Juni 2008 stoppers #1

He meiden,

Vliegje, gisteren gestopt? Succes! :mrgreen:

Chico, Nee ik hoop het weer een beetje naast me neer te kunnen leggen, maar denk zelf dat het een stuk moeilijker wordt dan de eerste keer omdat het toen best vlot ging. We zien wel. Eerst maar afwachten of het mag lukken he?

Kloos wat een toestand met je man joh! Sterkte ermee, lijkt me zeer pijnlijk!

CVS en doet de vaatwasser he? Heerlijk hoor!

Ja mijn collega’s ‘zeuren’ ook al over een tweede want Brigitte is ten slotte al bijna 3! :shock: Ja en? maar goed ik hoop dat ik ze snel mag verrassen! :mrgreen:

Nou ik hou het hier weer even bij, ga aan de studie. 9 juli moet ik examen doen…Lekker hoor 3 dagen voro de bouwvak. :?

Fijne avond!

Liefs,

Ingrid

Hola! 8)

Ook al ben ik een ervaren moeder: het blijft spannend hoor om weer zwanger te worden/ zijn… :smiley:

@Stiekem wrote:

Hola! 8)

Ook al ben ik een ervaren moeder: het blijft spannend hoor om weer zwanger te worden/ zijn… :smiley:

Jaaa dat heb ik ook hoor! hihi

whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

sorry schreeuw t even uit, whaha… heb er echt zo’n zin in…

zag bij de kruidvat weer leuke wnnie de poeh spulletjes, erg leuk! :smiley:

Ikke gelijk kijken :slight_smile:

ooooo die slofjes!!! :inlove: :inlove: :inlove:

Zijn jullie ook begonnen met foliumzuur te slikken? Ik heb vandaag maar eens een potje gehaald. Hoe lang kun je dat eigenlijk blijven slikken - ik bedoel wanneer het zwanger worden langer duurt?

dat kan je door blijven slikken, hoe lang ook geloof ik…

@Momemiek wrote:

Zijn jullie ook begonnen met foliumzuur te slikken? Ik heb vandaag maar eens een potje gehaald. Hoe lang kun je dat eigenlijk blijven slikken - ik bedoel wanneer het zwanger worden langer duurt?

Nemen jullie folium zuur nu al? Ik weet niet meer wat ik bij mijn eerste zwangerschap deed…Dan moet ik dus effe een potje halen…

Meiden, het is hier weer rot weer. Vanancht ook, brigitte werd er wakker van.Dus ik duik er zo maar 1 hopen dat ze wel blijft slapen!

Tot later, oh ja morge moet ik werken, net als donderdag en vrijdag.

Dus zal overdag niet reageren!

Dag meiden!

Liefs,

Ingrid

Hi chicka’s,

Foliumzuur mag je zo lang gebruiken als je nodig vindt. Het is namelijk een vitamine die je in het dagelijks leven ook nodig hebt (ook de mannen!). Het is trouwens bewezen dat de vruchtbaarheid van de man toeneemt als hij ook extra foliumzuur gebruikt… :wink:

Als je een multi-vitamine voor zwangeren neemt dan zit daar gelijk al de juiste hoeveelheid foliumzuur in, dus ben je klaar. Slik je nog gewone vitamine-preparaten dan stop je daarmee op het moment dat je zwanger bent. Daar zit namelijk een hoog gehalte van vit. A in die schadelijk kan zijn voor je kleintje (niet voor jou). In een vitamine-preparaat voor zwangeren zit die niet dus.

Dus met z’n allen aan de foliumzuur!!! :dance: Gebruik dit dus iig t/m 12 weken zwangerschap, dan zit je goed.

slaap lekker damusssssssss!!!

@Ingrid28 wrote:

@Stiekem wrote:
Hola! 8)

Jaaa dat heb ik ook hoor! hihi

Hier ook, ik had het niet verwacht dat ik me weer zo zou voelen. :mrgreen:

Ik moet vandaag werken dus niet te veel schrijven dames. :wink: :mrgreen:

Kuss Miranda.

Ik ben nu 2 weken bezig met foliumzuur. Ik geloof dat 4 weken voor het plan om een baby te willen maken verstandig is om aan foliumzuur te beginnen. Ik heb die van dagravit en daar staat bij dat het genomen kan worden tot je borstvoeding geeft zelfs.

Dames, handige link :slight_smile:

http://www.menstruatiekalender.net

Hierop moet je dus invullen wanneer je ongesteld bent, je eventuele cyclus als je dat weet. De dagen waarop je geklust hebt. En dan berekend het progje je vruchtbare dagen ed. Hartstikke leuk :)
Het is trouwens bewezen dat de vruchtbaarheid van de man toeneemt als hij ook extra foliumzuur gebruikt... :wink:

Ruth, dit heb ik laatst ook ergens gelezen, maar daar stond wel bij dat het mannen nog niet standaard aangeraden wordt, omdat er bij foliumzuurgebruikende mannen extra afwijkende zaadcellen zijn gevonden!

Ah, ik heb het berichtje gevonden:
Ebisch [een Nijmweegse onderzoeker] is geen voorstander van de standaard toediening van foliumzuur aan verminderd vruchtbare mannen. „Daarvoor is het nog te vroeg. De dosis foliumzuur en zinksulfaat die de mannen tijdens het onderzoek slikten, ligt hoog. We weten ook niet hoe het effect van beide voedingsstoffen tot stand komt. Ik heb in het kader van mijn promotieonderzoek een aantal mogelijke routes onderzocht, maar geen antwoord gevonden.�

Er is nog een reden tot voorzichtigheid: een toename van 4 procent van het aantal afwijkende zaadcellen in het sperma van de supplement slikkende mannen. Ebisch: „Op dit moment hebben we geen gedetailleerde informatie over de kwaliteit van deze abnormale zaadcellen.�

Bron: http://www.refdag.nl/artikel/1290620/

Dit promotieonderzoek in 2007 heeft ook al een voorganger gehad in 2001, waarin dezelfde percentages naar voren zijn gekomen. (http://www.refdag.nl/oud/gezo/010116gezo03.html)

Ik vind het wel een beetje griezelig klinken zo. Gelukkig is het gebruik bij vrouwen echt goed onderzocht en wordt het nu overal gepromoot.

Maar ik geloof dat mocht het wel 100% veilig zijn, ik mijn man nog niet zover zou kunnen krijgen om de pilletjes te slikken :wink: . Misschien alleen als allerlaatste hulpmiddel als het op geen enkele andere manier zou lukken zwanger te worden.
Gelukkig zijn het de vrouwen die al de zwangerschapsperikelen moeten ondergaan, anders zouden er volgens mij veeeeeel minder kindjes geboren worden. :wink: :wink:

Ik ben geloof ik mijn werk aan het uitstellen. 'k Zal maar eens ophouden met jullie te vervelen :oops: .

Liefs,
Momemiek

ik slik ook al foliumzuur…staat ook op de verpakking dat het verstandig is, dat je als voornemen hebt om te stoppen met de pil, om dan gelijk aan de foliumzuur te gaan beginnen. Dus ben ik maar een x een verstandige meid :wink: haha…

@ momemiek; :naughty: belachelijk dat je op je werk zit te kokken…haha…Ik doe met je mee :dance: …er is hier namelijk niks te doen en ik moet nog een hele dag…:frowning:

Ik denk niet dat ik mijn man zover krijg om pilletjes te slikken, volgens hem is dat echt een vrouwending…jaja…hoezo komen mannen makkelijk onder alles uit! tss… :hand:

Werkse vandaag! (voor degene die moeten werken dan he ;-))

Wat voor werk doe jij Kloos?

Ik moet eerlijk bekennen dat mijn “werk” het schrijven van mijn eindscriptie is. :oops: Maar je vermaning is nog steeds terecht, hoor! :wink:

oh eindscriptie dat is wat anders…dat mag wel :lol: Je bent dus aan 't afstuderen?? Waarvoor?

ik werk in de beveiliging. Voornamelijk receptiediensten en avonddiensten…

ben nu gelukkig thuis :smiley:

Hi ladies,

Wist niet dat de studie nog niet klaar was over foliumzuur voor mannen. Laten we het dan maar zelf nemen iig, dat is tenminste wel goed! :wink:

Momemiek: Succes met je scriptie, voor welke studie?

Ik heb vandaag mijn zusje weer gehad om te oefenen op haar bruidskapsel (ik ben namelijk sinds kort visagiste en hairstyliste) en het was aardig goed gelukt. Dus we zijn klaar met oefenen, heerlijk!

Zaterdag weer een bruidje en dan dinsdag op vakantie!!

hoi hoi,

@ Ingrid, Stiekem en Momemiek: Nu even een uitgebreid welkom! :mrgreen: Ik heb jullie toegevoegd aan het lijstje, maar heb nog niet van iedereen alle gegevens :frowning: Willen jullie dat even aan mij doorgeven? tnx!!!

@ Kloos: Ik als ‘ervaren moeder’ (ahum ahum) kan je vertellen dat ik ook niet alles meer weet… Je vergeet zo snel, dat is ongelofelijk! enne… beterschap voor je man! Mijn ex had ook zoiets, maar dan veroorzaakt door vleesbomen ( :sick: ) Was inderdaad geen pretje met die open wonden enz…

@ CVS: Ik heb bij mijn vorige zw.sch. ook maansteentjes gedragen (en ik heb ze allemaal bewaard) Dus inderdaad voor deze keer ook maar weer een aanschaffen!

@ Vliegje: ik heb net een ww aangevraagd, dus ga die site zeker gebruiken!!!

@ Momemiek: Succes met je scriptie!!!

@ Stiekem: Gaat je zusje snel trouwen??? Wij trouwen eind augustus, dus ben ook druk bezig met kapsels enz… Heb je nog tips voor me???

Nou, as you can see, ik heb een nieuwe achtergrond voor het lijstje gevonden. Ik hoop dat jullie m leuk vinden (en beter kunnen lezen :wink: ), maar als er een betere suggestie is, laat maar weten! enne… op volgorde van NOD is op zich ook wel handig, maar in het verleden bleek dat niet iedereen even op tijd is met het doorgeven van de NOD, dus dan wordt het een beetje een zooitje, dus vandaar op volgorde van naam. Als hier iedereen nou netjes zn NOD doorgeeft, kan ik het altijd nog aanpassen!

Verder gaat hier alles zn gangetje… Ben nog steeds ongi, maar dat was te verwachten. Vriend is ziek, dus heb eigenlijk een extra kind in huis :roll:

Colin gaat steeds beter praten! Dat is wel echt leuk… Vandaag trok hij aan zn oren en zei: ooooooohen. :shock: :mrgreen: en hij kneep in zn neus en zei: eeeeeeuuuuuuus :lol: Ik ben zooooo trots! :mrgreen:

liefs

daffie

Daffie ik ben 30 en mijn NOD is op 29-06