Juni 2006 (deel 10), Ineke heeft haar beeb in haar armen!

Dames, sorry ik verwaarloos jullie echt :oops: :oops: Maar ben de laatste tijd een beetje depri, en nu ook nog ziek…Jayden is ziek, mijn moeder is geopereerd aan haar arm , dus die kan de eerste 6 weken ook niks doen …GRRRRRRR

Sorry voor ego maar ik denk altijd nog aan jullie hoor :-* :-

Ineke: Al BIB-en…wat gaat dat toch snel he? Alvast veel succes voor de BUB :wink:

Ik kom snel weer ff kijken ok :-
:-*

Oh Juul… :hug: :hug: :hug: Hoe komt het dat je zo depri bent? Ook zeuren en klagen mag hier he! :-* voor jou!

Petra, je hebt gelijk hoor…Basten deed vanochtend ook niet bepaald zijn best voor die test. Hij deed alles heel snel zeg maar…alsof hij dacht dat het wel goed zou zijn als hij heel snel klaar was.

Morgen ga ik nog even verslag uitbrengen bij zijn juf en dan is het wat mij betreft een afgesloten hoofdstuk.

En weer een BIBje van mij, ik geloof dat ik maar 's avonds ga bibben :slight_smile:

Het gaat ook een stuk lekkerder sinds gisteren. Ik doe nu heel rustig aan en heb geen weeën meer gevoeld, wel wat harde buiken, maar dat lijkt me normaal. Vanmorgen lekker mijn koffertje ingepakt (dat inmiddels door André weer is uitgepakt :evil: maar goed) dus dat geeft ook wel wat rust. Op dat moment denk ik wel dat het kindje lekker blijft zitten tot het “tijd” is. Allemaal bedankt voor het opbeuren, jullie zijn lief :-*

Juul, wat scheelt eraan meis? Iets wat je met ons wil delen, of gewoon een hoop kleine dingen bij elkaar? We willen je graag helpen of steunen uiteraard. Knuffel voor jou. :hug:

Deb, wat een gedoe met Basten. Alles is geloof ik al gezegd en je weet zelf ook heel goed wat het beste voor je kind is. Als ze op school tevreden zijn en jij bent dat ook, dan zou ik ze lekker een eind in het weg laten kletsen bij de GGD. Hebben ze niks beter te doen of zo?

Plut, ik kan me je ellende goed voorstellen. Niet leuk als je kindje zo dwars ligt en niets lijkt te helpen. Machteloos voel je je dan. En ook de communicatie emt Jonathan klinkt me zo bekend in de oren, Alex is precies zo. Op het moment dat het probleem zich voordoet ben je allebei te emotioneel of moe om er rustig over te praten en als je dat dan later probeert dan “is het ineens niet zo’n ramp en komt het vast vanzelf goed”. En even later zit je weer met de ellende en heb je nog geen goede afspraak kunnen maken.

Ik kan je niet echt helpen, helaas, vertrouw er maar op dat het een fase is. Ik denk wel dat de hoofdoorzaak het voeden van Julia is. Daar voel je je nu niet lekker bij en daar word je moe van, je hebt dan minder geduld dan anders en Matthijs voelt dat ook aan natuurlijk en reageert erop. Dus als ik jou was zou ik dat als eerste op proberen te lossen. Makkelijk gezegd hè? Misschien kun je de laatste voeding van de dag vervangen door een KV of gekolfde melk. Dan slaapt ze hopelijk beter (en jij ook) en kun je overdag ook weer comfortabeler voeden (of kolven). Ik wens je veel sterkte en kom maar lekker van je af praten als je er behoefte aan hebt, hoor. :hug:

Boefje, lekker online shoppen! :thumbup: Knap hoor, dat je je nog kan inhouden. Als ik een meisje krijg zal dat nog niet gemakkelijk zijn, ze hebben zulke lieve meisjesspullen… :inlove:

Verder nog een naar bericht. Mijn schoonzusje heeft maandag haar kindje verloren met 18 weken zwangerschap. Ben er best van geschrokken. Ik heb weinig contact met haar, zie haar maar een paar keer per jaar. Ze is vorig jaar met een militair getrouwd en ze zijn nu in Duitsland gestationeerd, dus ze is erg ver weg nu. Maar vorige week hebben we een tijdje heel gezellig aan de telefoon zitten kletsen, voornamelijk over baby’s natuurlijk en nu dit :frowning:

Details weet ik (nog) niet, maar het lijkt erop dat er iets mis was met haar vruchtwater en dat ze er een infectie bij gekregen heeft. Ze is inmiddels wel weer thuis (in Duitsland dan). Vind het zo naar voor haar :frowning:

Wat naar Ineke!! Ookal heb je niet veel contact met haar, het is toch iemand van heel dichtbij. En nu je zwanger bent, kun je je natuurlijk nog meer in haar situatie verplaatsen. Zo rot, met 18 weken verwacht je eigenlijk niet meer dat het mis kan gaan…

Ik vond het ook zo’n opluchting toen mijn ziekenhuistas klaarstond (die werd trouwens ook steeds weer uitgepakt door Matthijs :roll: ), ik was er heel erg gestresst van toen dat nog niet voor elkaar was…

Uit jouw omschrijving blijkt wel dat je precies weet hoe die man van mij in elkaar steekt. Echt hoor, hij is een schat en ik klaag eigenlijk nooit over 'm, maar zo’n houding is soms een beetje lastig. (De positieve kant ervan is, dat hij zomaar heel onverwachts iets leuks bedenkt om te gaan doen, daar ben ik ook op gevallen :wink: :lol: )

't Gaat hier wel weer wat beter. Ik heb besloten Julia 's avonds gewoon consequent op bed te leggen. Eergisteren heeft ze ruim 1,5 heel hard gehuild, ik vond het zooo zielig. Maar gisteravond duurde het een uur en ging het na een kwartiertje over in gemopper… Ik ga dan wel regelmatig even kijken, maar laat haar wel in d’r bedje liggen. Gisteravond viel ze uiteindelijk dan om 21.45 in slaap en is ze meteen doorgegaan voor de nacht :shock: Omdat ze haar laatste voeding om 19.45 had gehad, heeft er dus bijna 12 uur tussen de laatste en eerste voeding gezeten. Ik moet nog even uitzoeken of dit wel zo mag blijven eigenlijk, of weet één van jullie dat? En wat het voeden betreft: ik let nu veel beter op het aanleggen 's avonds en merk dat ze daardoor wel beter doordrinkt en dus ook langer verzadigd is. Ik ben blijkbaar gewoon een beetje te laks geweest en moest daar achterkomen door eerst helemaal uitgeput te raken :?

Matthijs luistert ook wel weer beter (tja, die reageert natuurlijk ook op mij…), dus ik geloof (hoop) dat we het ergste weer gehad hebben!

Juul… rot voor je meis… Zoals de anderen al zeggen: je mag hier altijd komen klagen en vertellen :-* Maar ik kan me ook voorstellen dat je je juist een beetje terugtrekt, dat doe ik altijd op zo’n moment. In ieder geval een dikke :hug:

En verder… Een dikke :-* voor jullie allemaal, jullie zijn een stel lieve meiden :-*

Oh ja!

Helemaal vergeten te vertellen dat Julia gisteren voor het eerst omrolde!!! Zo van d’r buik naar d’r rug… knap hè :inlove: Jammer genoeg had ik geen camera bij de hand en sindsdien heeft ze het niet meer gedaan…

Plut, :clap: :clap: voor Julia!!

Fijn dat het nu savonds ook wat beter gaat met haar, het is soms even zoeken wat het beste werkt. Ik ben ook begonnen met Ilse overdag op haar eigen kamer te laten slapen, is voor Thijs ook beter want dan heeft hij mijn volle aandacht.

Ineke, met jou ook al wat beter lees ik. Lekker dat je koffer klaar staat, ik was er erg laat mee, het bed ging zelfs pas 2 dagen voor de bevalling omhoog… :lol:

Maar wat vreselijk voor je schoonzusje zeg. :hug: Hopelijk kan je haar op afstand toch wat steunen. Moet wel erg moeilijk voor je zijn, nu je zelf al zover bent.

Juul, dikke knuf voor jou :hug: :hug:

Hier alles ok, was vanmorgen al optijd klaar met alle klusjes in huis en de boodschappen dus had de rest van de dag lekker voor mezelf en Ilse. Maar goed ook want ze is steeds langer wakker overdag en zit dan lekker op de bank met haar.

Nu ligt ze weer lekker te slapen naast me, zo nog laatste stukje film kijken en dan bamie maken voor het avondeten :drool:

Hé, dat is goed nieuws Plut! Dat geeft alweer een stukje rust. Ik heb geen idee wat de “regels” zijn wat betreft hoe lang er tussen een voeding mag zitten, maar mijn redenering is altijd: als het kindje lekker slaapt zal het wel goed zijn. Als ze honger zou hebben, zou ze wel wakker worden.

En nu al omrollen, dat is knap zeg!

Misschien is dat aanleggen toch de sleutel. Zou wel heel fijn zijn als je dat helemaal zelf uitgevonden zou hebben, kun je nog even lekker doorgaan met BV. Zo zie je maar, soms loont het best om even door te bijten, goed gedaan! :thumbup:

Leentje, groot gelijk. We zien je graag weer verschijnen :slight_smile:

Boefje, gezellig zo’n dagje lekker met je meisje. Bami klinkt erg jammie!

En ja, het is inderdaad best lastig om te bedenken wat ik voor mijn schoonzusje zou kunnen betekenen. Ik weet ook helemaal niet of ze op mijn steun zit te wachten. Ik voel me natuurlijk ook een beetje “schuldig” zo op het einde van mijn eigen zwangerschap. Ik wacht eerst maar even op nieuws van mijn schoonmoeder.

Verder ga ik weer een dagje van vrolijk niets-doen tegemoet :slight_smile:

Jaaa, het bevallingsverhaal van mijn zus staat in de Kinderen! Maandag ligt ie in de winkel!

Fijn weekend allemaal!

Hoi,

FF Snel…

Plut: Wat goed van Julia dat ze al omdraait :clap: :clap: :clap:

Leentje: Irritant hoor zo’n stalker :x

Ineke: Gaat het nog een beetje met je laatste loodjes???

Sophia: Wel verhaal is dat dan?? Ik kreeg hem vandaag al in de bus…kan ik hem straks ff lezen :wink:

Verder gaat het hier wel, ik sta er vrijwel altijd alleen voor in de verzorging van Jayden, hubbie is veel werken (s’avonds laat thuis) of helemaal niet :roll: en dat valt soms best zwaar vind ik…

Nou, dat kan ik me heel goed voorstellen Juul. Het is ook niet niks. En vooral 's avonds, als je zelf ook moe bent en even toe bent aan tijd voor jezelf, dan is het dubbelzwaar met zo’n ukkie. Geef je nog steeds borstvoeding? En gaat Jayden wel lief slapen 's avonds?

Kan me indenken dat je soms het gevoel hebt alleen nog maar mama te zijn, daar word je best een beetje depri van.

Probeer toch wat momenten voor jezelf te creëren, als je hubbie wel thuis is bijvoorbeeld. Even lekker een half uurtje ontspannen in bad, wat eerder naar bed met een goed boek, een middagje shoppen met een vriendin, wat je maar nodig hebt om even bij te tanken. Ik denk aan je. :hug:

Sophia, is dat het verhaal van de superspannende bevalling van de tweeling? Dan kom jij dus ook in het verhaal voor! Jammer dat ik hier het blad niet kan kopen. Misschien wil je het wel een keertje plaatsen? :angel:

Verder geen nieuws hier. Beebje houdt zich heel rustig, alleen af en toe een schopje. Braaf hoor :slight_smile:

Oeps, internet verbinding een beetje traag, twee keer gepost :oops:

Moest toch nog wat vragen:

Tara, hoe was je pretecho? En hoe gaat het nu met je man, is zijn pols weer helemaal genezen? Trek je het nog een beetje met je rug?

Hoi hoi

We zijn hier best druk met de babykamer dus even een kort berichtje van mij, ik kom gauw wat uitgebreider kletsen.

Afgelopen donderdag hebben we de pretecho gehad en ons kindje lag lekker opgerold in mijn buik. Oftewel we hebben maar een paar momentjes iets kunnen zien omdat de armpjes en beentjes er vaak voor zaten.

Maar daar hebben we wel wat foto’s van, al zijn ze niet zo helder als wat je normaal krijgt.

Maar ons ukkie doet het goed, groeit goed en is al 1250 gram!

Hierbij twee foto’s, allemaal fijn weekend en tot gauw!

Liefs Franca

Jeetje Tara al 28 weken !!! :shock: :shock: Wat gaat het toch snel !!!

Ineke :-* :-*

Dag meisjes…

Hier even een kort berichtje van mij. Heb wel alles gelezen geloof ik, maar heb een beetje een paar dagen van een heel erg laag energieniveau geloof ik…

Baal ik van!

Juul, even speciaal voor jou…Ik weet hoe je je voelt meis! Hier is het niet anders hoor. Daar mag je je best eventjes verdrietig om voelen toch? Het is ook niet niks he…En dat vergeet René heel regelmatig als hij dan wel een keer thuis is.

Is het bij jullie een “tijdelijk probleem” of ziet het er naar uit dat dit blijvend is? Als dat laatste het geval is, is het misschien een idee om iedere week voor jezelf op een of andere manier een “vrije dag” in te plannen? Heb je niet een goede oppas in de buurt?

Dan ga je op zo’n dag even lekker helemaal alleen maar doen waar JIJ zin in hebt!

In ieder geval…van mij, voor jou: :hug: :hug: :hug:

Franca, :inlove: :inlove: :inlove:

Super! Maar wat een gezellige dwarsligger gaan jullie krijgen zeg! Dat beloofd wat hoor! :mrgreen:

Veel plezier met het klaarmaken van de babykamer! :-

Ineke, wij zijn al wel zo’n beetje bijgepraat geloof ik he :wink: Bedacht me nog dat ik vergeten was in de mail te reageren op jouw vraag over onze huizenspeurtocht…Dat komt niet zo zeer omdat we per sé een extra slaapkamer willen (speelt wel mee natuurlijk), maar meer omdat we graag een grotere tuin willen voor de kids. Nu hebben we niet meer dan een klein terras aan de achterkant en nu zijn wij absoluut geen tuin-mensen, maar dit is toch wel heel erg karig. Voor de deur ligt hier wel een speeltuin en da’s geweldig voor Basten, maar Finn kan er nog niet zoveel mee natuurlijk :?

En dan je schoonzusje…wat een triest verhaal zeg…echt ongelooflijk…heel erg. Ik kan me voorstellen dat jij daar wel even “extra” moeite mee hebt. Heb je nog wat van je schoonmoeder gehoord ondertussen?

Leentje, fijn dat je je niet laat wegpesten! Zou wel heel jammer zijn als we je door zoiets zouden moeten missen!

Judith, wat heb jij een knappe dochter! Nu al omrollen! Knap trouwens dat je hebt besloten consequent vol te gaan houden met Julia. Hoe is het gisteren gegaan?

Miranda, lekker he, als je met je beeb heerlijk op de bank kan gaan zitten kroelen…

Hier gisteren met Finn naar de kapper geweest. Ik heb er een heel ander kind mee vandaan genomen! :shock:

Ik zal snel even wat voor en na foto’s plaatsen, maar René heeft het fototoestel nog in de auto liggen en die heeft nu examen…Even geduld dus!

Nou…volgens mij is het toch nog een behoorlijk verhaal geworden…

Ik ga er eentje op bed leggen nu en dan met Basten een spelletje UNO doen!

Fijn weekend lieverds!

:-
:-* :-*

En, wie heeft er gewonnen Deb? UNO is hier ook favoriet, André is er nog te klein voor, maar we spelen het vaak met mijn stiefdochter.

Ik moet trouwens wel altijd weer lachen om jou met je “korte” berichtjes. :lol:

Bedankt voor het medeleven. Ik heb mijn schoonzusje inmiddels heel even gesproken via MSN, maar ze was (begrijpelijk) nog veel te ontdaan om erover te praten. Ik heb haar maar veel sterkte gewenst en gezegd dat ik er altijd voor haar ben. Alsof ze daar wat aan heeft… Maar ja, ik vrees toch dat ik op dit moment niet meer voor haar kan doen. Ik zal haar nog wel een kaartje sturen dit weekend.

Via mijn schoonmoeder weet ik inmiddels wel wat meer details (zij heeft met de man van mijn schoonzusje gesproken). Ze heeft dus een bacterie infectie gehad (listeriose). Daardoor is ze ziek geworden, heeft ze vruchtwater verloren en konden ze het kindje niet meer redden. Hoe ze nu aan die listeriose is gekomen weten we nog niet. Dit kun je dus krijgen als je rauwe melkproducten gebruikt, etc. Kan me alleen niet voorstellen dat ze dat heeft gedaan.

Ben benieuwd naar Finn’s nieuwe koppie!

Tara, wat een lieve echo foto’s weer! Lekker eigenwijsje is het, maar als alles maar goed is toch? Hij/zij groeit lekker :slight_smile: Veel plezier met het werken aan de babykamer, niet teveel doen hoor!

Vanmorgen heeft André weer mijn koffer uitgepakt en al mijn lieve kleine reisformaat flesjes shampoo en bodylotion leeggekiept in de badkuip. :evil: :evil: Morgen maar even nieuwe kopen dus en een betere plek verzinnen om mijn koffer op te ruimen. Kleine draak…

Ja hoor, behoorlijk BIB hier. Volgens mij ben ik vannacht weer gegroeid :shock: Wij gaan zo lekker boodschapjes doen. Fijne zondag allemaal!

:zzz: !

Kom alleen maar even goeiemorgen zeggen…Ben heeeeel druk met huishouden vandaag.

Dus: GOEIEMORGEN!!!

Tot later!

Kus Deb