Nog 7 dagen tot de berekende NOD… al heb ik zelf het idee dat mijn ei niet op dag 14 er was maar op dag 12… is je NOD dan eigenlijk ook eerder?
Je NOD is in principe 14 dagen na je ei. Dus als je ei op dag 12 is, dan zou je NOD op dag 26 zijn ja. Maar niet iedereen heeft een even lange luteale fase (de fase van ei tot NOD)… gemiddeld is dit dus 14 dagen, maar het kan bijvoorbeeld ook 11 dagen zijn. Maar om te testen zou ik sowieso die 14 dagen aanhouden.
Waarom heb je trouwens het idee dat je op dag 12 je ei had?
Hier zit ik ook weer in de vruchtbare dagen… want gelukkig voel ik ook dit keer weer gewoon mijn ei en nog wel super mooi op tijd ook!! :dance:
Denk (maar weet t niet zeker natuurlijk) dat ie vanavond springt (zaterdagavond dus) en ik heb donderdagavond geklust… zou dus kunnen…
Op dag 12 een beetje krampachtig en steken onderin gevoeld en wat bloed verlies… Al hoeft het natuurlijk ook niets te betekenen… Maar wel een dag of 6 7 na mijn (gevoelde) ei weer wat druppels bloed helderrood bij afvegen…
Dus het zou moeten kunnen, al probeer ik er zelf niet teveel bij stil te staan en ergens op te hopen…
Spannend Jannie! Zou inderdaad kunnen. Je ei kan prima op dag 12 zijn en er zijn inderdaad vrouwen die dan wat bloedverlies voelen.
Maar het zou ook heel goed kunnen dat dat komt door een cyclus die van slag is door het stoppen met de pil… ik heb dat - toen we voor de eerste gingen - in het begin ook gehad… heel vaak tussentijds een spoortje bloed… en dat zei dus helemaal niks, want ik hád niet eens een eisprong.
Maar ik hoop voor je dat het bij jou wel een zwangerschap aanduidt.
Hier liep ik gisteravond om een uur of 7 weer krom van de pijn. Ei gesprongen… Dus… donderdagavond geklust, zondagavond ei gesprongen en een paar uur later nog weer geklust… het zou in theorie dus kunnen… maar weer 2 weken afwachten! :roll:
hier nog altijd geen ongi… laatste ongi dag was 8 augustus… 4 negatieve testen verder… Bij R. Testte ik met 4weken ook nog negatief en pas met 6wkn positief. Afwachten dus.
Vandaag mijn ei gehad denk ik. Klussen rondom mijn ei zit meer dan goed, niet rondom mijn ei ook trouwens, hahaha. We gaan het wel zien. Vorige zwangerschap heeft lang (bijna een jaar) op zich laten wachten, dus ik benvoorbereid om lang wachten.
Ik ben benieuwd novio! Wie weet dat het met een andere man toch anders is en hopelijk sneller gaat? Fijn dat het klussen iig geen probleem is, hahaha! :mrgreen:
Hoe is je cyclus? Was je aan de pil? Voel je je ei ook?
Hier vanavond een bioscoopavondje met een vriendin, gebeurt noooooit! Leuk!
Hahaha, ja, je weet maar nooit. Deze man is in ieder geval een sporter, is en leeft gezond, geen overgewicht, geen roker en/of drinker dus van zijn kant zit het vast wel goed ;).
Mijn cyclus is wel vrij regelmatig de laatste tijd - ca. 24 dagen, af en toe een uitschieter naar 22 of 28 maar dat is het laatste halfjaar niet meer zo. Ik had een koperspiraal, dus hoef niet te ontpillen of de hormoonrestanten eerst uit mijn lijf te laten verdwijnen.
Normaal gesproken voel ik mijn ei duidelijk ja, alleen is het deze keer heel anders dan normaal… Dacht gisteren de bekende krampen te voelen, veel minder heftig dan normaal, ook geen lage rugpijn enzo, maar vandaag voel ik me nog niet top. Heb het verschrikkelijk koud en ben vreselijk moe, onbestemd gevoel in mijn buik. Griepje onder de leden ofzo denk ik.
Fijn dat je een regelmatige cyclus hebt, dat scheelt een stuk. En je ei voelen, ideaal!! Al heb je nu dus twijfels… jammer!
Ik hoef er nooit over te twijfelen, is bij mij altijd 100% duidelijk, tot op het uur nauwkeurig… Maar ik heb ook nooit krampen ofzo… 't is echt een stekende pijn bij mij altijd.
Beterschap !!
Film doen we vanavond, dus nog geen idee hoe het was…
Meisje met negen pruiken, dus wel heftig, denk ik…
Zo hier is er eindelijk wat door gekomen. Zou ook door alle stress kunnen zijn. Mijn vader is vrijdag op de IC van een duits zkh beland. Heeft een hartinfarct gehad. En word deze week langzaam uit coma gehaald. Duimen dat zijn hersenen een niet al te grote klap hebben gehad. Hij is pas na 4minuten gereanimeerd.
Jannie, spannend hoor! Goed dat je wacht tot je NOD! :thumbup:
Al kun je beter nog wat langer wachten dan, als je dan intussen ongi wordt, heb je geen test verspild, haha. Maar dat valt niet mee he?
Jeetje, Mariska, dat is heftig zeg! Pffff… ik hoop heel erg voor je dat het allemaal goedkomt.
Film gisteravond was wel aardig, niet heel bijzonder, maar gewoon leuke avond gehad. En vandaag een drukke maar lekkere dag op het werk. Ik werk in de gehandicaptenzorg. Wat doen jullie eigenlijk allemaal? En willen jullie (evenveel) blijven werken mochten jullie straks een kindje (erbij) krijgen?
Tier wachten is enorm moeilijk… Maar heb ook eigenlijk geen klachten dus moet ook maar niets verwachten.
Ik werk bij de overheid, op dit moment in de subsidie hoek, maar hopelijk over een tijdje een andere functie. Ik wil wel blijven werken, net een nieuw huis gekocht (nog een paar weken geduld dan krijgen we de sleutels) dus ik denk dat volledig stoppen niet haalbaar is.
Hier bijna een jaar werkeloos. Vorig jaar ons huis gekocht en twee weken na de verhuizing zonder werk thuis gekomen. Ik wil wel weer aan het werk, vind het thuis zitten echt dodelijk… :shifty:
@werk, sinds Jurjen geboren is ben ik thuis. mijn contract liep toen af. val af en toe in als onderwijsassistent nu.
ben ondertussen gastouder geworden, en hoop bonnenkort de eerste kindjes te krijgen. veder
heb ik een kleine massagepraktijk aan huis al een paar jaar. dus wel altijd wat bezig :-).
moet zeggen dat nu ik 4 weken 3 dagen heb ingevallen dat ik wel zeker weet dat ik dat teveel vind. ik ben en huismus/moeder zeg maar. werken vind ik ook leuk hoor zolang het thuis is…
@werk, sinds Jurjen geboren is ben ik thuis. mijn contract liep toen af. val af en toe in als onderwijsassistent nu.
ben ondertussen gastouder geworden, en hoop bonnenkort de eerste kindjes te krijgen. veder
heb ik een kleine massagepraktijk aan huis al een paar jaar. dus wel altijd wat bezig :-).
moet zeggen dat nu ik 4 weken 3 dagen heb ingevallen dat ik wel zeker weet dat ik dat teveel vind. ik ben en huismus/moeder zeg maar. werken vind ik ook leuk hoor zolang het thuis is…
Sterkte Mariska, jeetje, wat zul je geschrokken zijn! En nog, hoogstwaarschijnlijk! Ik duim voor jullie voor goede berichten.
Jannie, spannend hoor! Inderdaad proberen het testen zo lang mogelijk uit te stellen, maar dat zal best wel moeilijk zijn!
Tierrr, jammer dat de film zo zo was, maar gelukkig wel een gezellige avond gehad. Daar gaat het uiteindelijk om, toch! En klopt hoor, ook ik voelde altijd een paar flinke steken, alsof je flink wordt gestoken met een botte naald in de streek van je eileiders, maar blijkbaar had ik dat alleen met spiraal :think: want ik heb dat nu dus helemaal niet. Wel nog steeds lage rugpijn en af en toe een kramp in die streek. Geen idee, voel me nog verre van top en ben vandaag ook thuis gebleven van het werk. Komende dagen ook, denk ik en dan na het weekend maar weer even kijken.
Ik ben manager back-office bij een consultancybureau. Op zoek naar iets anders, meer in de omgeving van waar we wonen maar het valt niet mee. Weinig vacatures, nog moeilijker om uitgenodigd te worden. Maar ik blijf gewoon proberen en hopen, heb een vast contract dus hoef me niet echt zorgen te maken. De reistijd staat alleen zo tegen en we gaan de donkere maanden weer in. Geen leuk vooruitzicht, maar ben wel blij dat ik nog werk heb! Straks met een tweede kindje wil ik wel blijven werken - max 4 dagen (doe ik nu ook) maar misschien wel gewoon lekker naar 3 of 3,5 dagen. Maar even kijken hoe alles loopt, alles op zijn tijd!
Volgens de berekening morgen mijn NOD nog geen krampen, hoofd of rugpijn te bekennen (gelukkig) het lijkt of mijn (.)(.) iets aan het veranderen zijn… Duidelijke aders, zachter, bobbeltjes rond tepelhof… Maar misschien beeld ik het me in… De wens is de vader van de gedachte toch?
In ieder geval op tijd naar bed, morgen nog een dagje werken en dan weekend!
Misschien morgen of overmorgen nog eens proberen, dan is het vast duidelijker! Ik ga in ieder geval heel hard voor je duimen en ehm… Wij zijn hier ook heeeeel goed in streepjes spotten op je foto’s hoor!
Mariska, hoe is het met je vader, is er al wat meer nieuws?