Boefje, die klus-time out is dan toch best hard gegaan, of voelde het voor jou wel als een lange tijd?
Iig fijn dat je weer aan de slag kunt meis!!
Annemarie, wat gaat het ineens hard hè, als ze tegen de 1 jaar aanlopen… Haha, jij bent blijkbaar een echte baby-mama.
Marjan, hoe is het nu bij jou??? Wat is het spannend hè, de laatste dagen!.
Sophia, jammer dat het deze ronde niet raak is! Maar goed, misschien moet het echt wel oktober zijn voor jou!
Famke, wat is die eerste tijd onwerkelijk hè? Er groeit een klein wezentje in je, maar afgezien van wat kleine kwaaltjes (en soms zelfs dat niet eens), merk je er nog maar weinig van! En tegelijkertijd ben je in een jubelstemming :lol: :lol: :lol:
Ik heb de afgelopen dagen last gehad van zeer gevoelige tepels en wat ongi-krampen, maar nog niets gesignaleerd. Vandaag zijn m’n tepels ineens ook niet meer zo gevoelig… nou ja, we zien wel wat deze maand brengt. Ik vind het soms wel moeilijk hoor, om er nuchter mee om te blijven gaan. 'k Heb natuurlijk gewoon geen flauw idee wanneer ik wat moet verwachten en dat is soms best wel eens lastig… aan de andere kant, ik heb niet zo dat ik vlak voor mijn NOD helemaal zenuwachtig wordt, want tja, ik zou niet weten wanneer mijn NOD nou eigenlijk is :roll:
We hebben gisteren besloten om een time-out te nemen. Elke keer als ik ongi werd, was er ook een gevoel van opluchting en dat klopte niet volgens ons. We hebben er eens goed met z’n tweeen over gepraat en zijn tot de conclusie gekomen dat we er nog niet aan toe zijn om papa en mama te worden. Wanneer we wel willen weten we ook niet, dus we nemen een time-out tot januari 2007. Het klinkt erg ver weg, maar we willen er rustig over na kunnen denken.
Feit is wel dat we een kindje willen, maar op dit moment willen we nog zo veel andere dingen. Met z’n tweeen op vakantie, lekker allebei kunnen sporten zonder een oppas te hoeven regelen, misschien een nieuwbouwhuis volgend jaar enz.
We moeten zelf ook even weer omschakelen en voorlopig hebben we de condooms weer tevoorschijn gehaald!
Ik zal wel blijven meelezen en ik hoop dat jullie het goed vinden dat ik af en toe meeklets?!
Nou meiden, dit was even een ego-berichtje, maar ik wilde het jullie toch even vertellen.
Ik vind het knap Sophia, als je samen tot zo’n besluit kunt komen. Het is fijn dat jullie het er samen over eens zijn. Ik kan het me ook goed voorstellen, die tijd samen is ook heel belangrijk. Papa en mama ben je voor de rest van je leven en hoe leuk het ook is, er zijn toch dingen die je dan samen niet meer zo makkelijk doet. Je mag nog best even genieten van je “vrije tijd”!
En januari komt ook vanzelf en wie weet kijk je er dan heel anders tegen aan. Ik denk wel dat je veel meer van je zwangerschap zult genieten als je het echt allebei graag wil. En wanneer het zover is, dat bepalen alleen jij en je partner!
Ik zou het gezellig vinden als je wel mee blijft kletsen hoor!
Plut, ik begrijp dat het niet weten van je NOD zo z’n voor en z’n nadelen heeft, maar weet je, ik hoop dat het gauw zover is dat je er 9 maanden niet aan hoeft te denken! En je doet het hartstikke goed. Ik zou allang gillend gek zijn geworden. Heb je nooit eens de neiging om naar de huisarts te gaan? Er zijn toch middelen om je menstruatie regelmatiger te maken?
Juul, beterschap meid.
Annemarie, ik ben blij te horen dat het al iets beter gaat. Ik hoop echt dat je er gauw helemaal vanaf bent.
Ik verlies zo’n 2 keer op een dag een beetje bloed, maar daar houdt het ook mee op. Het is absoluut niet zoals een gewone ongesteldheid bij mij.
Ik heb vandaag wel weer 2 testen gekocht, maar ik wil tot dinsdag afwachten.
Ik merk wel dat ik op mijn werk er met m’n kop niet helemaal bij ben, maak stomme fouten enzo, ook al wil ik er niet teveel mee bezig zijn, je doet dat toch wel, vooral als je ongi moet worden en deze situatie maakt het er niet duidelijker op.
Sophia, goed dat jullie even wachten als jullie deze gevoelens hebben. Veel succes. We zien je hier toch nog wel af en toe? :lol:
Sophia, belangrijke beslissing hoor. Het blijft belangrijk om je gevoel te volgen en voor je het weet is het januari en dan kun je weer verder kijken of jullie er wel al aan toe zijn.
Succes meid en van mij mag je hier mee blijven schrijven hoor.
Plut, die time-out is zeker snel gegaan. Ben ook wel blij dat het nog niet raak was ervoor want besef nu dat ik een groter leeftijdsverschil toch wel prettiger vind. Voel dat ik er nu meer klaar voor ben dan hiervoor. Tevens zal ik nog niet echt treuren als het nu niet meteen raak is, we zien het wel he, je hebt het toch niet voor het zeggen
Om ons heen zijn ook steeds meer zwangeren, we hebben nu al tot mei 2007 elke maand minimaal 1 baby erbij in onze omgeving…!!! :shock: :shock:
Doe jij nog steeds een test om de zoveel weken als je ongi niet komt?
Marjan, zijn de duivels alsnog gekomen of niet?
Mirjam, als je nog meeleest, jij ook veel :thumbup: :thumbup: de komende dagen.
Juul, beterschap
Annemarie, fijn te horen dat het alweer wat beter gaat.
Leuk dat Teun nu zo snel gaat in zijn ontwikkeling
Even een ego berichtje van mij: Vandaag voor de 2e keer binnen een week migraine gehad (echt niet leuk meer!), nu geen hoofdpijn meer maar weer ontzettend brak! Morgen kom ik even bijlezen.
Ik kan wel weer gaan testen, maar ik ben bang dat het weer te vroeg is. Bij mijn vorige ongi kreeg ik zaterdagnacht wat bloed en brak het dinsdag pas door. Dus ik weet niet of ik nu vandaag als mijn 1e dag moet rekenen of dat dat dinsdag is.
Ik ben bij mijn vorige 2 cyclussen begonnen te tellen op de dag dat het echt doorbrak en het kleine beetje wat ervoor kwam niet meegeteld als ongi. Pas als ik echte kramp en rugpijn heb, ben ik ongesteld zeg maar.
ow spannend marjan we :thumbup: :thumbup: hier voor je!!!
Leentje: jij ook beterschap meid :hug:
Sophia: sterkte en jullie komen er samen wel uit, toch?? :hug:
Ik ben ook supermoe en ziekjes (verkouden,griep) dus duik mijn bedje weer in, ik kom gauw bijlezen,want ik zal best weer iemand vergeten zijn nu, sorry daarvoor, tot gauw!!!
Sophia, meis, petje af dat jullie die beslissing hebben durven nemen. Goed van jullie dat jullie er op zo’n eerlijke manier mee om kunnen gaan. Neem er rustig de tijd voor, maar bedenk ook dat je altijd wel een klein beetje twijfels zult houden misschien (kunnen we het wel aan, hoe gaat het er straks allemaal uitzien met zo’n kleintje erbij…). Is ook heel normaal, zelfs al sta je voor de volle 100% achter je beslissing! Ik had zelf tijdens de 4e en 5e maand van mijn zwangerschap echt een vreselijke dip wat dat betreft: Ik wilde het kindje (blijkt nu Matthijs te zijn ) hartstikke graag, het kon niet meer gewenst zijn, maar toch begon ik me zorgen te maken of het wel zo leuk zou zijn als dat ik droomde en of ik het wel aan zou kunnen en of we het samen wel aan zouden kunnen… Ik vond dat heel moeilijk, tot ik erover begon te praten met andere moeders. Toen bleek dat ik echt niet de enige was met dat gevoel :roll: (Ze vertellen je ook nooit wat van tevoren, die ervaringsdeskundigen :roll: :lol: :lol: ) Nou, ja, heel verhaal, ik vind het iig leuk dat je mee wilt blijven kletsen…
Ineke, bedankt voor je opbeurende woorden :-* Ik ben met dit probleem wel naar de huisarts geweest toen we nog zwanger wilden worden van Matthijs (haha, klinkt zo gek, dat wisten we toen nog helemaal niet…). Toen was zijn advies om te wachten tot we het een jaar geprobeerd hadden om daarna weer langs te komen. Dan kon er gekeken worden of ik uberhaupt wel een ei-sprong had. Achteraf bleek ik die dus wel te hebben Maar goed, als dat niet zo was geweest, dan zijn er hormonen die ervoor kunnen zorgen dat de ei-sprong toch opgewekt wordt. Het enige andere middel dat ik ken om je cyclus regelmatig te maken is de pil, en die willen we nu juist niet zien :lol: :lol: . Zijn advies toen was om gewoon maar iedere 4 weken een zwangerschapstest te doen om te bekijken of ik misschien zwanger was (en op die manier wat meer rust in te bouwen). Dat advies volg ik nu dus weer, en nu we het erover hebben: volgens mij ben ik alweer bijna 4 weken verder sinds de vorige :think: Nou ja, ik wil nu even afwachten vanwege mijn PMS-gevoelens… 't zou best kunnen zijn dat die ongi er nu toch echt aan zit te komen.
Wauw, boefje, jullie hebben echt een geboortegolf :shock: Leuk hoor! Over dat testen: ja, dat doe ik dus nog steeds…
Leentje, meis, wat naar van je migraine… Het lastige is soms dat je een beetje blijft hangen in een soort cyclus als je eenmaal migraine hebt gehad en je gebruikt geen medicatie om het te onderdrukken… Ik heb er weleens 3 weken lang om de dag last van gehad, omdat ik op vakantie was en de medicatie die ik toentertijd gebruikte plotseling niet meer werkte :roll: Pff, dat vreet energie… Misschien kun je je ha vragen of je iets anders kunt slikken wat de ergste scherpte eraf haalt??
Marjan, ik :thumbup: hoor!!!
Hier een lekker dagje gehad: vanmorgen heeft Matthijs uitgebreid gebadderd en hebben we lekker lopen luilakken beneden tot het tijd was voor zijn middagdutje. Toen hij sliep, hebben wij de nodige dingen gedaan (Jonathan de boodschappen, ik het huis) en daarna nog lekker ff de stad in. Het was botenbeurs (ik woon in een plaatsje met kleine grachtjes in de stad die uitkomen op een rivier), dus veel gezelligheid en grappige kraampjes. En natuurlijk heeerlijk weer! Na vijf uur nog even nagenoten op het terras, maar toen werd het echt tijd om naar huis te gaan voor de kleine man :lol: :lol: En nu zit ik met papilloten in mijn haar, ik wilde morgen eens wat anders met mijn haar doen :roll:
Nou meiden, na dit lange betoog wens ik jullie allemaal welterusten :lol: