Maarre… 2 jaar!!! Daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik geloof 't eerlijk gezegd ook niet. Maar ik kan me voorstellen dat je lichaam wel even tijd nodig heeft om weer op gang te komen. Het zal ook wel erg verschillen per persoon. Een andere huisarts is misschien wel een idee?
Ik heb bij mijn huisarts ook niet het gevoel dat ik daar terecht kan met mijn vragen, of eigenlijk bij de assistente niet. Toen ik net met de pil gestopt was en ik erg onregelmatig ongi was, heb ik haar wel eens wat vragen gesteld, maar die werden heel makkelijk afgedaan. Net alsof ze niet door hebben wat 't voor jou kan betekenen zulke opmerkingen. :snooty:
Ontpillen kan ook een half jaar duren zegt ze.
@ingelke, ik zeg voor jou ‘ronde 3’. Ronde 1 startte 18 juli, ronde 2 startte 16 augustus en ronde 3 startte 15 september. Als je ongi wordt, ( natuurlijk van niet!!) begint ronde 4.
Wel vreemd dat je eisprong wel op tijd was. Ik lees wel eens dat lange cyclussen betekenen dat je eisprong dat automatisch ook later plaats vindt of heeft gevonden. Hoeveel dagen na je eisprong zit je dan nu?
@ingelke, ik zeg voor jou ‘ronde 3’. Ronde 1 startte 18 juli, ronde 2 startte 16 augustus en ronde 3 startte 15 september. Als je ongi wordt, ( natuurlijk van niet!!) begint ronde 4.
Wel vreemd dat je eisprong wel op tijd was. Ik lees wel eens dat lange cyclussen betekenen dat je eisprong dat automatisch ook later plaats vindt of heeft gevonden. Hoeveel dagen na je eisprong zit je dan nu?
Dan zat ik inderdaad goed met tellen, dat dit dan mijn 4de ronde zou worden mits mijn menstruatie doorkomt.
Uhmm ik heb eind September mijn ei-sprong gehad. Welke dag weet ik niet meer, ik weet wel dat mijn vriend zei Weer ongesteld. Ik hou via internet een kalender bij, daar staat mijn ei sprong en ook wanneer ik dan ongesteld moet worden. Daar staat het op de 29ste en meestal rond die datum heb ik dan ook mijn ei-sprong.
@Dame mijn duimen :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: draaien voor jou vandaag, voor een mooie echo. :pray: :pray:
Dame: good luck bij de echo, en ik hoop echt voor je dat alles goed is.
Ingelke: als ik het goed begrijp is je ongi nog niet doorgekomen??? ben benieuwd.
kiki: informeer eens naar andere mensen die dezelfde ha hebben, miss hebben zij wel de zelfde nare ervaringen, dan is het zeker verstandig om eens naar een andere ha uit te kijken.
@kiki wat een tr=::±t daar heb je lekker veel aan!!! belachelijk zo´n opmerking!!! zit je nog in onzekerheid!!! zou gewoon nog een keer bellen en eisen dat je een arts wil spreken…
@karen marieke fijn dat je een leuke avond hebt gehad soms heb je dat gewoon even nodig!!
@dame succes voor je!!! dat je maar een mooi knipperlichtje mag zien!
heb echt dagen in mijn bed gelegen pfff zo irritant die moeheid! kan echt niet wachten tot de eerste echo moet nog tot 10 november wachten… heb gebelt of ik eerder mocht komen omdat ik buiten de moeheid weinig kwaaltjes heb en elke keer buikpijn heb dit herken ik niet van mijn vorige zwangerschap dus ben een beetje ongerust…
Welkom voor alle nieuwe medestoppers! Leuk dat er nog steeds mensen aanhaken :mrgreen:.
Kiki: wat vervelend zeg! Zo weet je natuurlijk ook niet waar je aan toe bent. En dat van die twee jaar vind ik ook wel een beetje overdreven klinken hoor. Je hebt wel de uitdrukking 9 maanden op, 9 maanden af, maar 2 jaar pfff :think: . Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt.
Hoe gaat het trouwens met R. en de kinderstoel?
Oh ja, en natuurlijk nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag afgelopen dinsdag! Wat lekker jong nog .
Ikke: Vrolijk aan de klus! Dat klinkt goed. Ik vind het ook de leukste periode van de cyclus. Lekker genieten met je partner met de kans dat er iets heel moois uit voortkomt :inlove:.
Volgens mij zitten we inmiddels samen op het wachtbankje. Dat is dan een iets minder leuke periode .
En babyknuffelen :inlove:
Loon, Karen Marieke en Dolfijntje: :hug: voor de ongi’s. Op naar de volgende ronde!
Ingelke: Volgens mij is de periode tussen de eisprong en het ongesteld worden de enige periode die altijd precies 14 dagen duurt. De variatie in lengte van je cyclus zou dan zitten in de eerste periode. Weet niet meer waar ik dit ooit heb gelezen, en weet dus ook niet de betrouwbaarheid van deze informatie, maar bij mij klopt het dus heb het altijd voor waar aangenomen.
Wat een geduld heb je meid! Wel fijn voor jezelf hoor, anders maak je jezelf alleen maar gek.
Leeuwtje: Hallo! Tja, mannetje niet op de goede dagen thuis. Hij is inderdaad wel een onmisbaar onderdeel van het proces . Wie weet is 'ie er deze maand wel.
Alina: Lekker dat je geen last hebt van zwangerschapskwaaltjes, maar toch ook vervelend. Je wilt ze wel hebben, maar eigenlijk alleen even wanneer je onzeker bent zodat je weer even de bevestiging hebt.
Ikaa: Ik zie dat je de groene dagen ingaat. Ik begin alvast met :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:! Geniet ervan!
Wat een vreselijke ervaring zeg, om met je kindje in een rokende auto te zitten. Bah! Fijn dat het allemaal goed is afgelopen.
Loon: Nachtje weg met de scouting. Ben ik niet zo in thuis. Wat doen jullie? Zijn jullie begeleiders?
Manouk: Oh, druk met verhuizen. Leuk! Dan heb je het ook veel te druk om met wachten bezig te zijn, dat is helemaal fijn, toch? Wees jij maar lekker druk met verhuizen, ik :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: de laatste wachtdagen voor je!
Nou vergeet ik helemaal te vertellen waar ik het de afgelopen dagen zo druk mee had.
Vorige week heb ik besloten toch weer te gaan werken. We hadden in augustus de kdv plek voor B.J. al opgezegd en was eigenlijk ook niet zo enthousiast over dat kdv. Ik ben dus op zoek geweest naar een ander kdv. En die hebben we gevonden! Een superleuke, niet zo groot, en op een boerderij! Ben er helemaal enthousiast over.
Ik was van plan niet te gaan werken in de veronderstelling dat ik weer snel zwanger zou zijn en het dan niet echt handig was. De mogelijk vroege miskraam van vorige maand heeft me echter doen beseffen dat het allemaal wel wat langer kan duren.
Inmiddels kan ik het ook wel aan om B.J. twee dagen naar een boerderij te brengen .
Dus ben nu ook druk bezig om een leuke opdracht te vinden!
Het lijstje is dan eindelijk aangepast. Mocht er iets niet kloppen zouden jullie dan een pbtje willen sturen?
Dame, hoop dat alles goed is!!!
Yala, wat leuk zeg! Wel heerlijk een kdv op een boerderij. Zitten er ook dieren? Wat voor werk zoek je? De kinderstoel word nog niet vaak gebruikt maar R. is helemaal trots al hij erin zit. Hoe gaat het bij jou?
Nog bedankt voor de felicitaties :mrgreen:
Karen, Af en toe is het wel lekker he als ze zolang slapen.
Loon, wat leuk zeg! Heb je ook een jongere leeftijd gehad of altijd deze leeftijd?
Clairtje, :hug: :hug: Heb je nog iets gehoord van de vk?
Hier nog steeds geen menstruatie. We zijn maar aan de klus gegaan En dan hopen dat ik nog 9 maanden niet ongesteld word. Maar hoe was jullie cyclus na de geboorte?
nee juist niet was daardoor al op mijn 12e aan de pil die op een gegeven moment niet meer werkte en toen een spiraal gekregen…
Blijkt ook wel dat ik een late eisprong heb vandaar dat het even duurde voordat ik positief teste…
vind het wel vreemd hoor heb er nog nooit van gehoord dat je na een bevalling niet ongi word heb wel meer vriendinnen die onregelmatig ongi zijn die werden ook gewoon weer ongi… ik zou echt nog een keer de huisarts bellen!