Vinden jullie Finn geen heel ander kind zo…met dat korte haar? Ik wel hoor…ben er nu wel aan gewend, maar dat heeft ff geduurd!
Nu de rest van mijn verhaal…
Steph, jij natuurlijk ook nog van harte met jouw prachtige prinses Evy he!
Is het leuk geweest gisteren?
Judith… :hug: :hug: :hug: wat ontzettend rot dat je je zo belabberd voelt zeg…Echt, ik leef met je mee… Ik hoop dat je nu toch snel weer wat opknapt, want het duurt wel lang zo he? Niet te lang mee blijven lopen hoor! Anders even naar de dokter en aan de ORS he! :-* :-* :-*
En natuurlijk ook nog gefeliciteerd met je trouwdag!
Leentje, jij ook beterschap meis…Slechte timing inderdaad om ziek te worden. Ik hoop dan ook voor je dat je je vandaag weer een heel stuk beter voelt, zodat je toch met een iets prettiger gevoel je sollicitatiegesprek aan kunt gaan. Voor wat voor functie ben je nu aan het solliciteren? Ik ga voor je duimen hoor!
Miranda, jij hebt er ook flink druk mee nu dus…Trek je het allemaal wel een beetje? Wat jij en Judith beschrijven over het even helemaal gehad hebben is ook voor mij verschrikkelijk herkenbaar! René heeft gisteren gelukkig wel meegeholpen alsof hij nooit anders doet (hij heeft zelfs gisteravond nog gestofzuigd en gedweild voor me :shock: ik wist niet wat me overkwam!), maar meestal komt hier toch ook alles op mijn nek neer…Begrijpelijk ook hoor, want ik ben tenslotte degene die altijd thuis is, maar af en toe vind ik het behoorlijk zwaar! En het is echt de wet van Murphy he…op de dagen dat jij je het minst lekker voelt, zijn je kids de grootste draken die er bestaan en is je vent niet thuis en ook nog eens nog later thuis dan gebruikelijk… :roll:
Ineke, nog maar een paar nachtjes slapen en dan zijn ze er weer!!!
En dan…bevallen en snel een beetje! Ik is heeeeeeeeel erg nieuwsgierig!
André ook weer “gezellig” geweest las ik…Tsja…dat zijn dan de mindere dagen…
Dusse…jij staat 's ochtends al lekker te snotteren onder de douche? Heerlijk toch? :inlove: Lekker ff zwijmelen…
Nog maar heel eventjes wachten en dan kun je de hele dag door genieten van dat soort heerlijke gedachten en belangrijker…dat soort ervaringen! Laat die traantjes maar stromen hoor! Puur geluk heet dat!
Uhm…ik geloof dat ik nu even verder ga…ben de draad even kwijt en moet nog een paar topics langs…
Later lieverds!
Finn, gefeliciteerd met je 1e verjaardag!!!
Later meer, Jesse is alweer wakker…
:mrgreen:
Vorig jaar op deze tijd was de VK net gebeld en onderweg…Nog maar 55 minuutjes en dan…is Finn echt helemaal 1 jaar!
DEBKE: GEFELICITEERD MET FINN !!! ALWEER 1 JAAR, WAT GAAT HET HARD HE?
Oooh meiden, eindelijk!
M’n column staat online!!! Hihihi, ik ben helemaal blij!! :lol:
Hier is de link, later weer meer van mij (moet nu gauw eventjes m’n column promoten )
http://www.kindjeopkomst.nl/html/columns/judith_column.htm
Jihaa!!! Gelezen Judith en ook een stukkie in je gastenboek gezet!
Ik vind hem super!
:-* :-* :-*
Daar ben ik weer… Leuk dat je hebt gereageerd in m’n gastenboek Deb, ik vind het wel spannend hoor! Schrijf jij zelf trouwens weleens, of is het er al een tijdje niet meer van gekomen? En wat vind je dan leuk om te schrijven?
Die taart is trouwens helemaal geweldig!!! Zo knap gemaakt, ik denk niet dat ik dat zou kunnen hoor :thumbup: Leuk dat Finn zo genoten heeft van zijn feestje, en inderdaad, 't is toch wel weer heel bijzonder om aan die tijd vorig jaar terug te denken hè??? Echt zo’n hele dag vol met mijlpalen: Oh, nu begonnen de weëen, oh, nu werd hij geboren, oh, nu zagen de kinderen 'm, oh, nu kwamen de eerste mensen kijken… (Ik draaf een beetje door geloof ik, maar ik kan 't me dus helemaal voorstellen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ) Z’n haar zit leuk, en inderdaad, hij ziet er meteen heel anders uit, echt alweer een beetje meer mens, om het zo maar te zeggen…
Miranda, 't is dus wel herkenbaar… lastig is dat soms hè? En tja, we hóeven ook geen perfecte mama’s te zijn. Onze kids houden toch wel van ons, maar 't is denk ik toch een beetje vrouwen-eigen om je daar rot over te voelen… En Deb, jij herkent het dus ook al (en Juul, jij ook, dat was al wel duidelijk uit je eerdere posts…)
Ik ben vandaag inderdaad maar eens ORS gaan halen, ik begon een beetje het gevoel te krijgen dat ik te weinig vocht vasthield. En verder witbrood, rijst, beschuit en cola (heb weleens gehoord dat dat werkt en ik houd het in ieder geval binnen…), dus hopelijk is het nou toch gauw gedaan met al dat gedoe. Voel me aardig slap inmiddels.
Leentje, 't klinkt hartstikke positief meis! Weet je of en hoeveel andere sollicitanten er nog waren? Fijn dat je moeder er is, kun jij even lekker uitrusten :hug:
Ineke, hoe is het bij jou meis… (ik zit hier gewoon een beetje plaatsvervangend zenuwachtig te wezen, erg hè???) :-*
Oh, niet doen hoor Plut, niet zenuwachtig maken! Hoewel ik precies weet wat je bedoelt, ik had dat bij jullie ook, dan droomde ik er 's nachts gewoon van. Maar alles gaat best hier. Alex is vanmorgen al om 6 uur vertrokken voor die cursus en André heeft vanaf toen lekker bij me geslapen. Ik werd wakker omdat hij aan het zingen was :inlove:
Ik hoop wel dat je je nu gauw beter gaat voelen, want zo duurt het wel wat lang. Geen wonder dat je zo slap bent. André is trouwens ook altijd lekker druk juist op de dagen dat ik me ziek voel. Alsof ze je willen testen…draken…
Deb, van harte gefeliciteerd met je jongste telg! Alweer een jaar, poe! Ik kan me ook als de dag van gisteren herinneren dat hij ter wereld kwam. (en jij de volgende dag alweer in je gewone kleren aan de BBQ zat! :shock: ) Fijn dat jullie zo’n leuke dag hebben gehad en wat een leuke foto’s. Die taart is super! Heb je dat helemaal zo zelf bedacht? Hij ziet er echt professioneel uit (en lekker!).
Finn is inderdaad wel een ander jongetje met zijn nieuwe kapsel, maar toch springen zijn ogen en wangen er voor mij nog steeds het meeste uit. Hij is zo’n heerlijk vrolijk jochie.
Leentje, fijn dat je toch nog hebt kunnen solliciteren. En een half dagje proefdraaien is zeker een goed teken. Mijn duimen draaien voor je. En nu eerst lekker opknappen!
Boefje, succes met de wasjes. En je hoort het inderdaad vaker, dat ze even een kleine terugslag hebben in de zindelijkheidstraining als er een broertje of zusje bijgekomen is. Gaat heus weer over, straks doet hij het weer prima! Maar ja, daar heb je nu even niets aan. En het is ook frustrerend, want het gebeurt altijd net als je je handen vol hebt aan wat anders. Ilse nog erg verkouden geworden, of valt het mee?
Gisteren net iets teveel gedaan. De auto van binnen schoongemaakt en stofgezogen. Dat was nog best een klus, geen idee waar al die zooi vandaan komt, maar Alex kan er blijkbaar wat van Daarna het stoeltje geinstalleerd, wat nog helemaal niet eenvoudig was. In onze Ford pick up ging het vrij simpel, maar we rijden nu meestal in onze Nissan en daar zit het toch anders in elkaar. “Moet dat echt nu al” zei Alex, maar ik ben blij dat we het vast voor elkaar hebben, nu konden we het tenminste op ons gemak doen. Vandaag even een wasje draaien en als het me lukt de wc’s schoonmaken, maar daar blijft het bij! Ik merk echt dat ik weer even op moet laden.
Nu ga ik eerst Plut’s column lezen!
Sjees Ineke…hoe heb je dat gedaan dan? De auto stofzuigen bedoel ik he…Daar moet ik echt niet aan denken met een dikke buik hoor!
Maarre…je bent weer lekker bezig geweest dus? Nesteldrang heet dat geloof ik he? :mrgreen:
Je hebt gelijk trouwens hoor…over dat de volgende dag weer in mijn gewone kleren aan de bbq zitten. Ik herinner het me ook nog heel goed! Heel apart! Maar ik was daar wel blij mee (om me eigenlijk meteen na de bevalling weer zo goed te voelen bedoel ik dan). Ik hoop voor je dat dat jou zometeen ook gegund is.
En ik ben toch zooooooo ontzettend nieuwsgierig! Zenuwachtig ben ik (nog) niet…Hoop niet dat dat dan betekent dat beeb nog eventjes op zich laat wachten…Alhoewel…nog wel een dag of 6 hoor!
Oh! Het is alweer 19.00 uur! Tijd om er twee op bed te gaan leggen!
Tot morgen lieverds!
Oh en Judith…mijn schrijfkunsten…die beperken zich tegenwoordig eigenlijk tot hier op KOK…
Voorheen wel altijd veel geschreven. Hele schriften vol en dan voornamelijk een beetje in dagboek vorm. Is voor mezelf ook leuk om af en toe eens terug te lezen.
Verder heb ik een aantal brochures ontwikkeld voor het bedrijf waar ik ruim 10 jaar gewerkt heb (tekst en lay-out) en ook de website heb ik qua tekst ontworpen.
Niet echt veel ervaring op het professionele vlak dus, maar om eerlijk te zijn vind ik dat ook niet bijster boeiend. Vind het tegenwoordig leuker om jullie te vervelen met mijn oeverloze geklets! :mrgreen:
Taart heb ik inderdaad zelf verzonnen. Wel van de leuktste taarten punt nl wat ideetjes en receptjes gehaald natuurlijk, maar de rest is puur eigen creatie!
En nu moeten ze echt naar bed!
Wat een super taart Deb!!! Echt heel mooi gemaakt! Wat zat er aan de binnenkant?
En wat een ander koppie heeft Finn gekregen na het knippen! Net als Jesse, wij moesten er ook een paar dagen aan wennen. Maar hij lijkt me nog steeds een lief ondeugend kereltje!
Judith, ik zal zo je column eens lezen, leuk hoor dat ie er eindelijk is!
Beterschap meid! En met diarree moet je juist eten waar je trek in hebt, zegt mijn darmarts altijd. Banaan kan ook nog wel eens helpen, maar dat verschilt per persoon.
Ineke, ik vind het ook elke keer spannend om dit topic te openen! Wie weet staat er een bericht van Deb dat je bezig bent!
Hopelijk blijft jullie kleintje nog lekker tot het weekend zitten. Ondertussen gewoon toegeven aan je nesteldrang en genoeg rust nemen tussendoor.
Ik herken het af en toe ook wel, dat je het helemaal gehad hebt met alles. Toch denk ik dat dat vaker voor zal komen als we er een 2e bij hebben, ooit. Jesse heeft nu nog 2 of 3 slaapjes per dag, dus dan kan ik met het huishouden bezig en wat tijd voor mezelf nemen. Toch ben ik altijd blij als Erik weer thuis is en Jesse even van me over kan nemen. Ik merk namelijk wel dat Jesse tussen 16u en 19u vaker jengelt, omdat hij moe wordt, maar nog niet moe genoeg is om te gaan slapen.
Ach ja, het genieten heeft nog steeds de overhand!
De binnenkant was van dat hele luchtige cakegebak met 2 lagen vulling (banketbakkersroom en gemalen bokkepootjes met slagroom :drool: )
Dat “gedoe” tussen 16.00 en 19.00 uur is hier heel herkenbaar Petra! Nu wordt het langzaamaan minder maar ik heb dat opgelost door Finn om 17.00 te laten eten en hem daarna lekker onder de douche te zetten samen met Basten. Tegen de tijd dat hij dan helemaal klaar is met eten, douchen en aankleden is het al gauw half zeven en tijd voor zijn laatste fles. Zo tegen 19.00 uur gaat hij dan lekker naar zijn bedje. Omdat Finn het heeeeerlijk vindt om lekker onder de douche te staan met zijn broer(s) is hij niet meer jengelig dan, maar juist lekker aan het spelen!
Hier een fikse dag voor de boeg…Er moet nog heeeeel veel verjaardagszooi opgeruimd worden (want natuurlijk kwam er gisteren toch nog wat visite…) en René is waarschijnlijk vanavond pas na zijn cursus thuis (22.30 uur). Ofwel…Deb mag het weer alleen doen vandaag! Maar goed, langzaamaan beginnen en af en toe eens hier komen spieken, dan kom ik de dag wel weer door!
succes vandaag Deb :-*
Heerlijk toch, als je lekker op het forum kunt schrijven en daarin je ei kwijtkunt… Misschien ga je ooit nog weleens zo’n rubriek à la Juul in de Libelle doen! Ik ben dus juist weer niet zo goed in dat forumschrijven. heb altijd een beetje het gevoel dat het wollig en onduidelijk is wat ik schrijf :think:
Petra, met één kun je net zo moe zijn als met twee hoor!! Ik had het met Matthijs ook wel…
Nou de klachten lijken hier grotendeels weg, maar de verhoging nog niet helemaal. Hopelijk is het nou toch echt voorbij
Oh ja, hiervoor kwam ik eigenlijk: Matthijs fluistert net in Julia’s oor: “Als je straks groter bent, gaan wij lekker pannenkoeken eten!” :inlove: :inlove: :inlove:
Nou Judith…je bent op mij nog niet wollig en onduidelijk overgekomen hoor!
Maar ik zal zelf vast en zeker ook regelmatig als een verschrikkelijke chaoot op jullie overkomen! Jammer dan…daar zullen jullie (en wie weet wie er verder meeleest) het toch lekker mee moeten doen!
Een column? Tsja…ik weet niet of er mensen zijn die echt geïnteresseerd zullen zijn in mijn dagelijkse gezever…
Van dat huishoudelijk werk is tot nu toe nog maar bar weinig gekomen trouwens…Finn laat het niet echt toe vandaag. Hij wil absoluut NIET in de box…hij wil ook beslist NIET slapen en hij wil vooral WEL de hele dag aan mama’s broekspijpen hangen :roll:
Ach het huishoudelijk werk loopt niet weg (al zou dat natuurlijk wel DE oplossing zijn! )
Oh! Komt Finn weer! Doeiiii
En die opmerking van Matthijs dan…so cute! :inlove:
Moest je niet verschrikkelijk lachen?
Hallo allemaal,
Hier nog steeds alles rustig en ik begin er steeds meer vertrouwen in te krijgen dat ons kindje lekker blijft zitten tot mama er klaar voor is Er zal een hoop afhangen van de echo van donderdag en of ik dan wel of niet al wat ontsluiting heb. Ik heb een hoop opties: als het kindje erg groot blijkt te zijn en er nog geen ontsluiting is laat ik de keizersnede op 30 april staan. Als het kindje groot van gewicht is en er ontsluiting is vraag ik of ze me maandag willen strippen. Als het kindje normaal van gewicht is en er geen ontsluiting is, laat ik de keizersnede iets verder naar achter plannen. En als het kindje normaal van gewicht is en er wel ontsluiting is, dan wacht ik gewoon vrolijk af. Kunnen jullie het nog een beetje volgen, hahaha…
Awww… wat een superlieve opmerking van Matthijs… Je zou hem toch helemaal opeten :inlove:
En ik vind je schrijven altijd een plezier om te lezen, zowel op het forum als in je column (ik heb een berichtje in je gastenboek achtergelaten). Fijn dat je nu iets op begint te knappen. Wel rustig aan doen voor zover dat lukt, anders heb je het zo weer te pakken.
Deb, ik ken wel iemand die in jouw belevenissen geïnteresseerd is, hoor: MOI! Gelukkig word ik al goed op de hoogte gehouden
Enneh, over dat auto stofzuigen, dat is vast ook een erg komisch gezicht geweest voor eventuele voorbijgangers, want ik moest me inderdaad in allerlei rare bochten wringen. Maar hij is weer schoon en daar gaat het toch maar om.
Sophia, ik ken die tijd ook nog, zo vroeg in de avond. Als je kindje moe is, maar nog niet moe genoeg. Wat Deb zegt is een heel goede. Probeer iets te bedenken om in die tijd met hem te doen, wat hem net even afleidt en de tijd overbrugt to bedtijd. En het is altijd fijn als papa dan thuis is, dan kan die mooi even bijspringen.
Deb, sterkte vandaag. Je staat er inderdaad weer helemaal alleen voor. Ik heb morgen zo’n dag, want ze willen dat Alex na de training ook nog komt werken, wat betekent dat hij om 6 uur 's morgens vertrekt en pas om 1 uur 's nachts weer thuis is… yugh…
En hij moet nu waarschijnlijk vrijdag toch werken, terwijl hij eigenlijk vrij was. Dat laatste is niet zo erg, want een beetje extra geld is weer zeer welkom deze maand. Bah, wat zijn die rekeningen toch elke keer weer hoog… Maar goed, dan is het ook echt bijna zaterdag: Verlossing!!!
Pfffff…ben een beetje zielig…
Heb walgelijk veel last van mijn rug, zo precies op een plek. Het voelt niet als spierpijn, meer als een soort van overbelasting. Geen idee hoe ik daar nu weer aan kom, zo hard heb ik niet gewerkt vandaag (ging niet vanwege Finn en die rug die eigenlijk al de hele dag pijnlijk is).
Ik heb net even snel in fases gestofzuigd, maar dat was geen succes.
Zometeen Finn op bed leggen en dan onder een goed hete douche.
Dan ga ik de rest van de avond op de bank zitten/liggen en niks meer doen.
Ineke, dat zijn inderdaad al een hoop opties die je daar opnoemt…Lijkt me lastig. Ik heb nooit een andere situatie meegemaakt dan dat ik gewoon moest afwachten wanneer beeb zich aandiende, maar ik ben nu wel heel benieuwd naar je bezoek aan de gyn donderdag!
Meiden, ik ben er nu vandoor. Ga een paracetamol nemen en Finn op bed leggen!
Tot morgen!
Kusss
Hoe gaat het nu met je rug Deb??? Ik hoop voor je dat het een beetje bijgetrokken is. Enneh… hier nog iemand die het hartstikke leuk vindt om over je te lezen! Dus daar ligt het niet aan hoor! Ik heb het zelf ook wel een beetje met zo’n column, dat ik me afvraag wie dat nou interessant moet vinden. En toch hoor ik van veel mensen dat ze het leuk vinden. Nou ja, daar vertrouw ik dan maar op…
Leuk trouwens dat jullie allemaal een berichtje achterlaten :inlove: :inlove:
Ineke, ik begrijp je helemaal hoor, met wat je wanneer wilt doen afhankelijk van hoe het donderdag blijkt te zijn! Ik ben erg benieuwd meis… Succes vandaag met je lange dag alleen, hopelijk is André een beetje lief voor je!
En ja, ik moest vreselijk lachen om Matthijs zijn opmerking, 't was zooo lief :inlove: :inlove: Dat zijn altijd de leukste momenten!!
Oh, gisteren ging ik even naar buiten met Matthijs en Julia om daarna ook weer druk aan het huishouden te gaan, laat ik m’n sleutel binnen liggen :roll: Gelukkig komt Jonathan op dinsdagmiddag meestal eerder thuis, maar goed, van het huishouden kwam natuurlijk niets meer. Ik heb er maar voor gekozen me er niets van aan te trekken en lekker een beetje te relaxen buiten met de kids, 't was heerlijk weer, dus dat zat gelukkig mee :lol: :lol: Maar die sleutel vergeet ik niet meer hoor! En nu ga ik weer gauw aan de slag :lol:
Hoi hoi
Sorry dat ik weer zolang niets heb laten horen.
Helaas heb ik het nog niet altijd even makkelijk en ook al lees ik braaf mee, ik heb niet altijd de puf te reageren.
Debke: De taart was inderdaad prachtig en alsnog gefeliciteerd met Finn!
Ineke: Volgens mij komen je ouders bijna nu, he! Sterkte met nog even volhouden en geniet strakjes lekker!
Juul: Ik hoop dat je je al een beetje beter voelt. Als je wilt spuien, kom maar op hoor! Maar liever hoop ik natuurlijk dat het iets beter met je gaat. Dikke knuf voor jou!
Leentje: Heb je al iets gehoord van je sollicitatie? En ben je al een beetje opgeknapt?
Boefje: Hoe gaat het met jou en je 2 kids, ik volg je af en toe op de beebiesite, en och wat heb je daar mooie foto’s staan :inlove:
Sophia: Ik geloof meteen dat het genieten nog steeds de overhand heeft. En ik vraag me ook weleens af, hoe ga ik alles af krijgen maar volgens mij komt het uiteindelijk allemaal wel op zn pootjes terecht he!
Plut: De sleutel vergeten doe je volgens mij ook maar 1 keer, haha. En daarna ga je voortaan 10 keer checken of je hem wel hebt.
Althans zo ben ik dan :oops: . Succes met de schoonmaak vandaag!
Gisteren hebben we weer controle gehad en een echo.
Ons kleintje doet het prima volgens het boekje en het hoofdje zit al beneden, dus dat mag van ons zo blijven.
En we konden weer niet tussen de beentjes spieken want de navelstreng zit er tussen, maar ach dat kan de pret niet drukken toch!
Het hoofdje was iets kleiner maar de beentjes iets langer, en ik geloof dat dat met bevallen niet zo erg is he
Verder trappelt ons kleintje tegenwoordig zo flink dat je echt een bult op je buik hebt, echt heel gaaf!
En nu nog 2 nachtjes slapen en dan komt de babykamer.
De gordijnen hangen al en alles is gepoetst dus manlief kan vrijdag direct alles in elkaar gaan zetten
Tot gauw weer allemaal!