Juni-Juli-Aug 2013 stoppers

Dank jullie wel.





Mooi lijstje :thumbup:

Ik heb geen groen licht gekregen, dus mag nog niet zwanger worden.



Bloed moeten prikken, 15 Augustus hierover de uitslag, wachten op afspraak bij de internist.



Ik heb ouder doms suiker, obesitas ( ja dat wist ik al zelf) ik moet meer bewegen, b12 te kort, cholesterol niet goed.



Ik had gewoon ook geen energie meer, als ik gewerkt had ( ik werk parttime in de schoonmaak) dan was ik moe. Dus ik hoop dat ik mijn energie weer terug krijg met de b12 tabletten.



Afspraak maken bij de Ha ivm de suiker.



Ben wel blij dat ik deze onderzoeken ook heb laten doen en er niet van uit ben gegaan dat het door de vleesboom kwam.



94% op zwangerschapsvergiftiging en 27% kans op vroeggeboorte voor 34 weken.

Ik wil niet nog een keer een baby’tje verliezen of dat het moet vechten om te blijven leven.



Ik ga er nu alles aan doen om groen licht te krijgen.



Dus voor mij stopt het hier weer even om zwanger te worden.



Dames mijn duimen blijven wel draaien voor jullie en op de achtergrond zal ik af en toe eens komen lezen hier.

Lieve ingelke,



Wat veel nieuwe informatie heb je gekregen!

Goed dat je er achteraan bent gegaan!

Ik wens je al het goeds en heel veel succes om alles aan te pakken en verder uit te zoeken hoe er mee om te gaan!



Hopelijk kan jij over een poosje ook er voor gaan en dan ooit nog een babytje in je armen sluiten!!!

Jeetje ingelke, heftig nieuws zeg!

Die obestitas wist je dan natuurlijk zelf al… en b12 tekort en hoog cholesterol valt gelukkig redelijk makkelijk wat aan te doen (met beide ervaring…) maar vooral die suiker lijkt me best even schrikken!

Ben benieuwd wat het traject gaat worden, houd je ons op de hoogte?

Krijg je trouwens b12 tabletten? Ik kreeg injecties toen, weet ik nog wel… geen idee wat het verschil is…



Hoe komen ze bij 94% op zwangerschapsvergiftiging en 27% kans op vroeggeboorte voor 34 weken?



Nouja, heel veel sterkte en succes en ik hoop dat het je lukt snel groen licht te krijgen, want niks zo rot als een wens die niet in vervulling mag gaan… zéker na wat jullie al meegemaakt hebben… :hug:



Hier nog geen sporen van een ei te herkennen, dus duurt nog minimaal een paar dagen…

Hoi ingelke, de dames hierboven hebben het al zo goed verwoord, maar ik wens je ook heel veel succes! Zei de arts iets over een verwachte termijn waarop alles een beetje onder controle zou kunnen zijn?



Nou ladies, hier nog steeds weinig nieuws… vandaag weer een testje gedaan, dag 34 en 18 dpo, maar nog steeds negatief. Word er zo ongedurig van! Als er niks zit, prima, dan op naar de volgende ronde, maar ik word ook maar niet ongesteld en voel allemaal rare typische dingetjes. :think:



Bij jullie nog nieuws?



(edit: typo)

Ik moet wachten op een afspraak bij de Internist. Daar zal ik dan verder horen hoe en wat en hoelang.

15 Aug. nog een uitslag van het bloed.



Ik heb nu pillen voor de B12.



Zij hebben alles via de computer uitgerekend en daar word dan aangegeven zoveel % van dat en zoveel van dat.



Als ik straks al qua gewicht minder ben, dan zal alles ook vanzelf beter gaan. Suiker moet ik opnieuw laten testen bij de HA. Mijn oma had dat ook. Dus zit wel in de familie. Maar ook daar is wat aan te doen als het zo zou zijn.



Maar op dat moment schrik je wel even.

Gelukkig zijn we zelf hier positief en ik ga er dan ook voor. Al zal het aanpassen zijn. Maar dat komt goed.



Zodra ik meer weet, zal ik dat zeker komen vertellen hier.

@Babel80 wrote:



Nou ladies, hier nog steeds weinig nieuws… vandaag weer een testje gedaan, dag 34 en 18 dpo, maar nog steeds negatief.




Balen dat je weer een negatieve test had. Maar waarom dacht je ook alweer dat je die datum je ei hebt gehad? Omdat je iets gevoeld denkt te hebben? Hoe lang heb je aan de pil gezeten? En weet je nog hoe je cyclus daarvoor was? Sommigen hebben (vlak na het stoppen met de pil) een langere cyclus. Maar in dat geval heb je dus ook een later (of geen) ei.

Maar even afwachten…



Ingelke, knap dat je er zo positief in staat. Maar ook wel fijn dat je er deels zelf wat aan kunt doen… iig aan het overgewicht… al al dat ook best lastig zijn natuurlijk.

Ja joh, weet ik ook wel. Ik dacht echt héél erg duidelijk mijn eisprong te voelen, kan er natuurlijk best naast zitten, ik heb niet getest. En ik heb 16 jaar de pil gebruikt, dus ging er ook echt niet vanuit dat het meteen zou lukken. Maar door de combinatie (eisprong?), regelmatig :dance: op de slaapkamer, uitgebleven menstruatie (nu al 36 dagen), misselijkheid, obstipatie, opgeblazen gevoel, veel ‘lucht’ en opgezette buik, ging ik wel denken… Maar 't zal wel niet. Prima, dan oefenen we verder. Zou alleen willen dat ik dan gewoon ongesteld wordt, dan weet ik waar ik aan toe ben en kunnen we verder. Dit is gewoon saai :?



@ ingelke, mooi dat er een plan van aanpak is, veel succes!

Even inbreken hoor :wink:



Tierr, wat leuk dat jullie voor een derde gaan! :inlove:



Ingelke, ohh jullie nu ook voor een 2e, hoe spannend zal het zijn! Weet maar al te goed hoe je je straks zult voelen :hug: Ik hoop dat je ondanks het verlies van jullie kleine kanjer toch kunt genieten van een nieuwe zwangerschap, hoe moeilijk het ook zal zijn :hug: :-*

@Amy82 wrote:



Tierr, wat leuk dat jullie voor een derde gaan!




:-*



Jij gaat ook hard! Voor mijn gevoel tenminste… voelt voor jou vast anders…



Babel, ik snap dat t irritant is hoor, je wilt graag en dan doet je lichaam raar…



Wij gaan nu op vakantie! En hoop daar toch echt een ei te hebben. Hoogste tijd!!

@Babel80 wrote:

Ja joh, weet ik ook wel. Ik dacht echt héél erg duidelijk mijn eisprong te voelen, kan er natuurlijk best naast zitten, ik heb niet getest. En ik heb 16 jaar de pil gebruikt, dus ging er ook echt niet vanuit dat het meteen zou lukken. Maar door de combinatie (eisprong?), regelmatig :dance: op de slaapkamer, uitgebleven menstruatie (nu al 36 dagen), misselijkheid, obstipatie, opgeblazen gevoel, veel ‘lucht’ en opgezette buik, ging ik wel denken… Maar 't zal wel niet. Prima, dan oefenen we verder. Zou alleen willen dat ik dan gewoon ongesteld wordt, dan weet ik waar ik aan toe ben en kunnen we verder. Dit is gewoon saai :?


Ik ben precies een jaar niet ongesteld geworden toen ik stopte met de pil.. Ik voelde mijn eisprong dus ook niet. Hoop voor jou dat dit een teken is dat je wel eerder ongesteld wordt, of natuurlijk al zwanger bent!

Hè?! Sorry, maar ik ben hier niet echt expert in… :oops: Wil dat zeggen dat je ook een jaar lang geen eisprong hebt gehad en dus geen kans had om zwanger te raken? Heb je laten uitzoeken wat er was?

Nee, heb dus ook geen eisprong gehad. We gingen nog niet voor een kindje, dus nog met hoesje. Na een jaar werd ik ongesteld, en toen pas had ik het idee dat er weleens wat kon zijn. Weer twee maanden niet ongesteld, en toen weer 3 keer in bijna 1 maand. Toen dus naar de HA geweest, want vond het toch wel raar… Nouja, ik maakte me niet zo’n zorgen, maar mijn vriend wel.



Hij reageerde heel nuchter, dat ‘het wel tot je 35e kon duren’ voor in dus regelmatig werd… Achteraf is dit dus een heel raar antwoord. Ik vroeg nog wat we eraan konden doen, omdat we wel een kinderwens hadden. Hij vertelde dat we niks konden doen, behalve elke dag temperaturen, zodat ik kon zien of ik een eisprong had…



We gingen dus weer met niks naar huis.



Achteraf gezien heeft die man gewoon heel slordig gehandeld. Wanneer je een jaar ‘klust’ zonder restultaat, ben je verminderd vruchtbaar en had ie ons moeten doorsturen. Nu waren we nog niet zolang aan het klussen, maar het feit dat ik daarvoor dus al een jaar niet ongesteld was, vond ik toch ook wel een belangrijk gegeven?



Maargoed, die man heeft toch gelijk gehad: na weer (precies) een jaar bleek ik zwanger van de eerste. (de tweede is na 4 maanden klussen, en derde 1 maand klussen…)

@Amy82 wrote:





Ingelke, ohh jullie nu ook voor een 2e, hoe spannend zal het zijn! Weet maar al te goed hoe je je straks zult voelen :hug: Ik hoop dat je ondanks het verlies van jullie kleine kanjer toch kunt genieten van een nieuwe zwangerschap, hoe moeilijk het ook zal zijn :hug: :-*




Helaas mag en kan ik nog niet zwanger worden. :cry:

Hallooo lijf!! :zzz: Wakker worden!! We gaan kindjes maken! Toch? :wall:



:hug: Knuffel voor jou ingelke, ik hoop dat jouw lijf ook gauw meewerkt!

Is ook irritant he zo’n lijf. Ik heb dat ook gehad toen ik pas gestopt was met de pil. Overtijd, lichaam die me steeds voor de gek hield, waardoor ik de nodige testjes deed.



Succes iedereen :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:



Hometrainer gekregen van VL dus we gaan meer bewegen :smiley:

Ineens rustig hier… hoe is t met iedereen?



Hier trouwens toen ik de eerste keer stopte met de pil een jaar lang geen eisprong gehad en erg onregelmatig ongesteld… Uiteindelijk werd t iets beter, maar toch met clomid zwanger geworden.

Hallo, mag ik hier ook aanschuiven? Ik heb gisteren mijn laatse pil geslikt en wil kijken hoe snel (of lang) het duurt voor ik zwanger word van een tweede. Ik ben 36 jaar en mijn zoon is nu 7,5 maand. Voor ik van Y. zwanger was, duurde het meer dan anderhalf jaar, vandaar dat ik nu alvast maar stop… dan is de druk er nog niet zo op dat ik per se direct zwanger moet zijn…



Morgen gaan we met vakantie. Zodra ik terug ben ga ik mij nog inlezen wie er allemaal ‘bij’ zit, maar wil alvast Tierr welkom heten. Leuk dat je voor een derde gaat! :smiley: Volgens mij ken je mij niet, maar ik heb jou altijd wel gevolgd… :slight_smile:

@Yvonne77 wrote:

maar wil alvast Tierr welkom heten. Leuk dat je voor een derde gaat! :smiley: Volgens mij ken je mij niet, maar ik heb jou altijd wel gevolgd… :slight_smile:




Haha, wat leuk! Ik heb inderdaad eigenlijk geen idee wie jij bent… :think: :roll: Hoe kom jij aan mij dan? :wink:



Anyway, welkom hier! Gezellig, nog iemand erbij! :slight_smile:

Komt me bekend voor… de eerste er een poos over gedaan en daarna vrij snel weer begonnen met ‘klussen’. Is er bij jou een speciale reden gevonden waarom het de eerste keer wat langer duurde?

Waar ga je heen op vakantie? Veel plezier en tot na die tijd!

Ik baal trouwens een beetje…

Ik ben bekend met een onregelmatige cyclus, toen ik net was gestopt met de pil had ik géén eisprong, en later zeer onregelmatig…

De tweede (of eigenlijk derde) zwangerschap kwam echter onverwacht vlot en ook na de geboorte van mijn jongste was mijn cyclus voor mijn doen best redelijk. En nu is dat spiraal eruit en nu zit ik op dag 33 en is er nog steeds geen ei in aantocht… grrrrr…

Wie weet komt het door het gebruik van hormoonzalf wegens ernstige jeuk op mijn hoofd. Ben er inmiddels mee gestopt, want het helpt toch onvoldoende, maar wie weet is de cyclus daar wel weer door van slag geraakt…



En natuurlijk ben ik me er van bewust dat ik pas net een maand bezig ben, dus je hoort mij ook niet klagen dat ik nog niet zwanger ben… maar die cyclus word ik soms wel moe van hoor… Hoop dat het niet weer zo’n gedonder wordt als de eerste keer…