:shock:.
Ik denk het…Het feit dat ik een logé krijg telt ook mee geloof ik. Maar ik pak het deze keer wel errug grondig aan, dus ik geef de schuld toch maar aan de lentekriebels!
Beneden ben ik bijna klaar. Morgen boven nog.
Kus!
Hoi hoi
Nou ik ken het gevoel ook hoor!
Lekker het huis poetsen, al moet ik wel zeggen dat erbij mij ook wel nesteldrang bij zit hoor, haha!
En het feit dat strakjes de kraamverzorgster in mijn kasten zit :?
Vonden jullie dat niet vervelend?
Afijn, het zorgt in ieder geval voor een gestruktureerd en opgeruimd huis, en stiekem is dat wel erg lekker he!
Veel liefs allemaal, en Ineke, gaat het nog een beetje???
Franca
Hoi,
Ben nog steeds ziekjes en erg moe
Maar ik lees nog wel trouw mee hoor :mrgreen:
Tara: Dat van die kasten komt me heel bekend voor enne probeer het meeste optijd af te hebben want ik kon na de 33ste week helemaal niet meer vooruit komen en mij buik ging toen ook ineens mega-groeien en dus in de weg zitten, dat vond ik wel lastig, want ik moest nog heeeeeeel veel doen (voor mijn gevoel dan he :roll: )
Debke: Een logee, leuk hoor, enne lentekriebels :think: nou ik heb ze niet hoor…ik heb volgens mij meer een winterdepressie ofzo :eh:
Leentje: Hoe is het met jou en met je huizenjacht?? Al iets gevonden ???
Juul :hug: ! Hopelijk krijg jij ook snel lentekriebels!
Tara, de kraamverzorgster komt pas over een week of 10, dus voorlopig hoef de boel er nog niet picobello uit te zien! Maar ik herken het wel hoor!
En in mijn kraamweek maakte het me niet zoveel uit wat de kraamverzorgster allemaal wel of niet zag, al mijn aandacht ging naar Jesse uit.
Debke, gezellig een loge!
Ineke, hoe is het??
Leentje, poetsen leuk??? Lentekriebels zorgen er hier voor dat ik naar buiten wil! Jammer genoeg is Jesse nog iets te klein om mee op de fiets te kunnen, maar wandelen is ook leuk.
Vanaf welke leeftijd gingen jullie kindjes mee op de fiets?
En welk fietsstoeltje hebben jullie?
Alles prima hier. Kom net terug van de VK. Resultaten terug van vorige week, en ik heb geen GBS (Group B Strep, vrij normale infectie die voor mama niet gevaarlijk is, maar voor het babietje wel; kan doorgegeven worden tijdens de bevalling, en daarom krijg je dan een antibiotica in je infuus). Dat had ik bij André wel, dus alweer een zorg minder
Wel weer veel aangekomen, twee en een halve kilo in een week. Ik houd dan ook erg veel vocht vast en beweeg minimaal omdat lopen zo’n pijn doet. Maar goed, dat gaat er straks wel weer allemaal vanaf.
Ik heb mijn afspraak voor volgende maandag moeten verzetten, omdat Alex dan drie dagen cursus heeft van zijn werk, en zodoende hoef ik pas volgende week donderdag weer. Ik krijg dan ook een echo, om te zien hoe groot ons beebje nu zo’n beetje is.
Ze heeft ook even gekeken of ik al een ontsluiting had (AU), maar dat was hooguit een vingertopje. Dus ik hoef me voorlopig geen zorgen te maken om een te vroege bevalling. Hartje klonk ook weer prachtig, dus alles was goed
Hier zou ik ook graag grote schoonmaak houden, maar ik kan het echt niet meer Gelukkig is Alex vandaag en morgen vrij en hij heeft beloofd om me even flink te helpen. Daar gaan we dus zo maar eens mee beginnen.
Sophia, hier geen ervaring met fietsen met een kleintje. Fietsen is hier sowieso niet echt veilig, zo zonder fietspaden, en automobilisten die niet gewend zijn aan fietsers. Ik geloof wel dat een kindje pas in een fietsstoeltje mag als hij/zij zelfstandig kan zitten. Maar de andere mama’s hier weten er vast meer over te vertellen.
Juul: :hug: :-*
Tara, ik denk ook dat je tegen die tijd niet meer zo nadenkt bij wat de kraamverzorgster allemaal wel en niet ziet. Je bent dan zo vol van je kleintje, de rest kan je vast gestolen worden. Maar ik me goed voorstellen dat je nu lekker wil nestelen
Leentje en Deb, niet te hard poetsen hoor! (anders word ik jaloers)
Ben ik ook weer, rustig weekend gehad, weer zonder kraamvisite, dus zijn we zelf op pad geweest.
Ilse is alweer 4 weken vandaag, vind het zo snel gaan, de eerste kleertjes moet ik alweer opruimen, mt 50 is te klein.
Dus zo maar even shoppen :mrgreen: voor nog 2 shirtjes mt 56 want 62 is echt nog te groot.
Donderdag naar het CB, eens kijken hoeveel ze gegroeit is, ik schat haar zelf nu op zo’n 3.5 kilo.
Ineke, fijn dat je geen GBS hebt, en volgende week dus weer even spieken naar jullie beeb (als beeb dan nog in buik zit )
Staks samen weer op valtaf voor de kilo’s toch. Bij mij wil het nog niet zo lukken, ik blijf te veel lekker trek houden.
Sophia, volgens mij was Thijs bijna 9 maanden toen ik met hem ging fietsen, helaas was het toen winter dus heb er niet veel van genoten. Pas in de lente echt gaan fietsen maar toen was hij al een jaar.
Ik heb zelf het stoeltje van GMG, maar die zijn onhandig als je klein bent (voor mij dus maar ga geen ander kopen, daarvoor zijn ze te duur.)
Op zich wel een goed stoeltje want er zit een eigen stuurtje aan, waar je ook een slaaprol op kan bevestigen voor als ze in slaap vallen op de fiets.
Wel leuk hoor, straks met je kindje voor op de fiets.
Thijs zit al een tijdje achter (in een bobike-stoeltje) en dat is toch minder gezellig.
Juul, beterschap. :hug:
Tara, ik vond het niet vervelend hoor, zo’n kraam die ook opruimt. Ik vond het juist wel prettig want de mijne was schoner dan ik zelf ben :oops:
naar de stad geweest :mrgreen: , zie foto :mrgreen:
dit had ik de hele zwangerschap in gedachten:
Lekker door de stad slenteren achter de wagen, lopend in het zonnetje, broodje eten (bij de hema in dit geval) Ilse voeden met een boekje erbij…heerlijk op mijn gemakje.
Hopelijk nog vele dagen zoals deze 8)
Zo! Klaarrrrrr! Mijn huis is weer tiptop in orde!
Maar…nu ben ik moe…
Geen zin om bij te lezen en ook geen zin/puf om een flink verhaal te typen.
Morgen wordt weer een normale dag hoor! (alhoewel ik me dan een bult moet sjouwen naar het postkantoor om alle spulletjes die de paps en mams van Ineke mee moeten nemen naar The States op tijd daar te krijgen :mrgreen: dus Ineke, ik hoop dat ze een extra stoel gereserveerd hebben in het vliegtuig!)
Dag meisjes, tot morgen!
Dikke kus voor nu!
Hallo lieverds,
ik ben er ook nog! Had ook het plan lekker op te ruimen in huis, maar ik heb m’n kleine teen flink gekneusd… alles is dus zo lastig nu!!! Kom niet aan erg veel toe.
Later meer van mij :-*
Au, jij ook al Plut? Sterkte ermee. Die van mij heeft weer een normale kleur, maar doet ook nog steeds een beetje pijn. Doe maar rustig aan, anders gaat het ook niet over.
Deb, je bent toch niet “all out” gegaan hè??? Malle meid. Ik ben wel superbenieuwd natuurlijk! Het duurt nu niet lang meer, en ik vind het toch zo leuk om André 's avonds in bed te stoppen en te kunnen zeggen: over twee weekjes komen opa en oma weer. Hij ziet er ook erg naar uit.
Wanneer komt je logé? En vieren jullie Finn’s verjaardag aanstaand weekend?
Boefje, ik zie je helemaal voor me: heerlijk genietend van het moederschap. Ik hoop dat je nog heel veel van zulke dagen gaat hebben, daar heb je toch je verlof voor. En wat een schattige kleertjes :inlove: Gaat haar vast heel lief staan. Vier weken alweer, het gaat inderdaad superhard. Ik heb zelf het idee dat Plut nog maar net bevallen is…
Wij gaan zo lekker even met André naar de speeltuin, kan hij even zijn energie kwijt. Het begint nu echt lekker weer te worden en ik vind het zo zielig om hem binnen te houden. Maar ja, als Alex er niet is, is het echt geen goed idee, want ik kan niet meer achter hem aanrennen. Vandaag dus nog even van de gelegenheid gebruik maken.
Miranda, wat een schattige shirtjes!! Leuk hè, na een paar jaar stoere jongesspulletjes gekocht te hebben, kun je nu lekker aan de gang met dat heerlijke meidenspul :inlove:
Heb je al eens bij de h&m online shop gekeken??? Oooh, daar verkopen ze zúlke leuke jurkjes :inlove: :inlove:
Heerlijk dat je er zo van geniet, wat is het leven toch prachtig hè op zulke dagen…
Debbie, ik ga ook altijd helemaal los als er hier logees komen… en iedere keer denk ik dan: Zo moet het altijd blijven! Maar ja, dan komt er altijd weer van alles tussen wat ik ook nog moet (wil :mrgreen: ) doen!
Ineke, wat een heerlijke tijd om naar uit te kijken hè? En je ouders die komen én straks eindelijk je prachtbeebje kunnen vasthouden. Ik vind het zo spannend worden, ben ook erg benieuwd of het een knulletje of een meisje is… Ik gok maar niet, want ik zit er altijd naast, hihi! Lastig hè, dat je niet meer lekker even naar buiten kunt met André. Matthijs kan eigenlijk echt niet de hele dag binnen zitten, hij wordt dan vaak mega-druk! Maar ja, soms ging het écht niet anders. (En áls ik al naar buiten ging, sjokte ik met 'm naar beneden en liet 'm dan een paar rondjes rennen op het speeltuintje voor onze flat terwijl ik uitpufte op een bankje…)
Petra, volgens mij ging ik met Matthijs met een maand of 8,5 fietsen. Hij zat toen al een tijdje heel goed zelfstandig, want dat is een vereiste, anders kunnen ze de schokken niet goed opvangen. Ik heb een stoeltje van Bobike, vind het een prima zitje!
Juul meis, van hier ook een dikke :hug: Probeer iedere dag iets in te plannen wat je leuk vindt, dat helpt echt. En verder: naar buiten!! Al heb je nog zo weinig zin en moet er nog zoveel gebeuren, iedere dag even naar buiten gaan doet wonderen! Ik voel me vaak helemaal futloos als ik dat niet gedaan heb… :-*
Leentje, hoe gaat het verder, behalve met het poetsen?
Wij hadden een leuk weekend achter de rug. Mijn oma werd 85 en vierde dat in Avifauna, een vogelpark. Er was een boottochtje, toegang tot het park en een buffet. Erg leuk en gezellig allemaal! Jammer genoeg was Juultje een beetje van slag; die is uiteindelijk bij ons in bed beland 's nachts en af en toe werd ik wakker omdat ze m’n tepel weer had gevonden :lol: :lol:
Hey… waar zijn jullie allemaal
Ik heb ook niet zoveel te melden, m’n neefje en nichtje zijn er weer, ze zijn zo lief… Heerlijk, al die kinderen!
Oh, ja, m’n huisje is ook weer grotendeels aan kant, 't gaat alweer wat beter met m’n teen (kan alleen nog niet zo goed schoenen aan en erover heen rijden met de fiets gaat ook nog niet zo goed :evil: :lol: )
:inlove: !
Ze is superschattig, Leentje! :inlove:
Dat teentje van jou heeft een hoop te verduren zo Plut! En ben blij dat ik nu niet de enige ben die niet makkelijk in haar schoenen komt… Ik heb sowieso hulp nodig bij het aantrekken, maar ze passen ook gewoon niet goed meer. 's Avonds zijn ze gewoon bont en blauw van de druk.
Gezellig, zo’n dagje weg met de familie! Vond Matthijs zeker ook helemaal geweldig? Sliep Julia vannacht alweer wat beter?
Ik ben inmiddels ook wel nieuwsgierig of er nu een jongetje of een meisje uit mijn buik tevoorschijn gaat komen. Gisteren kwam ik weer iemand tegen die ervan overtuigd was dat het een jongetje was. Nog even afwachten maar!
Ik ben hier!
Het was ook zulk lekker weer gisteren…Basten was 's middags vrij dus zijn we eerst lekker op pad geweest en toen hebben ze hier met een paar vriendjes en vriendinnetjes gezellig voor in de speeltuin gespeeld. Natuurlijk zijn de mama’s daar ook een beetje blijven plakken :oops: en toen was het alweer tijd om te gaan koken…
Vandaag gaat weer zo’n dag worden denk ik, dus ik val maar meteen even binnen nu (nu is het nog berekoud buiten tenslotte!)
Ineke, als het goed is krijgen je ouders vandaag een pakket! En nee…ik ben niet all-out gegaan. Heb me daarvoor echt moeten inhouden, maar ik kreeg een beetje medelijden met je ouders…die moeten het tenslotte allemaal maar weer meeslepen. Heb dan ook maar een bedankbriefje voor ze bijgevoegd!
Verder bestaat het pakket uit…nee! Dat ga ik dus niet verklappen! In ieder geval zitten er 4 pakjes in. 3 voor beeb en 1 voor André (nog voor zijn verjaardag en gewoon omdat ik vind dat die ook verwend mag worden )
Judith, wat doe je je teen aan meis! Wat een manier om te testen of het alweer beter gaat zeg…met de fiets eroverheen rijden… :mrgreen: :lol:
Miranda flink aan het shoppen geweest? Lekker hoor! Lijkt mij stiekum ook wel leuk om meidenspul te kopen…Wie weet…ooit nog eens…
Overigens…die logé waar ik het over had…Da’s een oud-collega van René hoor…Die staan namelijk nu op dezelfde beurs en die beurs is in Den Bosch (hier dus redelijk in de buurt). Vandaar dat hij (hij komt uit Deventer) nu even een paar dagen bij ons is. Hij zit niet graag in zijn uppie op een hotelkamer (kan ik me helemaal voorstellen) en toen heeft René hem hier uitgenodigd.
Judith, wat een leuk feestje voor je oma! Voor beebs zijn dat meestal niet de beste dagen inderdaad…Maar ach, zo af en toe moet dat kunnen toch?
Petra, Finn ging vanaf een maand of 8 geloof ik mee op de fiets. Hij kon toen zelf zitten (nog niet zelf gaan zitten trouwens) en dus kon hij mee. Ben wel begonnen met echt kleine stukjes (Basten van en naar school brengen), maar dat ging eigenlijk heel goed. Hij vindt het nog steeds geweldig!
Ik heb een GMG (toch?) stoeltje. In principe prima hoor, maar als ik nu zou mogen kiezen, zou ik voor de Bobike gaan. Maar goed, die dingen zijn veel te duur om zomaar even te vervangen en Finn gaat binnenkort gewoon achterop de fiets, dus dan heb ik dat ding niet meer nodig.
Franca, maak je niet druk over wat de kraamverzorgster straks van je kasten gaat denken! Geloof me, da’s wel het laatste waar je dan bij stil staat hoor! Dan ben je veel te druk…met genieten!
Maar als je dat wilt, gewoon toegeven aan je nesteldrang hoor! Ik deed dat ook regelmatig en (ondanks het feit dat ik daarna echt wel flink moe was) dat gaf wel een heel prettig gevoel!
Juul, ben je weer een beetje minder ziekjes? Ik hoop het voor je, want het is toch wel erg lekker weer! Goede manier om je winterdepressie weg te jagen!
Meiden, ik ga Finn even op zijn bed leggen. Kan ik na zijn slaapje even lekker weg (boodschapjes doen, Basten weer van school halen en dan even bij mijn ouders eten).
Misschien meld ik me vanmiddag weer even!
Kus voor jullie!
ik meld me ook even, ben ook erg van het weer aan het genieten, Thijs heeft gisteren zelfs anderhalf uur alleen buiten gespeeld. Laat die zomer maar komen
Ga zo Ilse nog even in de tub doen en dan naar mijn werk met de kids, kadootjes halen :mrgreen:
Daarna naar het cb, ben benieuwd wat mijn meisje nu weegt, volgens mij is ze behoorlijk aangekomen, ik geef namelijk slagroom ipv melk
later meer
Oh ben benieuwd Miranda!
Vergeet ik nog helemaal te vertellen, dat wij aankomende zondag Finn zijn eerste verjaardag alweer vieren…
Wat gaat dat hard zeg!
Maandag wordt hij gewoon al weer 1…
Ik ga trouwens zelf een taart bakken…En dan ga ik proberen er zo’n “echte” kindertaart van te maken (dus bekleed met marsepein in allerlei kleurtjes enzo…).
Als het goed is worden vandaag de spulletjes die ik daarvoor nodig heb bezorgd. Ben benieuwd of het me gaat lukken! Zal in ieder geval een foto maken van het resultaat!
En nu ga ik echt!
Zwaaizwaai!
Leuk, Deb, zelf een taart maken, crea hoor!!! Jee wat gaat het alweer hard hè, gewoon alweer bijna 1 :shock:
Jammer genoeg kan ik niet zo genieten van het mooie weer, ben gisteravond ziek geworden :roll: Nou, hopelijk is dit de pechweek van het jaar en ben ik er voorlopig weer vanaf…
oh! Julia huilt, tot later dan maar weer…
Ineke, het zijn echt de laatste loodjes hè? Nog even en je bent je kwaaltjes weer kwijt en dan is daar je prachtige mannetje of vrouwtje… Blijft altijd zo bijzonder :inlove: :inlove: Ik kan me helemaal voorstellen dat je supernieuwsgierig bent inmiddels, wat kan wachten dan soms lang duren!!!
Leentje, ze is zo’n schatje!!! :inlove: Leuk dat ze dat spiraal-ding helemaal geweldig vindt :thumbup:
Juul… jij een dikke :hug: Zoals je ziet denken we aan je :-*
Miranda, fijne dag vandaag! (Maar dat moet wel lukken als ik het zo lees…)
Nou, ik duik zo m’n bedje maar weer in, Matthijs is bij opa en oma, kan ik lekker eventjes rusten!