Dag meiden!
Hier nog een juni-stopper! Ik heb alle verhalen in dit topic nog niet gelezen, maar dat ga ik zometeen even doen. Ik las al wel dat er van de juni-stoppers al 6 zwanger zijn. Dat gaat snel!!!
Op Sander heb ik 11 maanden moeten wachten, dus ik ga er vanuit dat het met de tweede wel weer zo lang gaat duren.
Iedereen heel veel succes!
Mama van Teun, mag ik ook in het overzichtslijstje? Mijn NOD is 3 september, ik ben 31 jaar en ik ga voor de tweede!
Groetjes,
Helena
Hoi Helena, welkom hier en succes!!
De kermis(ja Famke, die hele grote) is nog goed gekomen. Lekker met mijn ouder geweest, ook nog uiteten geweest en mijn boefje heeft zich keurig gedragen, we hebben toch ruim een uur gezeten, mijn ouders waren onder de indruk. Ik neem altijd wat boekjes en speeltjes mee en dat werkt geweldig.
Plut, ik hoop dan maar dat het elke dag stukken beter gaat met je zodat je niet naar de dokter hoeft.
Sandra, misschien een dagboekje bij houden met hoe je je voelt. Ik heb nu namelijk precies op dezelfde dag hoofdpijn als vorige maand. Ik schijf altijd alles op.
Stephie, geniet lekker van je laatste week
Ineke, kan een buurvrouw niet met je gaan lessen ofzo.
Ik vond het rijden in Amerika zoveel makelijker dan in Nederland.
Nou, ik heb sinds gisteravond weer eens last van allemaal vage kriebeltjes en tepelpijntjes. De eerste ronde had ik deze klachten ook al dus ik denk dat ik gewoon last heb van pms. Het zou volgens mij te vroeg zijn om nu al van dit soort zwangerschapsverschijnselen te hebben al denkt mijn man daar anders over. Wel balen als het echt pms is, dat heb ik voor het pil slikken nooit gehad.
Helena: Welkom hier!
Boefje: Dat ziet er leuk uit! Altijd leuk om zo lekker in huis bezig te zijn!
Famke: Ja, het wordt weer tijd voor laarzen, ik ga volgende week ook maar eens op zoek naar een mooi nieuw paar! Ik ben gek op schoenen/laarzen, maar welke vrouw niet?!
Stephie: Succes met het verbouwen nog!
Sandra: Ik had me voorgenomen om volgende maand ook met ovulatietesten te gaan beginnen, maar nu ik jouw verhaal lees begin ik toch te twijfelen… Echt vervelend die onzekerheid!
Debke: Sterkte met je verkoudheid!
Nou ik ga naar bed, morgen gaat de wekker weer vroeg. Sorry als ik nog iemand vergeten ben!
Getverdegetverdegetver! Ik voel me net zo’n dweil en ik moet zometeen toch echt gaan werken…Ineke, mijn sinaasappeltje was heerlijk (en mijn nectarines ook) maar helaas heeft het nog niet het gewenste resultaat…
Het zal wel weer beter gaan als ik eenmaal weer achter mijn bureau zit. Kan ik mijn gedachten weer even verzetten…
Die verkoudheid wil maar niet weg…Famke, je zou weleens gelijk kunnen hebben hoor, dat mijn weerstand vermindert is met mijn zwangerschap. Ik ben anders noooooooit verkouden of ziek! Ik heb ook weleens gelezen, dat ook 9 maanden lang verkouden zijn een zwangerschapskwaaltje is. Ik hoop toch dat dat me bespaard blijft!
Boefje, wat ziet je gang er mooi uit zo! Stuk gezelliger altijd zo’n kleurtje he?
Plut, ik hoop voor je dat je heel snel weer opknapt! Je hebt toch geen buikpijn he? Wil je me een plezier doen en snel naar de dokter gaan als je dat wel hebt?
Heb je er al aan gedacht om alvast maar multivitaminen voor de zwangere vrouw te gaan slikken? Zit lekker veel ijzer in.
Helena, welkom hier he! En heeeeeeeeeel veel succes en plezier met klussen de komende tijd. Ik hoop voor je dat je deze keer wat minder lang hoeft te wachten!
Sandra, wat vervelend voor je dat je met die ovulatietesten nog geen duidelijkheid hebt…Vanaf welke dag heb je getest eigenlijk? Met een cyclus van 26 dagen zou je volgens mij zo rond dag 12 je eisprong hebben en is het denk ik verstandig om op dag 9 of 10 al te beginnen met testen.
Meis, hoe dan ook, gewoon volhouden hoor! Het gaat echt wel goed komen!
Stephie, wil het een beetje lukken met de verbouwing? En je 7 weken vakantie nu al bijna om? Time flies zeg…
En ja, ik heb heeeeerlijk genoten van mijn dagje niksen! Al moet ik eerlijk toegeven, dat ik een behoorlijk deel van de dag gemist heb, omdat ik heb liggen slapen… :oops:
Famke, lekker hoor! Even een paar daagjes weg! Een tienponder zei je he…Pfffff…ik moet er niet aan denken! Basten was 9 pond en daar was ik al niet heel erg blij mee
Annemarie, wat een heerlijke slaapkop die Teun! Lekker dat je dan zelf ook even plat kunt he!
En inderdaad, hoe is het met de andere meiden? Mirjam, Marjan, Truusje, Juulisjuul, Mama, Ruth? We zijn benieuwd hier!!!
Nou…ik moet er nu toch echt aan geloven. Ik ga me aankleden en naar mijn werk. Meiden, een heeeeeeeeele fijne dag allemaal!
:-* :-* :-* Deb
Hey meiden…ben er nog steeds hoor. Lees ook steeds mee, maar t schrijven staat een beetje op n laag pitje.
Hé Famke, in Alkmaar gewinkeld. Nog ergens geluncht daar, of niet? Ik heb daar namelijk een lunchroom, misschien ben je wel bij me geweest.
Ik ben afgelopen zaterdag met wat vriendinnen wezen uiteten. 2 zwanger en 1 adoptie zwanger. Je snapt waar de gesprekken over gingen…Nou, valt niet mee om dan niets te zeggen hoor.
Plut, nog gefeliciteerd met je broertje.
Ineke, ga je nog wel ns op vakantie naar Nederland? Misschien kan je dan n paar rijlessen nemen zodat je de beginselen leert, en een beetje vertrouwen krijgt om daar verder te gaan.
Nou, deze week komt mijn NOD er weer aan, maar denk niet dat t wat gaat worden. Mijn man was tijdens de ovulatie niet lekker, dus bijna niet geklust. Ik vind t niet eens erg…Ben blij dat t niet meer zo overheerst in m’n hoofd. ( al hoop ik er stiekem wel op natuurlijk)
hè hè, eindelijk pauze! Das weer ff wennen na een lang weekend vrij!
Dat had ik eerder moeten weten Truusje!! Dan hadden we elkaar misschien ontmoet, grappig! We hebben gegeten tegenover een kerk, restaurant met verwarmd terras, vlakbij de ABN AMRO bank.
Ik hoop wel met je mee hoor deze week!
Helena welkom! Gezellig dat je mee komt kletsen!
Oei 9 maand verkouden Debke, dat is inderdaad geen lekker zwangerschapskwaaltje. Als de eerste 3mnd maar om zijn, dan schijnt alles weer beter te gaan toch?
Misschien zijn de vage klachten deze keer wel voortekenen Leentje!!
:thumbup: :thumbup: :thumbup: De pil is eigenlijk ook een raar ding… mijn schoonzusje gebruikt nu de Nuvaring (na twee zwangerschappen), daar zitten minder hormonen in en je hoeft er niet elke dag om te denken, bevalt haar prima, veel minder last van ongi pijntjes enzo.
Boefje: goed idee van dat dagboekje! Lijkt me ook leuk om later terug te lezen hoe je voelde voor het zwanger zijn!
Plut: Vervelend hoor, dat bloedverlies! Misschien nog even afwachten en anders toch echt even naar de dokter toe hoor! Begrijp dat je er onzeker van wordt, maar misschien is je lichaam nog wel druk bezig met ontpillen.
:-* voor jou!
Mijn hubbie (31) heeft vorig jaar nog z’n rijbewijs gehaald en is er nu harstikke blij mee. Eerst wou ie niet, ik heb hem toch over kunnen halen gelukkig. Nu gaat het hier in NL misschien wel makkelijker, maar het is wel echt aan te raden hoor Ineke! Hopelijk vind je snel iemand die je kan helpen. Ontzettend knap van je om alles achter te laten en opnieuw te beginnen van je hubbie. Echte liefde overwint alles hè!!
Sandra: bah wat een ellende met die ovulatietesten… ik heb ook geen idee hoe die dingen werken, maar ze schijnen wel erg gevoelig te zijn op welke tijdstippen ze gebruikt moeten worden om goed te werken. Een regelmatige cyclus is dan wel weer prettig, is temperaturen ook een optie? Ook een dikke :-* voor jou!
Geniet nog maar lekker van je laatste weekje vakantie Stephie en succes met verbouwen! Gaat het verder goed met je, geen kwaaltjes??
ik ga weer ff wat doen
groetjes
ben ik weer even
foei foei onder werktijd :oops:
Ik zag laatst op babybrabbel de chinese conceptie. Volgens hen is het voor 90% zeker dat wanneer je je leeftijd en maand van concectie invult wat voor geslacht je kindje krijgt… (hmm rare zin, maar jullie snappen 't wel toch?) Zou hier een kern van waarheid in zitten of zou dit puur toeval zijn? Hoe zit dit bij de mama’s onder ons? Klopt het bij jullie?
Hoi Famke,
Bij mij en een vriendin van mij klopte die voorspelling van de Chinese Conceptie wel: We zouden allebei een jongetje krijgen en dit is ook uitgekomen! Ik geloof er dus wel in. Het zou natuurlijk ook toeval kunnen zijn, maar het is veel leuker om te geloven dat de Chinezen goed in voorspellen zijn!
Groetjesssss,
Helena
Hoi!
Famke: ik heb er laatst ook naar gegekeken en volgens mij heb ik de komende 4 of 5 maanden een meisje volgens die lijst. Ben benieuwd!
truusje: dat is idd lastig om niets te zeggen met een aantal zwangeren in je buurt! Had niemand iets door?
debke: hoe is het nu met je verkoudheid? Misschien helpt het om grote hoeveelheden vitamine c te gaan slikken. 1000mg time-released, bij mij helpt dat altijd. Is zowiezo goed voor je weerstand. Kan dat trouwens kwaad tijdens een zwangerschap zo’n grote hoeveelheid??
Leentje: moeilijk he, om de dingen die je voelt niet meteen aan een zwangerschap te koppelen?! Het enige wat je kunt doen is afwachten en alles noteren. :thumbup:
Boefje: knap van je boefje dat ie zo lang stil kan zitten!
Helena: welkom erbij! Veel succes en plezier en ik hoop ook dat je deze keer sneller zwanger bent!
Sandra: hoe was je test vanmorgen?
Vandaag was weer mijn 1e werkdag na de vakantie. Moest toch wel weer even wennen. (ik vertel trouwens liever niet te veel over mijn werk, ivm herkenning van familie/vrienden. Mocht ik binnenkort zwanger zijn dan vertel ik wel wat meer prive dingen. Hopelijk begrijpen jullie dat?!)
Succes voor alle klussers, bijna-nodders en zwangeren onder ons! :-*
Kuzz Sophia
Zo…de werkdag zit er weer op (gelukkig…)
Truusje, fijn dat je er in ieder geval nog bent! Wel lekker hoor, dat je voor jezelf de goede manier gevonden hebt om met je aanstaande zwangerschap bezig te zijn. De komende week gaat hier toch ook heel hard voor je gehoopt worden hoor!
En Famke, wat die chinese conceptiekalender betreft…Bij mij was hij fout. Allebei de keren! Overigens zou ik nu volgens de chinezen zwanger zijn van een jongen…Ben benieuwd dus! Ik hecht er in ieder geval geen waarde aan.
Sophia, ik werk in de farmaceutische industrie en weet daardoor wat dingetjes onder andere met betrekking tot Vitamine C. Ik zal even in het kort proberen uit te leggen hoe het in elkaar steekt met deze vitamine…
Vitamine C is een van de weinige vitamines die bij overmatig gebruik niet meer door je lichaam worden opgenomen en opgeslagen. Van zo’n beetje iedere andere vitamine kun je door het slikken van vitaminepreparaten een beetje extra opslaan voor de dagen dat je het wat minder hard nodig hebt. Vitamine C wordt door je lijf alleen naar behoefte opgenomen. Alles wat je meer slikt dan je nodig hebt wordt door je lijf afgestoten. Extra vitamines slikken kan overigens in principe geen kwaad, maar om je nieren een plezier te doen kun je met vitamine c over het algemeen beter een beetje rustig aan doen. Nu moet je je geen zorgen gaan maken overigens, want een korte periode een vitamine-c-bom slikken maakt niks uit, maar ga er geen gewoonte van maken…
Overigens gaat het nu redelijk met mijn verkoudheid. Ik hoop dat dat zo blijft…
Ik ga er nu een onder de douche zetten hier! Tot later!
:-* Deb
Hey Stephie! Las elders op het forum over je diploma! Gefeliciteerd meis!
Stephie, heb je je diploma?? Van harte meis :-* Goed gedaan!!!
Die chinese kalender klopt zeker niet altijd… Ik vind het op zich wel grappig om naar te kijken, maar hecht er niet veel waarde aan.
Helena, welkom trouwens, zou ik haast vergeten.
Ik ben verder geloof ik een beetje inspiratieloos… hopelijk volgende keer beter, sorry meiden :oops:
hallo meiden, hier weer ff een klein berichtje van mij !! Annemarie van harte gefeliciteerd met je zwangerschap :-* !!! Het is niet te geloven al 6 meiden zwanger zeg, elke keer als ik een kijkje neem op kok dan is er weer 1 zwanger, hahaha wie o wie is de volgende???
Ik kom snel weer een keertje bijlezen en kletsen, heb het nu nogal druk met mijn rijlessen voor de bus, ik moet namelijk vrijdagochtend om half tien rijexamen doen :sick: heb er nu al buikpijn van !!! :thumbup: :thumbup: jullie voor mij??? ik hoop zo dat ik het haal
Juul: Spannend, ik ga zeker voor je duimen! :thumbup:
Héé…das gemeen van mezelf . Gewoon 5 dagen eerder ongesteld worden dan de bedoeling was. Lastig dat onregelmatige. Eerst 28 dagen, toen 31 en nu 26.
Spannend Juul…ik duim zeker voor je. :thumbup:
Chineze kalenders hè…Nou ik weet niet of ik daar in geloof hoor. Misschien als ik wat mensen zou kennen bij wie t klopt, dan wel. Wel ben ik benieuwd of mijn pendel voorspelling uit gaan komen .
WOUW Ik kom ff spieken na mijn vakantie: 6 zwanger!!!
Ik ben op vakantie weer ongi geworden, dus doe niet mee, helaas. Maar we mogen al weer klussen, en das ook niet erg…
Maarre ik volg jullie op de voet, maar laat me niet gek maken dus ga niet mee chatten… Misschien later!
iedereen gefeliciteerd! :dance: :dance:
Mirjam
Spannend Juul! Ik ga zeker voor je duimen vrijdag, succes met je examen!
Succes met klussen Mirjam! Is inderdaad ook heeeeeeelemaal niet erg en 't werkt vast beter dat je der niet al te veel mee bezig bent. Ik ben gisteren weer fanatiek begonnen met afvallen dus ga ik me daar even helemaal op storten.
Jammer hoor Truusje dat die vervelende :twisted: :twisted: er alweer zijn… dat onregelmatige is idd errug vervelend. Succes in de volgende ronde maar weer!
Mijn hubbie wil nu ff achter de computer dus ik stop er maar weer mee!
Mirjam, fijn weer wat van je te horen. Hopelijk heb je wel een leuke vakantie gehad.
Truusje, jammer van je ongi en de onregelmatige cyclus. Maar toch liever 5 dagen eerder dan 5 dagen later toch.
Juul, ook heel veen sterkte van mijn voor vrijdag
Deb, nog steeds zo verkouden?
De chinese kalander klopte mij niet. Ik zou een meid krijgen maar is toch duidelijk een (hele lieve) jongen geworden.
Truusje, ik ben vorig jaar in september naar Nederland geweest, voor het eerst sinds ik geëmigreerd ben. We hopen volgend jaar weer te kunnen in september, maar dat hangt natuurlijk ook een beetje af van de baby-ontwikkelingen. Omdat mijn man maar weinig vrije dagen krijgt kunnen we nooit langer dan een week, dat is wel jammer.
Was vast even een domper dat je nu al ongi bent geworden. Maar misschien beter dan dagen in spanning zitten? In ieder geval heb je een mooie gemiddelde cyclus en je klusperiode komt nu ook eerder dan verwacht. Dat is toch wel weer positief.
Famke, echte liefde overwint inderdaad alles. :inlove: Maar het blijft toch een gok, zo’n grote stap. Ik denk echt dat ik gewoon veel geluk heb gehad. Want ik heb hier echt alles gevonden wat ik zocht en ben veel gelukkiger hier dan ik in Nederland ooit geweest ben.
De chinese conceptie klopte bij mij ook niet. Ik kreeg lekker toch een jongetje, hoewel ook veel mensen in mijn omgeving een meisje hadden voorspeld. Stiekem wilde ik ook graag een jongen, dus dat was wel grappig. Overigens klopt het bij mijn moeder wel alle drie de keren.
Sophia, ik snap dat je nog even lekker anoniem wil blijven. Daarom is dit forum ook zo fijn. Kun je lekker je hart luchten zonder jezelf prijs te geven.
Debke, verkoudheid al over?
Stephie, ook van mij gefeliciteerd met je diploma. (heb alleen geen idee om wat voor diploma het gaat)
Juul, heel veel succes vrijdag! Ik zal aan je denken en voor je duimen. Ik vind het ook heel leuk om weer van je te horen.
Mirjam, veel plezier en succes met klussen. Jammer dat je je door ons niet gek wil laten maken. 8) Het is ook best gezellig namelijk. :mrgreen:
Ik hoop dat je gauw komt melden dat het raak is!
Hebben jullie ook van die dagen dat je ineens heviger verlangt naar een kindje dan anders? Ik bedoel, je wil natuurlijk elke dag graag zwanger worden, maar ik heb soms echt dat ik er de hele dag over loop te dromen. Vandaag ook weer. Wel op een leuke manier trouwens, echte voorpret. En spannend, wanneer zal het raak zijn?
:sick: :sick: :sick: zucht…zo voel ik me…en dan de hele dag door…Mag ik even klagen alsjullieblieft???
Niet fijn hoor! Het is niet heel erg ofzo, ik geef niet over. Maar zoveel als ik eerder kon genieten van mijn eten, zo zie ik er nu tegenop om te eten. Maar goed, het moet he…
Ik doe mijn uiterste best om zo gezond mogelijk te eten in ieder geval zodat “we” wel alle broodnodige vitamientjes binnenkrijgen, maar ik kan er niet van genieten…
Ik wou dat ik dit gehad had toen ik bezig was met afvallen! Maar nee hoor! Toen had ik trek in alles wat los en vast zat en was het “afzien” om overal van af te blijven en nu kan ik eindelijk weer eens gewoon eten, krijg je dit!
Zo…genoeg gezeurd! Verder gaat het prima met me hoor! Verkoudheid is al bijna weg dus da’s heeeeel prettig en mijn dagen worden goed gevuld met andere dingen op het moment.
Vanochtend heb ik een afspraak voor een termijnecho ingepland. Op 20 september is het zover…Mijn VK (of eigenlijk de assistente) had gezegd dat ik die afspraak moest inplannen tussen 12 en 20 september. Die mevrouw waarmee ik die afspraak moest maken dacht zelf aan eind september, omdat zij over het algemeen termijnecho’s maken tussen de 12 en 14 weken…Maar ikke was niet van plan zo lang te wachten, dus hebben we maar voor de middenweg gekozen. Vandaar dus 20 september. Ik vind het eerlijk gezegd nu al spannend…
Mirjam ook weer terug van vakantie zie ik! Ik hoop dat je het naar je zin hebt gehad. Enne…laat je inderdaad niet gek maken door ons mutsen hoor! Maarre…als je zin hebt om over andere dingen te kletsen, kom maar op hoor! Het maakt mij niks uit waarover ik klets, als ik maar kan kletsen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Truusje, je cyclus is gemiddeld genomen toch goed he…Dus wat dat betreft is het wel prettig. Ik kan me alleen voorstellen dat je liever hebt dat je de klok erop gelijk kunt zetten bij wijze van spreken…Dat is geloof ik niet voor velen onder ons weggelegt…Oh, wat zou het dat allemaal een stuk makkelijker maken he?
Maar het grote voordeel van jouw cyclus is, dat je je klusperiode even wat moet uitbreiden zeg maar…En dat kan ik toch niet bepaald een nadeel noemen hoor
Juul, ik ga voor je duimen hoor vrijdagochtend! Dat gaat vast helemaal goedkomen!
Ik ga nu maar eens een hapje eten…
:-* Deb