Juni 2008 stoppers #2 **Al 2 zwangeren!!**

Chico mooi verhaal meid. Heerlijk omschreven!

En hier is het nu doorgezet dus kan mijn banner zo ff aanpassen!

Liefs,

Ingrid

balen ingrid… succes met deze ronde

Mooi verhaal zeg! En dan is het inderdaad best snel gegaan!

Ik wil zowieso in het ziekenhuis bevallen als we ooit zwanger raken. Het feit dat mijn broers zwaar gehandicapt zijn… je weet maar nooit en dat voelt dan toch veiliger voor me.

wouw mooi verhaal… :inlove:

Kan er weer zo verlieft op worden. (zwanger en een kindje krijgen)

Ik heb een geplande keizersnede gehad om 8:00 lag ik op de operatie tafel en om 8:14 was daar onze mooie jongen met een score van 9 10.

Dus snel en zonder pijn… de tijd daarna leefde ik op een roze wolk dus van napijn kan je niet spreken. na 1 dag mog ik naar huis en de volgende dag kwam de dokter kijken en vroeg of ik boven was. mijn man zij nee in de tuin. de Dokter schok gewoon. :mrgreen:

Balen Ingrid (maar geen ramp) op naar de volgende ronde.

Kuss Miranda

Vliegje als het veiliger voor je voelt dan moet je het zeker doen ik wou heel graag thuis bevallen maar helaas dat zal nooit meer gebeuren.

Kuss Miranda

ik wil ook straks in het ziekenhuis bevallen, heb een lage pijngrens en voel me heel onzeker thuis.In het ziekenhuis heb je alles in handbereik en dat geeft me wel een super fijn gevoel.

Mag ik er ook bij???

Wij zijn ook met de 1e ronde bezig…over 10 dagen kan ik testen :slight_smile:

spannend marjolein… welkom, gezellig dat je mee komt kletsen.

heb je al kinderen of ga je voor de eerste?

Welkom Marjolein98, klets maar lekker mee!

Ingrid, balen dat het toch is doorgekomen. Aan de andere kant weet je nu idd wel waar je aan toe bent. Nu vol goeie moed naar de volgende ronde!

Chico, dat klinkt als een droombevalling!

Onze vakantie was heerlijk! Lekker veel gewandeld en gerelaxed.

Ik ga iig wachten met testen tot mijn NOD. Terug van vakantie kregen we een leuke ( :eh: ) financiele tegenvaller en nu zitten we eventjes twee weekjes heel krap. Dat soort dingen komen natuurlijk altijd precies op het verkeerde moment :roll: .

Fijne zondag nog, meiden!

Liefs,

Momemiek

Hee Marjolein! Welkom hier :wink:

wat is je nod datum?? En je leeftijd?

Dan kan je op het lijstje :wink:

@Momemiek wrote:

Ik heb trouwens nog een vraagje: letten jullie nu al op wat je eet en drinkt? Of heeft dat nog geen effect op het beebje?

Even reageren op Momemiek: ik ben een beetje bezig met opletten wat ik eet, maar ook weer niet echt. Dat wil zeggen: ik drink duidelijk minder alcohol (dat deed ik toch al sinds ik in Dubai woon, want het is hier moeilijker te krijgen). Als ik toevallig rood vlees eet, of een zachte kaas, dan denk ik bij mezelf: Mag dit wel :think: ? Maar ik eet het toch! Dus ik ben me bewust van wat ik eet, maar ik laat nog niet echt iets staan…

Ben ook wel benieuwd naar wat de rest doet. En wat zeggen de ‘ervaren’ moeders ervan?

ik eet geen rood vlees, geen brie meer en alcohol heel weinig, bijna niet. Verder let ik er niet extra op, nog niet. Ik weet wel dat ik straks op moet passen met t schoonmaken van de kattenbakken… gelukkig komen onze katten niet buiten en gooien we 9 van de 10 keer de hele vullig weg, dus neit scheppen. En als ik het vraag doet mijn vriend dat gewoon.

ik hou er zeker rekening mee. Geen alcohol, geen zachte kazen (ps de supermarkt brie mag je gewoon eten hoor!), neem foliumzuur in combinatie met visolie en andere vitamientjes. Maximaal 1 koffie per dag. Geen filet of ander rood vlees en ook geen smeerworst.

Ik vind voornamelijk alcohol en roken echt zonde voor je kindje want dat kan echt effect hebben op je baby. De eerste prille maanden zijn zo belangrijk voor je kindje dat ik geen risico zou willen nemen.

Ook proberen gezond te eten en de vette hap laten staan of 1x pw.

Maar goed dat is natuurlijk ieders zijn mening. Ik snap ook wel dat als je smeerworst eet dat je heus wel 1 boterham mag eten, en dat je wel heel veel worst moet eten voor het enig effect kan krijgen bij de baby.

Marjolein welkom meid! Klets maar gezellig meer met deze leuke club!

Zo meiden wat een lekker weer he? Oke mocht wel meer zon, maar verder heerlijk.

Lekker dagje gehad.

Vanmiddag met z’n drietjes gefietst. Ff naar mijn ouders geweest.

Ben gewoon net zo ongesteld als toen met de pil, ik had bij de vorige zwagnerschap ook direct een hele nette cyclsu en ongesteldheid. Zal dat nu weer zo zijn… :pray:

Fijne avond en gaat er nog iemand voetbal kijken?

Liefs ingrid

oja aangezien we nu al bevallingsverhalen vertellen wil ik die van mij ook wel kwijt.

Avond ervoor: heerlijk ge-BBQ bij zuslief

Volgende ochtend hadden we een afspraak staan bij het z’huis/gyn. Had een hele zware nacht achter de rug en merendeel op de bank gezeten en tv gekeken (rare tv door de nacht heen trouwens).

Maar goed eenmaal bij de gyn even vertellen dat ik het toch wel heel zwaar had. Plassen ging zelfs heel moeilijk. We hadden die week ervoor al gepland dat we bij wk38 de keizersnede zouden doen. Dus de gyn stelde voor om dit toch maar een week te vervroegen. Met pijn in mijn hart gingen we akkoord. Er werd namelijk al vanaf het begin gezegd dat ik rond wk 30 al zou kunnen bevallen ivm mijn medische geschiedenis.

De gyn vond het wel belangrijk dat we dan maar direct even een extra echo gingen maken om te kijken hoe ze lag en waar de placenta lag. De radioloog ging aan de slag en vond het allemaal maar lastig. Kon het allemaal niet goed zien en haalde de gyn erbij. Gyn kon het ook niet goed bepalen en wilde maar even “toucheren”. Uhm… ik denk dat je mag blijven want je kindje wilt er al uit. Ik had gewoon al 2 cm ontsluiting.

Manlief mocht naar huis om mijn spullen te pakken en kussen te halen. En om 18.00 ging ik naar de OK en na een heftige keizersnede kwam iris er om 19.24 uit. Meteen huilen en ze was helemaal in orde. Apgar score van 9/9/10. Dus uitstekend. 1e nacht in medium care geslapen en de volgende nacht mocht ze alweer bij mams op d’r kamer blijven.

Ikzelf heb ook helemaal geen last gehad van mijn keizersnede (vertikaal ipv horizontaal vanwege de littekens die toch al had zitten). Kon al heel snel alles doen.

Nou best een verhaal maar ben er trots op dat ik Iris zo lang heb kunnen dragen en dat ze zo gezond was (44cm 2575gr).

Mooi verhaal Arola!

Enne, ik ga voetbal kijken zo :slight_smile:

Ingrid, het was heerlijk weer. Van de week wordt het 30 graden! Dat hoeft voor mij nou ook weer niet als ik moet werken hahaha.

wouw, ook een mooi bevallingsverhaal!! En dat je al 2 cm ontsluiting had, had je niet op gerekend!! Maar wel onwijs gaaf dat je dan zo snel je kind al hebt!!

Wij zitten hier nu ook voetbal te kijken! Niet dat ik daar zo’n fan van ben, maar goed, deze wedstrijd is wel interessant! Gelukkig kan ik met de laptop op schoot zitten, whaha

oh, morgen weer werken… niet aan denken… pffff Gelukkig kan ik wel uitslapen das weer een voordeel op maandag door in de winkel te werken.

Leuk hoor al die bevallingsverhalen.

Om ook even te reageren op de vraag letten jullie ergens op?

Nou ja ik wel ik drink geen alcohol en rook niet (nooit gerookt)

Ik eet geen zachte kazen (lust ik niet) en geen rood vlees, geen smeerworst. Ik werk niet in de tuin zonder handschoenen en een kattenbak hebben we niet anders had ik het zeker niet verschoond.

Ik slik foliumzuur.

Ik let er dus wel op maar vind het helemaal geen moeite om het te laten staan (heb ik bij Jay ook gedaan).

Ik weet dat het geen kwaat kan om een keer een wijntje te drinken of een broodje smeerworst te eten maar als er iets mis gaat zal ik zelf altijd denken maar toen heb ik b.v. een wijntje genomen.

Nu hoeft dat niet. :mrgreen: :angel:

Beter voorkomen dan genezen.

Maar dit is mijn mening en iedereeen doet het op z’n eigen mannier.

Kuss Miranda

hoihoi,

@ Ingrid: :hug: balen zeg… maar op naar de volgende ronde!!! Mooie bevalling zeg… zeker voor een 1e!!!

enne… dat verhaal ga ik niet meer lezen… Ik heb hier al zo vaak huilend achter de pc gezeten, dat doe ik niet meer, tenzij het iemand is die ik ‘ken’ natuurlijk

@ Arola: Wij hebben een 2ehandse gekocht via marktplaats. Ik zal morgen ff kijken naar het merk. het stuurtje kan niet worden vastgezet, maar je kunt m met de stang ee nbeetje optillen, zodat het voorwieltje de grond niet raakt. En anders kan Iris gewoon zelf sturen!

soo… jij heb ook een mooi verhaal zeg… ze wilde er gewoon al uit!

@ momemiek: welcome back!!! Wat goed dat je lekker hebt kunnen uitrusten! balen zeg van die tegenvaller…zul je altijd zien, kom je net terug van vakantie krijg je dit :roll:

@ chico: jij ook al zo’n snelle bevalling!!! Ik hoop dat komende bevalling ook zo snel gaat (en ook bij mij graag)

@ Jentel: goh… dat klinkt inderdaad een beetje bizar… Zo snel na de operatie alweer in de tuin… Dat kon ik niet na mijn bevalling!!

@ Marjolein: hoi hoi welkom!

nou, dan zal ik mijn bevallingsverhaal ook maar even neerplanten. maar ik ben bang dat dat van mij niet zo’n leuk verhaal wordt, dus bij deze zijn jullie gewaarschuwd! :shifty:

het is best wel (heel :shifty::oops:)lang, dus ik zet het even onder de spoiler…

eigenlijk begint het al in november (ik was 31 jan uitgerekend). Ik kreeg midden in de nacht een weeenstorm waar ik dus wakker van werd… Gelukkig was het met een half uur voorbij. De volgende dag gelijk de vk gebeld. zij heeft even gekeken en toen bleek dat de weeen weer weg waren, maar dat ik wel al 1 a 2 cm ontsluiting had. Bleek dat dat kwam omdat ik een onwijze blaasontsteking had, die ik niet had opgemerkt. Daarna werd alles weer rustig.

In januari werd ik heel erg ziek… Een soort buikgriep die maar niet meer over ging… Ik heb 3 dagen alles wat ik binnenkreeg (ook water) weer uitgespuugd (solly :silenced: ) en toen ze bij de vk mn urine onderzocht bleek dat ik uitgedroogd was en werd ik dus linea recta naar de gyn doorverwezen. Bij de gyn aangekomen bleek dat de griep mij zo had uitgeput dat Colin eruit wilde en dat ik dus een kleine weeenactiviteit had en inmiddels al 4 cm ontsluiting :shock: Ik werd gelijk opgenomen met de mededeling dat ik 24 uur vocht zou krijgen en 2 dagen later al zou worden ingeleid. Dat was even schrikken, zoiezo dat ik werd opgenomen en toen ook nog dat inleiden! pff… De volgende dag was er een andere gyn en die vond dat ik genoeg was opgeknapt om weer terug naar huis te gaan :shock: :shock: ik begreep er helemaal niets meer van, maar ze wilden liever niet inleiden en ik wilde liever thuis bevallen, dus vond het al lang best. Wel bleef ik ook onder controle bij de gyn. (nou moet ik ook nog even zeggen dat er uit verschillende echo’s was gebleken dat Colin een grote baby was met een enorm hoofd :mrgreen: en dat hij nog niet was ingedaald )

uiteindelijk 3 dagen na de datum werd ik 's nachts om half 5 wakker omdat ik moest plassen. Toen ik de trap op liep moest ik denken aan de bevalling en dat ik over tijd was en toen ik weer in bed lag, werd het zeiltje ineens nat! :shock: Ik heb eerst 10 minuten liggen denken of ik niet vergeten was naar de wc te gaan, maar toen heb ik vriend maar wakker gemaakt en hebben we de vk gebeld. Ze kwam en ik had inmiddels ook weeen. We konden niet helemaal opmaken of dat vocht ook echt vruchtwater was, maar omdat ik toch weeen had (en al 4 cm) gingen we er maar vanuit dat het echt begonnen was. Ze zou terugkomen rond 9 uur. Uiteindelijk om half 9 heeft vriend haar weer teruggebeld omdat ik ook niet meer kon. (nou moet ik ook nog even zeggen dat er uit verschillende echo’s was gebleken dat Colin een grote baby was met een enorm hoofd :mrgreen: en dat hij nog niet was ingedaald )

Toen ze er weer was heeft ze weer gevoeld en kregen we de keuze of thuis blijven en 2 uur wachten en dan kijken of Colin was ingedaald, of gelijk naar het ziekenhuis. Dat hebben we toen gedaan. Om half 10 waren we in het ziekenhuis. Om kwart over 12 kreeg ik persweeen en om kwart over 1 werd besloten (Colin was nog steeds amper ingedaald) om het nog te proberen met de vacuum en kreeg ik een knip. Gelukkig is dat om half 2 gelukt en lag Colin (na de vacuumverlossing) lekker bij mij op mn buik :inlove:

Normaal is het dan (zo goed als) voorbij, maar niet bij mij natuurlijk… Verderop in de gang was nog een bevalling bezig, die ook niet zo lekker ging, dus heb ik een uur met Colin onder een matje op mijn buik gelegen terwijl de arts ass. probeerde het bloeden van de knip te stoppen, maar dat lukte niet. Toen de gyn weer tijd had om te kijken, bleek dat ik een totaal ruptuur had. Ik werd toen binnen een half uur naar de ok gebracht om te worden gehecht. Gelukkig ging dat allemaal goed, maar ik werd niet meer zo makkelijk wakker uit de narcose en daarom kon ik pas rond half 5 teruggebracht worden naar een zaal, want ik moest dus ineens blijven. Uiteindelijk ben ik na 3 dagen (en 2 zakken bloed) naar huis gegaan met mn 2 mannen…

Maar uiteindelijk maakt het dus niet uit of je een makkelijke of een wat moeilijkere bevalling hebt, je vergeet het inderdaad heel snel weer :inlove:

liefs

daffie

ow ja, en of ik met eten ergens op let…

Nou eerlijk gezegd… Ik ben een halve vegetarier… Ik eet zoiezo al geen vlees. Brie nu nog wel, maar eigenlijk altijd gepasteuriseerde, dus dat mag gewoon en in de tuin werken heb ik gisteren wel gedaan, maar ik weet zeker dat ik nu niet zwanger kan zijn. En katten hebben we niet. Wel drink ik af en toe een rosétje (of 2), maar daar hou ik wel rekening mee als ik geovuleerd heb. In mn vorige zwangerschap heb ik ook zo nu en dan een glas rode wijn gedronken, maar ik weet niet of ik het nu weer zou doen. Dat zien we vanzelf… Enne… roken ben ik 3 jaar geleden mee gestopt!