JULI STOPPERS 2007 DEEL 3

Stel dat we de prenatale screening zouden doen en stel dat die een grote kans aangeeft op een afwijking dan vind ik dat wij daarna ook wel bereid moeten zijn om de prenatale diagnostiek te doen met de eventuele nodige consequenties. Een vriendin ging ook die combitest laten doen maar ze hadden nog absoluut niet nagedacht over eventuele vervolgstappen die je wel of niet moet ondernemen. Daarom wil ik graag weten waarom jullie het wel of niet hebben gedaan.

Mijn gevoel en mijn hart zeggen: niet doen, ik zit niet in de risicogroep en ik weet ook niet of ik het over mijn hart kan verkrijgen de zwangerschap eventueel af te breken.

hier kan je dat ook laten doen ,da’s een bloedonderzoek die dan uitwijst of je een verhoogde kans hebt op down of niet. en als je dan een verhoogde kans zou hebben dan wil dat nog niks zeggen, dan is je kans nog heel erg klein. Dus of je nu zo’n test laat doen of niet, veel zegt het niet. Dus wij hebben dat niet gedaan. Wel als je bvb de 35 gepasseerd bent of er zit down in de familie kan je een vruchtwater punctie laten doen en dan ben je wel zeker.

In elk geval bedankt voor jullie reacties. Ik weet nu al van drie mensen die het dus niet gedaan hebben. En ik weet van drie mensen dat ze het wel gedaan hebben (twee op mijn werk en 1 op de hockey), bij één van die drie gaf het nog steeds geen gerustgesteld gevoel ook al had ze een kleine kans.

Liz, hebben jullie eigenlijk voor de zekerheid nog een jongensnaam bedacht?

Tedski,

we gaan er vanuit dat het een meisje zal zijn. Het is nu al verschillende keren bevestigd dus…

Het probleem is echter een jongensnaam hebben we maar een meisjesnaam vlot niet zo goed.

:slight_smile: Hoi Tedski,moeilijk is dat he.Wij hadden gelijk zoiets van dat doen we niet.Ik wordt over 3 weken 32,de kans dat je een kindje met een afwijking krijgt is dan 1 % hoger dan wanneer je onder de 30 bent zei onze gyn.Alleen als je boven de 35 bent gaat het percentage flink omhoog.Ik heb zoiets van wat schieten we er mee op.Het is precies zoals je zelf zegt als je dat zou weten wat zou je er dan mee doen?Wij niks.is het zo dan is het zo.Bij mijn zoontje op school zit ook een meisje met down.Dit is een gewone basischool en ze zit nu in groep 8 en doet het hartstikke goed.

Alleen als een kindje geen overlevingskansen zou hebben is het anders vind ik persoonlijk,maar dat is ieder voor zich,

fijn dat je jezelf goed voelt.

Hoe is het met de andere meiden??

Met mij alles goed.Mijn schoonvader iets minder.Die is nu voor de tweede keer in twee weken tijd opgenomen in het ziekenhuis.Er zitten wat aderen dicht en hij zit nu te wachten totdat hij naar Breda mag om te dotteren.Hij ligt nu op de IC en moet daar blijven totdat daar plaats is.Hij heeft iedere keer een veel te hoge bloeddruk.Vanmorgen was het 230.Ik wist niet dat het zo hoog kon worden.Hij hield flink vochtvast naardat ze dat had hadden verwijderd ging het pas zakken.Hopelijk kan hij snel terecht.

We zijn flink begonnen met klussen.Onze kamer op zolder moet echt gemaakt worden.Dan kunnen we daar na de babykamer gaan doen.Het wordt wel heel mooi op zolder.

liefs Alexandra

ow alexandra dat is naar van je schoonpapa zeg! Heel veel sterkte! En ik duim ervoor dat het allemaal goed komt!

Ik ben ook nog steeds niet ongesteld! En nog steeds soms een steekje of een krampje(opgeblazen buik etc etc) Ik voel me alleen niet zo heel erg lekker, mn maag doet vreemd en mn buik staat op ploffen ben ook nog eens prikkelbaar maar ook weer heel aanhankelijk(nou als ik ongi wordt normaal dan ben ik juist vaak heel sjaggo maar dat zegt ook weer niets) Stap vrolijk mn bed uit, maar als het even te druk word aan mijn hoofd dan kan ik wel eens erg bot reageren…We gingen daarnet even langs schoonmams en ik zei tegen hub dat ik me zo vervelend voel en hij zegt heel grappig :snooty: (met een aai over mn buik) ja dat heb je als je zwanger bent he vrouwtje of zal ik al zeggen vrouwtjes van me Verrast Nou ik zakte door de grond van schaamte :oops:

Maar goed man lief is even gaan poolen met een vriend en nu ben ik even aan het KoK-en hihi

Alexandra, vervelend van je schoonvader. Hopelijk gaat het snel beter.

WW, ik zou eerlijk waar super verbaasd zijn als je niet zwanger bent. Ik duim en :pray: dat je zondag ook rose test :smiley:

:slight_smile: dank je wel meiden.Ik sluit me bij Tedski aan WW.Het zou me zeer verbazen als het niet zo zou zijn.Ik zal ook heel hard voor je duimen :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: Ik kan niet wachten tot zondag.Hopelijk dan een vette posi test voor je.Laat het wel gelijk weten he.

liefs Alexandra

ow meiden ik hoop het ook zo, maar eigenlijk durf ik het ook niet te hopen, want heb al 6 keer een teleurstelling gehad(eigenlijk pas 6 keer) maar ik duim ook heel erg hard voor mezelf :pray:

En ja als ik zondag nog geen duiveltjes heb gevonden en getest heb, dan kom ik het gelijk vertellen positief of negatief!

Willie, had jij je banner nou gezet op je langste cyclus?

@Tedski wrote:

Willie, had jij je banner nou gezet op je langste cyclus?

Ik heb hem gezet op 30 dagen deze keer dus als ik uit ga van een cyclus van 28 dan ben ik 6 dagen bijna 7 dagen overtijd en anders 3 a 4 dagen…

En zelfs als je naar je langste cyclus kijkt ben je dus al over tijd.

@Tedski wrote:

En zelfs als je naar je langste cyclus kijkt ben je dus al over tijd.
Ja idd, maar ja ik durf het echt niet te hopen, soms voel ik weer iets wat erg een een menstruatie lijkt(krampen en lage rug pijn) dus ja ach ik zie het wel

nou fijn dat je zo lang kan wachten zeg maar. Ik zou testen hoor hihi, ook al is het negatief, dan weet je het nu toch al en moet je niet wachten tot zondag. Fijn dat je zolang kan wachten en laat ons hopen dat het zover is :pray: hé. voel je iets anders dan anders ??

Hallo!

WW, spannend meid!! ik hoop het zo!! :pray: :pray:

Tedski, ik heb geen xtra onderzoeken laten doen…ook hier geen verhoogd risico op iets…ik heb wel de 20 weken echo laten doen…

Die echo duurde bijna een uur en de beeb is van top tot teen bekeken…

Bij het hartje bijv ging ze zelfs kijken of de aders wel op de juiste plek uit het hartje kwamen…dat soort dingen…heel uitgebreid vond ik…

Alexandra, sterkte met je schoonvader!

Meiden net cb digitaal test gedaan en er staat Niet zwanger. Dus heb net even flink zitten huilen en heb er ook even helemaal geen zin meer in :frowning:

ow meid, ik hoop nu maar dat het niet door mij komt dat je die test gedaan hebt. Maar euh heb je die goedkope tests niet? Die van matcare, die geven al heel vroeg een lichte bijna onzichtbare streep aan. Misschien is het nog te vroeg voor die digitale.Heb je hem nadien nog even bekeken, kan altijd zijn dat ertoch een lichte streep te bespeuren is(zo had ik het bij mij ook ontdekt) :hug: :hug: :hug: :-*

Ww, :hug: nogmaals… echt vervelend dat gevoel.

WW, balen meid! :hug:

Het zegt eigenlijk nog niet veel…die cb-digitaal is pas positief als er veel hcg in je urine zit…anders leest ie hem niet…ik zou een gewone cb halen…de plus of min test…