Juni stoppers 2006 deel 4, al 7 zwangeren!!!

Marreh… Eergisteravond viel me op dat ik last heb van mijn borsten. Als ik er op druk is het gevoelig, licht pijnlijk. En ik had gister en eergister een pijn in mijn onderbuik en bovenbenen, net alsdat je ongi bent. En ik las dat obstipatie ook een symptoom was. Verder heb ik nog geen opvallende dingen, maar ik moet nog een week wachten… Hoe kom ik die week door :lol: :oops: ?

Spannend Marjan!!! Ga deze week allemaal leuke dingen, dan vliegt ie voorbij! :thumbup: :thumbup: dat het een goed teken is!

Wij zitten weer in onze klusweek! Of weken zeg maar :smiley: Weet niet precies wanneer, maar dat geeft niet, paar keer vaker klussen is helemaal niet erg :lol: Ik hou mijn NOD maar op 18 sept. dat is vijf weken na mijn laatste ongi.

Ik hoop dat je’t haalt JuulisJuul!

Fijn dat er niks aan de hand is Plut! Hoop dat je snel weer wat beter in vel gaat zitten en vitamines © zullen zeker wel helpen. Veel sin.appelsap drinken wil ook welles helpen.

He Boefje, alles goed met jou?

Lekker opgepast Debke? Heeft nog niemand in je omgeving door dat jullie een kleintje verwachten?

Spannend Marjan. Pijn in je bovenbenen? Nou, dat heb ik nou nog nooit gehad , wel rug hoofd en buik natuurlijk…Erg hè, dat wachten.

Nou Juul, ik benieuwd naar de berichtje zometeen hoor, of je t gehaald hebt.

Plut, denk( en hoop) ook dat je lichaam nog niet in z’n ‘oude staat’ is zeg maar. Heb daar zelf ook last van…dan niet met bloedverlies, maar het rommelt wel heel erg in de buurt van baarmoeder en eierstokken zeg maar.

Heel herkenbraar Ineke, jouw menstruatie van vroeger. Ik was net zo. Mega ongesteld, en snachts altijd doorlekken. Ik was t eigenlijk alweer vergeten, maar nu ik van de pil af ben moet ik er weer aan denken, want t is weer aardig terug gekomen zeg maar.

Nou, succes voor de dames met de komende NOD.Ben benieuwd of nummer 7 al in aantocht is.

Grrrrr%^&#&@%$^@%

Ben ik net een heeeeel verhaal aan het typen, raak ik per ongeluk het verkeerde knopje aan…Alles weg! Soms ben ik ook zo’n muts!

Maar goed, ik begin weer opnieuw…

Juul, hier wordt hard :thumbup: voor je! Ik hoop dat het helpt tegen de zenuwen in ieder geval!

Leentje, heel vervelend voor je die migraine…Ik hoop dat je er ondertussen weer redelijk vanaf bent in ieder geval…

Migraine heb ik gelukkig niet, maar wel heel regelmatig hoofdpijn. Da’s niet prettig, maar redelijk uit te houden. Bij mij is het nadeel dan een gewoon paracetamolletje over het algemeen niet helpt. Ibuprofen wel, maar dat mag ik nu dus niet hebben…Ik probeer nu maar zoveel mogelijk hoofdpijnopwekkers te vermijden…(drukte, wind en kou zijn de grootste boosdoeners bij mij).

Sophia…het wordt nu wel heeeeeel spannend he! Ik ben ook voor jou hard duimen aan het draaien in ieder geval. Dat de :twisted: nog maar heeeeeeeeel lang weg mogen blijven! (een maand of 9 ofzo…)

En Marjan, jij maakt het ook al zo spannend! Ik hoop ook voor je dat deze week heel snel om zal zijn! Misschien kun je tussendoor een paar leuke dingen plannen (uit eten, bioscoopje) om iets te hebben om tussentijds naar uit te kijken?

Famke, jij mag weer lekker aan je klustijd beginnen! Veel plezier hoor! Dat het deze keer, behalve leuk, ook maar errug nuttig mag blijken te zijn!

Mijn jongens worden inderdaad groot meiden…Inderdaad hoog tijd voor de volgende frummel Ineke! Aschwin heeft het in ieder geval erg naar zijn zin in zijn nieuwe klas en Basten mag volgende week echt gaan beginnen…Woensdag, donderdag en vrijdag…Gisteren heb ik zijn juf gesproken en die raadde me aan om maandag en dinsdag maar even achterwege te laten. Dan waren er namelijk wat dingen gepland die het voor Basten niet makkelijk zouden maken om op zijn gemak te wennen (schoolfotograaf enzo…). Dus woensdagochtend ga ik hem echt voor het allereerst naar school brengen…Hij is er zeker aan toe, dat wel, maar toch…Ik zal hem wel missen hier thuis hoor!

Overigens zijn onze kinderen ondertussen op de hoogte van hun toekomstige brusje. Aschwin was echt heel verbaasd. Die had het echt niet verwacht, maar hij vindt het wel erg leuk!

En Basten? Ja, die vindt het allemaal wel best. Er is ook niks wat hem duidelijk maakt nu dat er echt een baby in mama’s buik groeit, dus wij kunnen ook niet van hem verwachten dat hij echt een idee heeft wat er gaat gebeuren…Hij vroeg wel of het een jongen of een meisje was, dus hij is niet ongeïnteresseerd in ieder geval. Hij beseft het alleen (nog) niet.

En dan gaan we het dit weekend ook aan onze ouders vertellen…Wel een beetje spannend weer hoor…

Verder gaat hier eigenlijk alles zijn gewone gangetje…Gisteravond dus opgepast (was weer erg gezellig, maar wel vermoeiend hoor…). Voor vandaag lekker weinig plannen dus ik kan het lekker rustig aan doen!

Debke, wat leuk dat je het al verteld hebt aan de knullen. Ik kan me voorstellen dat het voor Basten idd nog een beetje een ver-van-zijn-bed show is, alhoewel hij dus wel benieuwd is wat er dan gaat komen!

Marjan, al die kwaaltjes… tja, 't lastige is dat het nooit zo heel veel zegt (tenminste, vind ik dan…). Die zwangerschapskwaaltjes zijn in het begin nog zo vaag, dat het net zo goed PMS kan zijn, of gewoon een dagje een beetje vermoeidheid ofzo… Maar, wie weet! Dat wachten duurt altijd het langste!!

Boefje, ik vloei nu al ruim 2 weken, is dus best al een tijd en van klussen komt zo ook niet veel :roll: :lol: :lol: Nou, ja, hopelijk gaat het nu gauw weg, 't lijkt wel minder te worden… :pray:

Hallo meiden bedankt voor het :thumbup: :thumbup: maar ik ben GEZAKT!!! :thumbdown: :cry: :frowning: :cry: , ik moest ergens rijden waar het allemaal supersmal was, en de instructeur zei later zelf dat het een hele pittige route is geweest!!! dus pech gehad, 4 oktober moet ik weer!

Oww, Juulisjuul, balen joh! :frowning: Echt superjammer voor je, had het je zo gegund! Wat zei je instructeur verder over je rijden?

Probeer vanmiddag maar iets leuks te doen, zodat je teleurstelling een beetje minder kan worden. En voor 4 oktober: Zet 'm op! Het lukt vast!

Dikke knuffel!

x sophia

Juul wat jammer! Maar meis, volgende keer gaat het je lukken hoor!

Goedemiddag!

Even terugkomenden op mijn migraine… Ik heb er al sinds ik een jaar of 15 ben last van. Ik heb Imigran 100 en in veel gevallen werken deze tabletten prima, maar een enkele keer zoals afgelopen dinsdag werken ze niet en moet ik een dagje op bed liggen. Een hele enkele keer is een aanval zo zwaar dat ik er zelfs bij moet overgeven. Ik heb ongeveer 1x in de 2 maanden last van migraine. Ik heb wel gelezen dat veel vrouwen tijdens hun zwangerschap geen last van migraine zouden hebben dus dat is wel een lekker vooruitzicht :smiley: ! Verder voel ik me nog steeds niet super. Ik heb erge last van vermoeidheid en heb alweer allerlei kriebeltjes in mijn buik, van pijlijke tepels heb ik sinds gisteren gelukkig geen last meer. Het is wel lastig want ik heb dus wel de verschijnselen van een beginnende zwangerschap, maar dat had ik de eerste maand ook dus wie weet is het gewoon PMS en word ik volgende week gewoon ongesteld. Ik ben nu in ieder geval wel nuchter genoeg om mezelf niet helemaal gek te maken, maar spannend is het wel!

Juul: Jammer dat je gezakt bent. Hopelijk helpt het duimen 4 oktober wel!

Plut: Gelukkig is er niks ernstigs aan de hand, al is het natuurlijk wel allemaal erg vervelend. Appelstroop en spinazie zijn goed tegen bloedarmoede en nog lekker ook (vind ik dan). Ik eet dat ook regelmatig omdat ik vroeger meerdere malen bloedarmoede heb gehad.

Marjan: Jij hebt dus ook al allemaal van die verdachte kwaaltjes, laten we hopen dat het raak is!

Famke: Geniet van het klussen! :wink:

Debke: Leuk dat je kinderen nu ook op de hoogte zijn… en dan in het weekend je ouders, spannend hoor!

Nou NODers, succes met het wachten allemaal… en klussers veel plezier :wink: !

:-*

Mijn collega zegt dat je vanaf de 28e dag al kan testen. Ik dacht omdat mijn cyclus de vorige keer 30 dagen was, ik pas op die dag kon testen. 1 augustus was de 1e dag van mijn laastste menstruatie. 30 dagen na de vorige. Wanneer kan ik dan het beste een test doen?

Juul, jammer dat je niet bent geslaagd! Stom dat ze dan net die route nemen :roll: :?

Jammer Juul!! Ze doen ook altijd van die petroutes! Volgende keer beter, heb je nog weer eventjes tijd om te oefenen tot 4 oktober!

't Is inderdaad waar Leentje (tenminste bij mijn zus) dat je in de zwangerschap geen migraine hebt! :dance: Maar in de eerste drie maanden dan weer wel… en dat is wel minder want dan mag je dus geen immigran innemen en moet het vanzelf overgaan, maar bij migraine lukt dat dan vaak niet. Maar goed, dat mag de pret niet drukken natuurlijk! Zes maanden geen migraine is ook al ontzettend fijn en een lief klein beebje al helemaal :inlove: Ik duim voor je!

Volgens mij kun je inderdaad beter vanaf de 30e dag testen, dan heb je meer kans dat ie positief is. Ik heb welles ergens gelezen dat als je onregelmatig bent je het beste kan testen 18 dagen nadat je voor het laatst geklust hebt, dat zal dan ongeveer 18dg na de ovulatie zijn denk ik.

Ik hoop dat je zwanger bent joh! Het wordt wel weer tijd voor een nieuwe zwangere in ons midden!

Fijn weekend toegewenst allemaal!

Ik hoop het natuurlijk. Maar mijn nuchtere kant zegt ook dat het gevoel wat ik heb in mijn borsten ook spierpijn of zo kan zijn. Heb nl van de week de trap geverfd. Alles kan ook andere oorzaken hebben. Ik moet me ook niet gek laten maken door te veel naar de eerste verschijnselen te kijken, want ik heb ook iets last van hartkloppingen en zo. Maar dat heb ik wel vaker. Hoe ervaren jullie dat elke maand weer na de klusweek :lol: ?

Nog even een vraagje;

Vorige maand, dus in de eerste ovulatiedagen na het stoppen van de pil, verloor ik een dikke slijmprop. Gewoon doorzichtig, geen bloed o.i.d. . Wat kon dit zijn? Ik heb dit nl vorige week tijdens de ovulatiedagen niet gezien en het was toch wel een prop van 1 cm doorsnede ongeveer, dus dat had ik denk ik toch wel moeten merken als ik die verloor?

Iemand enig idee?

Leentje, ik had ook geen last van migraine in mijn zw.schap, en zelfs een tijd daarna niet! Komt door de hormonen, denkt men. Is echt heerlijk hoor!

Juul, jammer dat je het niet gehaald hebt! We gaan gewoon door met duimen voor de volgende keer :-*

Marjan, die slijmprop die je hebt verloren, is als je baarmoederslijm niet meer zo toegankelijk wordt voor zaadcellen. Soms verlies je dan zo’n prop, kan ook een beetje bloed bevatten. Dit betekent dat je lijf zich gaat klaarmaken voor je ongi… Waarom je die de ene keer wel verliest en de andere keer niet, weet ik eigenlijk niet, maar ik had het mijn vorige cyclus ook voor 't eerst in m’n leven… En testen kun je doen vanaf de dag dat je je ongi verwacht. Dus als dat voor jou na 30 dgn is, heeft het vaak niet zo’n nut om eerder te testen, omdat je lijf dan nog niet voldoende hcg heeft…

Hier nog steeds een beetje bloedverlies… Ik kom vandaag trouwens niet meer langs, want we hebben vanavond een bruiloft! :dance:

Plut, hoop dat je veel plezier heb vanavond

Alles goed hier maar ben wel kapot!!!

Heb vandaag een stuk van het pieterpad gelopen, bijna 30 km!!

en nog eens 3,5 uur in de auto, zelf gereden

dus je raad het al, ik ben morgen giga stijf en veel spierpijn.

Maar het is het dubbel en dwars waard.

Marjan, ik vind de wachttijd het ergst, elk klein dingentje en je denkt dat je zwanger bent. Om mezelf niet gek te maken hou ik dagelijks een dagboekje bij met hoe ik me voel en wat eventueel anders is. Zo kan ik het vergelijken met de maanden ervoor en dan hoef ik mezelf niet meer zo gek te maken als het bijna helzelfde gaat als de vorige maand.

En ik zou niet voor je NOD gaan testen als ik jou was. Liever een dikke streep dan geen streep of een onzeker streepje waar je misschien nog van gaat twijfelen.

Juul, balen van je examen, hopelijk volgende keer een bekendere omgeving met je examen.

Ga mijn bedje opzoeken (als ik de trap op kom tenminste :? )

Ben gisteren helaas ongi geworden.

De teleurstelling was groot…

Oh Sophia toch :cry: Jammer joh!! Hele dikke kus voor jou!

Misschien dat de zwangere dames weer eventjes wat hormoontjes rond kunnen strooien!

Boefje: En… hoe is het met de spierpijn? :wink:

Sophia: Bah, dat is balen zeg… :-*

Hier is verder alles rustig. Gisteren de hele dag vreemde kriebeltjes in mijn buik gevoeld, maar vandaag voelt alles tot nu toe weer normaal. Afwachten dus maar…

De spierpijn valt reuze mee, mischien komt het morgen nog. Probeer wel een beetje in beweging te blijven. Vanmorgen met de fam lekker gezwommen. Onze boef is een echte waterrat.

Sophia, wat balen meid en ik kan me goed voorstellen dat je terleurgesteld was.

Hier weer een kleine bloeding gehad, hoop niet dat ik weer het verhaal van vorige maand ga herhalen. Daar baalde ik zo van. Laat die duivels dan meteen maar komen!!

Hier ook een bloeding, maar niet zo erg als bij de menstruatie. Maar dat had ik vorige maand ook. Eerst een kleine bloeding en 2 dagen later kwam de rest.

Ik ben trouwens ook opgeroepen voor baarmoederhalskanker onderzoek. 4 september moet ik, dat is volgende week maandag. Ik denk dat ik het moet verplaatsen want ik weet niet hoelang de menstruatie duurt en wanneer het zich echt aanmeld.

Lijkt me geen prettig onderzoek trouwens.