Juni stoppers 2006 deel 4, al 7 zwangeren!!!

Marjan: Al nieuws? Ik duim voor je meis!

Juul: Balen die griep/verkoudheid, ik hoop voor je dat je er snel vanaf bent!

Sophia: Bij twijfel lijkt me dit de enige, juiste beslissing. Denk er nog even goed over na en geniet in de tussentijd nog even lekker van het met z’n tweetjes zijn!

Plut: Jee, 3 weken migraine, zo lang heb ik het gelukkig nog nooit gehad klopt af. Ik wacht nu eerst even mijn ongi af en dan wil ik even naar de ha om te overleggen hoe dat nu moet met mijn migraine en een eventuele zwangerschap, kan ik het gelijk ook mooi even over die pms hebben. Ik hoop trouwens echt dat jij nou ook eens wat meer duidelijkheid over je cyclus krijgt, vind het echt waanzinnig knap hoe je er mee omgaat!

Boefje: Heerlijk dat je time out alweer voorbij is, veel plezier met klussen!

Brechtje: Bah wat ontzettend balen voor je! :hug:

Hier is nu gelukkig alles goed, ik ben weer een beetje uitgerust… hoewel, ben net naar een kinderfeestje geweest en dat was een gezellige, maar drukke bende! Toen ik al die kindjes daar zag rondhuppelen sloeg mijn fantasie over een eigen rondhuppelend ukkie bijna op hol :lol:

[/quote]

Goh Brechtje, het zit je ook niet mee hoor meid!! Ik hoop dat je een andere gyn kan krijgen. En wat bedoel je eigenlijk met een inleiding?

In ieder geval succes!

Stephie, wat fijn dat jullie een mooie echo hadden!

Sophia, wat een knap besluit hebben jullie genomen. Idd, als je twijfelt dan moet je het gewoon nog niet doen! En wat zijn nou een paar maanden op een heel (kinder)leven? Verstandig van jullie hoor!

Truusje, bedankt voor je pb, maar hoe is het met je??

Groetjes Annemarie

@Brechtje1 wrote:

Waarom wordt het bij jou medisch? Door je keizersnede?

Yes.

Vind het niet zo erg hoor om bij de gyn te lopen, onze vk is ook niet alles, had niet eens door dat onze boef al weken in stuit lag. Tevens was ze soms ook erg kortaf, ook niet echt bevoordelijk als je voor het eerst zwanger bent en je geen idee hebt hoe het allemaal te werk gaat.

Hoi allemaal, helaas zijn de rode :evil: :evil: :evil: vanmiddag gekomen.

Helaas zowiezo een rotavond aangezien we een dikke burenruzie hebben hier. We hebben een buurvrouw die op zich best aardig is, maar met veel lawaai en problemen aan de kont. We zaten vanmiddag in de tuin mijn vriend zijn verjaardag te vieren en op een gegeven moment zet haar oudste zoon (13) de radio heel hard aan. Ik vroeg haar gewoon of het iets zachter kon. Geen reactie. Nog een keer. Geen reactie, terwijl ik haar gewoon zie zitten door de schutting heen. Mijn ouders gingen weg en toen ik terug kwam vroeg ik het nog een keer. Toen vroeg ik haar waarom ze niet reageerde. Nou, toen was het hek van de dam. Ze moesten even afreageren, even rust… Ik zeg, o, en wij dan? Nou, die ging even kompleet uit haar stekker; en dat wij ook lawaai hebben (1 x per jaar misschien) en dat iedereen altijd haar moet hebben en ga zo maar door. Ik vroeg haar waarom ze op die manier reageerde, want ik vroeg het op een normale manier. En we zouden haar al weken negeren (?), wij hadden juist het idee dat ze ons negeerde. Nou was de buuf van de andere kant er ook en blijkbaar hadden zij gister al ruzie gehad. Dus toen ze hoorde dat die ook bij ons was, was het kompleet. Wij zouden lekker over haar roddelen en hoe konden wij wel tegen een vrouw alleen. En haar kinderen doen alles volgens ons. Nou die jongens van haar, daar hebben we helemaal geen problemen mee. Zijn schatten (nou ja, wel belhamels), maar ik heb absoluut geen hekel aan ze. Schreeuwen dat ze deed, gewoon ordinair! O ja en toen wij met dat mooie weer de tv hadden buitenstaan, had ze daar ook last van. Maar ze weet ook dondersgoed, dat als ze daar wat van had gezegd, dan hadden wij de tv zachter gezet natuurlijk. Je mag iemand toch wel ergens wat van zeggen?

We hebben met de andere buuf afgesproken, dat als dit verder escaleert we de woningbouw inschakelen.

Sorry voor mijn lange ego verhaal, maar ik moest dit even kwijt. Ik vind dit heel erg rot. Ik ben totaal geen type voor ruzie, ik wil het altijd direct weer goedmaken. Maar om morgen met haar te gaan praten? Dat heeft helemaal geen zin.

Hoi meiden!

Zo, wat is er al weer veel geschreven zeg!

Bij ons thuis ligt het netwerk er al een paar dagen af dus kon ik niet meelezen/schrijven…

Hier alles goed! Beetje moe, maar verder geen kwaaltjes… We zijn nog helemaal aan het nagenieten van de positieve test! Spannende weken nu… volgens de huisarts ben ik vandaag 6 wk, volgens babybrabbel.nl niet, dus die hou ik zelf maar aan.

Voor alle klussers :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: ::

Wat knap van jullie Sophia om zo’n beslissing te nemen, genieten met z’n tweetjes is idd ook erg belangrijk! En ik denk idd dat twijfels altijd wel een beetje blijven…

Jammer van de :twisted: :twisted: Marjan! Jeetje, wat een buurvrouw… ongelooflijk zeg! Errug gefrusteerd zeker… kan me voorstellen dat je kwaad bent!

Jakkes Brechtje, wat vervelend voor je! Weet je zeker dat je dezelfde gyn zal krijgen?

Geweldig dat je een mooie echo heb gehad Stehpie!! Ik zie ook erg naar onze echo uit! Ga deze week bellen voor een afspraak! Hopelijk is die op vrijdag 27 oktober, nog een paar weekjes geduld dus!

Ik heb ook echt respect voor je Plut, dat je er zo goed mee omgaat! Ik zou ook al lang gek geworden zijn met zo’n rotcyclus! Ik :thumbup: :thumbup: ontzettend voor jullie dat je maar gauw een positieve test in handen mag hebben!

Succes met klussen weer Boefje!

En Leentje, hopelijk raak je gauw zwanger, dan ben je van je migraine af! Tenminste ikke wel!

ik ga maar gauw weer ff wat doen

tot de volgende keer meiden!

Jammer Marjan! Had echt gedacht dat het een innestelingsbloeding was! En wat een buurvrouw zeg!

Hier blijft het nog even spannend, maar op een of andere manier heb ik er wel een goed gevoel over. Aan de andere kant ben ik wel zo bijgelovig om dat niet te hard te durven denken…

Sandra

Hallo meiden…

Stephie, wat leuk dat je zo’n mooi echo hebt gehad… :dance: :dance:

Brechtje, wat naar dat je er zo tegenop ziet om naar de gyn te gaan. Hopelijk kun je een goede oplossing vinden hiervoor, want het is wel zo prettig als je je zw. schap met iemand kunt bespreken en door iemand kunt laten begeleiden waar je je wel prettig bij voelt :hug:

Hahaha, Leentje! Leuk hè, dromen over zo’n klein hummeltje van jezelf… En weet je wat het leuke is van dromen? Je hoeft er 's nachts niet voor uit je bed te komen :lol: :lol:

Boefje, moet jij vanaf het begin af aan al naar de gyn toe vanwege je keizersnede? Ik heb ook een ks gehad, maar hoef pas met 36 wkn naar de gyn toe…

Marjan, wat jammer van de :evil: :evil: en die burenruzie er nog 'ns bij… Erg naar als mensen zo reageren. Is er inmiddels alweer een beetje lucht gekomen???

Famke, hoe ver ben je nu volgens babybrabbel?

Sandra, hier wordt :thumbup: hoor! (En voor jou ook, Mirjam, ik zag dat vandaag je NOD is…)

Meiden, bedankt voor jullie lieve berichtjes :-* Ik denk dat het gewoon tijd wordt om er weer een testje tegenaan te gooien, dan ben ik weer eventjes van die onzekerheid af… Toch wil ik nog heel eventjes afwachten, omdat ik vorige week echt van die ongi-tekens had… 't Kan dus best zijn dat het er nu echt aan zit te komen…

Dank jullie wel voor alle lieve reacties, erg lief!! :-*

Het is best lastig af en toe, want de twijfels zijn er nog steeds. Het ene moment denk ik: ik wil ook graag zo’n lief babytje en het andere moment: gelukkig hebben we nog geen kinderen, want dan moeten we er altijd rekening mee houden!

Het is natuurlijk wel zo dat twijfels er altijd blijven, maar ik vraag me af wat ik precies voel als het wel het goede moment is. Wat was dat moment bij jullie? Helemaal verliefd worden als je een andere baby ziet? Wat voelden jullie erbij?

Tot gauw, liefs Sophia

Sophia, zelfs bij een tweede heb ik nu ook af en toe wel twijfels van waar beginnen we aan. Maar mijn hart zegt dat ik heel graag dit wonder nog eens wil meemaken, dus ik luister eigenlijk naar mijn eigen gevoel. Van onze boef was ik al zwanger voordat we er voor wilden gaan dus geen speciaal moment van nu wil ik kinderen.

Kijk het rustig aan en misschien denken jullie er over een paar maanden anders over.

Marjan, jammer van de duivels.

Plut, ik heb de eerste 3 maanden van onze boef ook bij een gyn. gelopen, toen naar de vk en bij 38 weken weer bij de gyn. ivm stuitligging.

Bij een volgende willen we zelf naar de gyn voor extra controle. Dit ivm met overdraagbare familie-genen. Dus ik ga er eigenlijk al vanuit dat ik dan bij de gyn moet blijven…

Marjan een dikke dikke knuffel voor jou! 2 Nare dingen! Je buuf en helaas niet zwanger! Hopelijk keert de rust in jullie straatje terug, niet leuk zo!!!

Oei oei, de rest wel gelezen, maar weer vergeten! Sorry!!!

Ik heb vanochtend het ZH gebeld. Ik heb alles uitgelegd en de assistente was echt begripvol. Ze heeft me de naam van die gyn gegeven en ze gaan er nu voor zorgen dat ik hem niet meer krijg. Verder gaan ze proberen me telkens dezelfde gyn te geven, dat is hier normaal niet het geval. Dan heb ik er misschien minder moeite mee. Wel fijn dat ze me begrijpen en dat ze er ook echt wat aan willen doen, maar eeuwig jammer dat ik niet meer naar de VK mag, want dat zijn echte lieve schatten hier!

Oh met een inleiding bedoel ik dat ik bang ben dat ze de bevalling willen gaan inleiden. Ik mag nl geen medicijnen gebruiken tijdens de bevalling, maar ja, hoe weet ik ooit wanneer de bevalling gaat starten, dus wanneer ik met de medicijnen moet stoppen? Maar inleiden lijkt me echt helemaal niks, dus ik weet niet of ik daaraan mee wil werken.

He meiden!

Plut: volgens babybrabbel (het gemiddelde van mijn laatste 3 cyclussen) ben ik dus 5 weken en 3 dagen en 25 mei 2007 uitgerekend. Volgens de huisarts ben ik vandaag 6 weken, dat is gerekend vanaf mijn laatste menstruatie, eerste ongidag en 22 mei uitgerekend. De echo zal wel uitwijzen wanneer de precieze datum is, maar ach, 't scheelt maar 3 dagen. Jouw posi test komt ook echt wel weer een keertje!! Daar ben ik van overtuigd!!

Sophia: over het hebben van kinderen hebben we eigenlijk nooit twijfels gehad, dat wilden we eigenlijk al vanaf de eerste dag dat we elkaar zagen :smiley: Maar het moment… mijn hubbie doet momenteel een opleiding en hoopt volgend jaar een nieuwe baan te vinden. Praktisch gezien is het dus niet erg logisch om zwanger te worden misschien maar we wilden het beide erg graag en als je steeds denkt, nu wil ik dit, straks wil ik dat en als dat er is dan… tsja dan blijft het erbij en kan het nooit. Daarom hebben wij gezegd, we zien wel hoe het komt. En nu zijn we heeeeeeeeel erg gelukkig dat het zo snel “gelukt” is en dat we een kindje mogen krijgen. Tuurlijk denk ik nu ook wel, hmm hoe komt het volgend jaar, maar dat zal vast goedkomen. Ik hoop ook dat jullie er samen uitkomen, maar dat gaat jullie vast lukken!!

Dames, hier nog wat :: :: :: :: :: :: :: :: :**: Ik duim ontzettend voor jullie allemaal dat jullie dit fantastische gevoel ook (en ook weer) mogen hebben heel binnenkort!!!

dikke kus

Zo, hallo allemaal. Ben weer terug van een weekje heerlijke vakantie. Maar ik zie dat ik veel bij te lezen heb…moet ik nog doen dus. Ik ben heerlijk op de eerste dag va. mijn vakantie ongesteld geworden…beetje jammer, maar ja. Deze week alweer de klusweek, en we gaan weer eens goed ons best doen 8) .

Ik kom van de week wel weer even bijlezen…suucces voor de dames met de NOD’s.

Hallo allemaal,

Jammer Truusje, helemaal net op de eerste dag van je vakantie. Maar je zit alweer in de klusweek, toch ook altijd leuk!

Wij hebben besloten dat onze klusweek ook alvast begonnen is. :inlove:

Tsja, wanneer weet je dat je klaar bent voor kinderen. Ik denk dat dat heel moeilijk te zeggen is. Het is vaak duidelijker wanneer je NIET klaar bent voor kinderen. Voor ons was het zo dat zowel ik als mijn man graag een kindje van ons samen wilden (hij heeft al een dochter en een stiefzoon uit zijn eerste huwelijk) en dat het idee van niet meer met z’n tweetjes zijn, geen impulsieve tripjes en grotere onkosten ons niet afschrok.

En als je dan eenmaal je wondertje om je heen hebt, dan kun je je niet meer voorstellen dat je er ooit over na hebt moeten denken, het is dan zo vanzelfsprekend dat hij er gewoon is. Zo was het tenminste bij ons.

Brechtje, dat was even een tegenvaller natuurlijk. Ik weet wel een beetje hoe je je voelt. Ik heb het er erg moeilijk mee gehad dat het hier in Amerika allemaal zo anders gaat dan in Nederland als je zwanger bent. Je hebt zo weinig te zeggen over je zwangerschap en al helemaal over de bevalling. Standaard in het ziekenhuis, ze blijven maar zeuren of je een ruggenprik wil (ik had echt duidelijk gezegd van te voren van niet en dat ik er in geval van nood zelf wel om zou vragen) en uiteindelijk kreeg ik een spoedkeizersnede waarvan ik nog steeds niet zeker ben of dat wel echt had gehoeven. Ik wil sowieso in een ander ziekenhuis bevallen de volgende keer, misschien dat het helpt.

En misschien scheelt het bij jou ook heel veel dat je een andere gynaecoloog krijgt. Deze kan best heel aardig zijn!

Ik snap dat je geen zin hebt in een inleiding. Dat had ik ook niet. Gelukkig kwam André een dag voor de geplande inleiding lekker spontaan :dance:

Maar ook als je gepland staat om ingeleid te worden kan de bevalling toch daarvoor al spontaan op gang komen? Dan weet je dus toch ook niet precies hoelang je die medicijnen mag gebruiken? Nou goed, ze zullen het je vast wel helemaal uitleggen. Maar ik hoop dat je het krijgt zoals je het zelf graag wil.

Sandra, ik vind het zo spannend…Laat je gauw wat (leuks) horen?

Marjan, wat vervelend allemaal. Die duivels blijven heus gauw een keer weg, maar zo’n burenruzie is wel heel naar. Ik ken die vrouw helemaal niet, maar misschien is ze iets redelijker als ze eenmaal wat gekalmeerd is? Misschien voelde ze zich een beetje in het nauw omdat zij alleen was en jij ook die andere buurvrouw aan jouw kant had? Je kunt altijd nog één keer proberen om met een kopje koffie de lucht wat te klaren.

En zo niet, dan inderdaad de woningbouw. Ik hoop dat het gauw overwaait, ik kan ook zo slecht tegen ruzie. Dikke knuffel voor jou en trek het je maar niet teveel aan, hoor. Jij kan er ook niks aan doen dat ze zo boos doet.

Leentje, ik duim ook heel hard voor jou!

Weten we al iets van Mirjam? Of drijft die ergens voorbij op een roze wolk? Ik hoop natuurlijk van wel.

Ik kom gauw weer kijken, want het is weer een spannende week!

Enneh Plut…die ongi gevoelens van jou, dat is nu toch al meer dan een week geleden? Zouden het geen eerste zwangerschapssymptomen zijn? Ik wil je niet gekmaken natuurlijk, maar volgens mij willen wij hier allemaal graag dat je een testje doet…Ik hoop het zo voor je! :-*

hallo meiden!

Sophia, ik word al m’n hele leven helemaal verliefd als ik een baby zie, dus dat was voor ons geen graadmeter :mrgreen:

Bij ons was het wachten eigenlijk op een geschikt huis (is overigens een simpel flatje geworden, maar wel met 2 extra slaapkamers…) en wist Jonathan het ook nog niet helemaal zeker in eerste instantie… en toen hij eenmaal om was, moest ik weer eventjes heel erg aan het idee wennen omdat ik het echt een tijdje helemaal uit mijn hoofd had gezet, haha! Dus t was uiteindelijk best een rationele beslissing… Maar goed, wij zijn allebei ook best wel huiselijke types en hoeven niet persé veel weg. Wel mis ik het soms weleens een beetje dat je niet gewoon kunt zeggen van: “goh, 't is lekker weer buiten, zullen we vanavond ff een terrasje pakken?”, want daar heb je dan toch weer oppas voor nodig…

Brechtje, wat fijn dat de assistente zoveel begrip voor je had en dat ze graag met je mee willen denken. Dat geeft zeker een hoop rust??

Famke, heerlijk die enthousiaste berichtjes van je! Daar krijg ik meteen een zonnig gevoel van…

Truusje, meis, welkom terug! Balen meis, dat je meteen de eerste dag ongi werd :evil: gelukkig mag je alweer aan het klussen, wie weet :thumbup:

Ineke, het is gezellig hè, bij jullie :mrgreen: :inlove:

Die ongi-gevoelens zijn nog maar net een weekje geleden, ik wil het dus nog heel eventjes aankijken. Voorlopig vind ik het afwachten nog niet zo vervelend, ik vind het ook wel leuk om er een beetje van te dromen dat het misschien toch zover is, eigenlijk, hihi! Maar eerlijk gezegd, als ik er nuchter over nadenk, verwacht ik er niet zo heel veel van: ik voel verder niets geks aan mijn lijf… (maar, wat niet is, kan nog komen toch??? :wink: )

Even een kort ego berichtje. Vanmiddag een naar bericht gehad, mijn oude buurman is overleden… Ik kende die man al zo’n beetje mijn hele leven en heb hem afgelopen zaterdag nog gezien. Zo raar ineens dat dat de laatste keer was… :frowning: Gelukkig ook nog leuk nieuws; ik heb er een achterneefje bij :mrgreen: Zo mijn hartje is weer even gelucht, ik ben vreselijk moe dus ik kruip lekker in bedje en kom morgen even bijlezen. :-*

Ach Leentje, dat is even schrikken hè? Gecondoleerd meisje.

Het blijft toch apart hoe nare berichten vaak samen gaan met mooie berichten. Van harte met je kersverse achterneefje. Ga je gauw bij hem kijken?

Ik snap dat dromen heel goed Plut! Ik ben nog niet zwanger, maar heb toch al sinds juni het idee dat ik een beetje in verwachting ben. In verwachting van het in verwachting raken zeg maar. En dat is best een mooie fase, ik denk veel aan het nieuwe kindje. Als ik André zie spelen, denk ik “straks is hij niet meer alleen”, als ik babietjes zie, denk ik “straks mag ik ook weer”. En dat mooie moment dat de test positief uitvalt, dat heb ik nog steeds in het vooruitzicht. Zucht…dromen is leuk!

Heerlijk die dromen!!!

Leentje gecondoleerd en gefeliciteerd, jeetje da´s een hoop tegelijk! Heel veel sterkte meid!

Ineke bij jullie zal het zeker anders zijn! Ik denk dat ik in Nederland zou willen bevallen in jouw situatie, want als je ziet hoe het er in Amerika aan toe gaat… Helemaal vergeten dat moeder natuur het allemaal zelf kan!!!

Leentje, gecondoleerd, Dat is erg naar, vooral als je hem al zo lang kent. Veel sterkte.

Maar ook gefeliciteerd met je achterneefje!

Truusje, jammer van de :evil: :evil: .

Ineke, jullie hebben besloten dat het klussen weer begonnen is? hihi :lol: :lol: :lol:

Sophia, ik ben altijd al gek geweest met kinderen, maar het laatste jaar heb ik toch wel, als ik een babytje zie of een zwangere vrouw, dat ik denk; Ik wil ook!!! Maar ik heb ook wel mijn twijfels. Of we het wel goed zouden doen, of het financieel wel kan en ga zo maar door. Maar ik denk ook dat als een heel jong meisje moeder kan worden, dan kan ik het ook. En er zijn mensen met een bijstandsuitkering die het ook lukt, dus waar maak ik me druk om.

Een gesprek aangaan met mijn buurvrouw heeft voorlopig geen zin, zij ziet toch de ander als de boeman en zal nooit de fout bij zichzelf zoeken. Wij hebben zoveel voor haar gedaan, oppassen, haar naar het ziekenhuis brengen, ik heb zelfs de jongens eens geld gegeven om een cadeautje voor haar verjaardag te kopen. Ze hoefde maar te vragen en we stonden voor haar klaar. Maar ik ben toch echt tot de conclusie gekomen dat zij volkomen gestoord is. We zijn door de vorige bewoners van dit huis al gewaarschuwd voor haar, maar hebben dat in de wind geslagen, omdat wij zoiets hadden van eerst zien, dan geloven.

We hebben vanaf volgende week 3 weken vakantie en dan gaan we eens kijken hoeveel hypotheek we kunnen krijgen. Want dit wordt niet anders, zij zal niet weggaan , want (begrijp me niet verkeerd, ik voel me niet boven een ander) ze woont in een wijk waar ze eigenlijk niet thuishoort en beter dan dit kan ze niet krijgen. Ze is een bijstandmoeder en heeft dus ook heel weinig geld. Het voelt heel naar om dit te zeggen, want ik ben zelf een heel onzeker iemand en zal me dus eigenlijk nooit beter voelen dan een ander.

Maar in onze vakantie gaan we naar Maastricht, naar mijn vriend zijn vader en dan door naar Antwerpen, naar mijn vriend zijn zusje en haar vriend. Dus daar kijken we heel erg naar uit.

Ik merk wel dat ik door dit gedoe wel even 'op ’ ben. Ik kan zoiets heel moeilijk loslaten en haat ruzie en vooral geschreeuw. Het liefste zou ik nu naar haar toegaan om het uit te praten, maar ik ken haar al wel lang genoeg dat ik alleen maar weer een schreeuwpartij kan verwachten.

(tsjonge, toch weer een lang verhaal geworden.)

Marjan, gooi het er maar uit hoor

en lekker dat je straks drie weken vrij bent, geniet er maar lekker van

Leentje, gecondoleerd en ook feliciteerd met je achterneefje.

En ik hoop dat je een beetje bent uitgerust.

Truusje, welkom terug. Jammer van de duivels maar nu alweer klussen ook toch ook leuk.

En ineke, de hele maand zeker klussen neem ik aan :lol: :lol: ga ik hier ook maar instellen :lol: :lol: Heb het er al met mijn vent overgehad, niet te veel focussen op de klusweek maar gewoon wanneer we zin hebben.