Hoe is het met iedereen?
Jannie, ei al gespot?
Mijke en Tierrr, hoe vergaat het jullie nu? Misselijk/moe? Gewend aan het idee?
Sanny, toi toi voor deze ronde dan maar!
Ik zit in de klusfase geloof ik, vrijdag had ik elastische afscheiding. Geen idee wanneer en of ik mijn ei ga spotten en sowieso ben ik wel benieuwd naar hoe lang mijn cyclus deze maand duurt.
Hoi Novio,
Als het goed is, is mijn ei een week geleden geweest. Nu nog een week tot ik ongesteld zou moeten worden (of niet natuurlijk)
Vorige maand eigenlijk elke dag wel stil gestaan bij wat als, voel ik al wat, etc…
Deze maand vergeet ik het soms eigenlijk dat we ermee bezig zijn.
Dus ook geen gedwongen moetjes (want stel je voor je mist je ei)
Morgen gaan we naar de notaris voor het passeren van ons nieuwe huis, een drukke periode voor de boeg dus.
Vorige week maandag begonnen in een nieuwe functie omdat ik in mijn vorige functie was geplaatst per 1 januari 2013 en het absoluut niet naar mijn zin had en dus ook niet lekker in mijn vel zat.
Nu weer echt de zin om te werken weer terug en dan begint mijn vakantie
Dubbel gevoel dus, maar echt enorm veel zin in ons nieuwe huis en lekker verhuizen.
Ik heb eigenlijk niet echt kwaaltjes (vorige maand een stuk meer, maar goed toen lette ik er ook echt op) maar dat wil natuurlijk niet altijd wat zeggen.
Hoe gaat het met jou?
Novio, voor jou is het een gezellige tijd zo te zien…
Jannie, gefeliciteerd met jullie nieuwe huis!
Ik heb vandaag wat bloed verloren, volgens mij dus ongesteld. Toch lijkt het anders dan anders… Het is niet zo heftig… Heeft iemand daar ervaringen mee?
Hier moe, hoofdpijn, last van mijn onderrug, gevoelige tepels en vanmorgen jeukte een borst :think:
Hoop niet dat mijn lijf me voor de gek is aan het houden, want dat moe zijn is niet fijn en dat met mijn Vitamine B12.
Volgende week moet ik ongesteld worden of niet natuurlijk.
Nog even wachten.
@Novio heel veel klus plezier.
@Jannie Gefeliciteerd met jullie nieuwe huisje.
@ de zwangere dames hoe gaat het met jullie?
Hoi allemaal,
Het is alweer een paar maanden geleden dat ik hier was, sorry! Ik zie dat mijn ticker nu aangeeft dat ik 107 dagen over tijd ben…
Eind mei gestopt en er is nog steeds 0,0 gebeurd. Niet ongesteld, geen positieve testen, helemaal niks. Ik ga er dus vanuit dat ik al die tijd geen eisprong gehad heb. Ik weet dat het even kan duren met ontpillen etc maar had gehoopt dat er toch wel IETS zou gebeuren, dat ik misschien nog niet regelmatig zou zijn, maar dat we in ieder geval konden gaan proberen.
Na 3 maanden ben ik naar de huisarts gegaan, die met een bloedtest mijn hormonen heeft gemeten. Tegelijkertijd mocht ik vast een afspraak maken bij de gyneacoloog. Daar was ik nog nooit geweest, dus dat was sowieso slim vond ze. Als ik zo eens rondlees doet die misschien wat onderzoekjes om te kijken of alles er zit, maar moet ik in ieder geval berekenen dat ik moet wachten tot er 1 of 2 jaar voorbij is voordat ze uberhaupt wat gaan doen. Volgende week heb ik eindelijk de afspraak bij de gyn maar verwacht er weinig van. Maar, na een paar maanden nauwelijks aan het onderwerp gedacht te hebben, wilde ik vandaag toch weer even hier komen kijken. Ik zag dat we Tierrr mogen feliciteren (hoera!) maar ben verder nog niet helemaal bij.
Verder word ik gek van de mensen die me opeens komen vragen of ik zwanger ben (flikker op! Ik ben zelfs afgevallen!) en van mijn zwangere schoonzus die iedere dag minstens 3 babydingen op facebook post (blij voor hen natuurlijk, maar :evil: ). Zo moest er ff uit
Ik ga proberen weer wat vaker hier te kijken en te schrijven. Wie weet steekt iemand anders er nog wat van op of hebben jullie nuttige informatie voor mij.
Gefeliciteerd/succes/groetjes allemaal!
Dat is balen Babel. Mijn lichaam moest toen ook ontpillen ( volgens de Ha) maar ik werd wel ongesteld.
Kwam dat al maar bij je door, is niet leuk meer zo.
Ik hoop dan ook dat ze je bij de Gyn. al meer kunnen vertellen en ze je niet nog eens een jaar tot twee laten wachten.
Ja sommige mensen met hun opmerkingen :evil:
Op mijn werk ook, ben je zwanger. Ik zeg nee ik ben niet zwanger, maar heb je er ook eens bij nagedacht voordat je zo’n vraag stelt, misschien kan ze wel niet (meer) zwanger worden of spelen er andere dingen met zich mee.
Toen gaf ze me wel gelijk, ze zei ook sorry en zou die vraag niet meer stellen.
Ik haat dat dan ook als mensen zo’n vraag blijven stellen :twisted:
Tuurlijk vind je dat leuk voor je schoonzusje, maar ik begrijp jou wel. Ook jij wilt dan kunnen plaatsen.
Dikke knuffel voor jou. Fijn dat je weer terug online bent.
Vroeg me van de week al af hoe het met je was, omdat ik ook jouw banner zag.
:hug: :hug: :hug:
Hallo Babel, wat ontzettend vervelend allemaal…! Mensen kunnen beter hun mond houden… Je weet tenslotte nooit wat er aan de hand is bij de ander… :hug: :hug: :hug: :hug:
Hier even een update van mij… volgens mij ben ik gewoon ongesteld geworden. Ik dacht nog aan pseudo-menstruatie, maar dat zal wel niet… Op naar de volgende ronde dan maar.
Hier zijn de rode :evil: door gekomen.
Op naar de volgende ronde.
He, wat balen meiden… tja, nieuwe ronde nieuwe kansen, maar toch blijft het jammer.
Jannie, gefeliciteerd met jullie nieuwe huis. Spannende tijd altijd weer, verhuizen, het plekje “eigen” maken, wennen, nieuwe contacten enzo.
En volgens mij zit je ook in de spannende fase mbt een nieuwe ronde of niet, toch? Toi toi dame, ik duim voor je! Zou wel leuk zijn om elke ronde minstens één zwangere uit de kletsgroep te kunnen feliciteren, toch? :mrgreen:
Druk aan het klussen hier maar dan klussen met laminaat, verf, muurvullers, etc
Ik zou morgen ongesteld moeten worden maar nog geen voortekens…
We zult het zien ben niet veel online maar probeer jullie op de hoogte te houden
Babel, jeetje, balen zeg…
Komt me erg bekend voor. Ik heb dit de eerste keer na het stoppen met de pil ook gehad. Ik heb maaaaaaaanden een ontzettend onregelmatige (tot wel 70 dagen durende) cyclus zonder eisprongen gehad.
In eerste instantie denk je dan inderdaad aan ontpillen. Maar het is niet normaal dat dat langer duurt dan een half jaar (aldus mijn gyn destijds).
Maar in mijn geval kwam het daar waarschijnlijk wel van, ik ben erg gevoelig voor hormonen. Maar het kan ook door bijvoorbeeld PCOS komen ofzo.
Wat betreft het traject in het ziekenhuis: dat jaar proberen dat is als er geen dingen mis zijn. Als de gyn nu ontdekt dat jij PCOS hebt, hoef je echt niet nog een jaar door te proberen… dat zou onzin zijn… dan gaan ze gewoon behandelen. Toen ze erachter kwamen dat ik geen eisprong had, gingen ze ook over op hormoongebruik om een eisprong te stimuleren.
Ben je er al geweest toevallig?
Ingelke, balen van je ongi…
Jannie, we duimen!
Ik hou het hier weer even bij, ben doodmoe, zooooo weinig energie sinds ik zwanger ben… pfff…
Hoi! Nee, ik ‘mag’ morgen :-s. Zie er wel tegenop maar heb ook al lang gewacht, dus laat nou ook maar komen. Ik hoop zo dat ze me niet nog anderhalf jaar laten aanmodderen…Hoewel, met aanmodderen gebeurt er nog wat. Ik ben sinds mei niet meer ongesteld geweest. Nee hoor, als ze me niet verder helpen ga ik wel de particuliere markt op. Wish me luck!
Even mijn beklag doen hoor…
Net begonnen met de ovulatietestjes van sensitest,…
Die dingen stellen ook niets voor, wat een mini dipsticks…
Nog nooit zoiets gebruikt maar hoe weet je boudst je streepje de dag erna niet nog donkerder wordt…
Daarna moet je m ergens opplakken omdat je dan alle dagen verschil kan gaan zien… Hoe moet je zo’n mini staafje met plas nou opplakken…
Zit geen plak achterkant aan ofzo…
Dus maar een dubbelzijdig plakbandje gemaakt…
Pfff ik vind het maar onhandig…
Haha hopen dat ik op een dag zo’n duidelijke streep zie dat ik het zeker weet…
Genoeg geklaagd
Hallo allemaal,
Sanny wat vervelend… heb geen ervaring met ovu testen (hoop het ook niet te krijgen)
Naast het klussen in ons nieuwe huis vandaag mijn nod. Geen ongi te bekennen en ook geen ongi klachten…
Maar even geduld opbrengen dus.
We lopen met onze klusplannen (in huis) enorm goed en zelfs voor op schema. Erg fijn en relaxed dus allemaal. Morgen ochtend een ochtendje thuis verder inpakken en smiddags de harde werkers van eten voorzien.
Hoop natuurlijk dat de ongi wegblijft en er een posi test voor terug komt. Duimen jullie mde?
Babel, ben je iets wijzer geworden vandaag?
Sanny, ik heb ook geen ervaring met ovu-tests. Lijken me altijd inderdaad vreselijke on-dingen.
Jannie, tuuurlijk duim ik met je mee! En wat fijn dat je volledig op schema ligt met het opknappen van jullie huis. Altijd maar afwachten hoe het uitpakt, des te beter dat je zelfs een rustdag kunt inlassen. Lekker hoor!
Hier niets nieuws, volgens mijn app op mijn smartphone zijn de vruchtbare dagen voorbij en ben ik in afwachting van mijn nod. Staat over 10 dagen, maar ik denk dat het over 8 dagen komt. Mits ik mijn ei goed gespot heb. In ieder geval mag het wat mij betreft komen, heb veel last weer van krampen rond mijn eierstokken (denk ik, ik beschrijf het altijd zo) en mijn onderrug. Ben ook heel emo al komt dat door alle stress van de afgelopen tijd en nu waarschijnlijk. Ga dus ook deze ronde ervan uit dat het niet is gelukt. We zien 't wel, merk ook dat ik er veel minder mee bezig ben dan vorige keer. Mijn hoofd staat er niet zo naar eigenlijk :oops:.
Nou, dat is achter de rug. Ik had ZO ontzettend opgezien tegen het gynaecologisch onderzoek zelf (ze deed ook maar gelijk een baarmoederhalsonderzoek en chlamidiatest)! Maar buiten het feit dat ik het gruwelijk genant vind om daar zo met m’n benen wijd te liggen, viel het ontzettend mee. Ik heb er haast niks van gevoeld, ook al was ik erg gespannen :roll:
Mijn baarmoeder en eierstokken zagen er mooi uit, vond ze, dus da’s prettig. Fijn om te weten dat ze er in ieder geval zitten, ook al werken ze niet Ik heb geen PCOS volgens haar. Dat ik al 5 maanden geen menstruatie heb, vond ze wel vreemd. Verder was een van de hormoonwaardes aan de hoge kant, maar niet per sé extreem, en mijn baarmoedervlies erg dun. Vooral de combinatie van hoge hormoonwaarde en dun vlies was apart. Nu is die bloedtest al even geleden genomen, en normaal zouden ze hormoonschommelingen graag volgen tijdens de cyclus. Met name op de derde dag van de menstruatie kunnen ze blijkbaar vanalles aflezen. Maar aangezien ik niet menstrueer…juist, dat schiet niet op.
Terug in de spreekkamer stelde ze voor dat ik opnieuw bloed ging afnemen waarbij ze naast andere hormonen ook AMH aflezen (Anti-Müller Hormoon). Dat zegt iets over de capactiteit van de eierstokken, het aantal eitjes dat je nog hebt, en is ook een indicatie voor de overgang. Ik ben 33, dus statistisch nog niet echt in de buurt hoop ik :eh: . Enge gedachte. Gisteren dus gelijk bloed getapt in het ziekenhuis. Daarnaast kreeg ik van de gyn een recept voor een lichte hormoonbehandeling. Trisequens heet het. Wordt ook gebruikt voor vrouwen die in de overgang zijn, maar voor mij zou het mijn lijf een klein zetje kunnen geven wat me net weer in het ritme helpt. En dan kijken we intussen verder als de resultaten van het bloedonderzoek terug komen. Mooi, dacht ik. Dan gebeurt er tenminste al wat. Maar nu las ik de bijsluiter gisteren en sloeg stijl achterover van de bijwerkingen! Zie hier op pagina 7. Misselijkheid en buikpijn kan ik eventjes wel hebben. Gewichtstoename, acne, migraine, depressie en haaruitval zijn natuurlijk niet echt super. Maar trombose, longembolie, beroerte, hartaanval, borstkanker, baarmoederhalskanker… Seriously?! Willen ze me dood hebben?! Ik vraag me echt af of ik deze troep ga slikken… Vandaag nog maar even de huisarts bellen en vragen wat die ervan denkt.
Nadeel is dat ik in het buitenland woon, dus alles in een andere taal moet doen. Dat maakt het even lekker extra gecompliceerd. Maar goed, even doorbijten, tis voor een goed doel
Sanny, succes met de ovu-testen! Laat je even weten hoe het gaat en of je een handige methode ontdekt? Ik hoop zo om over een paar maandjes ook mee te mogen testen!
Babel, fijn dat het onderzoek an sich positief verliep. En bijwerkingen van een medicijn…tja. Hoewel mijn lijf heftig reageert op hormonen, heb ik persoonlijk amper tot nooit last van enige bijwerkingen dan ook. Vaak is de fabrikant verplicht een bijwerking te noemen in de bijsluiter omdat het 1x in de zoveel gevallen een keer is voorgekomen. En als de kans op een ernstige bijwerking zoals jij noemt groot zou zijn, dan zou dit middel niet meer worden voorgeschreven in Nederland. De regelgeving daarover is zo streng hier. Ik zou dus niet twijfelen het middel te gaan gebruiken.
Maar dit is mijn visie, die hoef je natuurlijk helemaal niet te delen! Het is jouw lijf, jij moet doen wat goed voelt en laten wat dat niet doet.
Fijn dat het bezoek je meeviel, babel. In het begin is het inderdaad altijd wat raar om daar zo te liggen, maar daar wen je snel aan, hoor… ikke wel, in elk geval…
Maar waar woon je dan?
Wat novio zegt, zou ik normaal ook zeggen, bijna elk medicijn heeft een hele rits bijwerkingen die zeer zelden voorkomen en waar dus bijna niemand last van krijgt…
Maar ik heb die pagina die je gaf eens gelezen en krijg er inderdaad ook geen heel lekker gevoel bij… in NL wordt dit volgens mij ook niet gegeven in deze gevallen, maar proberen ze eerst je menstruatie op te wekken met bijvoorbeeld duphaston. Zou kunnen dat dat niet werkt ivm te deun bmslijmvlies. Daar zal dit dan wel voor bedoeld zijn… om het bmslijmvlies dikker te maken, denk ik…
Maargoed, ik ben geen arts, dus wat ik zeg heb je helemaal niks aan. In principe vind ik dat je op de artsen zou moeten kunnen vertrouwen.
Stil hier… Alles oké met iedereen?
Jannie, heb je al wat tekenen die duiden op een ongi? Of, nog veel beter natuurlijk, het uitblijven van je ongi?
Ik denk dat ik de mijne ergens de komende dagen zal krijgen. Door de voor mij lange cyclus van vorige keer (30 dagen) is mijn gemiddelde cyclus verlengd van 24/25 naar 26. Vandaag is dag 24. Moeilijk in te schatten of mijn oude cyclus ook geldt nu ik geen spiraal meer heb of dat de cyclus dan toch iets anders is geworden. We gaan 't wel zien. Van mij mag het wel even wegblijven tot maandag want we gaan een lang weekendje weg - logeren bij een boer in zo’n safaritent met de hele familie van mijn lief. Beetje onhandig om dan mijn periode te hebben maar ach, ook niet ondoenlijk als het komt.
Tierrr, wat ga je hard! Bijna al 8,5 week!!! Gaat alles goed, voel je je goed?
Haha, hier voelt het helemaal niet alsof ik hard ga, moet ik zeggen… ik moest de dagen tot de eerste echo echt omkijken, maar uiteindelijk dus vorige week een goede echo met kloppend hartje! :inlove:
Helaas voel ik me belabberd. Echt ontzettend moe. En ik was echt ongelooflijk misselijk, maar daar heb ik inmiddels gelukkig medicijnen voor die wel wat helpen… was echt niet uit te houden anders.
Maar nu gaat het wel. Nog steeds misselijk, vieze smaak in mijn mond en vaak moeten eten (en dan absoluut geen trek ergens in hebben eigenlijk), maar ik loop niet meer jankend te wachten tot de dag eindelijk voorbij is… :roll:
Ik hoop dat jouw ongi gewoon nog even op zich laat wachten, zodat je in de tent niet met gedoe zit. Eigenlijk hoop ik gewoon op helemaal geen ongi voor je! :mrgreen: Geen tekenen van het een of ander?