Juni-Juli-Aug 2013 stoppers

Iedereen fijn weekend, hopen dat het droog en mooi weer word.

Vandaag PP1, dag 29 en 13 DPO. Aangezien dit mijn eerste probeerperiode is weet ik niet zeker hoe lang mijn cyclus duurt, dus mocht ik morgen nog niet ongesteld worden, is dat op zich niet heel raar. Ik denk dat ik maar tot vrijdag afwacht. Dan ben ik op dag 34 en 18 DPO. Ik heb namelijk niet echt zin om al meteen vanaf periode 1 continu met testjes in de weer te zijn. Heb net goedkope testjes besteld via internet, hopelijk zijn die er vrijdag dan ook :wink: Stiekem is het toch wel spannend hoor!



Oja! Vinden jullie het een goed idee als ik een lijstje op pagina 1 zet met onze gebruikersnamen en dingen als leeftijd, PP (proefperiode), hoeveelste kindje, verwachte NOD, zoiets? Dat geeft wat overzicht als het topic langer loopt.



Ps. Ik krijg die ticker hieronder niet goed trouwens, iemand tips? Hij geeft aan dat het twee dagen tot aan NOD is, maar dat is maar 1 dag, nl morgen. Ik heb opgegeven dat zondag 26 mijn eerste dag was en mijn cyclus 30 dagen duurt. Telt de eerste dag van de menstruatie niet mee ofzo?

Het blijft inderdaad spannend :slight_smile:



Lijstje is prima.



Ik heb eigenlijk nooit zo op de ticker van mij gelet.

Dag 1 menstruatie is dan toch ook dag 1 van de cyclus :think: Heeft dat niks te maken met de tijd wanneer de ticker gemaakt is, zodat hij straks overspringt naar 1.



Weet het ook niet, zeg maar iets :lol:

Lijstje lijkt me leuk!



Ingelke, al uitslagen?

Donderdag om 11 uur, weet ik meer :slight_smile:

Hey ladies,



Ik heb een lijstje proberen te maken. Ik mag geen tabellen of html-code gebruiken en toen ik een afbeelding van een lijstje wilde uploaden zei 'ie ook nee :naughty: , dus het moet maar even op de provisorische manier :roll: .

Kijken jullie even of de informatie klopt en geef je het door als je een wijziging hebt? Dan pas ik het aan!



O, ik hoop zo voor jullie dat jullie er weer voor mogen gaan ingelke! :thumbup: Moet ook een opluchting zijn om deze periode te kunnen afsluiten denk ik?

Sorry, ik snap die PP1 niet? proefperiode, voor wat?

O sorry, ik bedoelde probeerperiode :oops: . Wat is een betere naam/afkorting daarvoor?

Maar moet dat ertussen? Ik begrijp nog niet wat daar mee bedoelt wordt? Ik zou niet meer weten wanneer wij weer voor een kindje gingen namelijk, het had al raak kunnen zijn. Maar pas vanaf vorige maand zijn we duidelijk en gaan we er echt voor, slik ik ook pilletjes (naja, is de bedoeling, die vitamine heb ik gehaald…) Maar om dat er nou bij te zetten?

Voor mij hoeft dat er ook niet tussen. Heb je geen Paintshop of photoshop om een lijstje te maken??

@ ingelke, jawel, ik had ook een afbeelding gemaakt maar als ik die uploadde en in het bericht wilde gebruiken deed ie dat steeds niet :twisted: . Tips?



@ miranda, euh geen idee :? Heb hier niet echt ervaring mee. Ik woon in 't buitenland en hier vermelden ze welke in zulke lijstjes in welke ‘probeerperiode’ je bent. Dat heb ik automatisch overgenomen :roll: :oops: Maakt mij niet uit! Laten jullie maar weten wat jullie willen.

Is je afbeelding misschien te groot? Of niet in .jpg?

Er zijn hier op KOK volgens mij wel lijstjes waarin staat in welke ‘ronde’ iedereen is… op die manier dan volgens mij ook: ronde 1, ronde 2, ronde 3…

Maargoed, dat vind ik in het geval van een stopperstopic niet zo heel relevant, aangezien iedereen toch ongeveer op hetzelfde moment begonnen is te proberen… en ja, natuurlijk heeft de één een langere cyclus dan een ander, maar ach. Maakt mij niet uit. :wink:



Nog geen bloed?? :pray:



Ik ben aant wachten op mijn ei, ben benieuwd…werd woensdag de 12e ongi… da’s morgen 2 weken geleden.

Ik heb wel iets handigs: ik voel mijn ei overduidelijk… is eigenlijk gewoon uitermate pijnlijk. Niet fijn, wel handig, weet je precies waar je aan toe bent. Meer dames hier die dat hebben?

Hey! Hij was eerst 32 kb en het was een jpg. Ik heb 'm naderhand zelfs nog kleiner gemaakt… Grrrr. Zal dalijk nog een poging op de pc doen. Ik zal er dan ook de PP uithalen, ben er niet zó aan gehecht :wink: Weer wat geleerd.



Nog geen bloed nee, haha! Vind het nu wel spannend. Ben ook al drie avonden 's avonds een beetje misselijk maarja, dat zegt wsl ook niks. En heb ook een gerommel in m’n maag (ongi? vruchtje?) moet eigenlijk gewoon nog even afwachten. 't Pas dag 31… Alleen… Nu zijn de testjes al binnen en die liggen me vanaf de tafel aan te kijken :naughty:



@Tierrr: ik voel volgens mij mijn eisprong ook. Ik had dag 16 eerst krampjes en opeens 10-20 seconden een scherpe steek op de plek waar ik vermoed dat m’n eileiders zitten :slight_smile: Denk dat 't dat was? Wel handig, alleen zijn de dagen ervoor natuurlijk minstens even belangrijk :slight_smile: We zijn toch maar effe nog actief geweest ??? Schaadt vast niet :wink:

@ ingelke spannend zeg donderdag!!! Wel fijn om te weten waar je aan toe bent… Maar misschien ook wel weer confronterend!?



@ babel, mijn gegevens in het lijstje kloppen, ik kan me voorstellen dat je nu naar die testen zit te kijken…! Wanneer wil je gaan testen?



Ik voel t m’n eisprong soms… Idd met wat pijn/kramp. Verder vind ik t grappig dat ik rond die periode ook gewoon veel meer zin heb! Hebben jullie dat?

@Babel80 wrote:



@Tierrr: ik voel volgens mij mijn eisprong ook. Ik had dag 16 eerst krampjes en opeens 10-20 seconden een scherpe steek op de plek waar ik vermoed dat m’n eileiders zitten :slight_smile: Denk dat 't dat was? Wel handig, alleen zijn de dagen ervoor natuurlijk minstens even belangrijk :slight_smile:




Zou inderdaad kunnen dat dat het is, is bij iedereen natuurlijk ook weer anders. Maar ik heb dus geen krampen ofzo, maar echt twee dagen voor mijn eisprong komt er langzaam een zeurende pijn opzetten die steeds erger wordt, tot ik op een gegeven moment een half uur niet kan lopen van een heel vervelende stekende pijn… kan dan alleen krom zitten, zo zeer doet het dan… dat zakt dan langzaam af en daarna is het over.

Maar ik voel hem dus ook wel duidelijk aankomen (in combinatie met vruchtbaar slijm) dus ik weet precies wanneer ik het best aan de slag kan, haha. Al is die pijn daarvoor natuurlijk niet bevorderlijk, dus heb dan ook niet meer zin ofzo, maarja…



Spannend babel, moeilijk he om dan niet te testen…

Ik weet verstandelijk ook altijd heel goed te redeneren dat ik beter kan wachten te testen, maar das dan toch best moeilijk.

Ik kon me natuurlijk toch niet beheersen gisteren :oops: … En dat terwijl ik vrijdag pas zou testen! Het hielp ook niet erg dat manlief zei dat ik toch gewoon vast een testje zou kunnen doen?!



's Avonds om 22.00 deed ik de test. Maar één dag over tijd volgens mijn berekening, dus hartstikke kort, en met avondurine dus niet erg betrouwbaar. Mijn eerste zwangerschapstest! Super spannend! We stonden echt samen te zenuwen op de badkamer en naar dat stripje te kijken, maar intussen tegen elkaar heel cool en relaxed te doen… :angel: (not!) De test was dus negatief. Manlief heeft nog tien minuten door de gebruiksaanwijzing zitten lezen, haha, alsof dat toch niet kon kloppen en we hadden vast iets fout gedaan of er was wat mis met de test. Achgossie :inlove: haha! Voor mijn gevoel is er toch iets wat niet klopt met mijn lijf, het is anders dan anders. Dat kan natuurlijk gewoon van het ontpillen komen. Steeds als ik naar het toilet ga verwacht ik rood te zien, maar dat blijft ook nog steeds uit… Wie weet vrijdagochtend nog een testje?



@ Sanny, meer zin helpt natuurlijk altijd in die periode :lol: Ik had dat deze eerste periode niet echt, maar lag ook hartstikke ziek, dus dat was meer ‘meewerken’ dan ‘actieve deelname’… :oops: :frowning: :roll: :silenced:

Hehe, tis gelukt met het lijstje! :dance:

Ik heb toen ook vaak getest, mijn lichaam hield me ook steeds voor de gek. Ik hoop voor je dat je te vroeg getest hebt en dat het vrijdag alsnog positief is :slight_smile:



Ik heb al drie nachten slecht geslapen, ben blij als het morgen 11 uur is en dat ik de uitslag hoor. Want mijn lontje word wel erg kort zo.



Mijn ei sprong voel ik niet altijd, het enige wat ik wel erg heb is vruchtbaarheidsslijm.



Ik zie een kruisje en geen lijstje :wink:

Ingelke succes morgen!!

Veel succes vandaag ingelke! Hoop zó op goed nieuws voor jullie!