Ilse kwam pas om 07.30 vanmorgen :dance: :dance:
Nu maar hopen dat ze dat vaker gaat doen
(helaas moest ik er nog wel even uit voor Thijs, die huilde omdat zijn beer uit bed gevallen was :roll: )
fijn weekend
Oow Miran, wat wordt je verwend door je dochter!
Hier gaat het overigens prima hoor, zo zonder René. Leuk is anders natuurlijk, maar ik zal nog even door moeten bijten. René vindt het zelf ook al niet meer zo leuk om zo lang van huis te zijn. Hij mist ons toch meer dan hij verwacht had, meldde hij gisteren.
Ik hou het even kort nu, want ik ben eigenlijk met andere dingen bezig nu (lees: ik zat in het zonnetje in de tuin te lezen en te genieten van Basten die lekker in de zandbak aan het spelen was. Finn ligt te pitten nu, nadat we eerst 3 uur lang hier in het dorp hebben rondgewandeld)
Maarre…meiden…waar is Judith toch? Ze is hier al 5 dagen ofzo niet geweest…Dat zijn we niet gewend van haar…Ik maak me eerlijk gezegd een beetje zorgen…Ga haar maar eventjes een pb’tje sturen denk ik…
En dan duik ik daarna nog heel even mijn tuinstoel in!
Kus Deb
Oooow lieverds… hier ben ik weer hoor… Ik heb me echt eventjes in m’n eigen holletje verschanst… Ik was zó moe het afgelopen weekend in gegaan dat ik echt tijd nodig heb gehad om bij te komen toen Jonathan weer thuis was. Daarnaast had ik het erg druk met de administratie van de rijschool van mijn ouders. Die moest af en daar ging al m’n tijd inzitten die ik niet besteedde aan de kids of aan slapen… Toen die administratie helemaal klaar was, was ik zó leeg dat ik eventjes helemaal niks wilde en alleen maar spelletjes heb zitten spelen op de pc. (ja, erg hè…)
Ik heb wel aan jullie gedacht hoor en was vooral zo benieuwd naar Aidan ( en Ineke, ik ben helemaal :inlove: :inlove: ), wat is ie prachtig!!! Wat een heerlijk, bolle wangetjes en wat een prachtige, trotse broer…
Later kom ik weer wat uitgebreider met jullie kletsen, ik voel me nog steeds een beetje wazig :eh: (en de volgende keer zal ik in ieder geval even Ãets van me laten horen, beloofd :-* )
Plut: :hug: :hug: :hug: voor jou, ik kan me voorstellen dat je het druk hebt en erg moe bent, PFFFFF dat heb ik met 1 kind al :shifty: :shifty:
Debke: Hier is hub er ook bijna nooit, meestal s’avonds pas thuis rond 21.30/22.00 dus daar heb ik ook niet veel aan, en in het weekend kan ik helaas ook niet op hem rekenen, dus ik sta er gewoon helelmaal alleen voor, en daar baal ik weleens van weet je.
Ineke: Hoe is het nu met je 2 kereltjes?? :inlove: :inlove:
Leentje: Hoe was het op het werk??
En er was iemand geloof ik op vakantie?? Weet alleen niet meer wie :think: genietse in ieder geval.
Fijn dat je er weer bent Judith! Je hebt het ff flink zwaar gehad geloof ik he… :hug: :hug: :hug:
Ik hoop niet dat je het vervelend vond dat ik je een pb’tje heb gestuurd…Was echt bezorgd of alles wel goed ging met je. Hopelijk vind je me nu geen slavendrijver ofzo, omdat ik het te lang vond duren voordat we weer wat van je hoorden :oops:
Juul…ik wou dat ik meer voor je kon doen dan alleen maar een virtuele knuffel meis…Ik lees dat je het er echt heel moelijk mee hebt om je zo “alleen op de wereld” te voelen. Heb je het al besproken met je hub? Ligt het puur aan zijn werk dat hij er door de week én in het weekend niet is of niet? Ik hoop voor je dat je gevoel snel weer een beetje in een rustiger vaarwater komt…Ik ben ook geweest waar jij nu bent qua gevoel geloof ik en dat was niet leuk. Voor jou een hele dikke :hug: :hug: :hug: :-* :-* :-*
Hier gaat het helemaal goed trouwens. Ben weer even helemaal opgeladen! Waarom? Nou…gisterenavond om half 8 stond René ineens hier binnen! Hij was voor eventjes lekker naar huis gekomen. Hij was het ook helemaal zat om daar te zitten en had besloten dat hij (nu het weekend is en dus rustig op de weg) best wel voor een avond en nacht naar huis kon komen! Vanochtend is hij weer terug gereden en nu komt hij echt pas woensdagnacht/donderdagochtend weer thuis, maar ik vond het zo’n enorm lief gebaar van hem om naar huis te komen voor een avond en nacht :inlove: :inlove: :inlove:
Zometeen gaan wij hier nog even lekker op pad. Even met de twee jongsten naar de kinderboerderij en vanavond bij mijn schoonmoeder eten.
Hele fijne zondag nog allemaal en tot morgen lieverds!
Kus Deb
Hoi meiden,
Ik stap even van mijn blauwe wolk af om mijn verhaaltje te komen vertellen. Het gaat prima met ons!
Deb, wat een lief romantisch mannetje heb jij! Is altijd leuk om te zien dat je niet gemist kan worden toch? Nu kan je er zelf vast ook weer even tegen.
Juul, ik vind het echt rot voor je. Wou dat ik wat voor je kon doen. Een dikke knuffel en veel sterkte dan maar. :hug: Ik zou wel kijken of je er misschien met hubbie over kunt praten, al is het alleen maar om even van je af te kunnen kletsen.
Plut, goed van je hoor, om even aan jezelf te denken. “Mama” Debbie houdt je wel in de gaten hoor! Ik miste je ook al. Neem maar lekker even wat rust.
Allemaal bedankt voor de lieve felicitaties. Ik kan het zelf nog nauwelijks geloven dat ik er een zoon bij heb gekregen. En dat het dus toch een jongetje was Ik was echt de enige die dat dacht, dus ik begon op het laatst wel te twijfelen. Het gaat heel goed hier. Aidan is een heel rustig en tevreden babietje dat eigenlijk alleen nog maar eet en slaapt. Hij komt al echt met een regelmaat en slaapt na elke voeding meteen weer in. Zo kom ik zelf ook nog redelijk aan mijn slaap toe. De borstvoeding gaat super en ik heb zelfs al wat kunnen kolven omdat Aidan af en toe aan één borst al genoeg heeft.
Mijn bevallingsverhaal in het kort:
We moesten maandagochtend om half acht in het ziekenhuis zijn, maar we stonden vreselijk in de file. De zenuwen gierden door mijn lijf, ik was echt heel nerveus. Kwart over acht kwamen we eidelijk aan en toen moest ik nog even wachten. Daarna hebben ze me “geprept” (infuus, hartslagmetertje, ziekenhuisnachtpon aan) en kwam de anaesthesist een praatje maken.
Toen om half tien op de OK aangekomen, spinal block gezet (viel me wederom erg mee) en daarna mocht Alex ook binnenkomen. Ze waren al aan het snijden toen ik er nog niet eens erg in had. Het ging echt veel sneller dan ik had gedacht. Toen het zover was stond Alex op om te kijken, dus ik maar vragen “wat zie je, wat zie je”. Alex zei: “There’s lots of hair… I see shoulders… It’s a boy…” En toen hoorde ik Aidan al huilen en gingen bij mij ook de kranen aan.
Ik kon Aidan niet zien, want er stonden allemaal verplegers voor, maar ik zag op de tafel een voetje voorbijkomen. Alex ging foto’s maken en kwam dan bij mij terug om de foto’s op de camera te laten zien. Dus de eerste keer dat ik hem zag was op een fotoschermpje, heel vreemd.
Daarna ben ik nog even heel misselijk geweest tijdens het hechten, dat was wel vervelend. Inmiddels werd Aidan gewogen en ging er toch wel een schok door de OK… 5337 gram, dat was nog groter dan de echo had voorspeld. Mijn GYN zei ook meteen dat het maar goed was dat we een keizersnede hadden gedaan, want dat mijn baarmoeder dit echt niet had getrokken. Daarna werd ik dichtgenaaid en voelde ik me meteen een stuk beter.
We gingen met zijn drietjes naar de recover kamer. Daar mocht ik Aidan voor het eerst vasthouden en aanleggen en werd hij gewassen. Alex is toen iedereen gaan bellen. Hij was echt apetrots, zo schattig. :inlove:
Om een uur of twaalf gingen we naar onze kamer en toen kwamen mijn ouders al snel met André, die meteen helemaal verliefd op zijn broertje was. Dat was zo vertederend, hij wilde hem vasthouden en kusjes geven en hij kietelde hem heel zachtjes op zijn buik.
De volgende dag moest Alex helaas weer werken en de rest van de tijd ben ik dus veel alleen geweest in het ziekenhuis. Mijn ouders kwamen wel twee keer per dag langs en Alex kwam 's nachts ook in het ziekenhuis slapen.
Op dinsdag vond de kinderarts dat Aidan teveel was afgevallen. Wat wil je ook, hij begon zo zwaar en mijn melkproductie was natuurlijk nog niet helemaal op gang. Dus moest ik gaan bijvoeden. Om Aidan niet teveel in de war te brengen moest dat met een slangetje langs mijn borst. Nou, ik kan je vertellen dat dat niet meeviel, als je nog nauwelijks rechtop kunt zitten van de pijn, om dan elke twee uur een flesje te bevestigen aan een slangetje, Aidan aanleggen, slangetje erbij proppen en dan langzaam voeding bijspuiten. Gelukkig kon Alex me er 's nachts mee helpen, maar overdag was het een hele opgave. Maar ik ben blij dat ik heb volgehouden, want op donderdag kwam mijn melk door en was Aidan alweer bijna op zijn geboortegewicht. Toen mochten we dus ook naar huis. En sindsdien doet hij het helemaal op mijn melk alleen en dat gaat super
Oeps, toch nog een heel verhaal geworden… :oops:
Ik zoek nog even een paar foto’s erbij en dan horen jullie later weer van me
En nog eentje :inlove:
:inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:
Oh wat is het toch een cutie…Weet je…eigenlijk had ik niet verwacht dat je hem nog in het pakje gepropt zou krijgen, maar dat viel dus mee!
Fijn te lezen dat het zo goed gaat met jullie hoor! Gaat het slapen bij jou ondertussen ook al wat beter? Ik heb natuurlijk geen idee hoe dat voelt, zo’n groot litteken, dus ik hoop voor je dat het een beetje meevalt in ieder geval.
En je ouders? Zijn die ook zo waanzinnig aan het genieten van jouw gezin? Vast wel he…Moet heerlijk voor je zijn om ze in deze tijd zo lekker dichtbij je te hebben!
Ik ga nu even het ontbijt hier verzorgen hoor! Kom straks nog wel even kletsen!
Dikke kus Deb
Ineke, :inlove: :inlove:
Fijn dat het al met al toch meegevallen is. Nu zeker lekker aan het genieten van je mannen en je ouders. Hoelang blijven je ouders nog?
Juul, :hug: valt niet mee om er alleen voor te staan soms.
Een goed gesprek is zeker aan te raden
Deb, wat een leuke verrassing van René.
Plut, weer een beetje bijgekomen nu?
Hier weer heerlijk uitgeslapen tot 07.30!!
Gisteren wel weer om 05.10 maar toch, ik slaap meestal rond 23.00 dus ik kan weer genoeg uren maken zo.
nog een foto van mijn moppie:
:-* !
Hoi,
Ineke: Wat een bevallingsverhaal, altijd weer “leuk” om te lezen he, en wat een lekkere beer is Aiden toch !!
Boefje: Ilse, wat een lekker tevreden poppetje is ze :inlove: :inlove:
Leentje: Ok dan 6 mei, 1 dag voor Jayden’s verjaardag en dat Amber op de buik is gedraaid hoef je niet van te schrikken of wakker te liggen hoor, Jayden doet het ook, ze gaan toch in een houding slapen die ze zelf het fijnst vinden, en ze zijn nu toch sterk genoeg in de armen om zich omhoog te duwen hoor !! :hug: :hug: Ik schrok er ook van, maar hij blijft het gewoon doen, nu nog, dus zal ie zo wel lekker liggen denk ik :mrgreen:
Hey meiden!
Ik heb niet veel tijd, maar wil toch eventjes wat van me laten horen… M’n neefje en nichtje zijn er weer, dus dan gebeurt er hier van alles :lol: :lol:
Natuurlijk vond ik het niet vervelend dat je me een pb stuurde, Deb! Ik vond het juist erg lief van je… En wat ontzettend lief van René dat hij tussendoor toch even naar huis kwam, kun je er weer eventjes tegenaan… Red je het nog een beetje, zo alleen?
Juul, meis, wat een gedoe. Nog steeds zo moe en veel alleen… Anderen vroegen het ook al aan je, maar ik zag nog geen antwoord. Hoe komt het? Is het vanwege werk of ook andere dingen? Kunnen jullie er samen over praten? (als je me te nieuwsgierig vindt, gewoon zeggen hoor :oops: ) In ieder geval een dikke :hug: voor jou… Ik was na Matthijs´ geboorte ook continue moe, dat ging na een jaar vanzelf over, ik denk dat toen de hormonen eindelijk verdwenen…
Miranda, 24 is superspannend!!! Wij hebben hier ook weleens dvd´s geleend en waren er ook niet meer bij weg te slaan… En wat is je meisje lief voor je zeg! Slaapt ze nog steeds zo goed?
Oh, m´n nichtje huilt, even kijken wat er gebeurt beneden…
Zo… daar ben ik weer… zoonlief is af en toe een beetje te wild voor m´n nichtje :roll: :lol: :lol:
Ineke… doorzetter! Wat knap van je dat je hebt volgehouden met de bv, zo alleen en met zo´n litteken… dat zal een heel gedoe zijn geweest voor je :hug: Was de verpleging een beetje lief voor je? En hoe gaat het nu met uit bed stappen en draaien… gaat dat alweer een beetje (gek, ik ben helemaal vergeten hoe lang het duurt voor je weer een beetje mobiel bent…)
En Aidan… wat een prachtig knulletje zeg! Die mooie oogjes en heerlijk, bolle wangetjes… wat zul je verliefd op ´m zijn zeg! Die foto met André is ook zo leuk!!! Heerlijk, zo´n trotse broer… vind André het nog een beetje leuk?
Leentje, gefeliciteerd met je baan!!! ik heb geloof ik gemist wanneer je gaat beginnen… al snel?
Miranda, wat wordt Ilse alweer groot zég!!! Zo lief :inlove:
Tara, meis, wat leuk dat je zo geniet van de baby/kamer, wat schiet het al op he!!! Nog even doorbijten, je hebt geen makkelijke zwangerschap, maar je doet het super, je bent een kanjer!!!
Nou, en dan hoe het hier gaat. Eigenlijk weer heel goed! Ik heb gisteren enorm veel in het huishouden gedaan, dat is bij mij altijd weer een teken dat het goed gaat :lol: :lol: ´t Was ook echt nodig, want ik had alweer vier weken weinig gedaan in huis :oops: Nou ja, het was eventjes niet anders, maar ik vind het nu wel fijn dat ik er weer aan toe kom! De benedenverdieping is klaar, nu boven nog! Matthijs en Julia zijn enorm lief voor me geweest toen ik me niet goed voelde, Matthijs luisterde zo goed en Julia nam gewoon heerlijk d´r flesje… dat heeft me echt enorm geholpen. Voor Jonathan was het ook wel even heftig, die moest weg terwijl ik er helemaal doorheen zat en kon meteen aan de bak toen hij thuiskwam. Hij heeft het zonder mopperen gedaan en mij de tijd gegeven om bij te komen :inlove:
Julia is inmiddels helemaal over op de fles, ik gaf ´r eerst nog een ochtend en avondvoeding met de borst en hield dan een flesje paraat voor erna. Maar sinds eergisteren laat ze m´n tepel los en gaat ze naar het flesje liggen kijken… Okay, de boodschap is duidelijk :lol: :lol: Ik vond het wel even slikken dat nu dus de bv écht over is, maar aan de andere kant ben ik zó blij dat Julia nu lekker tevreden is… Ze krijgt 4 flesjes per dag, gaat er rond 8 á 9 uur ´s avonds in en wordt ´s ochtens om 9.30 pas weer wakker :lol: :lol: Dat helpt voor mij natuurlijk wel om lekker bij te komen, haha!
Hmmm, da´s toch nog een heel verhaal geworden :think: :lol: :lol: Nou meiden, ik ga ff beneden kijken :-*
Ilse heeft weer doorgeslapen (06.30) ondanks mijn voedingsprobleem, zie topic bij borstvoeding.
later
SuperrrrrrrrrrrrIlse!
Meiden, ik kom alleen maar even “hoi” en weer “doei” zeggen! Heb het druk gehad vandaag en ben ook in een leuk boek bezig dus ik ga op de bank zitten nu!
Fijne avond en morgen kom ik weer even wat uitgebreider kletsen hoor!
Dikke kus voor jullie allemaal! :-*
Deb
en weer was het 07.00 vanmorgen
mag ik dan nu al zeggen dat ze doorslaapt :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
ook al met 7 weken, Thijs ook.
gisteravond eerst een flesje bv van 60 cc gegeven en toen de borst waar ze nog 6 minuten uit dronk, dit ging wel goed. Gelukkig.
Vanmorgen ook weer eerst fles en dan de borst. Ging ook goed en eet ze tenminste weer wat meer.
Vandaag weer gewoon de borst proberen, hopelijk gaat het nu weer wat beter
Wij gaan vanmiddag naar een overdekte speeltuin, zal wel lekker rustig zijn op zo’n dag als vandaag
fijne dag vandaag
:-*
:lol: .
Hoi meiden!
Wat is Ilse toch een schatje, echt een hele lieve foto :inlove: En wat slaapt ze al goed! Dan doe je het dus toch wel goed met de voeding. Ik snap wel dat je er een beetje onzeker van wordt, en ik hoop dat ze gauw weer alleen de borst wil.
Veel plezier in de speeltuin vandaag!
Plut, wat ben je weer lief in je woorden :-*
Vier maanden BV is een hele lange tijd en je hebt het gewoon prima gedaan.
De verpleging was inderdaad erg lief voor me in het ziekenhuis. Ze waren wel erg druk, dus ze waren er niet altijd als ik ze nodig had, maar daar kunnen zij niets aan doen. Ik zou zo weer in dat ziekenhuis bevallen! (euh… laat Alex dat maar niet horen… die kan het woord baby niet meer horen, lol)
Leentje, wat gaaf dat je meer gaat verdienen dan je dacht. Je hebt er echt zin in hè? Plaats je straks wel een foto van jezelf in je nieuwe bedrijfskleding? :twisted:
Wow, een echte mijlpaal voor Amber! Knap hoor.
Hier gaat het elke dag een beetje beter. Ik ben al een stuk mobieler, kan weer lekker slapen. Gisteren zijn de nietjes uit mijn buik gegaan, dat is ook wel een prettiger gevoel. Alleen 's avonds nog af en toe wat pijn en ik kom nog lastig overeind uit een liggende positie. Maar dat gaat vanzefl weer over.
Aidan is een supermakkelijk kind. Hij is nu af en toe even wat langer wakker en ligt dan heerlijk om zich heen te kijken. 's Nachts slaapt hij soms al langer dan vier uur achter elkaar :shock:
Ik maak erg veel melk aan en hij kan daar niet tegenop drinken, dus mijn voorraadje gekolfde melk begint ook al te groeien. handig voor als het straks misschien wat terugloopt.
Nog drie kilo en ik ben weer op mijn gewicht voordat ik zwanger was! Als je bedenkt dat ik totaal 22 kilo ben aangekomen, dan mag je wel zeggen dat het lekker gaat Daarna moet ik natuurlijk wel door, wat ik was al niet bepaald slank, maar ik denk dat het dit keer best goed gaat komen. Gewoon rustig aan.
André is zoooo lief met Aidan, dat had ik echt niet verwacht. Normaal gesproken is hij zo druk en wild, maar hij is echt heel voorzichtig met zijn kleine broertje. Hij komt 's morgens beneden gelijk kijken of het wel goed met hem gaat en hij wil hem elke dag even vasthouden en kietelen. Hij helpt ook met luier verschonen en lacht zich helemaal slap als Aidan weleens net plast als de luier uitgaat.
Mijn ouders zijn echt geweldig en ik zou niet weten hoe ik het zonder ze zou moeten doen. Ze houden André de hele dag bezig en mijn moeder doet zoveel in het huishouden dat ik me afvraag hoe ik dat straks zelf allemaal weer moet gaan bijhouden… Maar dat zien we dan wel weer.
Allemaal een fijne Koninginnendag en tot later!
Hihi leentje, dat is dan weer een klein nadeeltje aan in een ziekenhuiswerken… bedrijfskleding :lol: :lol: Wat goed dat Amber zich nu kan optrekken, mama is natuurlijk helemaal trots :inlove: Enneh… geen last van voorjaarskriebels hier hoor, gewoon 3 weken lang bijna niets uitgevoerd :silenced: Ik ben ook nog niet helemaal klaar, boven ligt er echt nog een flinke laag stof… nou ja, dat staat voor morgen of overmorgen op het programma en dan kan ik volgende week weer op de ‘normale’ stand verder in huis :lol:
Miranda, ik vind 7.00 uur echt wel doorslapen hoor!!! En ach, wat morgen komt, zien we dan wel weer toch??? Hoe gaat het nu met de borstvoeding? Ik hoop voor je dat het eventjes een eenmalige actie was…
Nog steeds in je boek verdiept Debbie?? Morgen komt René weer thuis toch?
Jij bent lekker aan het genieten hè, Ineke!!! Fijn meis, dat je ouders je zo helpen. Dan begin je in ieder geval met een fris huis :lol: :lol: En ach, met een beeb en peuter in huis hoeft het toch echt niet allemaal spik en span te zijn toch? Je kunt maar één ding tegelijk!! Heerlijk om je kindjes zo samen te zien hè! En wat knap van André dat hij zo voorzichtig doet, dat lukt Matthijs niet altijd hoor!!!
Vanaf hier verder weinig te melden, we zijn vandaag eventjes de stad in geweest en daarna bij m? ouders een bakkie wezen doen. En nu… even helemaal niks :lol: :lol: