Mijn NOD… geen idee. ik schat 5/6 juli. Maar dan zou mijn cyclus normaal moeten zijn. Hou het dus maar op een ?
@daffie; vleesbomen?? :sick: pff vind het nu al ranzig…als ik eerlijk ben. Ben ook blij als ze hem zo snel mogelijk helpen, want dan is die er vanaf…nu zit ie er sowieso nog 2 weken mee :-s
mijn nod??? geen idee…ik stop pas 18 juni en daarna kan ik pas verder kijken 8)
welterusten allemaal!
mijn nod? ook nog geen idee… ben nog steeds niet ongi, hopelijk morgen… dan hou ik toch een schema van 28 dagen aan…
Vraagje aan iedereen: hebben jullie (de ervaren moeders) wel eens spullen voor de baby(kamer) gekocht voordat jullie zwanger waren??
Zo ja wat? En de onervaren toekomstige moeders… gaan jullie dat doen?
bijvoorbeeld als je iets ontzettends gaaf ziet en je moet t hebben?? Groot of klein?? Wat was dat dan?
Daffie mooi lijstje.
Wil je mijn nod op de 21ste zetten. ik had het verkeerd doorgegeven.
Kuss Miranda
@cvs; ik ga nog niks kopen. Ten eerste zijn we nog bezig met 2 slaapkamers opknappen en verven enzo. Dus regelmatig komen mn ouders cq schoonouders op bezoek. Dan wil ik niet dat zij alles al zien.
Ten tweede vind ik het wel een btje raar om van alles te kopen. Wie weet duurt het wel jaren voordat je zwanger wordt…(ga je niet vanuit, maar toch)…
Nee als ik weet dat ik zwanger ben dan ga ik spullen kopen…dan is het ook extra leuk
werkse vandaag! :roll:
Ik durfde voordat ik zwanger was van Jay ook niets te kopen. De dag dat ik positief getest had ben ik wel een rompertje gaan halen. :inlove: :inlove:
En nu heb ik alles al.
jammer hoor vond het echt leuk om alles bij elkaar te zoeken. (kamertje, kindarwagen enz enz)
Kuss Miranda
Daffie: ik geef mijn NOD niet op, want ik ben heel erg onregelmatig op het moment, ik ga nu uit van mijn laatste cyclus en die was 29 dagen, maar ik heb geen idee wanneer mijn eisprong is, dus is NOD ook moeilijk uit te rekenen :? . Daarvoor was mijn cyclus 34 dagen en daarvoor 32, dus kan er geen touw aan vast knopen…
CVS: ik heb voor mijn zwangerschap de vorige keer niets gekocht, maar in mijn zwangerschap wel natuurlijk!
Wij hebben babysokjes gekocht, maar dat is al voor de aankondiging hahaha! We willen een kaart laten drukken en daar de sokjes op doen, voor de ouders. Maar we zijn nog niet eens zwanger!
Ik zag mijn moeder daarstraks en ze vroeg, en, stoppen jullie al met de pil? Ikke ‘nee, voorlopig niet’ en haar niet aangekeken! Ik kan niet liegen. Vind het zoooo moeilijk en ik denk dat ik het binnenkort toch zeg per ongeluk… pffff…
eerst maar eens ongesteld worden morgen en dan hopen dat mijn cyclus normaal is
Ik heb vanmiddag een shoot met een baby van 7 maanden!
Normaal kom ik op locatie, of huur een studio. Nu voor 1x de huiskamer verbouwd. Ben erg benieuwd Misschien plaats ik wel wat foto’s vanavond hier
Tis een halfbloedje, een prachtig mannetje!
@ Daffie: mijn verwachtte NOD is 1 juli. Leuk dat je dat allemaal zo goed bij houdt!
@CVS: Hm, wij hebben het financieel niet heel erg breed. We hebben genoeg hoor, en soms zelfs een beetje over. Maar ik ben niet gewend om zomaar iets te kopen, een kledingstuk ofzo. Dus met babyspulletjes zullen we ook echt wachten totdat het kleintje daadwerkelijk onderweg is. En dan zal waarschijnlijk een groot deel tweedehands zijn. Maar dat vind ik echt geen probleem. Vintage rules!
O, ja, voor de meiden die dat graag wilden weten: ik studeer theologie. Mijn scriptie gaat over verschillen tussen man en vrouw en hoe die verschillen invloed hebben op ethische vraagstukken. Over een paar weekjes moet 'ie af zijn, dus ik moet nu eigenlijk heel hard doorwerken en niet aan het KoKken zijn :oops: .
Liefs,
Momemiek
Momemiek, hoe gaan jullie het straks regelen met eventuele kinderopvang ed?
Ik maak me altijd erg druk over de financien. Het gaat wel oke hoor! Maar een kleine erbij kost veel geld en ik blijf toch altijd twijfelen of het wel gaat. Mijn man zegt dat ik me niet zo druk moet maken…
ik heb wel wat gekocht, ondanks dat ik nog niet zwanger ben. Ik heb van winnie de poeh (eigenlijk eeyore) 2 rompertjes, 2 spuugdoekjes en een pyjama… was een half jaar geleden eigenlijk bij de kruidvat, net zoals er nu wat spulletjes zijn, maar ik vond die toen zoooooooooo mooi, kon het niet laten.
veel dingen gaan bij ons ook 2e hands worden, zoals de babykamer en misschien de kinderwagen ook. Wij hebben het ook niet super breed, maar gelukkig wel genoeg voor het kind, dat vind ik wel erg belangrijk, maar het hoeft dus van ons niet altijd nieuw en duur te zijn.
Vandaag ben ik trouwens ongesteld geworden, dus mijn nod is over 28 dagen… das 2 juli…
Hoi meiden,
Wat kletsen jullie weer veel :mrgreen:
Foliumzuur slik ik ook alweer sinds september 2007.
Ik ben na de m.a even een weekje getopt maar nu slik ik ze weer trouw.
Ik slik trouwens de totale vitamine voor zwangere van het kruidvat.
@Stiekem, leuk dat je visagie hebt gedaan en dat je bruidjes, waaronder je zus mooi mag maken.
Ik had ook een hele goede visagist die make up en haar deed :mrgreen:
@Daffie, leuk he dat kletsen? loopt jou kleintje al los eigenlijk?
Jorrit ging vorige week ineens zelf los lopen maar hij is er weer mee gestopt, haha.
@Kloos, hoe is het met je man? lijkt me geen pretje voor hem :hug:
Ik heb bij Jorrit niks van te voren gekocht, pas bij de eerste termijnecho.
met de zwangerschap van * heb ik niks gekocht, ook omdat mijn gevoel al zei dat het niet goed was. Het was dus een stukje zelf bescherming eigenlijk.
@Vliegje, ik heb dat ook hoor, ik hou alles heel goed bij in een boekhoud programma en begroot iedere maand.
Een kleintje kost inderdaad veel geld maar ook daar kan je veel mee bezuinigen hoor.
Je kan bv luiers van de lidle nemen, daar zitten er meer in voor minder geld dan pampers, om maar een voorbeeld te noemen.
Ook kleertjes zijn niet zo duur als je geen merkkleding koopt.
Ze zijn er toch zo weer uit, en je kan ook zonder merk hele leuke kleding kopen.
Uiteindelijk wijst alles zich vanzelf, echt waar
Nou ik ga weer even soppen.
Mijn man staat in de keuken ( hij heeft weekend, hij werkt volcontinu dus hij heeft op andere tijden weekend wel lekker hoor :mrgreen: )
Tot later!
Groetjes Chico.
@ Vliegje: mijn man zegt ook altijd dat ik me er niet druk over moet maken . En dat is denk ik ook zo. Er zijn altijd mensen die het met minder moeten doen, en het ook redden.
Kinderopvang zullen wij niet regelen, want het plan is dat ik fulltime thuis ga blijven. Lekker ouderwets 8) . ('t Is natuurlijk nog te zien of ik dat vol ga houden. ) De opa’s en oma’s wonen allemaal ver weg, dus dat is geen optie.
Trouwens, kun je in NL geen toeslag krijgen voor kinderopvang? Hier in Belgie kun je via Kind en Gezin je kind naar een onthaalmoeder brengen en dan wordt de kostprijs berekend nav je inkomen. Bij ons zou dat rond de 7 euro per dag opvang liggen. Maar er is in onze streek een groot tekort aan onthaalmoeders, dus of er nog plek is??
Verder denk ik dat je het zo duur kan maken als je wil. En misschien moet je je levensstandaard iets aanpassen als het beebje er is. Lijkt mij niet zo erg. Maar ja, ik kom net uit het studentenleven vandaan, dus die overgang zal niet al te groot zijn .
Liefs,
Momemiek
Dag allemaal,
Nou, ik ben dus ook gestopt… En kwam na wat surfen bij jullie terecht. Gezellige boel hier! Bij deze sluit ik me graag bij jullie aan.
Wie ben ik?
Noem me maar Iev. Ik ben 32 jaar, ga in augustus trouwen en heb nog geen kinderen. Ben al ruim 4 jaar samen met S, en nog steeds dolverliefd! S en ik wonen sinds september 2007 in Dubai 8) (Verenigde Arabische Emiraten).
Gestopt…
In april besloten we te stoppen. Minstens 1 maand condooms gebruiken en dan voor het echie gaan. Omdat mijn moeder en een goede vriendin vorig jaar allebei een kleine ingreep hebben ondergaan naar aanleiding van slechte resultaten bij uitstrijkjes, heb ik in mei ook maar even een ‘tussentijds’ uitstrijkje laten maken. In eerste instantie was bij mij de uitslag ook niet goed. Dus nog maar een maandje langer condooms gebruikt en een tweede test laten doen. Gelukkig bleek het vals alarm. Dus nu staat niets ons in de weg om er helemaal voor te gaan!
Omdat dit een vrouwenforum is en ik dus in mijn omgeving veel gevallen van slechte uitstrijkjes heb gezien het volgende advies: verschillende artsen hebben me verteld dat je ieder jaar (!) een uitstrijkje moet laten maken. Nou is dat misschien iets teveel, maar 5 jaar is misschien iets te lang. Maar dat was even terzijde.
Vandaag ongesteld geworden. Omdat ik 16 jaar de pil heb geslikt (onder andere om precies te weten wanneer ik het zou worden), was ik er vandaag niet op voorbereid. Dus ik had een witte broek en een witte string aan… :oops: Gelukkig valt de schade mee, en heb ik niet voor gek gelopen.
Leuk kennis met jullie te maken!
Iev
PS: Hoe zie ik die ‘lijst’ van Daffie?
hoihoi welkom,
wat leuk dat jullie in dubai wonen!!
het lijstje van daffie zie je op de eerste pagina…
veel plezier hier!
Oooooo mijn man is LIEF!
Ik kom net uit de douche, liggen er allemaal babyspulletjes bij mijn pc!
Van het kruidvat, van Winnie the Pooh
Een knuffeltje, die geweldige slofjes! En een fleecedeken en een slaapzakje!! Zo geweldig! Ik was gewoon sprakeloos Zo lief!!!
Heb vanmiddag die shoot gehad en het ging super. Wat een heerlijk mannetje en zooo fotogeniek!
Welkom Iev het is hier zeker een gezellige boel maar vind het nu al moeilijk om jullie bij te houden. :oops:
Vliegje wat lief van je man. :thumbup:
Kuss Miranda
WHAAAAAAAAAAAAAAA meiden zo kan ik jullie niet bijhouden hoor!!! :mrgreen:
Welkom Iev! Leuk dat je ook bij deze gezellige club komt! Er wordt wel veel gekletst ja! haha.
Hoe zijn jullie zo in Dubai terecht gekomen als ik vragen mag?
Vliegje wat lief van je man!!! Wow! Nu hopen dat je het heeeeel snel mag gaan gebruiekn!!! :-*
Wat leuk die shoot!!! Is dat je beroep of uitgebreide hobby?
Momemiek, dat van dat geld. Ja bij de eerste zwangerschap heb ik me daar heel druk om lopen maken, toen moesten we natuurljk alles ook nog kopen en dat nu niet maar toch. En eigenlijk kun je het echt zo duur of goedkoop maken als je het zelf wil. Ja hier in NL krijg je nog wel kinderopvangtoeslag maar dat gaat er geloof ik af.
Wat mooi die studie van je! Leuk om te horen!
CVS ik heb nu nog niets gekocht en voordat ik zwanger was van Brigitte heb ik ook nog niets gekocht. Pas na een maand of 4 ben ik toen wat gaan kopen.
Ik ben een muts wat dat betreft. Vind het eng om wat te kopen voor het kindje er toen was. Raar he? :? :mrgreen:
Sorry als ik niet op iedereen gereageerd heb. Vandaag gewerkt. Vanmiddag storig gehad. Hele middag niets kunnen doen. En aangezien we ook niet meer over telefoon beschikten had ik mijn 06-nummer aan het hoofdkantoor doorgegeven zodat ze het secretariaat iniedergeval konden bereiken. Had die muts van een management assistent daar, het ook KPN storingsdienst gegeven. Vanaf 1700 hebben die lui mij al 3 x gebeld. Heb mijn telefoon nu uitstaan. Kan vanaf thuis ja niks doen!
Zo dat ben ik weer kwijt.
Heb de hele week 's avonds zitten leren voor mijn examen, nu heb ik daar ff geen zin in. Lekker KOK-en dacht ik zo!
Ik moet nog folium zuur halen. Bij de eerste zwangerschap ben ik pas begonnen toen ik zwanger was…
Zal het morgen maar ff halen…
Liefs,
Ingrid
Wow! Er wordt wel heel snel gereageerd! Ik weet niet of dat bij kan houden, want eerlijk gezegd heb ik al grote moeite om regelmatig mails te sturen naar mijn vrienden en familie in Nederland.
Hoe ik in Dubai ben terechtgekomen: S kon hier een goede baan krijgen. Dus we proberen een jaartje of 2 a 3 hoe het hier in het buitenland is. Tot nu toe goed te doen!
Bedankt voor alle lieve welkoms-reacties
Ga nu naar bed, want ik ben een echte slaapkop (van 10 tot 7 slaap ik meestal…) en het is hier twee uur later dan bij jullie. Nog effe lezen en dan lekker pitten.
Moet zeggen: Ook wel een gek idee dat ik vandaag voor de laatste keer ongesteld ben geworden zonder daarbij teleurgesteld te zijn. Ben benieuwd naar volgende maand.
Iev, welkom!! Enne, het wordt druk hier ja
Zit ook op een ander forum, maar das niet bij te houden, 10 pagina’s per dag onderhand…
Dus hou het lekker hierbij, voel me hier ook welkom!
Fotografie is mijn uitgebreide hobby.beroep haha. Ik doe het ook beroepsmatig, naast mijn fulltime baan.