Ilse is in 1 maand tijd 810 gram aangekomen en weegt nu 3760…
Ik roep ook altijd, deze mama geeft slagroom :lol:
Een kleintje is het dus niet meer 8)
later meer
:shock: :shock: :shock:
Jeetje…Voelt goed zeker he?
Judith…je treft het ook niet he…“Gelukkig” voor jou is het zonnetje ondertussen vertrokken.
Ik hoop dat je lekker even uit kunt zieken.
Voor nu: :hug: :hug: :hug: :-*
Hee Ineke…ik heb net via hyves contact met jouw paps gehad! Het pakket is daar in ieder geval aangekomen! Nog maar eventjes geduld en dan is het bij je (en veel belangrijker…je ouders ook natuurlijk!).
Hahaha, ja mijn papa heeft Hyves ontdekt vorige week. Volgens mijn moeder komt hij nu helemaal niet meer beneden Hij loopt overal familie op te zoeken. (aangezien zijn vader (mijn opa) uit een gezin met veel kinderen kwam, die allemaal verspreid over Nederland in kindertehuizen zijn terecht gekomen nadat hun moeder overleed in het kraambed van de jongste, zijn er allerlei neven, nichten etc. die in de loop der jaren boven water zijn gekomen)
Deb, je bent echt een schat! Ik kan haast niet wachten om je pakket uit te pakken (dan ga ik daarna wel wat aandacht aan mijn ouders besteden lol). Ben ook erg benieuwd hoe lang het duurt voordat Finn’s hamertje aankomt. Het zit in elk geval op de post.
Ben benieuwd naar je taart! Succes ermee.
Wow Boefje, jouw meisje gaat inderdaad als een speer! Fijn hoor. Lekker doorgaan zo. :thumbup:
Plut, van harte beterschap meid. En daarna is het voorlopig wel even afgelopen met ziek zijn hoor! Je moet straks wel van het lekkere weer kunnen genieten.
Hier geen nieuws. Alex is weer begonnen aan zijn werkweek van vier dagen, en vandaag is dag twee. Wat voor mij best een opgave is, want ik ben bepaald niet mobiel meer, heel erg opgezwollen en André heeft natuurlijk toch de nodige aandacht en begeleiding nodig. Vooral 's avonds ben ik echt OP. Maar gisteren was hij erg lief, dus ik hoop dat we vandaag weer zo’n dagje hebben.
Volgende week heeft Alex maandag, dinsdag en woensdag cursus, maar dan is hij in elk geval 's avonds thuis, dat scheelt al een heleboel.
Tot later!
Hai!
Ineke, wat is het spannend meis! Ik houd je in de gaten hoor…
Hier druk. Mijn meiske wordt zondag alweer 1 jaar… :inlove:
Ooo wat leuk, de eerste verjaardagen staan al voor de deur.
Steph en Deb, spannend weer zo’n eerste verjaardag.
Is weer snel om zo’n jaar toch.
Ineke, :hug: , valt niet mee, die laatste loodjes met nog een kleuter die aandacht wil. Ben benieuwd wanneer het voor jou gaat beginnen hoor. Duim voor je mee dat het begint als je ouders er zijn. :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:
Plut, beterschap en hopelijk voel je je vandaag wat beter, vervelend dat het net nu komt als het weer eens lekker weer is buiten.
Hoe gaat het nu met Julia savonds?
Ilse word ook een avondmeisje lijkt wel. Sinds is al een paar dagen tussen 19.00 en 22.00 wakker en soms dan ook wat mopperig of dan wil ze om de 2 uur eten, etc…
Wel leuk voor papa want die ziet/hoort haar anders ook niet. (op de nachtvoedingen na dan )
Deb, succes met de taart en wel een foto plaatsen hoor.
Wij zijn gisteren erg verwend op mijn werk. Ik kreeg een muziekmobiel, een wagenspanner, 2 van die trekbeestjes voor aan de autostoel/wandelwagen en bonnen van de hema en prenatal (met nog een behoorlijk bedrag ook) Dat is dan ook het voordeel dat vriend en ik op dezelfde vloer werken…dubbele bedragen in de pet en uit de kas.
Ga weer even verder met het huishouden al is mijn lijstje bijna leeg voor vandaag :dance:
Straks naar de bank voor een spaarrekening voor Ilse en meteen de grote boodschappen halen.
onze eerste mijlpaal: Ilse is alweer een maand
Succes met de voorbereidingen Steph! Krijgen jullie veel visite? Eén jaar alweer, wat gaat het hard.
Jullie zijn inderdaad lekker verwend Boefje! Mag ook wel, want het is toch een hele gebeurtenis, zo’n mooi meisje erbij. Kan je straks nog even lekker doorshoppen met je bonnen.
Is voor je mannetje wel leuk inderdaad, als Ilse zich 's avonds veel laat zien. Hoe gaan de nachtvoedingen? Breken ze je niet al te erg op?
Hier gisteren een “fijn” dagje met André gehad. Ik geloof dat hij in vier jaar tijd nog nooit ZO vervelend is geweest. Gooide met alles, maakte dingen stuk, melk over de vloer, driftbuien, huilen om niets en als klap op de vuurpijl wilde hij 's avonds ECHT niet gaan slapen en was hij om 1 uur 's nachts nog vrolijk wakker toen Alex thuis kwam. En kon je mij opvegen, want ik had net zelf een hele beroerde dag. Normaal gesproken begin ik pas in de loop van de dag op te zwellen, nu word ik er gewoon mee wakker. Alles knelt, drukt, jeukt, het liefst trek ik helemaal geen kleren meer aan en blijf de hele dag languit op bed liggen.
Het is hier ook echt warm nu, maar ik wil de airco nog niet aanzetten. Dus ramen open en ventilator aan, maar vandaag heeft André bedacht dat hij dan lekker door het raam naar buiten kan klimmen. Op zich niet gevaarlijk, want het raam zit maar 10 cm boven onze veranda, maar van daaruit kan hij natuurlijk wel gewoon de straat op. Ik heb hem vandaag al tien keer weer binnen moeten zetten, erg vermoeiend. Raam dichtdoen heeft ook geen zin, zodra ik even ga plassen (en dat doe ik nogal vaak, haha) heeft hij hem alweer open.
Arm jochie, hij wil zo graag buitenspelen, ik snap het ook wel. Ik tel de dagen nu af tot mijn ouders er zijn, dan kan hij lekker met hen naar buiten.
Verder ben ik druk bezig met de foto’s van mijn camera op mijn harde schijf te zetten (en vandaar weer naar mijn online foto albums), want ik wil straks wel graag met een lege memorystick naar het ziekenhuis. Ik had het alweer een tijdje niet gedaan en kwam er dus op André’s verjaarsfeestje achter dat er geen ruimte meer beschikbaar was. Ik heb er toen gauw een paar gedelete, maar daardoor toch maar een paar foto’s kunnen maken. Dat moet me straks als de baby er is natuurlijk niet overkomen!
Hoe is het met jullie meiden?
Ineke, wat een gedoe hè, als je peuter zo opstandig wordt. Alles is ook anders dan normaal, maar dat maakt het er voor mama niet handiger op… Hang in there!! :hug: :-
Miranda, Julia is 's avonds nog erg in de weer, ik heb een weekje geprobeerd haar op bed te leggen, maar ze accepteert het echt niet. En nu ik ziek ben, merk ik dat m’n melkproductie weer wat teruggelopen is en dat resulteert echt in een avond lang gedoe met d’r. 't Arme kind heeft dan gewoon nog honger, maar zeker als ik moe ben, is dat best heftig zo… Hopelijk knap ik gauw weer op, dat zal veel schelen. Dan is ze 's avonds misschien wel wakker, maar wel gezellig…
Verder zijn we vandaag 6 jaar getrouwd, we zouden er een lekker dagje van maken en vanavond voor het eerst weer met z’n tweëen gaan eten. We hadden oppas geregeld en ik heb gekolfd. Maar ik voel me nog niet geweldig en heb nog geen normale maaltijd kunnen eten. We vertrekken straks toch richting Den Haag, Sesamstraat is nagebouwd in Madurodam en dat leek ons wel leuk voor Matthijs. Maar goed, eerst maar even afwachten hoe het verder gaat, hopelijk knap ik vandaag verder op en kunnen we vanavond toch nog weg!
Fijn weekend allemaal!!! :-
Vandaag gaat het al iets beter. André heeft lief een film zitten kijken en we hebben ook een hele lange tijd lekker geknuffeld op de bank. :inlove: Als hij nou straks ook nog lief gaat slapen dan bof ik helemaal Morgen is Alex vrij, heerlijk. Kunnen we mooi even het babystoeltje in de auto installeren en dan is echt alles zo’n beetje klaar.
Vandaag wel een beetje emotioneel, zodra ik denk aan ons beebje voel ik de tranen al branden, van geluk uiteraard. Bij André had ik dat ook, zo’n anderhalve week voor de bevalling. Een teken?
Hoe gaat het nu met je Plut? Ik hoop dat je lekker opgeknapt bent en toch nog met je mannetje romantisch bent gaan eten. Alweer zes jaar getrouwd, gaat hard hè? Gefeliciteerd met jullie trouwdag!
Hoe was Madurodam? Vond Matthijs het inderdaad leuk? Ik vond het vroeger wel erg leuk, ben er twee keer geweest in mijn kindertijd.
Ik hoop dat je melkproductie gauw weer op gang komt (en Julia vast ook, haha).
Verder niet zoveel te melden, maar met die dagelijkse meldplicht van mij is dat ook niet zo gek. Worden jullie al moe van mijn berichtjes? lol
Evy, gefeliciteerd!!! Wauwie, alweer 1 jaar, fijne dag Stephie!!!
Debke, jij ook een leuke dag vandaag, maar de felicitaties volgen morgen pas hoor :-*
Fijn dat het beter is gegaan Ineke, is ie ook lekker gaan slapen??? 't Moet haast wel een teken zijn, want erg lang kan het nu toch niet meer duren :lol: Nog een paar daagjes en dan zijn je ouders er, heerlijk hoor!
Nou, wij zijn gisteren niet meer wezen eten… Ik heb met moeite wat brood weten binnen te houden, maar een maaltijd eten gaat gewoon nog niet… Ik heb het grootste gedeelte van de avond in bed doorgebracht, tja, dat kan nou eenmaal gebeuren. Maar vandaag ben ik nog steeds niet beter, ik voel me eerder juist nog minder, loop al de hele ochtend (nou ja, ik ben pas een uurtje wakker, maar okay) heen en weer richting de wc…
Evy gefeliciteerd met je 1e verjaardag!!!
Debke, jullie ook een heel fijne dag vandaag!!!
Zo, dat is snel gegaan, de eerste kindjes alweer 1 jaar!
Hopelijk worden er nog een paar hele mooie gezonde kindjes geboren dit jaar en is ook Marjan binnenkort zwanger!
Judith, beterschap!
Ineke, fijn dat Andre zo lief was/is. Wanneer komen je ouders precies?
en je berichtjes vervelen niet hoor, ik lees ze graag! Hopelijk binnenkort mooie berichtjes en foto’s over/van jullie beebje (ik wou al “meisje” neer zetten :oops: , hmm, ben benieuwd!).
Dank dank! Ja, mijn prinses is alweer 1 jaar…
Jippie! :inlove:
Vandaag dus feest!
Deb, jij ook veel plezier vandaag meis!
Judith meis, beterschap joh! Hopelijk knap je snel weer op!
Ineke, ik geniet van je verhalen hoor! Leuk! Het is spannend he?
:roll:
Evy, van harte gefeliciteerd met je eerste verjaardag! Ik hoop dat jullie een hele leuke gezellige dag hebben.
Deb, jij ook veel plezier met Finn vandaag. Is je taart nog gelukt? Het heeft je vast een hoop werk gekost, want je bent zo stil
Leentje, inderdaad een rot timing. Doe maar HEEL kalmpjes aan vandaag. Sterkte ermee en veel succes morgen. Ik hoop dat je je dan beter voelt.
Sophia, dus jij denkt ook een meisje? Grappig, iedereen hier op het forum schijnt dat te denken, terwijl ik zelf nog steeds denk… Ik ben daardoor wel extra benieuwd. Mijn ouders komen aanstaande zaterdag, dus officieel minder dan een week nog maar! Kan haast niet wachten…
Plut, wat jammer nou van gisteren. Dat moeten jullie nog maar een keertje inhalen dan. Nou is het afgelopen met dat ziek zijn hoor! :naughty: Het is al zwaar zat met twee kinders. Is Jonathan wel een beetje lief voor je? Sterkte meisje en beterschap. :hug:
Hier gaat het eigenlijk wel lekker. Gisteren was super vergeleken met de dag daarvoor en daar krijg ik dan meteen een boost energie van. Vandaag is Alex vrij en we gaan zo even lekker naar mijn lievelingswinkel waar je allerlei scrapbookmateriaal kunt kopen. Ik had gezien dat ze het één en ander in de aanbieding hadden, dus ik ga even snuffelen. Daarna auto stofzuigen en stoeltje plaatsen, dan is dat ook vast gebeurd.
Ik heb trouwens wel een nieuw “kwaaltje”. Als ik 's ochtends onder de douche sta kan ik alleen nog maar aan baby’s en bevallingen denken en kom dan vervolgens helemaal snotterend uit de cabine, van ontroering en blijdschap. Ook André maakt me nu meerdere keren per dag aan het huilen, als hij met zijn lieve stemmetje de liedjes van Winnie the Pooh aan het meezingen is, op zijn eigen fonetische manier :inlove:
Steph, nog gefeliciteerd met je prinsesje.
Deb, hopelijk een leuke dag gehad.
Plut, beterschap en jammer dat het etentje niet doorging.
Leentje, succes morgen met je sollicitatie.
Ineke, wat lekker dat je wat betere dagen hebt, en nog even en je kan je ouders knuffelen.
Hier alles ok.
Drukke dag vandaag met visites, gisteren wel een rustige dag gehad.
Moeilijke week met Thijs achter de rug want de hele week plast hij weer in zijn broek.
En niet 1 keer maar vrijdag zelfs 6 keer :shock: op 1 dag.
Veel wasjes dus voor mij.
Hopelijk gaat het komende week weer wat beter qua plassen.
Met Ilse gaat het lekker, beetje verkouden, hoor dat haar neusje een beetje verstopt raakt.
Joehoe!!! Finn, van harte knul, ook jij alweer 1 jaar!!!
Deb, gefeliciteerd meis, hoe was het gisteren?
Leentje, wat balen meis, dat je zo voor je sollicitatie ziek wordt Hopelijk ben je al een beetje opgeknapt :hug: Veel succes vandaag, voor wat voor functie is het?
Ineke, gewoon lekker je dagelijkse journaaltje doen hoor! We leven enorm met je mee en zijn allemaal hartstikke benieuwd hoe het met je gaat en hoe lang het nog gaat duren!!!
En je hebt al genoeg was van zo’n klein babietje, lastig hoor! 't Komt vaker voor hè, als er een broertje of zusje wordt geboren, maar lastig is het wel :hug:
Hier gaat het nog steeds niet beter, het lijkt zelfs slechter te gaan, Heb vannacht meerdere keren naar de wc moeten rennen en durfde daardoor ook haast niet meer te gaan slapen :roll: De boel is nog steeds flink van slag… Matthijs is vandaag naar de psz, ik ging hem brengen, maar kwam beneden m’n schoonzusje tegen (woont hier ook in de flat) en die heeft hem meegenomen zodat ik weer lekker naar huis kon, fijn!
Jonathan is heel lief voor me, maar die heeft het best druk. Veel huishoudelijke dingen gebeuren dus echt even niet, maar ik probeer me maar niet al te erg op te winden daarover, helpt toch niet… Hij was vrijdagavond ook thuisgekomen met een prachtige bos bloemen voor onze trouwdag en zaterdagochtend had hij ontbijt op bed gemaakt (jammer dat ik nog niet zoveel kon eten, maar 't was wel heel lief…) en had hij nog een klein cadeautje voor me…
Ziek zijn met Matthijs erbij gaat eigenlijk niet, hij gaat dan allemaal op me hangen als ik lig, op de bank klimmen waar ik zit/lig of er tegenaan liggen schoppen… Hij kan best goed zelf spelen, maar als mama ziek is, gaat hij helemaal dwars. Erg onhandig dus en gisteren was Jonathan naar de kerk (hij had kinderdienst, dus kon écht niet thuisblijven) en toen hij thuiskwam was ik helemaal gesloopt . Pff, ik val mezelf dan ook echt tegen. Heb dan geen geduld meer en ben het dan echt helemaal zat. En dáár voel ik me dan ook weer schuldig over…
Deb, van harte gefeliceerd met je jongste knul.
Hopelijk een leuke dag gehad gisteren.
Plut, heel herkenbaar dat gevoel met Matthijs, ik ben normaal altijd de geduldigste thuis maar soms is dat ook ver te zoeken als alles op mijn schouders komt. Niels werkt minimaal 2 avonden over, is zaterochtend ook vaak op zijn werk dus alles komt dan zo’n beetje op mijn bordje terecht. Thijs was vorige week erg moeilijk met plassen dus dan ben ik het aan het eind van de week ook wel zat en is mijn geduld op. Ik weet dat hij dan nog maar 3 is maar toch word ik mopperig tegen hem. Dan word het echt tijd voor Niels om in te springen.
Jeetje meiden…echt een heel apart gevoel vandaag…Het is gewoon alweer een heel jaar geleden dat Finn geboren werd. Echt, het voelt nog bijna als gisteren…
Een jaar geleden om deze tijd waren er zelfs nog niet eens aanwijzingen dat Finn zich aan zou gaan dienen vandaag!
Toen waren we net zo’n beetje aan het douchen enzo om daarna boodschappen te gaan doen.
We waren ons aan het voorbereiden op een dag genieten van het prachtige weer…Stiekum al aan het bedenken dat we die avond wel konden gaan bbq’en.
Maar goed, genoeg gezwijmeld! Gisteren hebben we al gefeest dus vandaag is hier weer een “gewone” dag. René is gewoon werken en de andere kids zijn ook gewoon naar school.
Gisteren was heel leuk trouwens! 's Ochtends lekker met Finn in bed liggen teuten. Daar heeft hij (met een beetje veel hulp van Basten natuurlijk) zijn kadootjes uitgepakt. Toen zijn we naar beneden gegaan waar de hele boel natuurlijk versierd was met slingers en ballonnen (Finn keek zijn ogen uit!). Daar hebben we even een lekker ontbijtje gemaakt en ondertussen heeft Finn de slingers weer vakkundig van zijn kinderstoel gepulkt :mrgreen:
Tegen 11.00 uur kwam de eerste visite en dat is zo’n beetje doorgegaan tot om 18.30 uur de laatste visite weer weg ging.
Finn is natuurlijk schofterig verwend. Hij heeft van ons een loopwagentje gehad (eentje waar hij nu nog achter kan lopen en als hij wat groter is kunnen we hem zo ombouwen dat hij er ook op kan zitten). Van Basten en Aschwin heeft hij een “verstoppertjeshond” gehad (een hond die van je wegloopt en dan blaft om je uit te nodigen achter hem aan te komen) en een speelgeval voor in de douche en ook nog een paar bordjes, schaaltjes en een Pooh-beker.
Verder heeft hij ook nog een telefoon van V-tech gehad, een stapel boekjes, nog wat douchespeelgoed, een zandbak en een berg zomerspeelgoed (emmers, schepjes, gieters, zandvormpjes).
Hij vond het in ieder geval geweldig, al die aandacht voor hem alleen!
Slapen deed hij dus ook gewoon niet overdag. Dat wilde hij echt niet. Gelukkig ging hij 's avonds wel gewoon naar bed en heeft hij een goede nacht gemaakt.
En dan de taart…nou meiden…hij was ten eerste errug lekker en ten tweede ook nog best leuk gelukt! Kijk maar!
meer…
En? Kwijlen jullie al… :mrgreen:
Hier nog eentje van de jarige job himself (en mama die op de achtergrond nootjes zit weg te kanen…)