Juni-Juli-Aug 2013 stoppers

@ingelke wrote:

@Marietje wrote:
stiekeme meelezer stuitert even helemaal voor Ingelke :dance:

Wat gewelig, een brusje voor Damian* 'k Heb er gewoon kippenvel van. Na alles wat jij dit jaar hebt moeten doorstaan gun ik je zo deze zwangerschap :-

Tranen in mijn ogen. Dank je wel :- :-

Natuurlijk gun ik iedereen een zwangerschap, maar er zijn een paar meiden hier op kok bij wie ik dat net wat extra heb, zoals jij :-

ingelke wat fijn!! Gefeliciteerd!!!

Dank je wel. :-*

Van harte gefeliciteerd Ingelke!!! :smiley:

Dank je wel :-*

Ingelke, hoe gaat t nu, kun je het al een beetje bevatten? Hopelijk voel je je goed genoeg om van het goede nieuws te kunnen genieten! Ik zat eraan te denken dat het voor jou misschien ook moeilijk is nu, niet alleen ben je superblij dat je er éindelijk weer voor mocht gaan, en dat het dan al zo snel lukt, maar er komen misschien ook weer verdrietige herinneringen terug. Confronterend… Ik wens je echt superveel geluk met deze zwangerschap!!! :-*

Novio, hoe gaat het inmiddels met jou, je bent al ruim zeven weken op weg! Heb je al een echo of eerste contact met de verloskundige gehad? Vertel!

En Tierrr, jij bent zelfs al meer dan 12 weken!! :shock: Ben je in goeie vorm, begin je al wat te zien? En hoe zijn de eerste onderzoeken gegaan? Ben benieuwd!

@hier: ik geloof niet dat de eerste ronde met ovulatie inductie heeft gewerkt, de ovulatietesten zijn nog steeds niet positief. En ik dacht toch echt dat je met die pillen geen lange cyclussen hebt juist omdat de eisprong best nauwkeurig wordt opgewekt. Maar we wachten nog maar even af. De bijwerkingen vallen nog mee, ik verlies wat meer haar en krijg pukkels, maar dat was het dan ook wel. Maar ik merk wel dat al die jaren met de pil ook veel verpest hebben, zowel fysiek als emotioneel. Over een weekje de gyn maar es bellen hoe nu verder…?

Hoe is het met de andere dames? Zijn de rode duivels al gekomen en gegaan? Klaar voor nieuwe kansen?

@Babel80 wrote:

Ingelke, hoe gaat t nu, kun je het al een beetje bevatten? Hopelijk voel je je goed genoeg om van het goede nieuws te kunnen genieten! Ik zat eraan te denken dat het voor jou misschien ook moeilijk is nu, niet alleen ben je superblij dat je er éindelijk weer voor mocht gaan, en dat het dan al zo snel lukt, maar er komen misschien ook weer verdrietige herinneringen terug. Confronterend… Ik wens je echt superveel geluk met deze zwangerschap!!! :-*

Hier is alles goed, beetje beroerd, gevoelige borsten en verder niks.

Wij genieten er nu steeds meer van, het blijft moeilijk en bang zal ik ook nog wel blijven.

As Dinsdag naar het Ziekenhuis en s'avonds naar de verloskundige.
Denk dat het alleen gesprekken zijn.

Door mijn onzekerheid gisteren nog een test gedaan en de twee strepen waren ook weer mooi duidelijk en dat bij 5 weken :D

Dit jaar gaan we nog verhuizen naar een huisje met tuin.
Komt dan goed uit. :)

Hoop voor je dat je lichaam er snel klaar voor is.
Super toch dat je er nu extra goed van kunt genieten, alleen maar beter :)

Babel, het gaat hier goed! Inderdaad lekker op weg. Voel me zwangerder dan bij mijn vorige zwangerschap dus ik ga ervan uit dat alles goed gaat. Waar ik bij mijn vorige zwangerschap amper last had van kwaaltjes, heb ik ze hier zowat dubbel lijkt het. Gelukkig niet (meer) misselijk, ik kan zó moeilijk spugen! Blij dat die vlagen over zijn. Vermoeidheid lijkt ook iets af te nemen, maar ik kan zo dromen tegenwoordig. Vriendlief trouwens ook ;), die zwangert lekker mee :mrgreen:. Verder heb ik echt ontzettende pijn aan mijn tepels, zelfs de stof van mijn BH doet zeer erop. Weet 's nachts bijna niet hoe ik nog kan liggen, maar goed, lukt wel om redelijk snel in slaap te komen. Hoop wel dat het binnenkort afneemt. Verder 's nachts al een of twee keer wakker om te plassen :roll: en mijn buik groeit al zodanig dat ik me serieus afvraag of ik het voor me kan houden op mijn werk tot Kerst (12wkn). Mijn jeans kan ik nog net aan, zonder riem en aan het eind van de middag met een elastiekje om mijn knoop… :shock:.

Qua eten…augurken…zo lekker! En kaas, terwijl ik dat normaal bijna niet eet - eigenlijk alleen op tosti maar tegenwoordig heerlijk gewoon koud op brood of zomaar even een plakje. Chocola en ik zijn geen goede combi, daar word ik dus echt misselijk van. Chocomelk gaat dan wel weer. En verder hartig, geen zoet.

Maandag 2 december heb ik een eerste afspraak bij de verloskundige. Is alleen om te kijken met een echo of alles goed is. Op 12 december heb ik 's avonds de echte intake bij de verloskundige en ook weer een echo om de termijn te bepalen etc.

Babel, nadat ik 5 jaar geleden met de pil was gestopt liep ik ook tegen wat dingen aan waarna ik bedacht dat ik die dus nooit meer zou gebruiken. Heel herkenbaar wat je zegt, enige raakvlakken met mij. Ook de mirena-spiraal (met hormonen) werkte averechts bij mij. Na de bevalling had ik die eerst 2 jaar geprobeerd maar mijn lijf en ik konden er niet aan wennen en hadden er meer last dan plezier van. Ik heb hem dus laten vervangen door een koperspiraal - weg met die hormonentroep en wat een verademing was dat! Snap je dus helemaal meid!

Nu hopen dat je lichaam nu toch een beetje klaar is voor de toekomst en bezig is aan de omschakeling van anticonceptie naar conceptie! Ik duim voor je dat het nu eindelijk eens mag gaan gebeuren!

Ingelke, dat je angst hebt lijkt me niet meer dan heel normaal meid! Zelfs ik zit toch een beetje in spanning door die allereerste ma met 8 weken bijna 5 jaar geleden. Heeft toch impact gehad en staat voor niets in vergelijk met wat jullie hebben meegemaakt. Hopelijk kun je er goed over praten met je man en jullie directe omgeving/begeleiding door gyn. Lijkt me wel belangrijk. Fijn dat je er toch van kunt genieten, is ook belangrijk! :-*

@ novio: Dat lijkt me zo raar om je lijf zo te voelen zwangeren… Misselijk, zere tepels… Een continue herinnering aan het feit dat je een kleintje in je maag hebt. Een fijne gedachte maar geen fijn gevoel. Ik verheug me erop en zie er tegelijkertijd tegenop! Hou vol meid, 't is voor een goed doel!! Dat je niet kan slapen en gek droomt is natuurlijk wel lastig. Hou je het vol op je werk, qua energie en om het verborgen te houden?

Het is zo maandag, nog maar een paar dagen, gaaf, veel plezier. En wel even laten weten hoe het ging hier he? Foto’s! :smiley: :dance:

Ook goed om te weten van die koperspiraal, ik heb ooit eens aan de huisarts gevraagd of ik niet iets anders kon krijgen dan de pil, omdat ik het geen fijne gedachte vond om steeds maar zo veel hormonen in mijn lijf te blijven stoppen. Nee, de pil was het beste, daar moest ik het mee doen. Dan heb ik aan jou meer! :wink:

@ ingelke: Haha, lekker blijven testen meid! Bestel op ebay een berg goedkope testjes en gewoon doorgaan! 8) Hoewel… Ik kan me voorstellen dat het in het begin lekker kan zijn om het gewoon nog een keer te zien, dat het ECHT zo is. Maar ik hoop ook dat je het geen obsessie laat worden, en dat je er vertrouwen in krijgt en kan genieten! Ik gun je ZO een fijne zwangerschap! Vergeet mijn tip met de testjes! Over een tijdje kun je het gaan vertellen aan de mensen om je heen, en er met hen over mijmeren hoe het gaat zijn! :thumbup:

@ hierzo… de eerste (enkele) kuur Pergotime heeft niet gewerkt waarschijnlijk. Ik heb de hele tijd alleen maar heel vage schaduwstreepjes gezien op de LH-testjes, en gisteren de gyneacoloog gebeld en gevraagd of ik onderhand niet met die testjes kon stoppen (op dag 20 van mijn ‘cyclus’ - wat natuurlijk niet echt een cyclus is aangezien de menstruatie was opgewekt en de eisprong niet kwam :stuck_out_tongue: ) en dat mocht. Niks aan om iedere dag negatief resultaat te krijgen.

Vandaag kon ik een formulier voor een bloedtest ophalen en donderdag ga ik dan voor de bloedtest, waarmee ze vaststellen of ik wel of niet eisprong heb gehad. Zo ja: dan neem ik nu een maand pauze en ga verder met een enkele kuur Pergotime in januari. Zo niet: dan mag ik in januari verder met een dubbele kuur. De pauzemaand is om de boel niet te overstimuleren zodat ik er dadelijk 6 heb (HORROR! :shock: )

We verwachten alledrie (man, gyn en ik) dat er geen eisprong is geweest. In dat geval is ook de vraag of ik ongesteld wordt. Zo niet, dan krijg ik daar Provera voor.

Mocht het in januari niks worden, dan nemen we weer een maand pauze en komt er een nieuwe poging in maart. Wordt dat niks dan ga ik door voor de volgende ronde en de jackpot bij een vruchtbaarheidskliniek, voor ivf ofzo. Dat is hier nogal ver vandaan dus dan moet ik voor behandeling steeds vliegen en in een hotel etc. Bleeeeeh! Ach, eerst dit maar es afwachten…

Balen allemaal, maar hee: ik kan in ieder geval een borrel pakken bij het kerstdiner zullen we maar zeggen! Nee serieus, leuk is anders, maar vooralsnog trekken we het goed. Ik heb het nu aan twee vriendinnen in Nederland verteld via skype en whatsapp, en een goede collega hier. Fijn om er naast manlief nog met iemand over te kunnen kletsen. Ik zit zo vol praktische vragen af en toe! Ik hou jullie op de hoogte :slight_smile:

Hoe gaat het intussen met Jannie trouwens? Als ik goed reken zit je nu zo’n beetje rond je vruchtbare dagen…? Zet 'm op! :wink: :lol: :thumbup: :dance:

Hoi babel,

Wat leuk dat je aan me denkt. Ik heb eigenlijk geen idee wanneer de vruchtbare dagen zijn maar probeer er gebruik van te maken.

De vorige cyclus was zo lang dat ik geen idee heb hoelang deze duurt…

Tuurlijk, we moeten er toch zijn voor elkaar! Veel hobby-plezier deze weken in ieder geval! Mocht je nu weer last krijgen van een onregelmatige cyclus, zou je kunnen overwegen om ovulatietestjes te kopen. Bijvoorbeeld via eBay, ‘tig’ testjes voor een paar dollar. Dan weet je iets meer qua periodes, én wanneer je je ongesteldheid kan verwachten. Mocht je weer redelijk regelmatig worden dan zou ik het niet aanbevelen hoor, dan wordt het misschien alleen maar gedoe.

Dit zijn de LH (eisprong) testjes die ik gebruik: http://www.ebay.com/itm/310647882489

En de HCG (zwangerschaps) testjes: http://www.ebay.com/itm/130886081015

Voor de geinteresseerden :slight_smile:

Bedankt voor de tip :slight_smile:

Geloof dat je link niet helemaal goed is… krijg wel ebay te zien maar geen advertentie.

Ik heb een app die voor me rekend… maar geloof dat die ook van slag is na de lange cyclus… dus ik moet gewoon maar geduld hebben wanneer de ongi weer komt

of niet natuurlijk :lol:

Babel, miss Positive! Wat kun jij heerlijk positieve berichten schrijven ondanks dat het allemaal niet zo mee zit bij jullie! Veel bewondering voor je. Inderdaad is dat de beste insteek, maar je moet het maar wel kunnen. Ik blijf heel hard voor jullie duimen dat alle moeite nu toch eens beloond gaan worden!

Jannie, mijn duimen draaien weer volop voor jou!

Hoe is het met de rest van de meiden hier?

Sanny, Mariska?

Ik voel me sinds een dag of twee duidelijk beter. Veel minder vermoeid, val niet direct meer na het avondeten in slaap op de bank, maar pas nog wel mijn bedtijd aan en ga een uurtje vroeger dan normaal (22.30 ipv 23.30). Het lijkt alsof mijn buik wat omhoog gaat, dus mijn broeken zitten niet meer zo strak om mijn onderbuik. Gevolg is wel dat ik nu een echt zwangerbuikje begin te krijgen. Gelukkig is het sinds vorige week stervens koud bij ons op kantoor, iedereen klaagt erover. Op zich heel vervelend want de klimaatregelaar kan pas in het nieuwe jaar langskomen, maar voor nu komt het mij bijzonder goed uit…ik kan lekkere wijdzittende warme sweaters aan die mijn buik goed verstoppen :mrgreen:. Geluk bij een ongeluk, zullen we maar zeggen. Verder is mijn rugpijn gelukkig voorbij en ook de krampen bij mijn buik vanwege het oprekken van de banden zijn niet meer constant aanwezig. Het lijkt zelfs wel of ik wat meer energie heb gekregen.

Verder hebben we het voor iedereen nog altijd stil kunnen houden. Volgende week vieren we donderdagavond Sinterklaas bij ons thuis met familie en dan willen we het hen eindelijk gaan vertellen. Ben heel benieuwd naar de reacties!

Maar eerst komende maandag natuurlijk, nog maar een paar nachtjes slapen en dan gaan we zien of alles goed is. Ik laat het natuurlijk hier weten!

@Novio wrote:

Babel, miss Positive! Wat kun jij heerlijk positieve berichten schrijven ondanks dat het allemaal niet zo mee zit bij jullie! Veel bewondering voor je. Inderdaad is dat de beste insteek, maar je moet het maar wel kunnen. Ik blijf heel hard voor jullie duimen dat alle moeite nu toch eens beloond gaan worden!

Helemaal mee eens.

Duimen blijven draaien voor jullie dames.

Ik heb nog wel wat testjes in huis liggen :lol:

Gisteren twee keer inwendige echo gehad. In het ziekenhuis en bij de verloskundige. Bij de eerste zagen we niet veel, ach zegt de Gyn. het stadium zal nog wel erg vroeg ervoor zijn.

Ik ben zwanger dat is bevestigd en het zat in de baarmoeder.

Bij de verloskundige, ik zeg er knippert iets. Nee zegt ze dat kan niet.
Omdat mijn baarmoeder gekanteld is ( was bij Damian* ook in het begin)
Moest ze even zoeken en inderdaad ik had het goed gezien. Er was al een klein kloppend hartje te zien :inlove:

JAAAAAA, Ingelke!!! Wat goed!!! GEFELICITEERD joh, helemaal te gek! :dance: :clap: :inlove:

Ik heb de linken aangepast, nu werken ze. Ik had ze geplakt vanaf mijn mobiel, en dat ging dus niet goed. Thanks voor de tip Jannie! Laten we inderdaad hopen dat de ongi nu niet komt, om de juiste reden :wink:

Danku danku :) da's lief! Joh, jullie hebben helemaal geen zin om naar gezeur te luister, en ikzelf ook niet :D. Zo lang we het goed trekken vind ik het fijn om erover te kunnen praten met jullie en wie weet kunnen we van elkaar leren. Mocht ik een keer een depressieve bui hebben, kom ik hier ook heus wel es een schouder en luisterend oor zoeken, maar je kunt niet alles negatief zien toch? Bovendien...er zijn ZO veel ergere dingen in de wereld. Ik prijs me gelukkig dat mijn man en ik verder samen zo gelukkig (en gezond) zijn! Alsof dat niks is! :angel: En: jullie zijn toch heerlijke meiden met jullie eigen verhalen, en spannende ontwikkelingen! :mrgreen: Dat staat los van mijn situatie. Ik leef super met jullie mee!

Ja, Sanny en Miranda, Tierrr, Yvonne, Mariska, Mijke, Teun, ..... Vergeet ik nog iemand? Hoe gaat het met jullie? Ik hoop dat ook degenen die al zwanger zijn ons niet vergeten :D Leuk om ook met jullie verhalen te mogen meegenieten!

Haha Novio, ik zie het voor me: zitten vernikkelen op kantoor, en intussen DIK tevreden (letterlijk :P ) en met floddertrui :) Dat wordt een geweldige verrassing met Sinterklaas. Ga je het in een gedicht verwerken ofzo, of baby-achtige cadeautjes inpakken? Inderdaad gaan we er dan gemakshalve gewoon vanuit dat maandag alles goed is!

@ ingelke, o wat heerlijk om het bewijs zo live te zien! Kun je nu wat relaxen? Je hebt zeker geen foto voor ons? 8)
En hoe gaat het met de huizenperikelen? Jullie hadden al wat gekocht toch? Nu kun je gelijk rekening gaan houden met de babykamer! Woehoe!

Hoe zijn jullie kerels er eigenlijk onder, wordt het al wat echt voor hen?
En voor de dames die nog lekker aan het hobbyen zijn, zijn jullie kerels erg bezig met het 'projectje'?

Ik heb wel een foto, maar helaas niet duidelijk.

Het enigste wat je ziet zijn de pijlen die de verloskundige had gezet en daar achter zit het vruchtje verstopt.

Een huisje van de bouwvereniging, niet gekocht.

Babykamer nemen we over van mijn schoonbroer.

Baby Badje had ik al van mijn eerste zwangerschap. Zilver/grijs en Winnie the Pooh.

Ook wat baby kleertjes die we toen gekocht hadden of al cadeau gekregen hadden.

Zodra we er wonen kunnen we op ons gemak gaan kijken welke kleur we willen.

Mijn vriend is super blij, big smile dan ook op zijn gezicht toen hij ook het hartje zag kloppen :smiley:

Wat een leuke berichten weer allemaal :slight_smile:

Bedankt voor het aanpassen van de links, ik ga er vanuit ze niet nodig te hebben… Maar wil ik ze toch bestellen weet ik ze te vinden!

Mijn vriend is er niet echt heel er mee bezig… Door allerlei reden (dit jaar in een vervelende functie gepland, 2keer verhuist, niet echt lekker in mijn vel gezeten) was/is ons klus leven niet altijd even goed… Ik vind het soms erg lastig om weer uit die sleur te komen… En wil niet dat het zwanger willen worden een “moetje” wordt…

Wij zijn allebei erg druk, met werk, vrienden, gaan regelmatig nog weg dan zit er soms te weinig tijd bij samen thuis en als we dan is thuis zijn ben ik meestal zo gaar dat ik gewoon in slaap val op de bank of vroeg naar bed ga…

Mijn vriend heeft niet zoveel slaap nodig en gaat dus vaak veel later slapen.

Toch hebben we er allebei super veel zin om papa en mama te mogen worden, heb zelfs al een super leuke manier bedacht om het mijn ouders te vertellen als het zover mag zijn. (Wordt voor hun het eerste kleinkind)

Ben niet altijd even regelmatig hier op het forum te vinden, maar vind het altijd erg fijn om hier even te komen buurten en jullie verhalen te lezen.

@Babel80 wrote:

Haha Novio, ik zie het voor me: zitten vernikkelen op kantoor, en intussen DIK tevreden (letterlijk :stuck_out_tongue: ) en met floddertrui :slight_smile: Dat wordt een geweldige verrassing met Sinterklaas. Ga je het in een gedicht verwerken ofzo, of baby-achtige cadeautjes inpakken?

Hoe zijn jullie kerels er eigenlijk onder, wordt het al wat echt voor hen?

En voor de dames die nog lekker aan het hobbyen zijn, zijn jullie kerels erg bezig met het ‘projectje’?

:lol: :lol: Ik moet zo lachen om jou, hoe je dingen beschrijft! Maar je hebt helemaal gelijk hoor, zo zit ik er ook letterlijk bij :mrgreen: !

Mijn lief heeft het een en ander verwerkt in het gedicht voor zijn zus en vader en moeder. Hoe of wat, mag ik niet weten van hem… :eh: dus ik verwacht dat hij er ook in zijn gedicht voor mij iets over noemt. Ga 't wel zien, ben vooral benieuwd naar de reacties van zijn familie. Zij zijn de eersten die we het vertellen, dus best spannend!

Mijn kanjer is helemaal blij…kan soms zomaar ineens een opmerking maken over de zwangerschap, ons kindje… Zomaar ook dwars door een gesprek heen, heel grappig. En heel schattig ook :inlove:. Hij is erg nerveus voor maandag, heeft geen idee wat ie kan verwachten ook natuurlijk en ik laat hem er lekker in. Hoop alleen maar dat alles goed blijkt maandag en dat wij ook een mooi knipperbolletje te zien krijgen. :pray: