Juni-Juli-Aug 2013 stoppers

Nee, niet spannend, heb nu al 2 keer een test gedaan (laatste paar dagen geleden) en niks… Dus de rode duivels mogen echt komen nu, is ook alweer ruim twee maanden geleden…

Ik ben dus geen goed voorbeeld qua stoppen met de pil: ben nu ruim een half jaar geleden gestopt, en iets van 2 keer ongesteld geweest? Ik ben dus echt zeer onregelmatig…

@miranda79 wrote:

Ik ben dus geen goed voorbeeld qua stoppen met de pil: ben nu ruim een half jaar geleden gestopt, en iets van 2 keer ongesteld geweest? Ik ben dus echt zeer onregelmatig…

En zoiets had ik de eerste keer na het stoppen met de pil dus ook.

Maar da’s niet normaal hoor. Natuurlijk moet een lichaam ontpillen, en ja, daardoor kun je de eerste maanden soms wat langere en onregelmatige cyclussen hebben… maar als dat langer dan een half jaar duurt, klopt dat niet helemaal. De meeste vrouwen zijn veel sneller gewoon weer regelmaig.

Yvonne, wat een reis met zo’n kleintje, zeg! Respect! Fijn dat het geslaagd was! Enne… ik ben nou stiekem eigenlijk wel benieuwd waarom je mij al eerder ‘volgde’… :wink:

Is het ook een idee om een showforumtopic te openen? Voor foto’s van vakanties, trouwerijen, oudere kinderen, (positieve) testen, buikjes en weet ik veel?

Klopt, bij mij is het echt niet normaal. Ik ging ook aan de pil omdat ik zo onregelmatig was, op mijn 18e of 19e? Ik ben dus echt nooit regelmatig ongesteld geweest, hoewel het toen op de papieren bij de vk wel stond telkens. Dat vond ik wel raar, en vroeg dat ook. Maar omdat ik dus 2 keer een normale cyclus had voor ik zwanger raakte, werd dat als regelmatig gezien?

Ik ben zelf niet van de showtopics, maar misschien veranderd dat wel een keer, haha

Apart dat die vk dat dan zo opschrijft…

En balen dat je dus altijd zo’n rare cyclus hebt… hopelijk toch snel zwanger!

En ik ben zelf ook niet zo van het showen, hoor… ook ivm mijn anonimiteit, zeg maar… Maar ik vind het wel altijd leuk om bijvoorbeeld oudere kindjes van de anderen te zien… of natuurlijk de positieve testen en buikjes enzo. :slight_smile:

Ja, dat vond ik dus ook. Heb het ook (mnimaal) 2 keer gevraagd, omdat ik dit toch echt niet regelmatig vond. Maar blijkbaar was ik net voor ik zwanger werd, dus wel 2 maanden regelmatig…

Hier dus nog steeds niks, word er nu een beetje moedeloos van. Weet dus ook niet of ik een eisprong heb gehad, dus dat het toch misschien raak is? Of nog wordt… Heb iig deze week nog een (negatieve) test gedaan, en blijf niet testen. Voel me ook niet zwanger hoor, maar heb nu toch liever 1 van beide…

Hmmm… Nog steeds niet ongesteld… Vanochtend getest en die was negatief… Had ik langer moeten wachten?? Hopelijk word ik snel ongesteld.

@Yvonne77 wrote:

Ik ben tot op heden nog niet ongesteld geworden sinds ik gestopt ben met de minipil (nu drie weken geleden). Nog een weekje wachten en ik ga een test doen…! Iemand ervaringen mee hoe lang het duurt voor je weer ongesteld zou moeten worden?

Hoe is het nu Yvonne?

Ik denk dat je inderdaad redelijk vroeg getest hebt. Op de hoeveelste dag van je cyclus zit je nu? (Eerste dag van de laatste menstruatie = dag 1)
Gemiddels is een cyclus 28 dagen, al zijn er heel veel vrouwen die een langere cyclus hebben. En na het stoppen met de pil is het heel gebruikelijk dat je een wat langere cyclus hebt. Dus ik zou gewoon nog even afwachten en anders over een week of 2 (of indien je kwaaltjes hebt) weer even testen.

Hier heel goed nieuws: na mijn vorige cyclus van 43 dagen zonder ei, heb ik nu vandeweek op dag 16 een ei gehad!! :dance: Van donderdag op vrijdag geklust en van vrijdag op zaterdag waarschijnlijk het ei.. dus kans! :pray: (zoooooo fijn als je je eisprong voelt!)

Spannend Tierrr mijn duimen draaien voor je! :pray: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup:

Tierr, spannend…!!

Hoe voelt een eisprong eigenlijk? Ik heb hier geen ervaringen mee… :oops:

Thanks memmie! :-*

Vind t wel spannend. Het is natuurlijk pas de tweede ronde, waarvan zelfs nog maar de eerste met een eisprong. Maar zeker als je je eisprong zó duidelijk voelt en dus precies weet wanneer je hem hebt… dan is het moeilijk er helemaal niet mee bezig te zijn. Nouja, we zullen zien! :mrgreen:

Yvonne, de meeste dames voelen hun eisprong ook helemaal niet hoor. Dat is vrij zeldzaam. En degenen die het wél voelen, voelen ook niet allemaal precies hetzelfde, volgens mij…

Maar bij mij is het zo dat ik een paar dagen voor mijn eisprong (ongeveer op hetzelfde moment dat ik slijmerige afscheiding krijg) pijn krijg onderin mijn buik. Een beetje zeurende stekende pijn. En dat blijft dan een aantal dagen aanhouden en wordt vaak wat heftiger en soms op een bepaald moment even heel heftig (zodat ik niet meer recht kan zitten/staan)… maar dat is niet altijd zo. En daarna is het eigenlijk van het een op het andere moment over… en dan is dus mijn ei gesprongen. Heel handig, want je weet precies of en wanneer je ei gesprongen is.

Maar op het moment dat ik die pijn voor het eerst voel, weet ik niet precies wanneer ie gaat springen… dat kan dan twee dagen later zijn, maar ook drie dagen later. Dus blijft een beetje een gok wanneer je het beste kunt klussen, haha.

Sinds de geboorte van r. voel ik mijn eisprong ook. Daarvoor wist ik niet eens dat het kon. Verwacht het vanaf volgende week maandag, verschijnselen komen wel over een met Tierrr.

Onze eerste ronde is begonnen, hub ziet overal zwangere vrouwen en kleine babies :inlove: Gaan nu ook maar actie zetten achter het verbouwen van onze zolder. R. Heeft momenteel de gehele zolder als zijn kamer, maar we gaan er toch maar een slaapkamer bouwen en dan een extra vliering erop voor kerstzooi enz. :roll:

Hallo allemaal,

Ik kom hier ook meeschrijven :inlove:

De afgelopen maanden in mijn stopweek weinig tot niet ongesteld geweest…

Afgelopen weekend het gesprek met mijn vriend nogmaals opgestart… sinds begin van het jaar begint mijn kinderwens toch wel op te spelen, toen al eens besproken samen en besloten om toch nog even te wachten. We wonen nu in een tijdelijk huur huis, hebben ondertussen een huis gekocht en verwachten de sleutel te krijgen begin oktober.

Ik heb afgelopen maandag de laatste pil van de strip geslikt en we gaan er gewoon voor.

Ik lees hier op het forum dat het bij iedereen enorm verschilt (hoelang het duurt voor je cyclus weer op gang komt, hoeveel pogingen tot het raak is) dus ik zal gewoon geduld moeten hebben…

Maar nu we echt bewust de keuze hebben gemaakt om te stoppen met de pil kan het mij niet snel genoeg gaan :smiley:

Ik ben 27 en mijn vriend 33 het wordt voor ons allebei de eerste

Hoi Jannie, welkom bij ons clubje… gezellig!! :slight_smile:

Spannend he, als je er net voor gaat! Ik hoop voor je dat het snel raak is!

Ben je lang aan de pil geweest? Wat apart dat je de laatste tijd in je stopweken amper menstrueert?

Hier zit ik zoals gezegd in de wachtweken… stiekem toch wel weer spannend…

Dankjewel Tier,

Ik weet niet precies hoe oud ik was toen ik begon met de pil… maar zal een jaar of 16/17 zijn geweest.

Dus al zeker 10 jaar.

Vroeger de pilstrippen nogal eens doorgeslikt en toen wel is minder ongesteld geweest… maar de laatste jaren eigenlijk braaf na elke strip gestopt… en altijd netjes 3 a 4 dagen ongesteld… wat het nu precies is weet ik niet.

Nu maar gewoon afwachten of er een laatste ontrekkingsbloeding komt.

Wachten duurt altijd lang :thumbdown:

Wachten duurt idd lang! Heb op mijn verjaardag nog eens getest (maandag dus) dus misschien zou ik wou een mooi cadeautje krijgen. Maar weer negatief… Ondertussen als 2.5 maand geleden dus dat ik ongesteld werd…

Ik heb trouwens ook wel een twijfel hoor: over twee jaar gaat het financieel echt een heel stuk beter met ons, maarja, dan ben ik ook ouder. Maar als ik nu zwanger raak, weet ik niet over het over twee jaar al beter gaat, omdat ik dan natuurlijk ook weer minder kan werken. (ik krijg betaald naar wat ik werk, dus geen verlof oid…)

Dus ergens vind ik het ook niet erg dat het dit keer niet zo snel raak is, maar toch zou ik ook wel wat meer duidelijkheid willen hebben. Lekker dubbel dus.

@miranda

ik denk dat iedereen wel eens twijfels heeft… en wat is de beste tijd en is er uberhaubt wel een ‘beste tijd’

zeker ook gezien financiën… wij werken allebei fulltime en hebben het financieel gezien echt prima samen…

Hoe gaat het financiële plaatje veranderen als we straks een kleintje krijgen en er 1 minder gaat werken…

soms maar gewoon de sprong in het diepe wagen??

Ja precies, dat is ook gewoon zo. Heb het er ook met een vriendin over gehad, en zij nam juist mijn twijfels weg. Maar veel mensen reageren toch anders als het over kinderen gaat, en ik aangeeft dat een vierde best welkom is. (waarom zou je dat doen, je bent gezegend met drie gezonde kinderen, hoe doe je dat financieel, hoe doe je dat met de ruimte…)

Sowieso vind ik dat jullie de keuze moeten maken en de buitenwacht er helemaal niets over te zeggen heeft!!

kost een 4e kindje echt zoveel meer… of denkt iedereen dat maar…je moet toch koken, wassen, stoken, auto laten rijden, etc…

ik kan je helemaal geen advies geven… wij hebben nog helemaal geen kinderen… (alleen huisdieren)

Nee, een eerste kindje is altijd het duurst. Maar natuurlijk willen we dan een grotere auto, dus dat is idd duurder. Maar je hebt ook helemaal gelijk hoor, niemand anders heeft daar wat over te zeggen. Maar het brengt me dan wel aan het twijfelen als iemand dit zo stellig zegt…

Iets anders te horen krijgen als wat je het liefste zou horen is altijd moeilijker opzij schuiven… maar toch gewoon doen hoor!! Het is jullie leven, jullie keuze ENNN jullie geluk :smiley: