JUNI 2008 stoppers Deel 9, al 7 baby's geboren!!!

Ingrid~ altijd weer spannend de echo! Succes!

Thuismama zijn… ondertussen alweer ruim 2 jaar geleden is mij dus ook overkomen dat ik tijdens de zwangerschap geen contract meer kreeg (terwijl dit nog vlak voor de problemen van de zwangerschap helemaal was besproken dat ik nog een jaarcontract zou krijgen). Dus toen we voor de keuze stonden om wel of niet meer te gaan werken was het voor ons ook heel makkelijk. Dan blijf ik thuis! Olaf ging precies overstappen naar een nwe baan waarin mijn salaris voor een groot gedeelte werd gecompenseerd. Dus financieel was het niet heel erg. Daarbij kwam ook dat toen wij de hypotheek afsloten ik maar 30uur werkte en bij wisseling van baan meer ben gaan werken en verdienen. Dus het was eigenlijk vrij makkelijk voor ons.

Toch ben ik er wel aan toe om weer wat voor mezelf te doen hoor. Ik vind het bij iris zijn geweldig maar je bent wel echt 24/7 mama. Klinkt misschien een beetje raar maar dat is soms best zwaar. Als je even je dag niet hebt… bah dan heeft iris het ook niet makkelijk. En ik vind dat ik ook wel een stukje van mezelf kwijt ben geraakt in die 2 jaar. Op je werk ben je iemand anders zeg maar, andere verantwoordelijkheden enzo en dat is echt wel eens fijn. In principe zou ik eind van dit jaar ook wel op zoek willen gaan naar een baan voor max 3dgn. Maar dan moet dat wel lukken met KDV en oppas. En ik besef me ook heel goed (vooral als ik kijk naar mijn zus) dat ze zo 4 jaar zijn en naar school moeten.

uhmmmmm okay… beetje veel geschreven…

oja nog even dit BIB

hahahaha

wel weer een vreselijke nacht gehad hoor. En ik geloof dat de zenuwen heel langzaam omhoog kruipen. Gisteren even flink zitten janken bij olaf en dat was wel ff lekker hoor. Dan zit ik opeens te denken aan donderdag, en dan iet zozeer de KS maar meer dat we rond 8.15 weg van huis moeten en dat ik dan Iris achter laat. Weet dat ze in goede handen is maar dat ik dan weg ga… 4 nachten sowiezo weg ben… en dan met zusje thuiskom… Ik denk dat ik daar meer problemen mee heb dan zij maar zoals ik in het andere bericht al schreef… ik ben 24/7 bij haar en dan opeens 4 nachten niet!

Wel het idee dat ik straks weer met d’r kan rennen/voetballen en balletten vind ik een heerlijk idee want nu moet ik zo vaak ‘nee, mama kan ff niet…’ zeggen.

okay… weer een lang verhaal… hahaha moet het blijkbaar allemaal even kwijt.

morgen…

@marjolein; gelijk heb je hoor. Als het financieel enigzins haalbaar is dan is het lekker om thuis te blijven. En redt je het niet kun je altijd weer gaan werken. Ennuh bij de lidl of aldi boodschappen doen is prima hoor. Wij doen dat al tijden. Omdat ik het zonde vind om zoveel geld te verspillen, terwijl bij de aldi prima eten is. EN dan nog hebben we veel luxe, want ik haal de brood en idd de lekkere cola bij AH, maar voor de rest alles bij de aldi en ik ben maar 50 euro per week kwijt…(vaak minder…maar ik compenseer het met andere dingen kopen, zoals schoonmaakspul :wink: )

@ingrid; succes!! Waarschijnlijk ben je er al geweest…ben benieuwd meid!! En wat fijn dat je het al hebt verteld aan je familie…is toch een stukje opluchting!

@arola; kan me voorstellen dat je een stukje mist. Kinderen hebben is hartstikke leuk, maar het is ook goed om jezelf niet te verliezen…hopelijk vind je in een toekomst een leuke job :slight_smile:

@cvs; hoe is het met jou meis??

@ bloempje; en…en…en…en??? Ben je aangenomen :shifty: :shifty:

Helaas zit het er voor ons ook niet in om volledig te stoppen met werken hoor. En eerlijk gezegt wil ik het ook niet. Wat ik wel wil is dat we met zn 2en ons kind opvoeden en zo min mogelijk oppas nodig hebben. Ik heb 1 grote voordeel met mn job en dat is dat ik vanaf 1 sept. 2 avonden per week ga werken (rest neem ik ouderschapsverlof op en vanaf 1 januari 2010 ga ik 20 uur werken en dan neem ik een kleinere deel ouderschapsverlof op)

Mijn man is altijd 1 middag in de week vrij, dus dan heb ik maar voor een halve middag in de week oppas nodig. :dance: Begin pas om 15:00 uur…dus dat is wel lekker…

En ik durf mijn job ook niet op te zeggen, aangezien ik al 6 jaar in vaste dienst ben en mijn man heeft geen vast contract…en met de recessie van tegenwoordig… :shifty: Daarnaast kan ik anderhalf jaar ouderschapsverlof opnemen…en stel dat mn man zn baan verliest of wat dan ook, dan kan ik altijd mijn oude uren weer terug krijgen…ideaal (maar ik wil niet meer zoveel uur werken hoor…dus we gaan er maar niet vanuit 8) )

Nou wat een verhaal weer…oh ja precies over een week!!! krijgen we onze kinderwagen!! Beter :dance: :dance: zal dan wel een foto maken hoe die eruit ziet…en dan is het echt al officieel…raar hoor :smiley:

Spannend kloos, hier staat de kinderwagen al een tijdje in de woonkamer klaar voor gebruik :slight_smile:

Van je moeder moet je het maar hebben ze wil even naar harderwijk kijken voor een dekbedovertek en vraagd of ik mee ga:

Ren@te zegt:

ooh dan kom ik je zo oppikken

Baby van Beusichem zegt:

haha mag ik wel mee als sloeber? (ik heb mijn joggingpak aan)

Ren@te zegt:

tuurlijk

Ren@te zegt:

iedereen kijkt toch alleen naar je puisten

Baby van Beusichem zegt:

nou en bedankt

Ren@te zegt:

graag gedaan

Leuk he zo’n moeder :s

Mijn man kan straks niet voor de kleine zorgen…die heeft een te drukke baan en die kan al geen uurtje in de week gemist worden…dus het zal toch echt allemaal op mij komen…maar dat vindt ik niet erg hoor :slight_smile:

Nou ik ga mijn schoenen aantrekken want mijn moeder komt eraan

:-*

Ik ben er weer!!

Prachtig!!!

Zooo die is mooi gegroeid zei de vk.

Mooi beebje in beeld, mooi krachtig hartje. Super!!! :inlove:

en ik mag over 3 weken nog een echo. Van de vk hoefde het niet meer, zij had er nu alle vertrouwen in, maar ik mocht het wel als ik nog wou. Dus JAAAA graag :mrgreen:

hahaha marjolein…dat is aardig :mrgreen: gelukkig weet je wie het zegt :wink:

ingrid; super meis!!! En tuurlijk nog een echo altijd doen!!! Gaaf dat het zo goed was…ben zo blij voor je :-* :-* :dance: :dance:

Hai hai even ego;

Ik ben aangenomen…

Ben nu niet zo blij want ik heb namelijk moeten solliciteren omdat ik al heel lang ziek thuis ben. Daarom moet dat op een gegeven moment van het uwv.

Aan de ene kant ben ik blij aan de andere kant heel verdrietig want ik hou van mijn werk en ga mijn clienten ontzettend missen.

Positief proberen te zijn, 3 dagen werken, straks als er een kindje is is dat natuurlijk veel fijner dan mijn onregelmatige werk maar positief zijn is nu even heel moeilijk. Ik ga even een dagje voor mezelf nemen, mijn ogen zitten dicht van het huilen, ben doodmoe.

ja van mijn moeder kan ik het wel hebben :slight_smile:

@ Ingrid

Fijn dat alles goed was…en idd nog een echo…tuurlijk!

@ Bloempje

Ik snap het niet zo goed…

wilde je de baan dan liever niet???

En wat doen je nu dan voor werk???

@ marjolein

Ik werk op een woonvorm voor meervoudig gehandicapten. Ik zit volgende maand een jaar in de ziektewet en dan moet je passend werk gaan accepteren. Wat ik nu ga doen is veel zitten daarom is het passend. Het lijkt mij wel een leuke functie maar ik kies er niet voor om de stap nu te maken naar ander werk, ik moet. Dat is het dubbele gevoel…

Dus ik ben wel blij dat ik nu een functie krijg die ik leuk vind maar ik had liever op mijn eigen groep willen blijven…

Oke ja dan snap ik het…een erg dubbel gevoel…dan is het idd niet heel erg leuk :hug:

ben ik weer…

@bloempje; dat lijkt me dan ook wel een dubbel gevoel…maar wie weet valt de functie straks wel heel erg mee en ben je blij dat je deze baan krijgt…

En anders maar hopen dat je snel zwanger bent…is een stuk leuker om aan te denken :slight_smile:

@marjolein; en was het gezellie in harderwijk?

nou ik ga ff wat doen op mn werk…kom straks wel weer gluren… 8)

@ Kloos We houden de moed erin. Deze baan heeft qua kinderen krijgen grote voordelen. moet nu regelmatig 6 dagen achter elkaar werken straks de ene week 2 de ander 3.

@ Kloos

Ja was gezellie hoor.

Zijn alleen naar een bedden winkel geweest en toen weer terug. Die vrouw die daar werkte was ook donderdag op de 9 maanden beurs geweest…wordt ook oma van het eerste kleinkind…dus mijn moeder heb lekker zitten kletsen…maar ze is wle geslaagd voor een nieuw dekbedovertrek.

Zo na veel rekenen en uitmeten, en snijden zit het raamfolie erop in de babykamer…nu is het echt af :slight_smile:

Nog 1 lampenvoet kopen…het kapje heb ik wel al…en dan klaar :inlove:

@ Bloempje

Dat 6 dagen werk is idd zwaar…ik moet er altijd 8 :stuck_out_tongue:

Heerlijk dat ik nu thuis zit :mrgreen:

Maar ik snap je gevoelens heel goed… :hug:

Heb schema aangepast en een nieuwe voor onze baby’s geknutseld :slight_smile:

Mar mooi!!!

Je mag mijn datum vooralsnog op 30-9 zetten hoor!

:-*

Had je dat niet ff eerder kunnen zeggen :?

Grapje :stuck_out_tongue:

Hij is aangepast hoor Ingrid…:slight_smile:

@marjolein98 wrote:

Had je dat niet ff eerder kunnen zeggen :?

Grapje :stuck_out_tongue:

Had ik al een paar keer gedaan moppie :wink: :mrgreen:

oooh :think:

Sorry zijn de hormonen denk ik :mrgreen: