Juni 2006 (deel 10), Ineke heeft haar beeb in haar armen!

Goedemorgen meiden!

Tjonge, wat kan een mens van slag zijn van de klok een uurtje vooruit… Ik zou echt een hele goede zijn voor een jet-lag denk ik, ik heb daar nog nooit ver genoeg voor gevlogen, maar ik denk echt dat ik helemaal in de kreukels zou liggen… :roll:

Ineke, het was heel gezellig met m’n neefje, hij is drie weken ouder dan Julia dus ook nog echt een kleintje en zo ontzettend lief!!! Je buik is trouwens prachtig, 't wordt nu wel spannend hè? Ik hoop voor je dat je beebje nog even blijft zitten tot je ouders er zijn :pray: Ach, en anders komt het ook wel goed met André, kun je je buuv niet eventueel even vragen?

Matthijs is supertrots op z’n zusje Petra!! 't eerste wat hij doet als hij wakker wordt, is vragen: “Waar is Julia??” Gisteren was helemaal super, Julia lag naast me in bed, die had ik net gevoed en Matthijs kroop naast ons. Hij zat te kletsen tegen d’r en Julia zat terug te kletsen en te lachen. Hij deed echt z’n best om haar te vermaken en haalde van alles uit de kast. Zo ontzettend leuk om te zien :inlove: Daarom had ik ook niet zo door dat hij er misschien toch een beetje moeite mee had dat ik er niet altijd voor hem ben, ik schoof zijn buien gewoon op peuterpubertijd, maar het werd steeds gekker… Ik hoop dat dit blijft werken, 't is voor hemzelf ook zo rot als hij steeds maar weer gecorrigeerd moet worden. heb je je oppaskindje al eens ontmoet? En hoe oud is hij/zij?? Ik pas dus regelmatig op de twee kids van m’n broer en schoonzusje als zij werkt (ze werkt in de zorg, dus onregelmatig…). Hartstikke leuk, Matthijs vindt het ook heel erg leuk als ze komen…

Nou… ik ga eens even huishouden, Julia ligt nog te slapen (of ik duik er zelf ook nog even in :think: :mrgreen: )

Wat lief hoe Matthijs op Julia reageert!! :inlove: !

Hopelijk wordt zijn gedrag ook beter door de nieuwe aanpak, al blijft hij natuurlijk wel in de peuterpuberteit.

Mijn oppaskindje is een meisje, ze is van januari 2008 en ik heb 2 weken geleden kennis gemaakt met haar en haar moeder. Ze is een schatje hoor! En wat klein nog!

Debke, is je huis alweer een beetje op orde?

Tara, hoe is het met je?

En met jou Ineke? Hou je het nog een beetje vol?

Dat uur vooruit merkte ik vanmorgen ook nog wel hoor. Ik had behoorlijk moeite met opstaan.

:-*

:mrgreen:

ik werd vanmorgen om 06.15 met een schrik wakker…meteen naast me gekeken maar mevrouw lag nog lekker te slapen in de wieg. Heb haar toch maar wakker gemaakt voor een voeding. De laatse was namelijk om 22.30 :shock:

Mevrouwtje heeft dus al voor het eerst doorgeslapen.

Nu maar afwachten hoe het verder gaat, ga er vanuit dat het eenmalig was, ze komt namelijk al een hele week rond 04.00

Verder veel visite gehad vandaag (lees beide oma’s en een tante van mij)

Vannavond ook weer visite dus ben er morgen weer.

Schrikken is dat de eerste keer hè Boefje? Ik weet dat ook nog, je wordt dan echt wakker met het idee: Ik ben iets HEEL belangrijks vergeten. En dan die opluchting als je ziet dat je kleintje gewoon heerlijk ligt te slapen. Geniet maar lekker van je visite, maar wel rustig aan hoor :slight_smile:

Leentje, wat een ellende met zo’n ex… Ik weet helaas wel een beetje waar je het over hebt, Alex heeft er ook zo één (niet zijn exvrouw overigens). Daar hebben we onder andere een ander telefoonnummer voor moeten nemen. Ze heeft het zelfs gepresteerd om foto’s van mij en André op haar My Space profiel te zetten en net te doen of zij het is met haar kind. Daar ben ik echt stuk van geweest. En er zijn hier en daar stukjes te vinden online waar ze net doet of zij mij is en allerlei rare taal uitslaat. Heel erg vervelend.

Ik ben dan ook heel terughoudend geworden op engelstalige sites. Gelukkig spreekt ze geen nederlands, dus kan ik me op fora als deze lekker uitleven :slight_smile: Sterkte ermee, en probeer het je niet teveel aan te trekken, het is allemaal jaloezie.

Leuk Plut, nog zo’n kleintje erbij af en toe. En ik kan me Matthijs helemaal voorstellen zo met z’n zusje, schattig :inlove: :inlove: Daar heeft ze een goede grote broer aan! En ik weet uit ervaring hoe leuk het is om een grote broer te hebben :slight_smile:

Ach, en mocht ik inderdaad te vroeg gaan bevallen, dan valt er altijd wel een mouw aan te passen hoor. Mijn schoonouders hebben ook al gezegd dat ze in geval van nood hierheen zullen komen. En ik weet zeker dat mijn buuf ook wel een handje zal helpen als het echt nodig is.

Trouwens, ik zal straks mijn best doen om elke dag even te Bibben, maar vanwege het tijdsverschil lijkt het me handig om even te melden dat ik bij de eerste echte tekenen van een bevalling meteen Debbie waarschuw. Dus als jullie een dagje niets van me horen, en Deb heeft ook geen nieuws, dan is er dus nog niets aan de hand :slight_smile:

Ik moet nu schoenen gaan aantrekken (lees: laten aantrekken door mijn lieve man) want ik heb een afspraak bij de VK. Tot later!

Bedankt voor de felicitaties meiden!!

Het was een leuke dag en ben erg verwend!

Prachtige buik Ineke :inlove:

Kom later even terug, nu eerst André uit z’n bedje plukken en dan naar m’n werk

groetjes

Was een eenmalig aktie van Ilse want vannacht heeft ze weer liggen spoken, last van krampjes denk ik want ze had heel weinig poepluiers overdag dus ik was er al bang voor. Ben van 2.50-4.50 wakker geweest met haar. Die heerlijke slaap van gisteren ben ik dus alweer kwijt

Vanmorgen heeft ze in de tummytub gepoept, weet ik ook weer dat warm water ook een middel is tegen krampen

Nu ligt ze naast me ook haar darmen te legen dus zal ze wel een goede dag hebben verder vandaag.

ga nu Ilse inpakken want ik ga zo naar mijn werk, Ilse showen en een gebakje eten en een bos bloemen ophalen want ben vandaag 5 jaar in dienst.

tot later

Wat een rust hier! Waar zijn jullie???

Miranda, gefeliciteerd met je jubileum! Leuk dat ze er een feestje van maakten!

Arme Ilse, zo’n last van krampjes. Gebruik je ook een middeltje hiertegen?

Leentje, vervelend zo’n stalkende ex!

Mirjam, fijn dat je een leuke verjaardag hebt gehad!

Hoe is het verder met je?

Ineke, hoe was het bij de vk?

Ik ben hier!

Zat met mijn hoofd in een boek verstopt de afgelopen dagen…en dan schiet de pc er een beetje bij in :oops:

René heeft ondertussen 2 dagen in Duitsland gezeten. En dat kwam deze keer wel heel slecht uit…

Ik had gisteren een bruiloft eigenlijk…van een internet-vriendinnetje…Maar omdat René niet thuis was, mijn ouders naar Guus Meeuwis gingen en mijn schoonmoeder ook andere verplichtingen had, kon ik er niet heen…En daar baal ik stevig van eerlijk gezegd. Ik had er echt wel naar uitgekeken. Was zooooo benieuwd hoe ze de dag zou gaan ervaren…

Lang leve René zijn nieuwe job dan maar… :?

Leentje, wat vervelend dat zo’n ex bedenkt dat ze het recht heeft te gaan zitten stalken…

Finn heeft trouwens nauwelijks last gehad van het verzetten van de klok. Heel prettig! Helaas ben ik er zelf altijd wel een echt “slachtoffer” van. Kan er niet zo goed tegen geloof ik. Maar goed, ondertussen gaat het wel weer.

Judith, wat is Matthijs toch een lieve grote broer! Fijn hoor, dat je nieuwe aanpak zo goed werkt.

Petra, wat leuk zo’n oppaskindje! Wel weer klein dan inderdaad…

Miranda, ach…heb je in ieder geval al weer 1 goede nachtrust te pakken toch? Hoopvol hoor! Je zult zien, dat het de komende tijd langzaamaan vaker voor gaat komen.

Lekker hoor…poepen in de tub… :sick: Mooie bos bloemen gehad trouwens? Wel leuk, dat ze zelfs in je verlof aan je denken door toch je jubileum te vieren! En Ilse showen is altijd leuk toch? Speaking of which…heb je nog wat verse foto’s?

Ineke, rare muts, die ex van Alex…Lijkt me behoorlijk creepy als iemand doet alsof ze jou is.

Ik begin het wel echt spannend te vinden nu trouwens. Ben zoooo benieuwd wat voor prachtig beebje je op de wereld gaat zetten…Nog maar een paar weekjes geduld…

Ik begin trouwens meer en meer aan een meisje te denken bij jou…Vraag me niet waarom hoor, geen flauw idee!

Brenda, hoe is het met jou? En met Bram?

Franca, lukt het nog een beetje bij je? Vordert het kamertje al lekker?

Ik ga even een kop thee zetten. Heb het koud…

Kussss

Zo, mijn vader is een ochtend met Thijs op pad, Ilse ligt naast me te slapen dus tijd voor de pc.

Ilse showen was leuk gisteren (en het gebakje lekker :drool: ) en een mooie bos bloemen gehad, bij mijn salaris van deze maand zit ook een extraatje dus das ook wel leuk.

Krampjes van Ilse zijn (tijdelijk) weer over, ik gebruik nog niets eigenlijk, hoort er gewoon bij denk ik dan dus gaat het ook wel weer vanzelf over. En het is niet zo dat ze uren ligt te huilen hoor.

Gisteren wel mega veel poepluiers dus ze heeft de schade weer ingehaald en kwam netjes 1 keer vannacht.

Deb, lekker hoor lezen, welk boek ben je aan het lezen? Ik heb gisteren deel 1 van harry potter uitgelezen, heb deel 1 t/m 4 voor mijn verjaardag gehad (de rest had ik al) dus ik ga nu de hele reeks achter elkaar lezen.

Daarna met lord of de rings beginnen, ik ben dus wel zoet tot de zomer :wink:

Jammer dat je niet naar de bruiloft kon.

Ineke, je mag vanaf morgen BIBben. :dance:

Hopelijk blijft de beeb zitten tot je ouders er zijn, zou wel erg leuk voor je ouders zelf ook zijn. Waren ze er ook bij toen Andre geboren werd?

Leentje, vervelend zeg zo’n ex. Lees maar lekker met ons mee dan.

Plut, was lief van Matthijs om zo met zijn zusje bezig te zijn. Bij mij werkt het ook om heel bewust met Thijs iets te gaan doen voor of na de voeding, ik merk dat hij weer de oude wordt zo.

Tara, alles goed? Lekker voor die 28 weken grens. :dance:

Hier ben ik :wink:

heb even een paar daagjes rustig aan gedaan… was zooo moe! dan merk ik wel dat het niet meehelpt dat Julia de hele avond wakker is… ik kan er niet even vroeg in om weer bij te slapen… Omdat de vermoeidheid bleef heeft Jonathan gisteravond de fles gegeven en heb ik even kunnen doen wat ik zelf wilde, behalve het kolven dan :lol:

Maar goed, Julia dronk 100cc per voeding, terwijl ik er maar 50 kolfde, zou ik 'svonds dan toch te weinig hebben voor d’r??? :think:

ben wel helemaal uitgerust nu, da’s heerlijk!!!

Leentje, vervelend dat je niet mee kunt schrijven :hug:

Miranda, rot dat Ilse zo’n last had van krampjes…

Hoe is het bij jou Ineke? Ben benieuwd hoor…

Meiden, ik moet echt eventjes verder, want ik heb de afgelopen dagen erg rustig aan gedaan vanwege de vermoeidheid, jullie zullen dus wel begrijpen hoe het huis er hier uitzietn…

deze is van maandag

grote broer mocht ook het tweede flesje geven :inlove:

:inlove: :inlove: :inlove: Wat lief!!!

Judith, ik heb nooit gekolfd, maar is het niet zo dat je minder kunt kolven dan dat je kindje zelf kan drinken? Heeft dat niet iets met de toeschietreflex te maken?

Miran, ik heb ook nooit wat gebruikt tegen krampjes. Bij Basten is het een keer behoorlijk erg geweest en toen heb ik hem wat venkelthee gegeven, maar that’s it.

De eerste 6 weken zijn het ergst he, voor krampjes. Daarna groeien ze er soort van overheen zeggen ze.

Welk boek ik aan het lezen was…Nou…moet ik daar echt antwoord op geven? Was niet echt een hoogvlieger zeg maar…Nee, ik was een echte chicklit aan het lezen. Eentje van Sophie Kinsella. Shopaholic en baby.

Was grappig. Ik vind het af en toe heerlijk om een lekker “niks om je druk over te maken”-boek te lezen.

Ik ben vanochtend begonnen aan een boek van Peter May (De Seriemoordenaar). Zijn boeken vind ik ook heerlijk. Zijn in prinicpe detectives, maar dan met een cultureel tintje. In die boeken zit namelijk ook veel info verwerkt over de cultuurverschillen tussen “het westen” en China. Met name de verschillen tussen mannen en vrouwen in beide culturen. Ook een aanrader.

Die chicklits vind ik ook leuk hoor, vooral in de zomer, lekker buiten zitten lezen. Van de shopaholic-serie heb ik de eerste 3 boeken gelezen :lol: Jill Manson (ofzoiets) is ook erg leuk, die haal ik dan meestal bij de bieb.

Plut, ik kolf ook minder dan dat er uit te halen is hoor.

nog eentje dan, speciaal voor Deb :mrgreen:

ja, met kolven haar je er altijd wel minder uit, maar dit was de helft, vond ik zelf behoorlijk weinig. En, dat had ik niet zo duidelijk gezegd, gisteravond was Julia tussen de voedingen in hartstikke tevreden, terwijl ze vaak de hele avond aan de borst ligt te miepen… 't Begint me ook een beetje op te breken eerlijk gezegd, ik weet niet zo goed hoe nu verder…

Miranda, wat is ze prachtig!!! Oooh, die tweede foto is helemaal geweldig… En Thijs… wat ziet dat er lief uit, met dat flesje geven :inlove: Ik gebruik bij Julia ook niets tegen krampjes, zolang ze er niet extreem veel last van heeft, is dat ook niet nodig vind ik. Matthijs had er veel meer last van, en bij hem gebruikte ik ook geen druppeltjes ofzp, maar pastte ik mijn eigen voeding aan, dat werkte wel aardig.

Oooh, jullie hadden gepost terwijl ik met mijn post bezig was, heb er ook een beetje lang over gedaan :roll: :lol:

Wat vreselijk balen van die bruiloft Debbie!!! Dat is dan wel de keerzijde van zo’n baan hè??

Ja da’s inderdaad de keerzijde van zijn werk…Maar ach, we gaan er nog steeds vanuit dat er over een paar maanden beter gepland kan worden!

Judith, je wilt dus zeggen dat Julia als ze 's avonds de fles krijgt (afgekolfde BV of KV??) ze niet ligt te miepen en aan de borst wel? Tsja…misschien is ze dan eigenlijk te moe om aan de borst goed haar best te doen? Met een fles drinken ze veel makkelijker he…hoeven ze niet zo’n moeite voor te doen. Misschien is het een idee om haar dan 's avonds lekker een flesje te geven.

Volgens mij kun je zo’n neusspray halen die de TSR op gang brengt. Misschien gaat het kolven dan beter (lees: meer opbrengst).

En anders, als je het echt niet meer trekt…kun je altijd kijken of ze een keertje KV pikt (maar weet niet of je dat wel wilt natuurlijk).

Hoe dan ook…doen waar jij je prettig bij voelt! Blije mama betekent vaak ook blije beeb tenslotte! Voor nu voor jou een :hug:

Miran…ze is wel mooi he…En ze kijkt ook zo heerlijk wakker en helder uit haar ogen!

En Marian Keyes is ook een goeie schrijfster trouwens (vind ik dan!). Ach, ik kan er nog wel tig noemen…

Debbie, ze kreeg gisteravond borstvoeding uit de vriezer. Misschien ga ik toch maar overstappen op wat extra flesvoeding, ik dub nog een beetje…

Ik heb trouwens ook weer wat foto’s!!