast beloond :thumbup:

Opaal: Dat komt dus mooi uit…lekker shoppen :dance:

Marjolein: Oh vieren ze verjaardag wat later…dat kan natuurlijk ook! Heb jij nog even de tijd. Hoe is het met de bruidstaart, die moest ook deze week af toch?

Tinkerbell: Jij ook al bijna je nod…wanneer wil je eventueel gaan testen?

Whahaha Kloos, wat toevallig! :lol:

Ellen, ga zaterdagochtend testen! Mocht ik nog geen ongi bespeuren natuurlijk :mrgreen:

Spannend…ga voor je duimen, heb je al een voorgevoel?