Juni 2006 (deel 10), Ineke heeft haar beeb in haar armen!

Plut, Lief :inlove: :inlove:

:mrgreen: :mrgreen: ik zie hetzelfde shirt bij onze Matthijsen, kijk maar een pagina terug :mrgreen: :mrgreen:

nog eentje dan om het af te leren, van vandaag:

ze krijgt al lekkere bolle wangen van al die slagroom die ze krijgt :lol:

Judith en Miranda…zijn jullie stiekum samen wezen shoppen??? :lol:

Judith, die eerste is echt om van te smelten inderdaad…

En die tweede…zo cute!

Ilse krijgt inderdaad al lekkere volle hollandsglorie wangen zeg!

Judith, kan me voorstellen dat je aan het twijfelen gaat zo…Ik kan alleen maar zeggen, dat als ik jou was en de bv liep goed en ik zou er zelf ook nog van genieten…ik toch nog even andere dingen zou proberen voordat ik over ging stappen op kv. En dit komt van een mama die haar 3 kids groot ziet worden op kv…

Doe waar je je goed bij voelt meis! Dat is de enige juiste beslissing!

Dikke kus!

Hier ben ik aan het kokkerellen. Ben lekker hachee aan het maken. En zelfgemaakte appelmoes :drool:

Daar eten we straks lekker rode kool met appel bij en gekookte aardappels. Ik krijg gewoon nu al trek!

dat was me niet eens opgevallen Miranda!!! Nu snap ik waarom Mathijs dacht dat ie zichzelf op de foto zag met Julia :lol: :lol:

Deb, wil ook niet al volledig op kv overgaan, maar 's avonds na de borst nog afvoeden met kv oid… ik weet het nog niet… Ik probeer vanavond lekker samen met Julia in bed te kruipen en half-slapend te voeden, maar dat zie ik denk ik ook niet zitten om iedere dag te doen… eventjes uitproberen maar…

hmmm, Deb, hachee!!! Ik lees het nu pas. Gisteren zei ik nog tegen Jonathan dat ik daar zo’n trek in heb… maar vind het nu teveel werk om te maken, ben blij als ik evenkan zitten zonder van alles te moeten… volgend winterseizoen weer! :lol: :lol: :lol:

oh, en Miranda, ik zie idd ook al wat bolle wangetjes!!! Heerlijk hè, als je kleintje zo goed groeit op je eigen melk :inlove: :inlove:

Hier heel simpel gemaakt hoor Judith!

Draadjesvlees in blokjes gesneden en gebakken, uien erbij, lepel bloem, liter bouillon, 2 el azijn, 1 el appelstroop, 3 kruidnagels en 2 laurierblaadjes. Gewoon 3 uur laten sudderen en klaar!

Appelmoes heb ik nog meer werk aan!

't is vaak meer het idee waardoor ik er al niet aan begin, ben ik bang :roll: :lol: Wij hebben vanavond pizza, recept: Jonathan rijdt naar de Super en stopt 'm in de oven :mrgreen: :mrgreen:

Is ook erg lekker :drool:

Ideetje voor op mijn boodschappenlijstje!

Hier is het eten alweer op. En het was heerlijk al zeg ik het zelf…De kids hebben er ook met veel smaak van gegeten in ieder geval.

Fijne avond meiden!

En Ineke…nog 1 nachtje slapen en dan mag je BIB-ben! Spannend hoor!

Dag kletskopjes :slight_smile:

Wat een mooie foto’s komen er voorbij zeg. Straks heb ik ook grote broer met broertje/zusje foto’s :slight_smile: Julia wordt echt al een hele meid, en wat lijkt Ilse op jou Boefje! Wat zullen jullie allemaal trots zijn…

Plut, ik hoop dat je gauw wat meer zekerheid krijgt over hoe nu verder met de borstvoeding. Ik kwam op een gegeven moment ook in zo’n fase dat ik heel erg ging twijfelen. André was toen vier maanden en ik had het idee dat hij niet meer genoeg binnen kreeg. Hij heeft toen één keer flesvoeding gekregen en sliep meteen de hele nacht door. Toen ben ik min of meer meteen over gegaan op KV en daar heb ik achteraf een beetje spijt van gehad. Ik miste het aanleggen heel erg. Ik kan je dus zeker aanraden om eerst wat andere trucjes te proberen, precies zoals je zelf ook al zegt.

Boefje, gezellig zo’n dagje op je werk. Lekker showen met je mooie meid :slight_smile: En zo’n extraatje is ook altijd leuk meegenomen. Ben je alweer helemaal genezen, of zit je nog steeds 's avonds in een biotex badje?

Deb, ik miste je al! Zat je weer lekker met je neus in de boeken met een grote pot thee voor je? Ik kan me dat helemaal voorstellen.

Wat jammer dat je niet naar de bruiloft kon, zeg… Vond de bruid in kwestie het erg vervelend? Ach, we zullen vast wel wat foto’s te zien krijgen. ben nu namelijk wel erg benieuwd welke jurk ze aanhad!

Dan hier… Ik klaag niet graag, maar ik mag ook niet jokken van mijn moeder… Ik voel me dus niet zo best de laatste dagen. Erg veel last van steken en kramp overdag, in elke houding. Ik loop de hele dag te steunen en te kreunen en te balen van alles wat me niet meer (goed) lukt. 's Avonds heb ik af en toe al fikse voorweeën, waardoor ik me helemaal gek pieker of ik niet te vroeg ga bevallen…

In plaats van dat mijn man mij een beetje gerust stelt, roept hij alleen maar dat ik me niet zo druk moet maken en dat ik het over mezelf afroep. Waardoor ik weer roep dat hij ook wel wat meelevender mag zijn, etc. Met andere woorden: ik ben lekker hormonaal en Alex is natuurlijk op zijn manier ook best nerveus. We moeten alleen nog even een manier vinden om iets socialer met elkaars gevoelens om te gaan :slight_smile:

Ik wil gewoon HEEL graag pas bevallen als mijn ouders hier zijn. Omdat zij de enige zijn die ik echt vertrouw met André, omdat ik ze dicht bij me wil hebben in zo’n emotionele tijd, omdat ze er de vorige keer niet bij konden zijn, etc. Mijn vader ging destijds NET met pensioen, en aangezien hij commandant van een schietterrein was, moest hij heel veel regelen i.v.m. de overdracht en kon onmogelijk weg. Ze zouden toen vlak na de bevalling komen maar toen kreeg hij griep. Dus uiteindelijk zijn ze pas gekomen toen André al drie weken was. Nog steeds heel leuk natuurlijk, maar we wilden het allemaal dit keer graag anders.

Bij de VK was alles goed. Het kindje ligt nu met het hoofd naar beneden en ik mocht er vanuit gaan dat dat zo zou blijven. Ik moet nu elke week terug en heb al afspraken staan voor de volgende drie weken. Er is ook een keizersnede gepland voor 30 april, als de bevalling voor die tijd niet op gang wil komen heb ik dat als tweede optie. Maar dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen…

Deb, inmiddels denkt iedereen aan een meisje bij mij :slight_smile: Toch droom ik bijna elke nacht van een klein jongetje en zegt mijn gevoel nog steeds: ik heb straks twee knulletjes. Ik zou echt verbaasd zijn als het een meisje was. Maar net zo leuk natuurlijk, wat dat betreft maakt het me echt niets uit. Kan ik wel lekker shoppen, want roze kleertjes heb ik niet :slight_smile:

Tara, volgens mij heb jij morgen je pretecho, veel plezier alvast!

Nou, volgens de amerikaanse tijd mag het, dus hier komt 'ie:

BIB

lol

JAAAAAAAAAAAAAAA!!! De eerste BIB van Ineke (en eerlijk gezegd heb ik het gevoel dat er niet zo heel veel zullen volgen…)

Lieve Ineke,

Ik weet dat je het liefste pas bevalt als je ouders er zijn natuurlijk, maar probeer je er niet al te veel op vast te pinnen he meis…Als jouw beeb vindt dat het een paar daagjes eerder tijd is, dan hou je dat toch niet tegen. Hoe dan ook, het komt toch goed! Met jou, met Alex, met André, met je beeb en ook met je ouders!

Ondertussen ga ik gewoon heeeeeeeel hard voor je hopen en duimen dat je beeb nog eventjes geduld heeft, dan hoef jij je daar geen zorgen meer om te maken!

Kruip vanavond maar lekker tegen je man aan, praat eens gezellig over koetjes en kalfjes, heb alvast wat voorpret samen over hoe het straks met 2 kids zal zijn en geef je hormonsters een schop onder hun kont! Wedden dat jullie daar van opknappen?

Probeer je in ieder geval niet te druk te maken en geniet zoveel mogelijk (ondanks alle kwaaltjes enzo…)

Enne…de bruid in kwestie…die heb ik nog niet gesproken. Ik wist pas halverwege de ochtend van de bewuste dag, dat René niet eerder dan heel laat 's avonds thuis zou zijn, dus toen kon ik haar natuurlijk niet meer bereiken.

Ik ga haar vandaag even een uitgebreid mailtje sturen met mijn excuses. Kan ze dat lezen wanneer het haar uitkomt!

Nou…ik ga een boef naar school brengen!

Tot straks!

:dance: :dance:

een bib van ineke

en een :hug: voor jou, nog even en de hormonstertjes zijn weer weg

:-*

Jaaa, de eerste bib van Ineke! Weer een klein kindje wat binnenkort komt. Ben zo benieuwd of het nou een jongetje of een meisje is!

Spannend hoor, Ineke, helemaal de laatste weken voor je ouders komen. Maar zoals Debke als zei, je kunt het niet tegen houden, dus laat het maar lekker gaan zoals het gaat. Probeer je er niet te druk om te maken.

Dikke :hug: !!

Balen, Deb, van die bruiloft! Helemaal op zo’n korte termijn. Misschien toch maar even bellen, zodat het niet verkeerd over kan komen? Via mail kun je het toch op verschillende manieren opvatten.

Mooie foto’s van Matthijs, Julia, Thijs en Ilse :inlove: !!

Debke, lekker hachee :drool: !! Mijn oma maakt dat ook regelmatig, zelf maak ik het nooit. Durf er niet aan te beginnen, veel te bang dat het mislukt, ik ben niet zo’n keukenprinses.

Judith, hoe is het gisteravond gegaan met voeden?

Jesse is weer wakker, ik zal hem uit bed plukken en zijn fruithap geven.

Petra, inderdaad…bellen zou misschien beter zijn, maar ik wil ze nu eigenlijk niet lastig vallen. Mail is al verstuurd. Oh! Zie net dat hij ook al beantwoord is! Ze is niet boos gelukkig! Er straalt echt bergen geluk uit dat mailtje van haar…zo mooi!!!

Ineke, voor jou in het bijzonder: ze gaat nu eerst even een hele grote berg uitzoeken en daarna komt ze snel haar verslag en foto’s spammen!

Meiden, net weer zoiets stoms gehad…Basten moest op extra controle voor zijn fijne motoriek (de laatste keer, anderhalf jaar geleden, op het cb vonden ze die namelijk beneden de maat). Die wordt getest door middel van het maken van tekeningetjes. Mogen jullie raden wat Basten echt niet leuk vindt…Juist! Tekenen!

Maar goed, ben toch maar gegaan (hoewel ik ervan overtuigd ben dat het allemaal wel goed gaat komen).

Moet hij daar wat dingen natekenen. Prima, zul je zeggen. Maar als je dan zag waar hij dat mee moest doen…Echt, zo’n hele dikke balpen. Daar zou ik persoonlijk ook moeite mee hebben :roll:

Ook moest hij zijn naam schrijven en een rechte lijn tekenen tussen twee andere lijnen.

Mevrouw van de GGD vond zijn pennegreep niet goed…Dus toen zei ik wat van dat balpengeval…Heb voorgesteld het hem eens te laten proberen met een gewoon potlood, maar die had mw. niet voorhanden. Lekker voorbereid dus.

Maar goed, om een lang verhaal kort te maken…Of ik wilde dat het nogmaals getest ging worden. Of misschien vond ik Ceasertherapie wel wat? Echt… :shock: :shock: :shock:

Ik heb aangegeven, dat ik van school nog geen “klachten” heb gehad over zijn fijne motoriek en dat ik er vanuit ga dat het allemaal wel los zal lopen. Dus géén vervolgafspraak en géén therapie.

Echt…hij werd behandelt alsof hij zwaar gehandicapt was. Begrijp daar echt helemaal niks van.

Als ik erover nadenk… :twisted: :twisted: :twisted:

Dochter ligt lekker te slapen en zoonlief lekker te spelen met de Duplo dus mama kan even kijken hier :slight_smile:

Deb, nou ja zeg, ik zou ook geen afspraak meer hebben gemaakt.

Je weet toch zelf ook wel hoe het gaat en als ze op school ook geen problemen zien.

Gisteravond nog even online geshopt bij de hema, die rekenen nu geen bezorgkosten dus daar heb ik even gebruik van gemaakt :mrgreen: :mrgreen:

Heb me wel ingehouden voor Ilse want ik weet niet wat ik nog voor kraamkado’s ga krijgen en zoals ik het nu zie is het veel al (roze) kleren.

Debke, fijn dat ze begripvol reageerde en dat ze zo gelukkig is!

Ik zou eens met de juf van Basten praten over zijn fijne motoriek en haar dit verhaal vertellen.

Hey meiden!

Eindelijk tijd om even te komen buurten. Bah, vandaag is echt een baaldag… Vanmorgen zou m’n neefje even komen, net voor die tijd had ik de kinderen nét klaar, maar zelf had ik niet meer kunnen douchen. M’n schoonzusje bleef wat langer hangen bij het ophalen en Matthijs vloog door de bocht: hij beet Julia in d’r been. Toen m’n schoonzusje d’r nog was kwam m’n moeder langs, we zouden samen wat invoerwerk doen voor haar rijschool. Maar Matthijs wilde aandacht en Julia ging niet slapen (terwijl ze dat normaal altijd wel doet rond die tijd :roll: , dus ik had weinig tijd om in te voeren met m’n moeder) Daarna wilde ik héél graag even rustig zitten, maar Matthijs was niet te houden en Julia wilde alweer niet slapen, dus daarom de kinderen maar ingepakt en naar buiten gegaan. Gelukkig is Julia in de wagen in slaap gevallen en slaapt ze nog steeds en wilde Matthijs eindelijk eventjes zelf spelen. Pff, ik dacht vanmorgen dat ik lekker uitgeslapen was, maar dat voelt nu niet meer zo…

Gisteravond ging iets beter. Ik had op borstvoeding.com gelezen dat het best zou kunnen dat ik niet goed aanleg, dus daar wat beter op gelet en Julia dronk inderdaad beter. Ik had ook nog de vraag gesteld op het bv-forum, maar daar zeiden de meesten dat ik even moest doorzetten en dat ze dat zelf ook deden ('t enige verschil is dat hún kindjes hooguit een maand oud waren, tja toen hield ik het ook nog vol, ik ben inmiddels al 2,5 maand verder…).

Na het drinken heb ik geprobeerd Julia in bed te leggen, dat heeft geleid tot een huilbui van ruim 1.5 uur. Ze was helemaal over haar toeren, ik vond het zo zielig… Toen het weer tijd was voor een voeding heb ik haar er maar weer uitgehaald en bij me gehouden, ze heeft nog zeker een half uur nagesnikt. Ik zit nu te twijfelen of ik het vanavond weer moet proberen. Als het helpt, zou het super zijn, maar ik vind het zo sneu om d’r maar te laten huilen voor niets…

Jammer genoeg is Jonathan ook erg moe, we hadden gisteravond daardoor een beetje woorden (niet erg, een beetje mopperen tegen elkaar, zeg maar…). Hij nam Julia nl om 22.00 uur mee naar bed, ik lag er toen een kwartiertje in, maar Julia bleef mopperen waardoor ik ook niet kon slapen. Ik gaf toen aan dat dit ook niet werkte en dat ik echt eerst een beetje rust moet krijgen zodat de voeding weer wat beter op gang komt. Met veel tegenzin ging hij weer naar beneden met haar waardoor ik me ook weer schuldig voelde. Ik snap het wel, hij is ook moe en moet de volgende dag ook weer op z’n werk verschijnen, maar als ik het op een rustig moment aankaart zegt hij steeds: we zien wel hoe het loopt… Tja, dat werkt dus niet, maar hij heeft geen zin om er toch over na te denken…

En terwijl ik dit zit te tikken, is Matthijs van alles aan het doen wat hij niet mag doen (tegen de spiegel slaan, bijvoorbeeld :shock: ) en als ik hem weghaal begint ie heel hard te schreeuwen :cry: Pff… heb het echt eventjes gehad :hand:

Miranda, wat leuk om online bij de Hema te shoppen zonder bezorgkosten, daar ga ik ook eventjes kijken denk ik! (En nu maar hopen dat ik niet wéér hetzelfde koop als jij :wink: :lol: )

Deb, wat een gedoe met dat cb zeg! Je hebt groot gelijk hoor, als er echt wat zou zijn, zouden ze dat op school wel opmerken en jijzelf ook :hug:

Ineke, je bent er eigenlijk best een beetje aan toe hè, om te bevallen… Ik herken je gevoel helemaal, hier was het precies hetzelfde :hug: Deb’s tip lijkt me een goeie en verder: laat 't maar een beetje over je heen komen. Je weet dat je beebje gauw gaat komen, maar wanneer precies is nog even de vraag. Dat maakt het toch altijd een beetje gek en onwerkelijk. (tenminste, dat had ik allebei de keren heel sterk…) Droom maar lekker van je kleintje en hoe het straks zal zijn als je beebje d’r is :inlove: :-*

Judith… :hug: :hug: :hug: voor jou meis…

Ik hoop dat Julia gewoon even een paar regeldaagjes heeft ofzo. En kan me voorstellen dat je niet zoveel hebt aan het advies “gewoon even doorzetten” nu. Dat doe je al een tijdje tenslotte en je bent gewoon hartstikke moe…

Ik wou dat ik je kon helpen.

Petra, ik heb al lang en breed een gesprek gehad met Basten zijn juf. Maanden geleden al. Afgelopen week nog even bijgekletst en zij vindt dat hij met sprongen vooruit gaat. Ikzelf ook overigens…Komt denk ik omdat Basten steeds meer interesse begint te krijgen voor schrijven enzo. Vorige week heeft hij 2 keer een tekening mee naar huis gebracht en 1 keer een kleurplaat. Ondanks het feit dat hij dat niet echt leuk vindt om te doen, worden ze wel steeds mooier. Zijn poppetjes beginnen langzamerhand echt vorm te krijgen.

En als ik dan zie dat ze hem vanmiddag in welgeteld 3,5 minuut wat laten doen (figuurtjes en een poppetje tekenen), denk ik echt niet dat ze daar een goede indruk van kunnen krijgen. Ik vind eigenlijk dat de GGD zich in eerste instantie tot de school had moeten richten om te kijken of die een dergelijk onderzoek (als je het zo mag noemen) noodzakelijk achtten. Maar goed, da’s waarschijnlijk te kort door de bocht van mijn kant.

In dit geval moet de GGD er maar gewoon op vertrouwen, dat ik mijn kind echt niet wil beperken in wat dan ook, en dat ik echt wel aan de bel zal trekken op het moment dat wij (of school) denken dat dat nodig is.

Debke, ik had eigenlijk ook wel verwacht dat je zijn juf al had gesproken. Ik zou het voorlopig ook hierbij laten. Als jullie vooruitgang zien, is dat toch voldoende? En Basten voelde bij die test misschien ook wel de druk op zijn schouders, waardoor het misschien niet super ging.

Judith, helaas kan ik je geen tips geven. Maar wel een dikke :hug: !! Niet makkelijk hoor, een opstandige zoon, een huilende dochter, een mopperende man en zelf heel moe!