Juni 2006 (deel 8)! Marjan, we duimen nog steeds voor je!!

Sophia: Fijne dag morgen met de doop van jullie mannetje !!! Enne we willen foto’s zien :mrgreen:



Flipke noem ik hem weleens, hij heeft immers als doopnaam de naam van mijn vader erbij (Felipe) Flipke dus !!! :lol: :smiley: :lol: :smiley:

Hoi!



ff een paar foto’s van de afgelopen week…

nog een paar

:-*

Mooie ventje Sophia !!! :inlove: :inlove: :inlove:



Leentje: Wat ziet mijn schoondochter er toch weer super-sweet uit vandaag !! :inlove: :inlove: :-* :-*

Goedemorgen meiden!!



Sophia, gefeliciteerd met de doop van Jesse! Was het een leuke dag? En wat een heerlijke foto’s weer!!! Zo’n prachtig, donker kereltje :inlove: :inlove: Fijn dat het goed gaat, afgezien van de darmkrampjes dan… Heeft ie er veel last van?



En Leentje, Amber is zo’n poppetje!!! smelt De beebs van de juni-stoppers zijn werkelijk prachtig :inlove: :inlove:



Boefje, wat leuk, je beebje begint zich te tonen :inlove: Da’s genieten!!



Ik zit nog te dubben of ik vandaag ga zwemmen met Matthijs. Ben het afgelopen weekend weer supermoe geweest en wil niet al m’n kruid verschieten. Aan de andere kant… iets leuks doen met m’n kleine knul is nooit verkeerd natuurlijk :think: Nou ja, ik kan er nog eventjes over nadenken, het begint om 10.30. (Ja, precies Deb, bij dat zwembad naast Piratenland :mrgreen: )



Hoe is het nu bij jou Debke? Is Aschwin weer veilig thuis? Ik hoop het voor je :hug:

Sjongejongejonge…Deb is er ook eens een weekendje niet en dan besluiten jullie met zijn allen dat het nodig is om heeeeeeeeeeeel veel te kletsen! Kan Deb weer ff lekker aan het bijlezen! :mrgreen:

Gezellig meiden!!!



Ineke meis, wat fijn dat je er weer bent! Heb je echt gemist moet ik zeggen…Wat heerlijk dat je ouders straks lekker naar jullie toe komen! Moeten we het tegen die tijd nog eventjes over hebben hoor…Wil je namelijk wat opsturen en volgens mij is het handiger (nou…vooral sneller :wink: ) als ik het naar je ouders opstuur, zodat zij het mee kunnen nemen! Maar goed, da’s van later zorg!

Zet jij nu eerst je lieve husband maar eens aan het werk met die fotocamera! Kom maar op met die buikfoto!!! (enne…doe er dan meteen even een recente van André bij… :inlove: )



Boefje, wat een heerlijk buikje! Blijft bijzonder he…zo’n beebiehuisje in je eigen lijf…

En ja, wij hebben ook een Wii…Ik lach me suf met dat ding! Bowlen vind ik ook errug leuk inderdaad en wij hebben ook nog Mario Party 8. Basten vindt dat helemaal geweldig en er zitten zulke leuke minigames bij (frisdrank schudden, lasso werpen, paintball enz enz). Echt, wij lachen ons rot! Heb er zelf trouwens al een keer flink spierpijn aan overgehouden…Kwam door een potje boksen. Beetje lang volgehouden, was een soort van “strijd” tussen mij en René…



Plut, lekker gaan zwemmen zo hoor! Knap je van op joh! Wij gaan volgend weekend denk ik. Basten heeft gisteren zijn laatste zwemles gehad waar hij nu zit (vanwege een hoop dingen ga ik hem ergens anders op zwemles doen) en voordat hij bij de Kurenpolder aan de slag kan wil ik natuurlijk wel dat hij zijn zwemmen een beetje bij gaat houden. Wij zullen dus de komende tijd regelmatig in het zwembad (ja, dat tegenover piratenland) te vinden zijn. (Plut, ik ga nog eens goed naar de foto’s van Matthijs kijken en dan eens zien of ik jullie daar toevallig eens kan spotten…en dan nog kijken of ik je wel of niet aan durf te spreken…is toch raar op de een of andere manier…of ben ik nou gek?)



En Leentje…Amber blijft een plaatje om naar te kijken :inlove: :inlove: :inlove:

Jammer dat ze al uitgehuwelijkt is aan Jayden van Juul…Hier woont ook nog een klein ventje die best eens met Amber op stap wil!



Juul, ik ga zo de foto’s even bekijken hoor! Ben wel benieuwd!



Sophia, goed dat Jesse het met zijn nieuwe voeding veel beter doet! En wat die darmkrampjes betreft…misschien is venkelthee een optie? Schijnt erg goed te werken!

Gefeliciteerd met de doop van jullie lekkere ventje hoor! Is het een leuke dag geweest?



Mirjam, die 3 R’en he…Heeeeeerlijk zijn ze! Ik kan ze echt iedereen aanraden! Finn doet het er ook geweldig op.

Ik hoop ook voor je dat je baas akkoord gaat met 2,5 dag werken. Ik kan me helemaal voorstellen, dat je André anders te veel mist. Misschien is het nog een optie om die 2,5 dag te doen in 2 dagen tijd? Heb je twee hele lange dagen, maar dan heb je wel 5 dagen in de week volledig vrij voor je uk. En uit ervaring kan ik zeggen, dat zulke lange werkdagen niet eens zo’n ramp zijn.



Nou…met Aschwin gaat het ondertussen alweer stukken beter! Donderdagmiddag is hij dus met zijn vader mee naar huis gegaan maar vrijdagochtend om half negen stond hij dan toch eindelijk hier weer op de stoep. Nadat ik zijn vader had duidelijk gemaakt, dat ik de gang van zaken de dag ervoor toch niet echt prettig had gevonden, kon hij daar toch wel begrip voor opbrengen. Is fijn natuurlijk, maar echt veel heb ik daar niet aan… :?

Maar goed, Aschwin herstelt voorspoedig in ieder geval. Hij mag van mij nog niet naar school voordat zijn hechtingen verwijderd zijn (a.s. woensdag), maar hij is best in staat alvast weer wat schoolwerk op te pakken om de achterstand weer een beetje in te lopen. Daar is hij dus nu mee bezig. Hij is zaterdag nog even bij zijn voetbalteam gaan kijken tijdens de wedstrijd (zelf op de fiets!) en gisteren is hij met zijn broertjes aan het spelen geweest. Kortom: het gaat goed!



Wij zijn afgelopen donderdagavond nog naar een info-avond van Aschwin zijn school geweest. Hij zit nu in 3 VWO en moet dus dit jaar zijn profiel gaan kiezen. Daar hebben we alvast wat info over gehad. Ook hebben we een gesprek met zijn mentor gehad. Wat een ontzettend leuk mens was dat! Het is voor het eerst, dat ik het idee had, dat ze dit jaar echt iets aan hun mentor zullen hebben.

Hij zit in een erg drukke klas overigens. Er wordt veel over deze klas geklaagd door leraren…Volgens zijn mentor zit Aschwin in ieder geval niet bij het echte rotgroepje uit zijn klas. Hij is ook niet heel rustig ofzo, maar gewoon “gezellig aanwezig”…

Een paar weken geleden hadden ze al een flinke stunt uitgehaald…De juf biologie (net nieuw, zo van de lerarenopleiding geplukt en dus erg onervaren) doet haar best de kinderen tot stilte te manen door haar vinger tegen haar lippen te leggen en sssssssttt! te zeggen. Nu werkt dat best als je 3 jaar bent hoor, maar bij 14-jarigen werkt dat toch net ff anders. Nadat ze voor de 20e keer ditzelfde gebaar gemaakt hadden besloot de klas dat het wel leuk zou zijn om bij de volgende keer dat ze dat zou doen massaal met zijn 31en de wave te doen onder luid gejuich…

Zo gezegd, zo gedaan… :lol:

Ja, ik weet dat ik er eigenlijk niet om zou moeten lachen, maar ik kan er de humor wel van inzien hoor. Gelukkig juf biologie ook en het schijnt nu een stuk beter te gaan in de klas!



Truusje, kun je het nog een beetje volhouden? Of ben je al heel erg ongeduldig? Ik ben wel erg benieuwd naar je beeb in ieder geval! Maar, zoals Plut al zei, de beebs van de juni-stoppers zijn stuk voor stuk prachtig! Dus je hebt wat om naar uit te kijken meid!



Oh…en als we dan toch aan het spammen zijn met zijn allen:

Vergeet ik nog bijna wat…

Op de foto’s is het nog niet te zien, maar Finn is naar de kapper geweest!

Die krullen bij zijn oren zijn netjes weggeknipt en bovenop is er ook een stukkie van zijn “hanekam” af en ook de mat in zijn nek is met chirurgische preciezie (schrijf je dat zo???) verwijderd!

Wij waren zelf bij de kapper en Finn mocht een keer gratis geknipt worden, dus daar hebben we maar meteen gebruik van gemaakt!

Finn zelf vond die schaar trouwens bere-interessant!



Zo! Jullie hebben ook weer leesvoer! hihi…eigen schuld, dikke bult!!!



Kus Deb

Oooh, die 2e foto is zoooo lief!!! Wat een heerlijk dromerige blik heeft ie in z’n ogen :inlove:



Ik vind dat je op de 1e foto vooral goed kunt zien dat er iets aan z’n haar gedaan is, 't zit heel netjes bij z’n oren!! Die is er wel vroeg bij dan zeg, Matthijs ging vlak voor z’n 1e verjaardag voor het eerst :lol:



Fijn dat het zo goed gaat met Aschwin!! En die grap is inderdaad om te lachen… Hahaha, daarom zou ik nou nooit lerares kunnen zijn op een middelbare school, die pubers nemen zo makkelijk een loopje met je :lol:



Ik ben idd lekker gaan zwemmen met Matthijs, ik ben blij dat we gegaan zijn, Matthijs vond het ook heerlijk… Denk je dat we elkaar zouden herkennen, zo met natte haren enzo?? Hihi, als je mij herkent, mag je me aanspreken hoor, vind ik leuk…

Net bij de vk geweest. Hartje gehoord :inlove:

Tis net als bij de echo een druk kindje want ze moest 3 keer zoeken omdat de beeb steeds wegdook. :lol:



Plut, lekker hoor zwemmen

Ik denk dat ik donderdag maar weer ga. De waterpokken zijn zo goed als verdwenen dus het kan weer.



Deb, fijn te horen dat het met Aschwin goed gaat.



Ineke, ik ben benieuwd naar jouw bezoekje bij de gyn…

boefje, super dat je het hartje weer hebt gehoord!!! Haha, dat belooft wat zo’n druktemaker :lol: :lol:



En idd, Ineke, hoe was jouw bezoekje aan de gyn (wrs moet je nog gaan, of niet??)

Nou Ineke…daar kwam ik dus ook nog even voor kijken…of je al bij de gyn geweest was bedoel ik dan. Ben ook zooooooooooooo benieuwd! Maar goed, het is bij jou pas 11.00 uur 's ochtends dus ik kan me voorstellen dat je nog niet geweest bent.

Morgenochtend kom ik dan snel weer kijken hoor (vanavond geen tijd meer ben ik bang, krijg bezoek zo).



Ondertussen gegeten hier, opgeruimd, Finn gebadderd, Basten gedouched, Finn zijn buikie weer gevuld en Finn op bed gelegd. Nu nog even snel een strijk wegwerken en dan heb ik weer genoeg gedaan voor vandaag!



Meiden, fijne avond nog en tot morgen maar weer!



Kus Deb



Oh en Plut, of we elkaar zullen herkennen met natte haren? Geen idee…Ik ga gewoon alle zwangere vrouwen met een klein ventje bespieden en dan aan iedereen vragen of diegene soms Plut van KOK is. Ben benieuwd hoeveel mensen me heel raar gaan aankijken :mrgreen:

Boefje, vergeet ik jou nog :oops: :oops: :oops:



Die beeb van jou beloofd nog wat! Nu al zo’n druktemakertje…

Was boef de 1e ook zo?

Ik hoop voor je dat je ribbenkast straks een beetje gespaard gaat worden!

Even heel snel, want ik ben hartstikke moe :zzz:

Ben vanmiddag dus bij de gyn geweest en duurde eeuwen… Ik heb drie kwartier papierwerk in zitten vullen, daarna een gesprekje met de zuster (niet roken, niet drinken, geen sushi, bla bla bla). Zij heeft mijn uitgerekende datum op 23 april gezet, maar daar klopt niks van. Ze gaan uit van mijn laatste menstruatie, maar ik had een veel langere cyclus. Maar goed, daar komen ze met de echo dan wel achter. Die krijg ik pas met de 20ste week trouwens, helaas. Is nog een eind weg.

Daarna weer een dik half uur wachten en toen kreeg ik de gyn te zien. Kort lichamelijk onderzoek, borst en inwendig, dat was allemaal goed en over een maand terugkomen. Al met al dus een beetje saai, maar de mensen waren wel heel aardig. Het duurde alleen zo lang, ik was om 1 uur in het gebouw en stond pas na vieren weer buiten.

Ook liet de gyn even fijn doorschemeren dat we nog wel zouden zien of een vaginale geboorte haalbaar was, gezien de grootte van André destijds. Als het weer een grote baby wordt doen ze liever gelijk een keizersnede. Zo’n onzin vind ik dat… Maar goed, ik zit nu dus bij een andere gyn dan vorige keer en ga ook in een ander ziekenhuis bevallen, dus alle gegevens van toen moeten nog doorgegeven worden aan deze mensen. Dan kunnen ze met hun eigen ogen zien dat de keizersnede van toen niets te maken had met André’s gewicht, maar met zijn ligging.

Hopelijk staat het volgende bezoek iets minder in het teken van alle ziektes die wel of niet in mijn familie voorkomen en wat meer in het teken van ons kindje… Kans is groot dat ze dan het hartje kunnen horen… :inlove:



Ik kom later op jullie reageren, eerst lekker slapen…

Hoi Allemaal



Jeetje, wat is er hier veel gekletst zeg, wel gezellig hoor :smiley:



Ineke: Jammer dat je eerste bezoek aan de gyn zo in het teken stond van je vorige zwangerschap en de daarbij behorende dingen, maar wel fijn om te horen dat ze zo aardig waren en ach beter te bezorgd dan niet, toch!!



Boefje: Wat gaaf dat je het hartje gehoord hebt!! En heel erg fijn dat alles zo goed gaat met jou en de kleine! En je hebt al een heel mooi buikje!!



Debke: Fijn dat het weer stukken beter gata met Aschwin! En wat heb je weer heerlijke foto’s gespamt!!

:inlove: :inlove: :inlove:



Sophia: Gefeliciteerd met de doop van Jesse! Was het een leuke dag geweest? Het weer had je in ieder geval mee! En erg mooie foto’s!

En hoe gaat het met de darmkrampen? Mischien weet je het al lang, maar venkel thee door de melk wil vaak helpen.



Leentje: Wat een knappe meid zeg, Amber :inlove: :inlove: :inlove:

Deze spam mag van mij blijven komen :wink: !!!



Famke: Jee, wat gaat het hard zeg met die kleintjes allemaal hier, Andre al weer 7700 gram!! En fijn dat je werk niet heel erg tegen viel, al kan ik me voorstellen dat je drie dagen wel erg veel vindt! Ik duim voor je dat het er 2 1/2 worden!



Plut: Gaat het weer een beetje met je hormonen en heb je al wat meer puf voor alles?? Je zit alweer op 29 weken, dus het begint al op te schieten!!! En wat een mooie buikfoto heb je weer geplaatst, gaaf hoor!



Truusje: Nog 9 dagen, spannend zeg! Ik hoop dat je gauw je kleintje in je handen mag hebben en heel veel sterkte met de bevalling!



Juul: Leuke foto’s hoor van jullie uitstapje!! Zo te zien gaat het erg goed met jullie drieen!!



Marjan en Sandra: Hoe is het met jullie, ik hoop dat jullie niet meer in hetzelfde schuitje als ik zitten, maar lekker zwanger zullen zijn!! Ik duim voor jullie in ieder geval!



Oke, hier heb ik er weer een onderzoek op zitten, ze hebben gisteren gekeken met rontgen en contrastvloeistof of mijn eileiders mischien verstopt zijn, en meiden ik ben blij dat jullie dit niet gehoeven hebben want stiekem deed het erg veel pijn, maar ja, het is voor een goed doel he! Volgende week woensdag krijgen we de uitslag en dan gaan we kijken of we nog bij onze “favoriete gyn” blijven en wat er dan gedaan gaat worden. Maar ik heb het weer lekker druk tot die tijd, want we hebben een nieuwe bank gekocht en dan moet er natuurlijk ook weer geschilderd worden, dus ik heb weinig tijd om er aan te denken!!



Tot gauw weer!

Liefs Tara

Hoi!



Ineke, wat een gedoe zo’n eerste bezoek aan de gyn! Hopelijk kun je de volgende keer lekker genieten van het hartje van jullie kleintje!



Boefje, fijn dat alles goed was met jullie druktemakertje!



Debke, haha ik ben benieuwd of je Plut tegen gaat komen of een heleboel andere zwangere vrouwen met een klein jongetje!

Mooie foto’s van Finn trouwens!



Leentje, wat een mooi meisje is Amber toch! Prachtige ogen!



Wat btreft de krampjes van Jesse, we gebruiken cinababy en dat gaat best goed. Heb ook over die venkeldruppels en venkelthee gehoord, maar het is nog niet nodig om iets anders te proberen.



Het dopen was echt een feest zoals het moet zijn! Een hele mooie dienst met veel aandacht voor de kinderen en lekker koffie gedronken met familie en vrienden na afloop. en wat is Jesse weer verwend met cadeautjes!



Kom straks nog weer even spieken hier, nu even verder kokken…



Liefs Sophia

Tara, net jouw bericht gemist!

:hug: voor de pijn bij dat onderzoek! Wat vervelend. Hopelijk is de uitslag goed. En tot die tijd lekker veel afleiding zoeken, dan gaat de tijd inderdaad wat sneller!

Ik vind het knap van je hoor, al die onderzoeken!

Ik blijf voor je duimen!

Goedemiddag meiden!!



Ineke, wat een langdradig bezoek had je bij de gyn zeg!! Jammer dat er niet alvast een echo gemaakt is… En helemaal jammer dat de eerst pas met 20 weken gemaakt wordt. Dat duurt dan nog lang… (alhoewel, de tijd vliegt, zeker als je al een kleintje thuis hebt). Ik vind deze zwangerschap echt stukken sneller gaan als met Matthijs… Ik hoop voor je dat de gyn de volgende keer ook de informatie over de vorige bevalling heeft en het toch een kans wil geven. In de VS is het geloof ik toch wel ‘normaler’ om een ks uit te voeren toch? (of is die info inmiddels alweer achterhaald :think: )



hahaha Debke, ik ben er eigenlijk altijd alleen maar als het peuterzwemmen is, en dan zijn er héél veel moeders met kleine jongetjes :lol: :lol: Maar, er zijn er geloof ik maar een stuk of 2 ook zwanger. Ik kan je één hint geven: ik heb een paarse (en dan ook écht paars) bikini en Matthijs een bruine zwemshort met bloemetjes erop :lol: :lol:



boefje, fijn dat de waterpokken bijna weg zijn. Hoe heeft je boef zich eronder gehouden?? 't Klinkt alsof ie wel een coole kikker is, of niet??



Lieve Tara, dikke :hug: , 't lijkt me niet leuk zo’n onderzoek te moeten ondergaan… En verder ben ik het hélemaal met je eens! Een nieuwe bank vereist de nodige aanpassingen in de rest van je interieur :lol: :lol: :lol: Goed dat je lekker wat afleiding hebt, dat helpt vast om de week door te komen :-* 't Lijkt er trouwens wel op dat m’n hormoontjes zich weer wat gestabiliseerd hebben, ik merk dat het me sowieso goed doet dat de druk wat van de ketel is vwb m’n werk. Een beetje rust in de tent scheelt ook al enorm!



Truusje, hoe is het bij jou meis??? Ben zooo benieuwd!!!



Hier gaat het dus best aardig, ik ging vanmorgen weer werken en dat was nog een heel gedoe: eerst vergeet ik m’n portomonee, maar dan kom ik Jonathan gelukkig nog tegen, ik mag de zijne meenemen (moet een treinkaartje kopen om naar m’n werk te kunnen…). Bij de kaartjesautomaat toets ik 3x de verkeerde code in, dussss pas kwijt en geen kaartje!! Gelukkig was Jonathan nog in de buurt, en die heeft me afgezet op het station in m’n werkplaats, zodat ik vanaf daar met de fiets verder kan, maar inmiddels is het keihard gaan regenen :? Gelukkig op m’n werk verder geen gedoe gehad vandaag :roll: :lol: :lol: Maar… wil ik vanmiddag iets van het balkon pakken hier thuis, blijf ik met m’n enkel achter de deur haken die vlak achter me door de wind met zwieper dicht valt, en nu zit ik dus met m’n voet omhoog op een koelelement in de hoop de schade een beetje te beperken :roll: Maar goed, voor de rest gaat het allemaal helemaal prima hier :roll: :think: :lol: :lol:

plut,

dat klinkt niet als een leuke dag en nu met je voet al helemaal niet meer.

beterschap :hug:



sophia,

klinkt als een mooi doopfeest.



tara,

wat naar al die onderzoeken maar wel voor een goed doel gelukkig.

hopelijk vliegt de week om en kregen jullie goed nieuws.



ineke,

wat een lange intake zeg en jammer dat je voorlopig geen echo krijgt

dat de maand maar snel voorbij vliegt en je het hartje kan horen.

Vandaag weer een echo gehad, alles zal er weer goed uit.

Volgende echo is de 20 weken echo, op 2 november.



Verder alles goed hier, al mag het van mij wel wat minder regenen, bleh