@ ingelke, gezellig met Winnie de Pooh Natuurlijk was het gaaf om al een hartje te zien āknipperenā. Klinkt grappig, zoals je het beschrijft. Ik heb wel fotoās van echoās gezien, maar niet het plaatje zelf. Kan me niks bij zoān knipperlichtje voorstellen:) Lief dat je vriend zo blij was. Moet raar zijn voor die mannen van ons. Maar iedere keer braaf preseteren en verder eigenlijk nergens benul hebben! Of/wanneer/waarom het lukt om zwanger te worden, hoe het voelt om zwanger te zijn⦠Het enige wat zij verder kunnen doen zoān beetje is plaatjes kijken tijdens de echo, en de kinderkamer schilderen
@ Jannie, dat gevoel dat drukte en vermoeidheid het klusleven in de weg staan ken ik wel, zo had ik het een tijdje terug ook. Moet zeggen dat het erg helpt dat we nu een beter balans uit-privĆĀ© hebben (minder moe), dat ik de foute hormonen kwijt ben (meer zin ) en dat de druk van het āprojectjeā af is (aangezien het toch niet lukt buiten de aangewezen periodes). Ik heb niet echt dĆĀ© tip, maar ik begrijp je goed :hug:
@ Novio, ben benieuwd naar de grote verteltruc, laat volgende week maar eens weten wat je lief bedacht had! Ik heb zo mijn ideeĆĀ«n, maar mijn fantasie slaat wel vaker op hol. Zeker teveel films gezien . Morgen echo!! Ik reken dus op volledig verslag
De bloedtest was natuurlijk negatief, maar dat wisten we al. Op naar januari!!!
Wat ik nog vergeten was te vertellen. Toen ik een paar weken geleden bij de gyn was en we een nieuw plan gingen uitstippelen, had ze ook de uitslag van mān uitstrijkje terug. Er waren onrustige cellen gevonden (acs-us). Niet per sĆĀ© gevaarlijk, alleen wel iets om in de gaten te houden. Is het heel raar dat ik dat eigenlijk gewoon vergeet? Heeft iemand van jullie daar ervaring mee?
Hallo allemaal,
hier eindelijk van mij dan weer een berichtje.
Het plan is in iedergeval om weer wat vaker te gaan lezen.
Wat een verhalen. straks even bij lezen!!!
Ik moet 6 december ongesteld worden (of niet :lol: )
in iedergeval deze maand weer een positieve ovulatietest gehad en daarna lekker verplicht geklust. :dance:
Nu dus maar weer gewoon afwachten. Merk tot nu toe weer niets anders dan met de andere maanden. maar we zullen zien, liefst heb ik nu al (voor 2 dagen max dan, last van morning sickness :shifty: ) zodat het al wat duidelijker is. hahah
maar wat ik nu voor de 2e x in mijn cyclus merkte is dat mijn ovulatie wel aan de late kant is⦠hopelijk wel nog genoeg tijd om in te nestelen dan⦠zat deze keer op 10 dagenā¦
we zullen zien!
Ga even alles van jullie lezen nu
Hier gaat alles zn gangetje. Regelmatige cyclus (26/27) Van t weekend weer :evil: doorgebroken dus op naar de volgende rondeā¦
Tevens net weer een verbouwing in huis af. Hebben voor R. een slaapkamer afgetimmerd op zolder. Zodat, mocht ons een tweede gegunt zijn in 2014 we niets meer hoeven te verbouwen. āMijn man heeft een hobbyā dus daar aan gaat al 1 slaapkamer aan verloren. Deze week lekker aan t verfen en kleine man zn kamer mooi maken tot een stoere jongens kamer. Waar we verlopig ook niets aan hoeven te doenā¦
Sanny, ik ga voor je duimen hoor! Spannend!
Mariska, lekker bezig met voorbereidingen. Goed bezig, straks is inderdaad alles helemaal klaar voor de komende zwangerschap. Ook voor jou duim ik natuurlijk!
Wij hadden vanmorgen de eerste controle-echo, om te kijken of alles wel goed zit. We hebben een prachtige alien gezien met een schitterend kloppend hartje! Even een snelle meting gedaan en ik zou een tot twee dagen langer zwanger zijn. Maar volgende keer, 12 december, hebben we de echte termijnbepaling en wordt er secuurder gekeken (en langer!) en dat wordt dus ook de echte uitgerekende datum vastgesteld. Wij zijn in ieder geval erg onder de indruk van het prachtige mensje in wording die we vanochtend mochten zien. Voor ons nu al de mooiste die er is :D.
Babel, vriendlief kon het niet meer voor zich houden en ik mocht de hoofdlijnen zien van zijn gedichten: bij alle familieleden heeft hij de eerste letters van de zinnen laten vormen: āwij zijn zwangerā. Ben benieuwd of en wie het door gaat hebben. Zijn familie is gek op puzzelen en hebben dingen behoorlijk snel door, dus eens zien hoe lang het duurt voor het kwartje valt. Als laatste cadeau geven we ons neefje van bijna 1 een t-shirt waarop gedrukt staat āhoera, ik word grote neef!ā. Dan moeten ze het toch wel doorhebben!
Ben zo nieuwsgierig naar de reacties, ben er bijna nerveus voor :D!
@Babel80 wrote:
Ja, Sanny en Miranda, Tierrr, Yvonne, Mariska, Mijke, Teun, ⦠Vergeet ik nog iemand? Hoe gaat het met jullie? Ik hoop dat ook degenen die al zwanger zijn ons niet vergetenLeuk om ook met jullie verhalen te mogen meegenieten!
Wat lief dat je daarnaar vraagt! :)
Ik ben jullie niet vergeten hoor! ;)
Maar kom er gewoon amper aan toe om te posten. Gewoon erg weinig energie en dat in natuurlijk een hele drukke periode die hier stikt van de verjaardagen en natuurlijk sinterklaas enzo..
Maar ik lees wel mee, hoor! :)
Mariska, balen van de ongi.. blijft toch altijd jammer.
Sanny, spannend! Ik duim voor je!
Novio, gefeliciteerd met de goede echo he?! :) En wat leuk van die gedichten!! :mrgreen:
Ingelke, heerlijk dat jullie ook een kloppend hartje hebben mogen horen!!
Babel, pff.. wat een traject dus nu al! Maar wel heel fijn dat ze ermee bezig zijn en hopelijk gewoon dan toch nog snel raak!
Hier dus alles goed (twee goede echo;s gehad inmiddels, voel me ietsje minder beroerd) maar druk!
Novio wat ontzettend leuk en spannend! Ik ben benieuwd of ze het nel door hebben.!!
Hier enorm jeukende tepels :doh: :roll: en verder wat weeĆĀÆgā¦
Zou t� Haha ik kan mezelf goed gek maken en er heerst ook van alles!
Tierr, bedankt! Wij vonden de echo ook echt al heel duidelijk, had ik niet verwacht op een of andere manier. Had nog niet zoān duidelijk beeld van een kindje verwacht nog.
Sanny, nog geen andere tekenen? Krampen oid? Jij maakt het spannend hoor! Ik duim voor je:pray:! We zijn in ons zwanger-groepje nog maar met 6 meiden, dus je kunt er nog makkelijk bij :lol:. De andere dames hier zijn natuurlijk ook van harte welkom!
Haha, ik ben heel benieuwd of de familie het door gaat hebben van de gedichten. Vriend kan goed rijmen en meestal heeft hij echt de meest geniale zinnen, maar dit keer is dat dus flink minder volgens zijn eigen zeggen omdat de beginletters van de zinnen dus al vast stonden. Misschien dat dat ze juist aan het denken zet⦠We gaan 't wel meemaken vanzelf, vanavond. Kan je vertellen dat ik voor het eerst in heel veel jaren weer eens nerveus ben voor Sinterklaasavond :mrgreen: ;D.
Gaan jullie ook vanavond pakjesavond vieren en hoe doen jullie dat? Maken jullie een spelletje van het uitpakken, gaan jullie van tevoren ook samen eten enzo?
Leuk idee zo in de gedichten verwerken!
Hier hebben we het afgelopen zatedag al gevierd. Manlief is op door de weeks vaak laat thuis, geen peil op te trekken. Dus maar voor safe gegaan in het weekend.
Jannie, hier zou het voor mijn schoonoudes hun eerste echte kleinkind zijn. Ik weet dat hun het geweldig zouden vinden!
Lees dat jullie ook ovulatietesten hebben gebruikt⦠Hoe werkt dat? Is t betrouwbaar?
Ik heb nu alleen zon app op mijn telefoon waarmee ik de boel een beetje in de gaten houā¦
@novio ik ben zo benieuwd hoe het gegaan is!!
@ Mariska bij mij werken de ovulatietestjes goed.
Hb daardoor gemerkt dat mān ovulatie later is dan mān app had berekend, de eerste 2 maanden niet op het goede moment geklustā¦
Wij vieren het zaterdag middag. Gelukkig want door de storm is mān vriend al de hele avond weg (vrijwillige brandweer) dus was ook niet goed gekomen dan haha
Ik ben bang dat ik voor mezelf iets te vroeg blij ben geweestā¦
Beetje buikpijn nu⦠???
Ik heb een set gehaald⦠Maar wanneer begin je dan⦠Volgens mijn app, is woensdag de dagā¦
Ligt een beetje aan hoelang je kortste cyclus is.
En dan daarvan de helft en dan beginnen⦠Maar als je denkt dat je wat eerder dan de helft zit kan je er een paar dagen eerderā¦
Ik nog niet ongesteld⦠Spannend⦠Morgen ochtend testen als ik dan nog niet ongesteld ben. Spannend!!!
Buikpijn gehad vandaag maar ook misselijk van de geur van aardappelenā¦
Novio hoe was het gisteren?
Negatieve test vanochtend
@Sanny1 wrote:
Negatieve test vanochtend![]()
:hug:
Hoop dat je te vroeg was met je test. Dat het alsnog Positief word

Helaas net ongesteld gewordenā¦
Nieuwe rondje nieuwe kansen
@Sanny1 wrote:
Balen, hoopte het zo voor je :hug: :hug:
@Sanny1 wrote:
Aah, dat is jammer! Idd op naar de volgende ronde.
Mijn kortste is 26⦠dus daarvan de helft 13⦠dus dinsdag/woensdag beginnen⦠hmm en we wilden t spontaan houden :mrgreen: R.yan was mijn verrassing 6jr terug. Dus vind t best een raar idee er nu zo mee bezig te zijn. :shifty:
Ah, Sanny, wat jammer! Hopelijk dan de volgende ronde!
Ik blijf voor jullie allemaal duimen voor een goed begin van 2014ā¦
Sinterklaasavond was erg bijzonder. Heel emotioneel en intiem door een aantal gedichten die iedereen voor elkaar had gemaakt. Sfeer was heel intens maar superfijn.
De hints in de gedichten werden, zoals we eigenlijk wel hadden verwacht, volledig gemist. Niet erg, want we hadden nog een laatste cadeau achter de hand. Voor ons neefje van bijna 1 hadden we een shirtje laten bedrukken met tekst āhoera, ik word grote neef!ā. En in het gedicht erbij stond dat hij er waarschijnlijk niets van had meegekregen, maar dat dat niet erg was omdat zijn mama, opa en oma ook niets hadden begrepen van de hintjes die gegeven zijn. Je zag iedereen naar elkaar kijken⦠en toen natuurlijk pakje open en de tekst lezen. Waterlanders bij iedereen tegelijk. Pfff, schiet er zelf nóg vol van!
Eerste Kerstdag is mijn familie aan de beurt. Denk dat ik een paar muffins ga maken met daarin zoān plastic speentje verstopt ofzo. Ben er nog niet uit, maar dit idee blijft een beetje in mijn hoofd zitten.
Hoe was jullie Sinterklaas?
Bedankt ingelke en novio!
Ik hb ff flink gebaalt nu proberen er iets
Minder mee bezig te zijn!
Novio wat mooi!! Klinkt super bijzonder!! Leuk!!!
Onze Sinterklaas was leuk, maar zou het liever wat intiemer vieren ( zoals ik van vroeger gewent ben) ipv met de hele schoonfamilie en te veel cadeausā¦
Maar goed⦠Het was wel erg leuk en iedereen had zān best gedaan!
Jannie, hoe is het bij jullie? Druk met je huisje?
Mariska, zit jij inmiddels op het wachtbankje of ben ik te enthousiast?
Babel, is er nog nieuws over dat uitstrijkje? Heb je nog controle, wordt er nog verder onderzoek gedaan?
Sanny, goed voornemen hoor om te proberen er minder mee bezig te zijn. Gek genoeg werkt dat juist vaak inderdaad. Ben er zelf een voorbeeld van.
Nu Sinterklaas achter de rug is, wordt het tijd voor Kerst. Dat is echt mijn feest van het jaar. Vind het zelfs mooier dan mijn eigen verjaardag, daar geef ik eigenlijk helemaal niets om. Maar Kerstā¦gezellig samenzijn enzo, gezelligheid die zoān versierde boom geeft. Kou buiten en snel donker, lekker warm met de mensen waar je om geeft binnen⦠Heerlijk! Wij doen geen cadeaus met Kerst en zijn ook helemaal niet gelovig, we hebben niets met de kerk, maar toch vind ik Kerst heel speciaal altijd.
Dit jaar komen mijn zus met zwager en 2 kids en mijn moeder bij ons op eerste Kerstdag. Tweede Kerstdag komt de zus van mijn vriend met haar kindje waarschijnlijk. Heb er nu al zin in.
Hebben jullie al een idee hoe de Kerst er bij jullie uitziet dit jaar?
Dit jaar was Sinterklaas bij mijn broertje, alleen voor mijn neefje.
Volgend jaar is het bij ons, met Sinterklaas en zwarte piet.
Was super gezellig, alleen gooide piet met heel veel snoep
Kerstavond samen met familie, dan doen we surprise.
Eerste Kerstdag gezellig thuis met zijn tweetjes en Tweede Kerstdag naar Schoonmoeder.
Dit zijn dagen die ik niet graag vier, voor mij mochten ze al voorbij zijn.
Heb dit sinds dat mijn moeder is overleden.