Juni stoppers 2006 deel 4, al 7 zwangeren!!!

hallo meiden!

Debke, vervelend is dat hè, als eten je zo tegenstaat. Dat had ik ook met Matthijs, bah, ik had helemaal nergens meer zin in!!! Leuk dat je afspraak voo de echo nu hebt gemaakt. Nog even geduld, dan kun je je kleine frummel zien… :inlove:

Ineke, ja dat herken ik wel hoor! Dat je soms helemaal alleen maar aan een nieuw kindje kunt denken. Lekker dromen over hoe het zal zijn en idd, wanneer het zal gebeuren. Wat dat betreft heb ik zelf het gevoel dat het nog wel een tijdje zal duren… Maar goed, we zien wel!

Mirjam, welkom terug van vakantie. Wat Debke al zegt: je mag ook lekker over andere dingen kletsen hoor… Ik snap je gevoel wel, ik heb er voor mezelf wel een aardige balans in gevonden. Doe maar wat je zelf het prettigste vindt!

Juul, spannend hoor! Hopelijk denk ik er vrijdagochtend aan om voor je te :thumbup: :thumbup: (ben niet zo erg goed in dat soort dingen , maar probeer het altijd wel…)

Hier gaat het nog steeds hetzelfde: Nog steeds wat bloedverlies, alhoewel het nu vaker donkerrood dan bruin is. Het is echt niet genoeg voor een ongi… Sinds gisteren heb ik ook een beetje een drukkend gevoel op m’n buik… ik voel me gewoon niet helemaal super, zeg maar. Ik wacht het nog heel eventjes af, maar vreemd is het wel!

Plut…ik ga nu iets neerzetten waar ik heel lang over getwijfeld heb of ik dan nu wel of niet zou doen…Maar het lijkt me het verstandigst het wel te doen.

Meid…mijn schoonzusje heeft jouw klachten ook weleens gehad…Toen had ze een buitenbaarmoederlijke zwangerschap…Vandaar mijn eerdere vraag of je ook buikpijn hebt.

Ben je alsjeblieft voorzichtig!

Nu niet meteen in de stress schieten he! Dat is waarschijnlijk nergens voor nodig tenslotte. Jij bent tenslotte niet dezelfde persoon als mijn schoonzusje, maar blijf je alsjeblieft niet te lang rondlopen met hoe je je nu voelt???

Het spijt me verschrikkelijk als ik je toch heb laten schrikken…

Plut, ik vind eigenlijk ook dat het bloedverlies nu wel wat lang aanhoudt. (Gut, waar bemoei ik me mee, hè?) Maar ik ben gewoon een beetje bezorgd om je. Ik zou echt even naar de huisarts gaan, of in ieder geval even met de assistente bellen en je klachten uitleggen.

Je kent je eigen lijf het beste en als jij zegt dat het geen ongi is, dan denk ik, wat dan wel? Bloed moet toch ergens vandaan komen. En hoogst waarschijnlijk is het inderdaad helemaal niets om je zorgen om te maken, maar dan weet je dat in ieder geval zeker. En als het simpel op te lossen is en je je daarna stukken beter voelt, dan is het zo’n bezoekje toch wel waard? Nogmaals, het zijn natuurlijk mijn zaken niet, maar wees niet te hard voor jezelf hoor.

Debke, wat rot dat je zo misselijk bent. Ik had dat met André ook, de hele dag misselijk, maar net niet genoeg om over te geven. Ik dacht toen steeds dat dat wel op zou luchten, maar ik heb later van anderen gehoord dat overgeven helemaal niet oplucht als het van je zwangerschap komt. Uiteindelijk was ik er na vier weken helemaal vanaf, dus het duurde eigenlijk maar heel kort. Ik hoop dat het voor jou ook snel over is.

Heb je al een beetje online gezocht naar trucjes? Ik ben de meeste weer vergeten, maar de bekende cracker/biscuitje/liga/beschuit naast je bed en opeten nog voor je opstaat wilde bij mij nog wel eens helpen om in ieder geval de ochtend door te komen.

Sterkte meisje, het is voor een goed doel, hè?

Duivels zijn hier bijna weg, dus de pret kan straks weer beginnen :slight_smile:

Ja Plut…zoals Ineke het onder woorden brengt…zo bedoelde ik het eigenlijk ook…

Ineke, meis, wat kun jij de dingen toch altijd goed verwoorden! Thanx maar weer!

Ik geloof trouwens ook niet dat overgeven zal opluchten…In ieder geval niet in mijn geval…Ik heb geen galblaas (jaaaaaaren geleden verwijderd) meer en dat hele spijsverteringsgedoe werkt bij mij dan net ff wat anders dan bij “complete” mensen en overgeven heb ik sinds die operatie nog maar 1 keer gedaan en dat was echt heeeeeeeel verschrikkelijk! Ik hoop dat ik de rest van mijn leven nooit meer hoef over te geven in ieder geval.

De dag is in principe verder wel aardig verlopen hoor. Ik heb gemerkt dat het vooral heel goed helpt om mijn gedachten te verzetten. Gewoon iets heel anders gaan aanpakken en me daar compleet op focussen. Vanmiddag ben ik overigens naar de verjaardag van mijn nichtje geweest. Dat hummeltje werd ook al weer 1 jaar vandaag…Time flies meiden, echt ongelooflijk!

Aschwin heeft er vandaag zijn allereerste schooldag in 2 Atheneum ook weer opzitten. Hij heeft een hele leuke klas vertelde hij en ook een aardig fijn lesrooster dus ik hoop voor hem dat ze daar niet te veel aan gaan veranderen.

Vanaf volgende week mag Basten ook naar de kleuterschool. Volgende week gaat hij halve dagen en de week daarna is hij echt 4 geworden en kan hij gewoon met de rest mee gaan draaien.

Dat heeft ook wel zijn voordelen hoor, allebei die kids lekker naar school…Geeft mij even wat tijd voor mezelf. Tijd om even echt niks te doen (dutje ofzo…) of even snel wat in het huishouden. Met Basten om me heen is dat vaak niet “even snel” want hij wil altijd helpen…Leuk natuurlijk, maar niet echt handig.

Ik ga even lekker met het nieuwe IKEA-boek op de bank nu!

:-* Deb

Hoi meiden,

Daar ben ik weer eens…heb het echt superdruk gehad de afgelopen dagen en dat is niet echt bevorderlijk als je eigenlijk alleen maar wilt slapen…maar laat ik verder niet zeuren!

Helena: welkom hier! Ben het lijstje al aan het aanpassen… Veel succes en plezier natuurlijk met klussen!

Debke: vanillevla…vanillevla…vanillevla…vanillevla…daar heb ik de vorige zwangerschap letterlijk op geleefd!! Het was het enige wat ik binnenhield zonder ernstig misselijk te worden met alle :sick: gevolgen van dien. Misschien helpt het bij jou ook?

Truusje: jammer van de :twisted: :twisted: :twisted: en succes volgende ronde…

Plut: ik sluit me aan bij Debke en Ineke hoor! Dat bloedverlies is niet zomaar, toch? Ik zou naar de huisarts gaan, misschien is er wel een eenvoudige oorzaak te vinden en ben je er weer vlug vanaf!

Mirjam: goed hoor dat je rustig aan doet! Wanneer is je volgende nod?

Juulisjuul, leuk dat je ook nog even langskomt en veel succes met je rijexamen :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Groetjes Annemarie

Ooh, da’s een goeie Annemarie…Ik ga het proberen!

En vanavond leg ik ook vast een biscuitje op mijn nachtkastje…

Hallo meiden,

Ik denk dat jullie wel gelijk hebben dat ik even naar de ha moet bellen. Sterker nog, ik heb het vanmiddag al even geprobeerd, maar de praktijk is op wo-middag gesloten… In overleg met Jonathan heb ik wel een zw. test gedaan, gewoon om dat alvast te kunnen uitsluiten. Die was negatief, dus hoogstwaarschijnlijk ben ik niet zwanger.

Ik heb Jonathan wel moeten beloven dat ik morgenochtend echt even bel met de ha, dus dat ga ik dan toch maar even doen. Ik baal er best wel van dat het zo blijft aanhouden, ookal is het niet veel (het meeste belandt in de wc tijdens toiletbezoek en vaak vind ik alleen maar een paar druppeltjes in m’n inlegkruisje terug…). Ik ben op de één of andere manier altijd een beetje bang dat de ha vindt dat ik me aanstel en wil daarom niet steeds bellen… Maar eerljk gezegd helpen jullie berichtjes me wel om het niet naast me neer te leggen. Dus ik beloof jullie bij deze ook dat ik morgen zal bellen, goed? :angel: :lol: :lol:

Annemarie, je mag best klagen hoor… Vermoeidheid als gevolg van je zw.schap kan best heftig zijn! Had ik ook, en soms moest ik gewoon echt eerder naar huis om te gaan slapen, omdat ik gewoon niets anders meer kon dan dat…

Debke, spannend hoor, Basten straks ook naar school! Heeft ie er zin in? Fijn dat Aschwin het naar zijn zin heeft…

He fijn Plut! Ben ook eerlijk gezegd blij dat de zwangerschapstest negatief was nu…

Ik hoop voor je dat de HA je een pasklare oplossing kan geven of je in ieder geval gerust kan stellen.

Ik zal aan je denken morgen!

Plut: Goed dat je even naar de dokter gaat. Hopelijk heb je nu snel meer duidelijkheid!

Ik zie dat ik alweer een hoop moet bijlezen, maar dat doe ik vrijdag wel als ik vrij ben. Ik zit niet lekker in mijn vel. Ik heb maandagavond en dinsdag migraine gehad (heb ik vaker last van) en ben daardoor volledig uitgeput :frowning:

Fijn Plut, dat je morgen naar de dokter gaat. Ik hoop voor je dat hij je kan helpen. Ik zal aan je denken.

Debke: hopelijk helpen de biscuitjes en vanillevla voor jou! Nog bedankt trouwens voor de uitleg over vitamine c. Erg interessant om te weten dat het niet goed is om het altijd te gebruiken. Heeft Basten zin om naar school te gaan?

Leentje: vervelend migraine, heb je er medicijnen voor? Lig je tijdens een aanval de hele tijd in bed met de gordijnen dicht of kun je nog wat doen?

Annemarie: doe je wel een beetje rustig aan? Wel aan jezelf denken hoor!

Juulisjuul: SUCCES!! :thumbup: !

Ineke: veel plezier en succes met klussen! Hoop voor je dat het deze keer raak zal zijn, :thumbup:

Als ik van te voren niet ongi word, ga ik zondag een test doen! Heb de cb digitaal gekocht. Zondag is mijn NOD, als ik ervan uit ga dat ik dinsdag 1 aug ongi ben geworden. Het was toen nog maar heel iets, maar reken het toch als dag 1. Heb even terug gekeken in mijn agenda en elke keer als het 's avonds begon, werd ik toch 26 dagen later weer ongi. Ben erg benieuwd!!! :pray: :pray: :pray:

slaap lekker allemaal straks, liefs Sophia

Inderdaad, goed gedaan Plut. Weet je, ik ken dat gevoel van jou heel goed. Zo van, het zal wel niks zijn, het is zo’n gedoe om een afspraak te maken en straks lacht de huisarts me uit. Daarom heb je gewoon mensen in je omgeving nodig om je van het tegendeel te overtuigen. Ik heb echt nog nooit gehoord dat een huisarts vond dat de patient zich aanstelde. Het is die man of vrouw zijn vak om naar je te luisteren en medisch advies te geven. Wat voor klachten je ook hebt! Bovendien is het denk ik voor een arts altijd fijner als er niets ernstigs aan de hand is en hij je gerust kan stellen dan dat er wel echt iets scheelt. Dus dat is nog een reden om ook als je denkt dat het niets is, toch even langs te gaan.

Succes morgen, meid.

Wat worden je mannetjes groot hè Deb? Hoog tijd voor een nieuwe kruimel! Ik hoop dat ze het hartstikke naar hun zin gaan hebben op school. Het lijkt me wel raar om dan ineens het huis weer voor je alleen te hebben, maar dat heeft inderdaad zo z’n voordelen.

Nog mooie baby meubeltjes gezien in je IKEA boek?

Je mag zeuren zo vaak en veel je maar wil hoor Annemarie. Ik hoop dat je nu een paar dagen even bij kunt komen. Lekker vroeg naar bed met een boekje en daarna slapen maar! En dat de vanillevla voorlopig nog maar niet nodig zal zijn.

Arme Leentje, ik heb ook af en toe migraine (gelukkig niet meer zo vaak als een paar jaar geleden) en dat is inderdaad geen pretje! Daar heb je soms een paar dagen voor nodig om weer bovenop te komen. Beterschap, hoor, ik hoop dat je gauw weer opknapt.

Hoi meiden,

Sorry, heb al even niet meer gepost, druk, druk, druk.

Plut: ik hoop dat je HA een oplossing heeft. En wat de anderen al zeggen; het is zijn/haar beroep om naar andere mensen te luisteren. Ik begrijp het wel dondersgoed hoor, want ik heb heel erg lang last gehad van spannings-/aangezichshoofdpijn (ze wisten niet wat het precies was), dan heb je elke keer het gevoel dat je weer komt ‘zeuren’, maar uiteindelijk hebben de medicijnen wel geholpen. Ik heb ze zelfs al een hele tijd niet meer hoeven te nemen, omdat de pijn nog maar weinig vooorkomt.

Leentje; vervelend die migraine. Zoals je boven kunt lezen heb ik ook vaak last van hoofdpijn gehad. Gelukkig kon ik vrijwel alles gewoon doen, alleen kon ik totaal geen kou aan mijn hoofd verdragen. Ik weet nog wel dat als mijn moeder miraine had op bed lag in een geheel donkere kamer en dat ik dan echt niet aan haar hoofd moest zeuren.

En voor degenen die ondertussen zwanger zijn: Van harte gefeliciteerd!!!

Als het goed is (eh als het fout is, moet ik eigenlijk schrijven hè?! :lol: )komen bij mijn over 8 dagen de rode duivels op bezoek, maar ik heb nu af en toe al een pijn in mijn onderbuik en bovenbenen die je ook hebt bij de menstruatie. Herkent iemand dat?

En kan iemand mij vertellen wat het effect is van 14 jaar pilgebruik? Heeft dat effect op het zwanger worden?

Marjan, ik ging op mijn 14de aan de pil, omdat ik een hele lange en zware menstruatie had vanaf mijn 12de. Lekte elke nacht door, ook met twee grote verbanden en 's nachts een keer eruit om te verschonen. En dat duurde dan soms wel 10 dagen. Wat een uitkomst was de pil toen, echt geweldig.

Elf jaar later slikte ik mijn laatste pil, omdat Alex en ik graag een kindje wilden. Ik werd meteen de eerste ronde zwanger…Dus, ook als je al heel lang de pil slikt KAN je de eerste ronde zwanger worden. Maar het is dan wel mazzel hoor. Ik ben nu in maart gestopt en ik heb geen idee wanneer het raak zal zijn.

Wat ik weleens hoor is dat het even kan duren voor je een regelmatige cyclus hebt na pilgebruik (mijn eerste cyclus was 42 dagen geloof ik, dit keer). Maar in principe ben je dus meteen vruchtbaar. Ik hoop dat dit een beetje helpt.

Hoi!

He Marjan, leuk dat je der ook weer bent. Ik sluit me aan bij de reactie van Ineke over het pilgebruik. Dat verschilt per persoon denk ik, de één zal wat langer nodig hebben om te “ontpillen” dan de andere.

Spannend Sophia!! Ik ga voor je :thumbup: :thumbup: deze week!! Hoop zo dat het raak is voor je!

Is inderdaad erg vervelend die migraine Leentje! Gebruik je ook immigran 100? Die heb ik namelijk en als je die inneemt als je al denkt dat je migraine gaat krijgen valt het soms mee met de pijn. Ik ga dan direct eventjes liggen (als je tenminste in de gelegenheid bent) de pil even laten inwerken en dan is het uit te houden. Beterschap in ieder geval, hoop dat je je snel weer beter voelt! Dikke :-* !

Succes vandaag Plut bij de ha! Hopelijk is het niks en ben je zo weer opgeknapt!

Gewoon lekker zeuren hoor Annemarie!! Dan mogen wij dat straks ook allemaal als het zover is :smiley:

Zo kan je straks wel lekker genieten van je zwangerschap als de beide heren naar school zijn Debke! Dan heb je alle tijd voor de kleine. Vaak zijn de bijna vierjarigen ook wel aan school toe op die leeftijd (tenminste was bij m’n zus wel zo!) Die had haar handen vol dat laatste halfjaar!

Mirjam welkom terug! Geeft idd niet als je wat rustig aan doet, dat snappen we allemaal wel. ‘t Zou wel leuk zijn als je af en toe even laat horen hoe het met je gaat!! En natuurlijk hopelijk snel melden dat je zwanger bent!!

Hier alweer een kilo eraf, dus het begin is er. We hebben gisteren een kickbike gekocht (step voor volwassenen). Dat leek mijn hubbie wel leuk, nou daar vliegen de kilo’ s je om de oren :smiley: Verder wel gewoon gezond eten, das wel beter om zwanger te worden, niet te gek met shakes enzo.

Ik ga weer aan de slag! Fijne dag allemaal!

Hoi Marjan,

Volgens mij heeft het pilgebruik ook weinig invloed op je zwangerschapskansen. Toen ik na 10 jaar pilgebruik stopte, werd ik gewoon weer keurig na 1 maand ongesteld. Ik heb weliswaar 11 maanden op Sander moeten wachten, maar dat komt volgens mij eerder omdat we te weinig geklust hebben dan dat ik geen eisprong zou hebben…

Hallo!

Nou, ik heb vanmorgen meteen de huisarts gebeld. Die zei dat er weinig aan te doen is en dat het wrs idd nog komt doordat mijn lijf nog niet helemaal in normale doen is. Als ik last blijf houden van vermoeidheid en duizeligheid, dan moet ik eventjes langskomen om bloed te prikken en te kijken of ik bloedarmoede heb. Ik denk dat ik zelf maar eventjes ga kijken voor vitaminepreparaten ofzo, dat helpt vast ook wel een beetje.

Jammer genoeg kunnen ze er niets aan doen (behale anti-conceptie voorschrijven, en dat wil ik juist niet :lol: ) en moet ik gewoon blijven afwachten, behalve wanneer het een langere periode hevig zou zijn.

Famke :clap: voor je kilo!!! Goed van je dat je het wilt bereiken door gezond te eten, echt fanatiek lijnen kan natuurlijk niet als je zwanger wilt worden…

Marjan, voor jou is het dus een spannende periode… Ik sluit me aan bij de andere meiden over lang pilgebruik…

Sophia, spannend hoor! Hier wordt :thumbup:

Leentje, ook ik weet wat het is om migraine te hebben. Vervelend dat je er zo’n last van hebt. Bij mij is het met het gebruik van medicijnen gelukkig heel goed te onderdrukken, ookal voel ik me dan niet helemaal super natuurlijk. Ik gebruik trouwens Naramig. Is een zelfde medicijnsoort als Imigran, maar dan een modernere versie…

@Plut wrote:

Hallo!

Nou, ik heb vanmorgen meteen de huisarts gebeld. Die zei dat er weinig aan te doen is en dat het wrs idd nog komt doordat mijn lijf nog niet helemaal in normale doen is. Als ik last blijf houden van vermoeidheid en duizeligheid, dan moet ik eventjes langskomen om bloed te prikken en te kijken of ik bloedarmoede heb. Ik denk dat ik zelf maar eventjes ga kijken voor vitaminepreparaten ofzo, dat helpt vast ook wel een beetje.

ik had vroeger last van bloedarmoede en moest toen veel appelstroop eten!!
Jammer dat er niet iets echt duidelijk is geworden voor je. Hoelang "druppe"l" je nu al?

verder weinig te melden
kom later wel weer langs

Plut, fijn dat er in ieder geval niks “ernstigs” aan de hand is! En wat dat ijzer betreft: inderdaad appels eten en groene groenten. Chocolade schijnt ook goed te zijn heb ik me ooit eens laten vertellen door een studente geneeskunde. (als het niet goed is, is het in ieder geval lekker!)

Nou…morgen meer van mij want ik heb nu geen tijd. Ben aan het koken en vanavond ben ik weer oppas voor mijn neefje en nichtje.

Tot morgen dus!

:-*

meiden, bedankt dat jullie voor mij gaan duimen, ik ben echt vet zenuwachtig voor morgenvroeg, heb last van examenvrees, daarom heb ik er met de auto wel 5 keer over gedaan!!! gelukkig heb ik vorig jaar de vrachtwagen wel in 1 keer gehaald dus wie weet nu weer hopelijk :pray: :pray: Ik laat het jullie zo snel mogelijk weten morgen en dan kom ik van de week weer gezzellie meekletsen met jullie, want het is weer een gezellige boel zie ik !!!

@juulisjuul wrote:

meiden, bedankt dat jullie voor mij gaan duimen, ik ben echt vet zenuwachtig voor morgenvroeg, heb last van examenvrees, daarom heb ik er met de auto wel 5 keer over gedaan!!! gelukkig heb ik vorig jaar de vrachtwagen wel in 1 keer gehaald dus wie weet nu weer hopelijk :pray: :pray: Ik laat het jullie zo snel mogelijk weten morgen en dan kom ik van de week weer gezzellie meekletsen met jullie, want het is weer een gezellige boel zie ik !!!

Hahaha, ik kreeg op het testcentrum van mijn oude school een 10 voor faalangst, maar toch heb ik al mijn examens gehaald, al was het soms in meerdere keren. Als je eens wist wat ik bij mijn eerste rijexamen heb uitgespookt :oops: :oops: ! Maar 3 x was scheepsrecht. Ik heb 5 jaar ipv 4 jaar over mijn opticien opleiding gedaan, maar nu wel het papiertje. Dus je redt het wel! Ik ga ervan uit dat je het in 1 keer redt, maar zo niet dan volgende keer beter. Ik ga voor je duimen!!! Heel veel succes!