Juni 2008 stoppers #2 **Al 2 zwangeren!!**

Deeltje 2 alweer :slight_smile: Kom op dames! Laat dit een vruchtbaar topic worden :slight_smile:

Ons showtopic: http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=57899

Hieronder het lijstje, wijzigingen svp naar mij pben :wink:

Daffie, in je vorige berichtje zei je dat de krampen erbij horen bij zwangerschap, ook soort bandenpijn. Ik heb dat gevoel nog steeds een beetje. al weet ik niet HOE het voel, maar het voelt zo… kan het niet goed uitleggen hahaha.

ook soms last van mijn ribben :shock:

Ik denk dat ik het de komende week gewoon heeeeeeeeeeeel druk moet krijgen hahaha, dan denk ik er niet zo aan.

Schaapie, had jij nou hondjes? hoe reageren die nu op jou? Anders of niet?

Ik heb trouwens vreetbuien pffff…

Heb trouwens een aantal meiden al een tijdje niet gezien. Momemiek, Kloos, Chico, Iev, Claud, Onne en Stiekem.

Alles oke dames??

tja, het voelde bij mij een beetje alsof je ongi moest worden, maar dan net een beetje anders, die pijn aan het begin van de zw.sch. bedoel ik dan. Echte bandenpijn verderop in de zw.sch. voelt weer anders.

Ik weet niet hoe snel je dat al kunt voelen, maar zeg nooit nooit! Ik duim in ieder geval voor je :thumbup: :thumbdown:

ga nu snel mn banner aanpassen, dan kan ik ook mn nieuwe nod doorgeven.

liefs

daffie

Sjo meiden wat kunne jullie beppen!!! Ik ben aan het werk geweest vandaag, hoe moet ik jullie ooit bijhouden! :mrgreen:

Maar goed ik ga vanaf hier opnieuw een poging doen.

Ben nog erg onder de indruk van Schaapje hoor!

En andere meiden die twijfelen. Ik herken het heel erg van mijn eerste zwangerschap. Ik probeer nu wel minder gefocust te zijn, maar het is waar, wanneer je hier schrijft ben je er zo veel meer mee bezig.

Het weekend wordt ik ongesteld, dan op naar de volgende ronde! :mrgreen:

Die klachten die jullie trouwens schrijven, herken ik wel hoor. Ik had in de periode dat ik mijn ei kon hebben, een dag of drie erg pijnlijk gevoel onderin de buik. Echt niet prettig. Ik heb bij de eerste zwangerschap nooit bewust mijn ei gevoeld, dus dat is het wel geweest nu denk ik. Maar het maakt je wel onzeker. Wat ik wel had de afgelopen 3x na het vrijen, last van wat licht bloed en dat had ik bij de eerste zwangerschap ook… :silenced:

Afgelopen dinsdag heb ik een gesprek gehad met de peuterspeelzaal juffrouw van Brigitte.

Twee weken geleden is er op het cb geconstateerd (of eerder bevestigd) dat zij behoorlijk voorloopt op haar ontwikkeling. Zij functioneert als een 4 jarige, op gebied van dingen doen, spraak.taal ontwikkeling en denk vermogen, gevoelens kunnen uitdrukken, dingen vertellen die ze mee maakt etc etc. Maar emotioneel is zij ‘gewoon’ drie jaar.

Wat dus resulteert in een meisje wat zich snel verveelt, veel uitdaging nodig is maar het emotioneel niet altijd aan kan. Dit vergt dus een goede aanpak. Wanneer we het nu negeren en denken het komt wel goed, dan kan ze dus nu al heel onzeker en ongelukkig worden. En dat is uiteraard iets wat wij niet willen.

Op de psz wordt er een deskundige ingeschakeld, zij zal zorgen voor aangepaste opdrachtjes die bij de ontwikkeling van Brigitte passen. Wel wil ik (en de deskunidge en juf) er voor waken dat we haar niet over stimuleren. Het is wel grappig want die deskundige die ken, is sinds kort de overbuurvrouw van mijn ouders. Zij kent Brigitte van baby af aan en zij roept altijd al: dat meisje loopt ver voor op haar leeftijd! En ze krijgt nu dus gelijk.

Ik hoop dat we de goede weg op gaan met haar, want het is best moeilijk om hier mee om te gaan.

Nou eh…heel verhaal meiden sorry :oops:

Ik ga gauw ff verder KOK-en.

Liefs kus

Ingrid

hee Ingrid, toch niet zwanger dan???

Best lastig met je dochtertje lijkt me. Nou ja, lastig, je wilt er goed mee omgaan om haar niet tekort te doen. Fijn dat je handvaten krijgt aangerijkt! Kan je er goed op in spelen zonder dat het haar belemmerd of juist teveel doet.

2e gedeelte alweer, gezellig!!! :smiley:

hey ingrid,

Goh, dan wordt het nog spannend!!! wanneer ga je testen???

En wat goed dat het gesprek zo verliep! Helemaal goed dat er een deskundige komt (en dat je die al kent!). Ik hoop dat brigitte het een beetje meer naar haar zin gaat hebben op de psz.

liefs

daffie

ow, btw vliegje, heb je al gevraagd of een van de modi’s het vorige deeltje wil sluiten?

@daffie, die rare pijn heb ik in mijn buik ja. Maar ik denk dat ik het voorlopig gewoon op ontpillen moet houden… hebben daar trouwens veel mensen last van? Ik had er voorheen namelijk nog nooit van gehoord.

@daffie wrote:

hey ingrid,

Goh, dan wordt het nog spannend!!! wanneer ga je testen???

En wat goed dat het gesprek zo verliep! Helemaal goed dat er een deskundige komt (en dat je die al kent!). Ik hoop dat brigitte het een beetje meer naar haar zin gaat hebben op de psz.

liefs

daffie

Tnx meis!

Ja het is wel lastig hoor. Brigitte is al vanaf dag 1 super overgevoelig. Gelukkig hebben we nu wel een modus hier in gevonden maar het is gewoon best lastig af en toe. Zolang ons moppie blij en vrolijk is dan doen we het goed denk ik dan maar…

Testen…Ehm als ik volgende week vrijdag nog niet ongesteld ben.

Maar ik denk dat ik het gewoon zondag word hoor. Heb geen illusie voor mezelf. Voel verder niets anders en wat ik voel is te verklaren. We wachten rustig af. Zou wel onwijs bijzonder zijn als het ook hier in één keer mocht lukken. Ik denk zelf in het najaar. Maar dat is mijn eigen gevoel…

Ingrid, brutale vraag maar ben je daarom ook geinteresseerd in Derek, omdat Brigitte vrij (over)gevoelig is?

Enne, tis hier qua berichten goed bij te houden gelukkig. Je merkt dat je mensen gaat herkennen aan avatars, manier van schrijven. Leuk is dat.

Zit op nog een forum, maar daar hebben ze 10 tot 20 pagina’s per DAG, niet leuk meer en niet bij te houden.

Ik ga nog ff voetbal kijken, leuke wedstrijd Duitsland - Turkije :slight_smile:

O Daffie, je had een goedkoop online adresje voor ovutesten?

Die zou ik graag ontvangen :slight_smile:

Gister die CB testen gekocht, 22 euro incl. verzending voor 3 testen! :shock: Nou ja, hopelijk is tie ooit zijn geld waard haha.

@vliegje wrote:

Ingrid, brutale vraag maar ben je daarom ook geinteresseerd in Derek, omdat Brigitte vrij (over)gevoelig is?

Enne, tis hier qua berichten goed bij te houden gelukkig. Je merkt dat je mensen gaat herkennen aan avatars, manier van schrijven. Leuk is dat.

Zit op nog een forum, maar daar hebben ze 10 tot 20 pagina’s per DAG, niet leuk meer en niet bij te houden.

Ik ga nog ff voetbal kijken, leuke wedstrijd Duitsland - Turkije :slight_smile:

Vind ik geen brutale vraag hoor! Ben heel open!

Mijn interesse komt door ervaringen die ik zelf mee maak.

En wordt aangevuld door de overgevoeligheid bij Brigitte.

@ Vliegje: volgens mij hoef je van ontpillen geen last te hebben. het gaat dan alleen om de stoffen an de pil die nog uit je bloed moeten…

Je moet toch afwachten, en dan kom je er vanzelf achter!

pfff. wat zijn die krengen toch duur! :o ik pb je zo dat adresje wel.

ik vind het ook wel leuk om iedereen een beetje meer te leren kennen!

@ Ingrid: dat geloof ik graag met een overgevoelig kind! met Colin is het af en toe al lastig en ik geloof niet dat hij overgevoelig is! Als ze blij is, kan het bijna niet fout zijn, toch!

tja, als het in 1 keer lukt is dat zeker bijzonder, maar het kan wel! Kijk maar naar Schaapie! Wel goed dat je het dan nog een paar dagen kan uitstellen. Ik zou dat niet kunnen… Zat nu al af te tellen naar mn NOD en te hopen…

ik hoop dat je gevoel het bij het foute eind heeft en dat het al eerder raak is! :pray:

liefs

daffie

@daffie wrote:

@ Vliegje: volgens mij hoef je van ontpillen geen last te hebben. het gaat dan alleen om de stoffen an de pil die nog uit je bloed moeten…

Je moet toch afwachten, en dan kom je er vanzelf achter!

pfff. wat zijn die krengen toch duur! :o ik pb je zo dat adresje wel.

ik vind het ook wel leuk om iedereen een beetje meer te leren kennen!

@ Ingrid: dat geloof ik graag met een overgevoelig kind! met Colin is het af en toe al lastig en ik geloof niet dat hij overgevoelig is! Als ze blij is, kan het bijna niet fout zijn, toch!

tja, als het in 1 keer lukt is dat zeker bijzonder, maar het kan wel! Kijk maar naar Schaapie! Wel goed dat je het dan nog een paar dagen kan uitstellen. Ik zou dat niet kunnen… Zat nu al af te tellen naar mn NOD en te hopen…

ik hoop dat je gevoel het bij het foute eind heeft en dat het al eerder raak is! :pray:

liefs

daffie

Ik roep dat wel heel stoer, moet het dan ook nog waarmaken he? :mrgreen: Nee ik zal niet maandag gelijk testen wacht wel een paar dagen hoor…

He meiden ik ga zo slapen! Morgen feest op de psz, BIBA Boederij feest! uIk ga helpen, terug in mijn oude vakgebied hahaha.

En daarna werken en personeelsfeest.

bEn nu al moe hahahaha

Weltrusten meiden!!1

Liefs,

Ingrid

whahahahaha, das waar!!!

owwww…leuk, Colin is ook helemaal gek op de bibaboerderij! Succes alvast!

ik ga ook zo naar bed.

welterusten!

liefs

daffie

Interessant Ingrid. Ik geloof er zeker in, het hiernamaals bedoel ik.

Trusten meiden! Ik ga ook naar bed!

trusten iedereen, ben benieuwd wat t morgen weer gaat brengen voor ons… whaha

Gekmakerij :slight_smile: Ach, we kunnen steun vinden bij elkaar he en mekaar even tegenhouden om te testen, heeft toch nog geen zin nu hahaha. Ben benieuwd of jij volgende week ook je NOD hebt, of het gewoon klopt zeg maar.

Ik ben er nog hoor! En ik lees ook regelmatig, anders raak ik jullie draad kwijt! Maar ik probeer ook een beetje nuchter ertegenaan te kijken en ik denk niet dat ik zwanger ben, dus dan schrijf je iets minder.

@ Schaapie: Gefeliciteerd! Geweldig meid!

@Vliegje, Arola, CVS…: Ik hoop dat het raak is!

Nou heb ik zelf net ontdekt dat ik een belangrijke vraag voor mezelf moet beantwoorden. Lijkt me wel leuk om jullie input te vragen: In augustus ga ik op huwelijksreis naar Afrika. Dan moet ik eigenlijk malaria-pillen slikken. Maar ik heb al een beetje gesurft op het net en gezien dat dat niet goed gaat met zwanger zijn/worden. De meeste websites raden het af, maar volgens mij vooral omdat niemand weet wat de consequenties zijn en ze daarom dus maar gewoon voor de veiligheid afraden. Maar ja: jullie zijn net als ik…Je wilt gewoon zwanger worden en geen maandje overslaan.

Wat zouden jullie zelf doen: (1) nu stoppen met proberen en na de huwelijksreis ‘voor het echie’ gaan (2) Volgende ronde nog proberen, als het lukt, dan zonder malariapillen naar Afrika, als het niet lukt de volgende maand (augustus) even niet ‘voor het echie’ en de pillen slikken. (3) volgende ronde en augustus-ronde gewoon blijven proberen en die malaria-pillen helemaal niet slikken. Als je goede muggenspray gebruikt en bedekkende kleding draagt, is de kans op malaria heel klein. Ik ben ongeveer 4 dagen in malaria-gebied.

Vriend S gaat voor optie 3. Ik moest wel lachen. Ik zeg: Hee! Mijn gezondheid is ook nog belangrijk hoor! Ik ben niet alleen een baby-machine!!

Ben beniewd naar jullie reactie! Moet nu snel naar kantoor, maar zal af en toe vanaf kantoor even spieken naar reacties!