Welkom Chico! Moeilijke tijd voor je geweest, sterkte.
Mag ik trouwens vragen wat de afkortingen MA en MK betekenen? MK is miskraam? Maar wat is dan het verschil tussen die 2?
Kom het vaak tegen hier op het forum.
dank jullie wel, denk dat het hier erg gezellig gaat worden…
@ vliegje, jammer dat je niet zwanger bent, hopelijk is de aankomende ronde voor jou!
Hoi meiden,
Gezellig dat ik mee kan doen :mrgreen:
Daffie, jij ook nog sterkte met je miskraam, ik snap dat je nu wat onzeker bent.
En trouwen is echt geweldig, haha. Ik zou het ook zo weer doen :inlove:
@Vliegje, mk is miskraam en ma is missed abortion.
Bij een mk gaat het meestal om een spontane miskraam die je lichaam gewoon opmerkt en dus het vruchtje afstoot.
Bij een ma weet je meestal niks ( ik had al een vermoeden, ondanks 2 keer een kloppend hartje, ook tijdens bloedverlies ), en blijf je gewoon zwanger terwijl het vruchtje niet meer leeft.
Bij ons is het vruchtje 2 dagen na de laatste echo gestorven. Mijn vruchtzak was vrolijk doorgegroeid tot de 9 weken die ik zwanger was.
Het vruchtje meette 6 weken en 5 dagen.
Dus het is een gemiste miskraam, je lichaam merkt hem niet op.
Maar nu gaan we positieve energie de kosmos in sturen en in 2009 krijgen wel allemaal de mooiste, leukste en liefste beeb van de wereld ( maar die heb ik eigenlijk al, haha ) :mrgreen:
Groetjes Chico.
Dank je wel voor de uitleg! Ben ik weer wat wijzer.
Enne, je positieve instelling is super! Dus daar houden we ons aan!
ik wist het verschil tussen ma en mk ook niet…
maar ben nu dus weer wat wijzer geworden.
@ chico, die positieve stellin is super!! Hopen dat t ons allen gezind is in 2009
Vandaag ben ik even bij de etos langs geweest en heb zwangerschapsvitamine gehaald. Vanavond begin ik het te slikken
Ah mijn man is lief
we hebben al precies een idee hoe we een zwangerschap gaan bekend maken bij familie, ALS we zwanger zijn in de toekomst (ja we zijn nogal vroeg :oops: ).
Ik ben erg creatief met Photoshop dus mijn man gaf aan wat ie in zijn hoofd had. Wat gefreubeld zodat we dat later bij de drukker kunnen laten drukken als een kaart.
Had een leuk gedichtje gevonden op een andere site en dat erbij gezet.
En dan willen we IN die kaart een klein babysokje plakken.
Komt mijn man gister thuis met hele iniminie sokjes! Zo lief!! Hoop echt dat we ze echt snel in een kaart kunnen maken!
Wat lief van je man, vliegje!
Hij is er dus ook erg mee bezig :mrgreen: leuk hoor.
Had ik hier nou trouwens de vraag gelezen wat we doen voor werk enz?
Nou ik ben in ieder geval thuisblijfmoeder en het bevalt me prima
@cvs, ik slik de vitamine van het kruidvat, wel handig alles in 1
Nou ik ga snel even strijken.
Groetjes Chico.
Vliegje lief hoor.
verder geen nieuws.
Kuss Miranda
hoi, hoi,
daar ben ik weer.
@vliegje; wat lief van je man zeg! Dat je er nu al mee bezig bent…daar heb ik nog helemaal niet over nagedacht…Ik denk alleen maar bijna klaar met de pil…jippie…haha
@chico; lekker hoor thuisblijfmoeder zijn! Op zich zou ik het ook wel willen, maar helaas is dat financieel niet mogelijk voor ons…wel gaan wij proberen om zo min mogelijk te werken of te combineren, zodat er altijd 1 van ons thuis is…
@jentel; niks te melden?? ik ook niet hoor…babbel maar wat
vandaag voor het eerst foliumzuur geslikt…ben ik toch ergens goed mee bezig…En aftellen voor de laatste 3 weken met pil…
Verder geen nieuws van mijn kant…ben aan 't werk…moet nog de hele avond
hier verder ook niet echt nieuws.
had vandaag eindelijk een vrij dagje… vorige week heb ik de hele week gewerkt. Er waren 2 collega’s op vakantie.
Vandaag voor het eerst de zwangerschapsvitamine met foliumzuur ed geslikt. Was verrast door de grootte van de capsule, whaha. heb wat moeite met dingen te slikken, maar het is gelukt, dus ach ja, misschien word ik er wel ervaren in haha.
vanmorgen lekker weer met de wii fit gespeeld. ben in totaal 3,9 kg afgevallen! Sinds 2 weken ongeveer. Ben super blij. Ga dus gewoon lekker door, haha
Fijne avond iedereen!!
Zucht… nog een paar daagjes…
Jaaa! Nog een paar daagjes inderdaad! wij stoppen maandag, nou ja, laatste pil dus
En foliumzuur slik ik nu een weekje
Ik zou niet geheel willen stoppen met werken (Gaat ook niet). Zeg ik nu wel, misschien als we straks een kindje hebben dat ik het vreselijk vind om te werken, maar wil nog wat sociale contacten hebben buiten mijn kindje zeg maar.
Mijn fotografie wilde ik eerst ook laten gaan, maar mijn man vindt het zonde. Het loopt eigenlijk heel goed. Ik hou er niet veel aan over, tis voornamelijk hobby, maar ieder centje helpt he.
Vanavond met ons hondenkindje naar ‘school’(cursus dus ).
Ik zeg tegen haar altijd, ‘Gaat Djara lekker mee naar school’
Houdt ze d’r koppie zo schuin :inlove:
De oudste blijft lekker thuis, nogal een moeilijke kerel
oooooo ik kan niet wachten tot we een paar weken met de pil gestopt zijn. In de hoop mijn ei te voelen, hopelijk regelmatig ongesteld, klussen en liefdesbaby maken zoals mijn man het noemt hahaha.
@CVS; 3,9 kilo afvallen?? :shock: dat gaat lekker snel …moet ik ook maar aan de wii gaan…ben de laatste tijd 3kilo aangekomen. Was eerst heeel veel afgevallen, omdat ik in het ziekenhuis lag en nu weer 3 kilo te veel…pff :evil:
Trouwens die capsules zijn inderdaad dik, daarom heb ik maar gekozen voor alleen foliumzuur, dan zit je altijd goed en de overige vitamine moet ik maar uit fruit enzo halen
@vliegje; je moet je hobby nooit opgegeven hoor. Dat kan vaak nog een lekker uitlaatklep zijn voor de toekomst
Wat leuk dat je op hondenschool gaat? Is hij nog niet opgevoed dan haha…of is het nog een puppie ofzo?
Lekker gevoel he, dat je maandag al stopt met de pil!
Nee hier geen nieuws.
Ja die capsules zijn inderdaad aan de groote kant. :sick:
Ik ben de laatste dagen erg moei, ik denk dat alles eruit komt van de bruiloft.
Ach Zaterdag uitslapen en dan komt het weer goed.
Ik vind het echt weer leuk spannend allemaal net als bij de eerste.
Dat had ik niet verwacht.(ik dacht dat het nooit meer zo spannend en leuk zou worden omdat je alles al een keer heb meegemaakt)
Maar zo werkt het dus niet. :inlove:
Graag zou ik deze keer ook gewoon (wat is gewoon) willen bevallen, de vorige keer was een geplande keizersnede.
Kuss Miranda
@ vliegje; wat leuk dat je met de hond een cursus volgt, zou iedereen moeten doen! leuk dat ie zijn koppie schuin deed, das een erg vertederend gezicht.
aankomende dinsdag komt er een dierenfotograaf in onze winkel… erg leuk dat honden en katten gratis op de foto mogen. Leuk om te zien al die schuine koppies van alle honden. Een paar weken geleden was de dierenfotograaf ook in onze andere winkel, ben toen met mijn 2 katten geweest (was op mijn vrije dag :D) en is best leuk geworden. Een kat was wel erg bang en liet heel veel haren los, dus het de fotoset niet gekocht, wel heb ik een sleutelhanger van ze. Een metaalplaatje met de foto in gegraveerd. Erg mooi, daar zie je niet dat de ene kat bang was.
@ jentel; kan je nadat je met de keizernee bent bevallen weer “gewoon” bevallen? Dacht dat je dan altijd aan een keizersnee vast zat… ik kan het mis hebben hoor, maar dit dacht ik.
Ja je kan na een keizersnede gewoon bevallen maar wel in het ziekenhuis.
Ik hoop dat het deze keer geen keizersnede wordt al vond ik het erg meevallen.
Kuss Miranda
haai,
daar ben ik ook weer!
@ Chico: welkom meid, en bedankt! Jij ook nog sterkte… :hug: Ook ik ben onder de indruk van je positieve instelling! Daar had ik wat langer voor nodig!!! Mocht je er een keertje doorheen zitten en je verhaal kwijt willen, kan dat gewoon hier, of anders stuur me eens een pb’tje enne… die liefste baby van de wereld heb ik al, hoor!
@ CVS: ja, groot he! Ik had het al gezien op de zijkant van de verpakking, maar toch! :shock: Soooo, zoveel al afgevallen! Echt goed! ik ga sinds eind januari naar de sportschool omdat ik na de bevalling toch nog stiekem iets teveel was aangekomen :oops: en ben nu ook zo’n 4 kilo kwijt…
@ Vliegje: echt super :inlove: mijn vriend durft niet meer vanwege de mk… Voordat ik zwanger was van Colin heb ik wel van hem slofjes gekregen… Die laten we nu verzilveren. Ik hoop ook voor je dat je snel goed nieuws hebt! Wij hebben de opa’s en oma’s een mok gegeven met de tekst: voor de liefste opa/oma van de wereld… Was ook geweldig om die blik te zien! :lol:
@ Kloos: He, balen zeg dat je moet werken… Nou ja, werk ze!Enne, thuismama is ook niet altijd alles, hoor…
@ Jentel: Ik heb het zelfde en inderdaad ook niet verwacht! Is wel zo leuk dat het nog spannend is… Waarom had je de vorige keer een ks? (Ik maak deze keer meer kans op een ks, dus ben een beetje nieuwsgierig! :shifty: )
Hier gaat alles zn gangetje. Vriend is Oranje kijken bij zn broer en Colin ligt heerlijk te slapen (eindelijk). Gisteren mn laatste pil genomen en nu last van pms :wall: :evil: , maar nog niet ongi… Wij hebben besloten deze maand nog een beetje rustig aan te doen. Dus niet gericht klussen, een beetje vanwege de bruiloft en ook een beetje omdat ik er dan niet al teveel vanuit ga dat het gelukt is. Ik was met Colin en de laatste keer altijd best wel van slag als ik dan toch weer ongi werd… Nou ja, we zien wel!
liefs
daffie
(ps. @ CVS en Chico: ik heb jullie ook op het lijstje gezet. Als ik iets moet veranderen, graag even doorgeven via pb! tnx)
@Kloos, nee Djara wordt morgen alweer 3 jaar Maar ben graag bezig met haar. Sho, onze oudste, komt uit het asiel en is agressief buiten huis dus kan niet mee naar cursus, die breekt de boel af. Die krijgt dus op zijn tijd 1 op 1 aandacht
@CVS, leuk een fotograaf in de winkel! Zoals jullie weten fotografeer ik ook en 1 oktober fotografeer ik voor het 2e jaar bij ons in de dierenwinkel. Ook gratis. Vorig jaar liep het erg goed, heel leuk is dat! Toen had ik katten, hondjes en zelfs konijntjes!
@ Daffie, moeilijk meis. Probeer lekker wat te ontspannen
Enne afvallen van de WII?? Nondeju, das handig Hahahahahhaa!
Nog even een pic van mijn kinders :inlove: :inlove:
Met de rechter zit ik op cursus, dat is Djara en wordt morgen 3 jaar alweer.
Sho is de linker, komt uit het asiel. We hebben hem nu 4 jaar. Erg moeilijke hond, maar voor ons een lieverd!
hoi hoi,
@ Vliegje: Wat een mooie kinders!!! :inlove: Wij hebben een golden retriever Stanley, inmiddels al 11! Hij is ook heel moeilijk buitenshuis (vooral met andere honden), maar binnen is het een schat van een hond… Jammer genoeg ligt ie nu af en toe overhoop met Colin, maar dat is meestal niet eens zijn schuld
Ga zo nog even poetsen en dan naar mn schoonouders… Vanavond kom ik nog even online, denk ik
liefs
daffie
Ah wat een lieffie! En wat een leuke naam
Mijn haflinger heette vroeger ook zo.
Ik ga vanavond oppassen op mijn petekindje en haar zus. Mijn petekindje is nu net 1 jaar. En een echte meid. Lekker bitchie af en toe Heerlijk vind ik dat. geweldig hoe fel ze al kunnen zijn.