Juni 2006 (deel 10), Ineke heeft haar beeb in haar armen!

Ben ik ook weer, gisteren had Ilse een mama-dag, er komt zeker een sprongetje aan. Dus lekker tegen mama aan liggen de hele middag.

Thijs ging gisteravond nog overgeven in bed, dus weer een extra wasje voor mij. Met broekplassen lijkt het iets beter te gaan.

Vanmorgen een meeting van de gym, leuk joh, we waren met z’n 7-en, erg gezellig en lekker baby’s bekijken. Er zit 5 weken tussen de eerste en de laatste dus dat valt mee.

Tara, spannend dat de babykamer snel komt. Dan lekker alles inruimen.

Eigenwijs kindje met zo’n navelstreng tussen de benen. :mrgreen:

Plut, zeker de hormoontjes nog, die sleutelaktie :wink: :mrgreen:

Deb, gaat het al wat beter met je rug?

Mooie taart trouwens, ikke is jaloers.

Ineke, ben benieuwd welke optie het gaat worden.

Sterkte vandaag, hoop dat Andre een beetje lief voor je is.

Sophia, een kindje vergt toch meer energie van je dan je denk. Na een dag werken voelde ik me minder vermoeid dan een dagje thuis met Thijs.

Hi!

Met mijn rug lijkt het weer iets beter te gaan (thanx for asking!). Nog maar een dagje rustig aan doen, dan is het vast weer over!

Even snel hoor, heb geen tijd, moet zo Basten op gaan halen. Bijlezen doe ik dus ook vanavond of morgen.

Ineke, Finn is een heel blij kind nu! Hij zit druk te timmeren met zijn hamer! Heb er net even een foto van gemaakt, maar zal die morgen ofzo even plaatsen!

Meiden, ik ga Basten halen!

Kusssss

Oh, dat vind ik leuk om te horen Deb! En toch nog redelijk op tijd aangekomen dus. Wat balen van je rug trouwens, dat is echt een rotkwaaltje, want dan kan je ineens niks meer. Ik had eergisteren een beetje raar geslapen schijnbaar, want toen had ik de heel dag last van mijn nek, ook zo lastig. Maar dat is gelukkig weer over. Ik hoop dat jouw rug ook weer gauw de oude is. :hug:

Plut, gelukkig dat het niet regende! Zouden inderdaad nog best de hormoontjes kunnen zijn. Fijn dat je zulke leuke reacties op je column krijgt, hij is ook goed! Wanneer komt de volgende? (verder ben ik niet ongeduldig).

Tara, wat heerlijk dat de babykamer eraan komt. Ik hoop dat het in elkaar zetten lekker soepel gaat en dat je dit weekend fijn in het nieuwe kamertje over de baby kan gaan zitten zwijmelen.

Het gaat dus goed met je kleintje, mooi zo! :thumbup: Nu mama nog… Nog even volhouden meid, we denken aan je. En een kleiner hoofdje bevalt meestal inderdaad iets makkelijker. Die beentjes komen vanzelf wel (als je kindje tenminste niet in een stuit ligt). Geniet maar lekker van al het getrappel en sterkte met de pijn. :hug:

Oei, dus jij moest flink aan de bak gisteren Boefje! Nou, zo’n knuffeldagje is wel lekker natuurlijk, maar 's avonds bedden verschonen is minder.

Leuk zo’n meeting, heb je nog wat foto’s kunnen maken? Altijd weer schattig, al die beebs bij elkaar.

Hier gaat het tot nu toe lekker. André zit lekker een filmpje te kijken en een boterhammetje te eten. Ik heb mijn man plechtig moeten beloven om het heel rustig aan te doen vandaag en dat doe ik dus maar. :slight_smile: Morgen de “grote” dag, zo voelt het althans. Ben heel erg benieuwd naar de echo, maar ik had er nog niet bij stil gestaan dat ik dan ook ons kleintje weer even zie! Dus weer volop traantjes van ontroering hier, kan mijn geluk nog steeds niet op dat ik straks weer mama mag zijn. :inlove:

Even snel meiden…ik moet nog bijlezen…

Kom even zeggen, dat ik er even wat minder ben… Voel me niet helemaal happy en dan heb ik ook geen zin om uitgebreid te komen kletsen. Komt wel weer goed hoor, don’t worry!

Voel me op het moment alleen een beetje een alleenstaande moeder. En daar word ik niet altijd even vrolijk van en nu heb ik zo’n momentje dat ik daar dus even helemaal niet vrolijk van word…

Hou me dus heel eventjes op de achtergrond. Ben er wel, maar jullie zien me niet :wink:

Kus voor jullie!

Ach lieverd, dikke knuf van mij en doe het maar rustig aan.

Ik denk aan je :hug:

:mrgreen:

Ach, arme Deb. Ik voel zo met je mee. Ik wou dat ik je even kon komen helpen, maar ik kan zelf ook bijna niks meer. Maar even met een kopje thee op de bank kruipen en lekker kletsen zou niet verkeerd zijn toch? Ik hoop dat je je gauw weer beter voelt, soms heb je gewoon zo’n moment dat alles even tegenzit. Sterkte. :hug: :-*

Ha, inderdaad lekker bijgekletst Leentje! Leuk hoor, zo’n dame op ontdekkingstocht. Het kan je ook een hoop werk bvezorgen, maar ik vond het vooral erg leuk om de wereld opnieuw te leren zien door de ogen van je kind. Elke keer weer die verbazing, opwinding en trots als ze iets nieuws kan, dat blijft toch mooi om te zien.

Goed nieuws over je sollicitatie! Ik hoop dat het helemaal goed komt en je straks een leuke baan met gezellige collega’s hebt. Is een hele nieuwe richting voor je toch? Spannend hoor.

De echo moet nog komen, ik heb pas vanmiddag om 3 uur een afspraak (en het is hier 6 uur vroeger). Ben wel heel benieuwd. Ik was weer flink geschrokken van de weegschaal vanmorgen. En ik ben toch iets actiever geweest de laatste week en heb helemaal niet gesnoept, dus het moet toch wel allemaal kind zijn… Mijn buik is nu echt mega, ik zal straks nog eens vragen of Alex een foto wil maken. Ik kom later wel even vertellen hoe het gegaan is (dan is het wel midden in de nacht bij jullie).

Nou, dat was even een shocker voor me… Volgens de echo wordt ons kleintje op ruim 4 en een halve kilo geschat :shock: Met dat gewicht durft mijn GYN geen natuurlijke bevalling aan, de kans op scheuren van de baarmoeder is dan te groot. Een droom in duigen…

En aangezien ze een geplande keizersnede het liefst een week voor de uitgerekende datum doen, staat nu vast dat wij aanstaande maandag weer papa en mama zullen worden. Maandagmorgen om 9 uur word ik op de OK verwacht. Ik ben er nog erg ondersteboven van, de tranen zitten erg hoog, het is nogal onverwacht allemaal. Maar ik ben ook enorm opgewonden en blij dat ik over vier dagen al mijn kleintje vast mag houden :inlove: :inlove: Ik moet het alleen nog even verwerken allemaal…

Enneh… Deb… krijg je toch nog gelijk met je 21ste :smiley:

Ineke lieverd…dit wil je niet horen denk ik…maar ik denk dat de gyn hier een goede beslissing genomen heeft. Jij hebt al een litteken op je baarmoeder tenslotte. Enne…uit ervaring kan ik je ook vertellen dat een kind van 4,5 kg op de wereld zetten niet “world’s greatest experience” is…

Maandag is dus al de grote dag? Oh meis…ik ben gewoon al zenuwachtig!

Om 9.00 uur op de OK he…Dat is hier dan om 15.00 uur? Toch?

Ik ben zooooooo benieuwd!

:mrgreen:

Wow Ineke, tuurlijk schrik je hiervan!! Ik moest het even 2x lezen, ook ik schrok ervan. Meid, wat vervelend dat je droom niet uit kan komen!

Maar je hebt er nu een nachtje over kunnen slapen, hoe kijk je er nu tegen aan? En wat zei je man ervan? Wel fijn dat je ouders morgen komen, zodat ze voor Andre kunnen zorgen als jij en Alex in het ziekenhuis zijn. Hopelijk heb je er nu een beter gevoel over meid :hug: !

En 4,5 kilo? Een flinkerd dus! Jesse was 4205 gram en dat vond ik al groot. Maatje 50 kun je dus wel thuis laten!

Debke, wat vervelend dat je niet lekker in je vel zit. :hug: !! Gelukkig wordt het mooier weer, hopelijk doet dat je goed. Misschien een avondje voor jullie 2-en plannen binnenkort?

Leentje, ik zal voor je duimen dat die baan wat wordt! Spannend hoor!

Fijn dat je weer beter bent! Leuk dat Amber zo ondernemend is, genieten is dat he?

Miranda, hoe is het met Ilse? Nog steeds in haar sprongetje? En hoe is het met Thijs?

Tara, fijn dat het goed gaat met jullie kleintje! Weten jullie nu niet wat het wordt? Jawel toch?

En vandaag de babykamer, leuk!! Kun je lekker inrichten en er af en toe gaan zitten om weg te dromen over al het moois dat nog gaat komen :inlove: !

Judith, hoe is het met jou en je kids?

En Stephie, Juul, Famke en Truusje, hoe gaat het met jullie???

Hier gaat het prima. Het oppaskindje is er weer en ze slaapt nu lekker, terwijl Jesse in de box speelt. Tijd voor koffie dus!

Ik krijg het maar niet uit mijn hoofd Ineke! Gewoon nog maar een paar daagjes en dan mag je je beebje EINDELIJK lekker knuffelen!

Heb je een beetje geslapen vannacht trouwens? Spookt het hele keizersnede gebeuren niet te veel door je hoofd?

Ik kan me voorstellen, dat het even moeite kost om de omschakeling te maken (zelfs terwijl je een mogelijke keizersnede altijd al in je gedachten gehad hebt…)

Meid, ik wilde je toch nog even een dikke (helaas slechts virtuele) knuffel geven!

Dus bij deze… :hug: :-* :hug: :-* :hug: :-* :hug: :-* :hug: :-*

Ineke, wat jammer dat je niet zelf meer mag bevallen. Kan goed begrijpen dat het een tegenvaller is.

Gelukkig komen je ouders dit weekend dus een hele steun voor je.

Zijn ze er toch bij dit keer voor je en jij hoeft je geen zorgen te maken voor je herstel de eerste week, dat is toch ook wel lekker.

Ooh, ik ben zo benieuwd wat er uit jouw buik komt.

Leentje, leuk hé dat Amber zo veel ontdekt nu.

Succes volgende week met je proefdagje, ik hoop dat alles goed gaat voor je :pray: :pray:

Deb, :hug: :hug:

Kan me er iets bij voostellen als mede-bijna alleenstaande moeder.

Thijs is gelukkig niet ziek geworden, misschien iets verkeerds gegeten dat het er weer uit kwam. Tevens weer 2 dagen droog dus ik ben ook weer blij.

Gisteren lekker uiteten geweest. Was supergezellig en vond het ook wel lekker om even een paar uurtjes weg te zijn van huis. Qua voedingen ging het ook goed. Nog gegeven voor ik weg ging en bij thuiskomst meteen, dus hoefde niet te kolven.

Ook bij de gyn geweest voor nacontrole, alles zag er goed uit dus daar hoef ik ook niet meer heen.

Nog gevraagd over de moeilijke start van Ilse, maar ook zij had daar geen duidelijke verklaring voor. Uit onderzoek van navelstreng was niets bijzonders gevonden. Toch dus de combinatie stuitbevalling/pijnstiller van mij. Een stuibevalling heeft wat meer risico’s voor het kindje.

Ze heeft nog wel op het punt gestaan om een ks te doen, maar omdat ik al zover was, maakte dat qua tijd toch niet meer uit. (hartslag Ilse ging wat omlaag vandaar)

Maar goed, uiteindelijk is het allemaal goed gekomen en Ilse doet het ook hartstikke goed. Ik had haar ook mee naar het ziekenhuis en iedereen was gelijk verkocht :inlove:

Ineke, lieverd… wat spannend en mss een beetje teleurstellend tegelijkertijd. Je weet het, het is de beste beslissing die ze nu kunnen nemen, maar ik weet dat je even moet slikken als je hoort dat het toch weer een keizersnede wordt. Had ik zelf ook toen het daar op uit leek te draaien… Neem maar lekker even de tijd om het dubbele van de boodschap op je in te laten werken. Straks… maandag, heb je je kleintje in je armen en dat is uiteindelijk het belangrijkste :-* :hug:

Deb, knuf voor jou, 't valt soms niet mee hè, om het allemaal alleen te moeten doen…

Ook ik zit er een beetje doorheen :cry: Ik heb gisteren besloten de avondvoedingen met een flesje te gaan doen (met fv, want kolven heeft geen nut). Woensdagavond konden we onverwachts even met z’n tweëen weg en Julia kreeg toen twee flesjes met nog afgekolfde melk en heeft toen heerlijk de hele avond geslapen. Dat bevestigde toch wel een beetje m’n gevoel dat ze 's avonds toch echt nog honger heeft en daarom heb ik de knoop doorgehakt. Ik red het zelf ook gewoon echt niet meer om de hele avond met haar te lopen, m’n lijf knapt maar niet op van dat griepvirus en Jonathan is er dit weekend ook niet, ik moet dus op de één of andere manier een beetje zien bij te komen, anders red ik het niet meer. Ik was er best emotioneel onder, ik had zo gehoopt de zes maanden weer vol te maken en heb een beetje het gevoel dat ik faal. Gisteravond heeft Julia dus de fles gehad voor het eerst, het had alleen jammer genoeg nog niet het beoogde effect, ze was de hele avond huilerig. Nou had ze gisteren ook prikjes gehad, dus misschien ligt het daaraan. Ik hoop echt dat het beter wordt vanavond, want voor m’n gevoel sta ik op het punt van instorten… Dus als jullie de komende dagen niet zoveel van me horen, ben ik waarschijnlijk gewoon druk met alles wat er gebeuren moet :-*

Oh Judith…jij ook al? :-* :hug: :-* :hug: :-* :hug: :-* :hug:

Maar er moet me toch even wat van het hart hoor…Jij faalt op geen enkele manier meis! Dat weet je ook wel, dat weet ik…maar ik wil het toch even “uitspreken”…Het is juist hartstikke sterk van je, dat je gedurft hebt de keus voor deels fv te maken! Ik weet dat je dat eigenlijk liever niet wilde, maar je MOET echt even voor jezelf en je eigen lijf kiezen nu. Anders gaat het straks echt helemaal niet meer en dan kunnen we je komen opvegen! Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Op deze manier krijg jij iets meer kans om te herstellen van dat hardnekkige virus en hopelijk is Julia op deze manier van haar “avondhonger” af.

Ga je er in ieder geval alsjeblieft niet rot onder voelen…Kinderen worden groot, of dat nu op fv of bv is. Het is veel belangrijker dat jij de mama kunt zijn voor ze die je wilt zijn!

Zo! Deb heeft gesproken :mrgreen: :wink:

En nu…nu gaat Deb even een dikke trui pakken want ik zit hier te bibberen…

Hoi hoi

Wat een nieuws allemaal, jeetje…

Ineke: Ik kan me voorstellen dat je flink geschrokken bent van het nieuws, ik ben dat al namelijk. Maar zoals je zelf al zei, as maandag wordt je weer mama en kun je eindelijk dat lieve kleine kindje uit je buik bewonderen. Veel sterkte met het nieuws en hopelijk maandag een heel fijn dagje voor jullie!

Plut: Zoals Debbie al zei, jouw kindjes worden echt wel groot, ook met fv. En ik kan me ook heel goed voorstellen dat je nu heel erg teleurgesteld bent, maar jouw gezondheid gaat voorop lieverd, daar hebben jou kindjes het meeste aan, toch. Voor jou een hele dikke knuf!

Debke: Wat vervelend dat je je zo alleen voelt.En het is logisch dat je er soms beter tegen kunt dan andere keren, maar je mag best weleens klagen hier hoor! Mischien dat dat wat helpt! :hug:

Ik ga weer voor het raam staan wachten totdat de babykamer komt, nu maar hopen dat dat niet pas aan het eind van de dag is…

Veel liefs allemaal!!!

Spannend Franca!!! Dan komt het helemaal zo dichtbij, als straks de meubeltjes klaarstaan :inlove: :inlove:

Ik weet 't meiden, 't is zo best goed genoeg en ik moet ook weer zien op te knappen, want zo gaat het niet langer. Maar… nou ja, ik moet er gewoon even aan wennen en mezelf een flinke schop onder m’n kont geven denk ik :wink: :lol:

Fijn dat Thijs niet ziek is geworden Miranda… en heerlijk dat jullie al lekker weg zijn geweest met z’n tweetjes!!! Dat doe je beter dan ik :thumbup:

En Franca? Zijn ze d’r al??? Of zit je nog steeds voor het raam te wachten? Wat duurt een dag lang dan he…

Judith, komt wel goed meis… :hug: :hug: :hug:

Ik hoop dat jouw lijf in ieder geval snel weer een beetje mee gaat werken met het wegwerken van de restanten van die griep. Dan voel je je vast weer stukken beter!

Dag lieve meiden,

Bedankt voor alle opbeurende reacties, heel lief :inlove: Ik voel me vandaag al een stuk beter. Het is natuurlijk ook niet het einde van de wereld. Het belangrijkste is dat ons kindje gezond en wel ter wereld komt en als een keizersnede de beste optie is, dan is dat gewoon zo. En ik heb nu veel meer hulp dan vorige keer, dus ook dat komt best goed. Het is gewoon even een droombeeld dat je had dat je aan moet passen. Maar als ik straks ons ukkie lekker mag knuffelen dan ben ik dat vast zo weer vergeten. Bovendien denk ik (hoop ik) dat een geplande keizersnede ook iets anders zal zijn dan een spoedkeizersnede. Vorige keer mocht ik precies twee tellen naar André kijken en toen namen ze hem al mee. Dat was wel moeilijk.

Plut, ik begrijp je gevoelens. Maar je ziet zelf ook dat het zo niet meer kan. Dan vergt het nog heel wat moed en wilskracht om zo’n beslissing te nemen, omdat je gevoel graag anders wil. En toch is het je gelukt. Ik noem dat geen falen, maar een super mama beslissing. En je geeft toch overdag nog steeds BV? Dat is toch prima zo, bovendien is Julia nu ook al weer wat ouder. Je zal zien dat je nu lekker opknapt, dat Juul 's avonds meer tevreden is en zo worden jullie er alemaal beter op. Het is inderdaad wel even wennen, maar het komt vast helemaal goed. Vooral als je straks eindelijk die griep helemaal kwijt bent. Als je je lichamelijk niet goed voelt is het moeilijk om je geestelijk goed te voelen tenslotte. Sterkte en niet boos op jezelf zijn hoor! :hug:

Tara, wat spannend! Ik zie je helemaal staan, zo voor het raam. Ik hoop dat je nu lekker aan het uitpakken bent.

Boefje, fijn dat Thijs niet echt ziek is geworden. Helemaal top, zo’n etentje samen. En vooral dat je het zo goed kon plannen met de voedingen. Die moeilijke start van Ilse blijft je vast nog wel even bij, maar het is inderdaad gelukkig allemaal goed afgelopen. Je hebt die bevalling gewoon prima gedaan! :thumbup: Mag je best trots op wezen :slight_smile:

Hé Deb, hoe gaat het nu meis? Zijn de kids wel een beetje lief voor je? Ik denk aan je hoor :-

Keizersnede is inderdaad om drie uur 's middags Nederlandse tijd. Daarna bellen we eerst mijn ouders en die zullen je dan ws mailen, als ze niet eerst naar het ziekenhuis komen. Maar ergens maandagavond zul je toch wel bericht hebben. Ik moet zelf ws tot woensdag of donderdag in het ziekenhuis blijven, mits er geen complicaties zijn, maar daar gaan we niet van uit hè?

Sophia, Alex was weer zo nuchter als wat, die ging gelijk iedereen bellen dat 'ie maandag weer vader wordt. Hij vond het wel zielig voor mij, omdat hij weet hoe graag ik een natuurlike bevalling had gewild, maar hij wil natuurlijk ook wat het beste voor zowel het kindje als mij is. Verder is hij de hele dag erg lief voor me geweest en kan ik duidelijk aan hem merken dat hij heel erg uitkijkt naar het grote moment dat we ons kleintje gaan zien. Best schattig :inlove:

Nog veel plezier met je oppaskindje vandaag! Spelen zij en Jesse samen een beetje leuk?

Leentje :-
thanx meid. Btw, had jij niet een tijdje terug Amber in de één of andere fotowedstrijd zitten? Ik meen me te herinneren dat ik nog op haar gestemd heb. Nog wat van gehoord?

En nu ga ik twee mannetjes wakker maken, want ik moet zo naar het ziekenhuis, alvast wat bloed laten afnemen en ik krijg denk ik wat te horen over hoe het maandag allemaal zal gaan. Maar ik hoor alleen maar tevreden gesnurk uit onze slaapkamer komen, ipv douche- en aankleedgeluiden, dus ik pak even de pannendeksels…

:twisted: :twisted:

wilde even gauw komen vertellen dat Julia vanavond hartstikke tevreden was na d’r flesje en heerlijk in slaap gevallen is… Ik ga d’r zo maar even wakker maken voor een voeding en dan zelf ook m’n bedje in! :-*