JUNI 2008 stoppers Deel 8, Onze 1e baby is geboren!!!

ja gaat heel snel, volgende week maandag heb ik de 20 weken echo :slight_smile:

Ik heb toch ook zo’n lief mannetje.

Tot nu toe wilde hij nog niet zo heel veel van me aannemen kwa baby’s

Hij ziet er best wel tegen op omdat ik al zoveel weet en hij helemaal niks.

Gister avond vroeg hij aan mij zomaar uit het niets: Welk boek van jouw kan ik het beste lezen over baby’s??

Dus ik wat wil je graag weten dan? Ja gewoon hoe ik met een baby om moet gaan, hoe het eten moet krijgen en hoeveel en hoevaak en wat ik moet doen als het huilt. Ik vondt het zo schattig :mrgreen:

Ik zei ik wil je ook best wel alvast wat vertellen en je dingen voordoen. Ik kan je laten zien hoe je een luier moet verschonen op een pop. En dat wil hij :inlove: ik vindt het zo schattig! Mijn mannetje die niks moet weten van baby’s. Die altijd roept die beesten daar ga ik echt geen luier bij verschonen, dat doe jij maar! Die wil het nu alvast van mij gaan leren.

Ik heb hem ook voorgesteld om het kraamdossier eens door te lezen, daar staat ook zoveel in…dus dat wil hij nu doen. En ik moest van hem ook even gaan kijken of er speciale boeken zijn voor vaders…:slight_smile:

@ marjolein; wat leuk dat je man er mee bezig is :inlove:

@vliegje; pfffff vervelend zeg!! Je broer heeft wel dubbelop pech!

:hug:

@arola; oh spannend jij krijgt je datum bijna te horen…wat gaat dat hard zeg. Kan me nog herinneren dat we hier met zn allen net begonnen te schrijven en jij bent al bijna zover…leuk, leuk :inlove:

@ingrid; mooi buikje hoor…gisteren opende hij het niet en nu kon ik het goed zien. Ik kan me niet herinneren dat ik een buikje had in het begin :think: (maja ben ook wel wat stevig dus misschien zag ik het daarom niet :wink: )

Ben wel heel benieuwd of je een twin hebt… :mrgreen:

nou hier weer aan het werk…heb net alles al af en ik denk niet dat er nog iets bij komt. Dus het wordt weer een rustig avondje. Lekker alles uitzoeken op internet. Verlof e.d.

Marjolein, wat schattig! Maar ook vertederend dat het voor hem nu toch ook dichterbij komt. Ik weet nog bij Olaf dat hij het kindje van mijn zus echt niet wilde verschonen of ook maar iets mee doen (optillen of kusje geven als het ventje erom vroeg). En nu is hij de schattigste vader die ik me kan bedenken. Hij ballet met d’r de hele kamer door, speelt enthousiast met al d’r popjes en luiers. Zelfs zo begaan met zijn dochter dat hij net met Haarclipje en al boodschappen heeft gedaan. Hahahah

Mar: wat onzettend schattig :inlove: Ze kunnen zo lief zijn hè, onze mannen!! :mrgreen:

En wat zijn we dan trots op ze!!! :inlove:

@ Arola

Ik zie hem al boodschappen doen :slight_smile:

Ik denk dat die van mij ook een schatje is hoor als het erop aan komt. Maar van andere kinderen wil hij ook niks weten…maar dat kan ik me ook wel voorstellen. Als een ander kind van 1 jaar op me afkomt met kwijl handen zit ik daar ook niet echt op te wachte… :roll: Maar als het je eigen kind is intereseerd het je waarschijnlijk helemaal niks.

Maar ik ben idd wel trots op mijn schatje…nu al :inlove:

@marjolein98 wrote:

Ik denk dat die van mij ook een schatje is hoor als het erop aan komt. Maar van andere kinderen wil hij ook niks weten…maar dat kan ik me ook wel voorstellen. Als een ander kind van 1 jaar op me afkomt met kwijl handen zit ik daar ook niet echt op te wachte… :roll: Maar als het je eigen kind is intereseerd het je waarschijnlijk helemaal niks.

Mar: als ik mijn kind met kwijlhanden op me af zie komen zeg ik ook: wacht! Eerst handjes schoon maken!! Ik ben wat dat betreft een mama die erg gesteld is op schone kindjes. Kan er niet tegen als ik snottebellen zie (staat toch ook voor geen meter!!).
En Kyan vind het nu zelf ook niet fijn als hij vies is :inlove: :mrgreen:

Haha

Wat ik ook zo smerig vindt is als je boodschappen aan het doen bent er er zit een kindje in een winkelwagentje nog met de etensresten van de ochtend op zijn gezicht…ik zou zo echt de deur niet uit gaan.

Doe mij maar 10 pakken snoetepoetsers :slight_smile:

Nee, idd.

Ik snap ook niet waarom mensen hun kinderen er zo bij laten lopen…

Als Kyan verkouden is, loop ik bij wijze van spreken de hele dag achter hem aan met een zakdoek. Anders zit alles aan zijn mouw of hij zit het op te eten, omdat ie niet weet wat hij ermee moet als het over zijn lip loopt. :sick:

nee inderdaad vieze kindjes… echt een hele tijd terug toen ik zwanger was van iris zaten we op een verjaardag van een vriendin van ons en daar waren andere vrienden die ondertussen een kindje hadden van ruim 1 jaar. Ze had last van een snotneus en ze was echt een beetje viezig. Ze werd bij mij in de handen gewduwd van oooh je bent zwanger dus dan vind je dat vast wel leuk… NOT!!! Ze stonk gewoon naar vies…had er toen een mooi woord voor maar kan het ff niet bedenken. Heb er ook snel weer terug gegeven aan 'dr pa en ma.

Als iris een snotneus loop ik ook wel veel te poetsen hoor maar soms is het zo zielig. Dan neusje helemaal rauw. Maar ik geef haar ook vaak een eigen zakdoekje en dan gaat ze heel schattig d’r eigen neus afvegen en dan zit het bijna van oor tot oor. Haha

Oja snoetenpoetsers vind ik echt vreselijk. Die geur is zo intens en ze geven ook een nare smaak. Ik gebruik meestal gewoon billendoekjes om d’r snot schoon te maken.

:sick: ik zit deze verhalen te lezen onder het genot van een broodje…geen aanrader kan ik je vertellen :wink:

Meiden,

Ik ben even heel bang… Huilen

Net met afvegen had ik wat roze slijm, nu is alles al weg maar ben wel heel bang.

De vk gelijk gebeld, kan nog niet terecht voor echo, snap ik ook wel maar toch. Volgende week donderdag heb ik 's middags een echo.

Maar ik ben zoo bang dat het mis gaat meiden…

Heb geen kramp en ook niet meer roze slijm maar toch gaat die angst niet weg…

He bah ingrid meisje :hug:

Hopelijk is het niks ergs maar snap je bange gevoelens!

Ik denk aan je meisje :thumbup:

Ingrid… hou je taai hoor meisss. Voel erg met je mee.

Je mag dus helemaal niet langskomen??? Omdat je volgende week een afspraak hebt staan. Aan de ene kant begrijpelijk omdat het vruchtje nu zo klein is dat het soweizo heel moeilijk wordt dan om een hartje te zien. Maar om jou gerust te stellen zou het wel fijn zijn.

Meid hou moed! We denken aan je!

Ingrid: ik heb tot nu toe bij elke zwangerschap blv gehad rond jouw termijn. Elke keer weer schrikken natuurlijk, dus ik snap je angst.

Wilde alleen even zeggen dat ik het ook telkens heb als ik zwanger ben… en het gaat nu al voor de 2e keer goed. :-*

@Stiekem wrote:

Ingrid: ik heb tot nu toe bij elke zwangerschap blv gehad rond jouw termijn. Elke keer weer schrikken natuurlijk, dus ik snap je angst.

Wilde alleen even zeggen dat ik het ook telkens heb als ik zwanger ben… en het gaat nu al voor de 2e keer goed. :-

Echt?

Ik weet en lees dat het er (zeker in deze termijn) bij kan horen.

Maar ja liever heb je het natuurlijk niet en ga je verder met genieten.

Maar we houden moed!

:-

Echt lieverd, ik heb telkens bij 5,5 week wat blv en het is uiteindelijk nog maar 1x mis gegaan. En moet zeggen dat het blv daar wat eerder begon.

Maar ik heb ook iedere de zenuwen hoor als het gebeurt, je kan er helemaal niets aan doen, maar je wilt zo graag dat ukkie blijf zitten… :pray: :pray: dat je er gewoon zenuwachtig van wordt.

Het is wel positief dat je geen krampen hebt en dat het nu weer over is.

Bij mezelf denk ik, dat het gewoon iedere keer wat innestelingsbloed is geweest wat er dan pas uitkomt.

Nee hoor Ing, deze moet gewoon blijven zitten waar die zit en vooral lekker groeien en heerlijk warm bij mama zijn! :naughty:

Hoi,

@Ingrid, ik hed deze zwangerschap ook weer bloedverlies gehad en ook rond die termijn. Dat was niet eens roze maar rood (Roze had ik wel bij jorrit ).

Ik kreeg gelukkig wel gelijk echo’s van de gyn, maar het is wel even heel eng.

Maar zoals je ziet was er niks aan de hand!

Dus het hoeft echt niks ergs te zijn, probeer je daar aan vast te houden en ik hoop dat ik je met mijn positieve verhaal ook een beetje houvast heb kunnen geven :hug:

Tot later!

( druk,druk, wegens de aankomende verhuizing dit weekend ).

Groetjes Chico.

Ingrid, hoe is het nu meissie??

Ja eigenlijk wel goed.

Het was dus niet noemenswaardig, maar de schrik zit er goed in.

Ik was direct uit bed wel als een wervelstorm aan de gang, aankleden, brigitte aankleden, opruimen, bakker, opruimen etc etc in snel tempo en toen ik kwam te zitten kreeg ik wat buikpijn,geen krampen maar gewoon een trekkerig gevoel. En toen op toilet heel weinig roze slijm…Meer wit dan roze trouwens als ik nu helder denk.

Kan dat komen dat ik te veel in korte tijd gedaan heb?