Juli en Augustus stoppers 2010!

@Karen, ja gister was het echt vies weer. Eigenlijk jammer. Zeker voor de kindjes die langs de deuren gaan. Hier is dat volgens mij niet zo, tenminste nog nooit gezien hier.

Hier was het al Carnaval, op de 11de van de 11de word het carnavals seizoen geopend en op de tv zag ik dat het goed druk was.

Voor de dames die binnenkort kunnen gaan testen :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:

Karen ik denk dat ik pas de 19e ga testen (als het dan nog nodig is). We gaan met mijn schoonouders naar Euro Disney om hun 35-jarig huwelijk te vieren. en dat is nu net wanneer mijn NOD is. daar testen ga ik niet doen, want we slapen met mijn schoonouders op de kamer, en ik kan nu eenmaal niet zo goed met schoonmama overweg.

Waneer ga jij testen dan???

Yala de ziekte is ook voor 50% doorgeefbaar, maar desondanks willen mijn vriend en ik er gewoon voor gaan, als we het bij de geboorte laten testen kunnen we er vanaf jongs afaan rekening mee houden, helaas waren ze er bij mij pas met mijn 18e bij om te testen.

Ha ladies, ik kreeg geen melding dat er gepost was. Vreemd. Maar ik heb jullie weer gevonden!

Even kijken wat ik onthouden heb:

@Ingelke, lastig om zolang te menstrueren. Het lijkt erop dat je cyclus ontregeld is. Spanningen, vermoeidheid? Ik weet het ook niet.

Net zowaar en goed gesprek gat met mijn schoonmoeder. We zijn nu bijna 18 jaar samen en dit soort gesprekken zijn op 1 hand te tellen. We klikken niet zo. Maar zij heeft ooit ook een miskraam gehad en was zowaar oprecht geïnteresseerd. Ze vroeg zich af hoe we het nieuws van mijn schoonzusje hadden beleefd. Hier scoort ze punten mee.

#mannenzijnhorken; Ach zo dramatisch was het ook niet hoor. Ik weet hoe hij in elkaar zit. Mijn man heeft een onvermogen om oneerlijk te zijn. Daardoor weet je altijd wat je aan hem hebt, maar soms is hij daardoor ook wel erg hard en direct. Hij zal nooit zijn waarheid wat anders brengen, ook niet als hij ziet dat hij beter even voorzichtig kan zijn. 's Avonds een goed gesprek gehad en toen heeft hij mij heel lief laten praten en uithuilen. Hij zit er gewoon heel anders in. Voor hem is het boek gesloten. Het was een moeilijk boek, maar nu is het uit en hij gaat op zoek naar een mooi boek.

@Karenmarieke; leuk dat je zwarte piet bent, veel plezier! Mijn SM vroeg net of ze mee mocht naar de intocht. Ik heb ja gezegd, maar heb er eigenlijk niet zo’n zin in. Stef is altijd zo op haar gericht als ze er is, dan neemt zij alles over en lopen wij er voor spek en bonen bij. El zal wel balen als ik het vertel.

@Dolfijntje, Is het een extra moeilijke beslissing geweest of jullie wel/niet voor kinderen willen gaan? Welk effect heeft je ziekte op je leven? Kun je alles, maar met leefregels of ben je beperkt? En is er ook wat aan te doen als blijkt dat je kindje de ziekte heeft of is het meer fijn om vroeg te weten zodat het beter beheersbaar is? Veel vragen, maar je zei dat het mocht… :angel: Wel heel fijn dat je arts zo mee beweegt.

@Yala; wat vervelend is dat he? Ik weet wat het is meid. Kom jij maar gerust flink klagen, dat heb je soms even nodig.

Gisteravond ook Sint Maarten gelopen. Inclusief doorweekte kindertjes (en ouders) en verwaaide en uiteen gereten lampionnetjes voor extra dramatisch effect. de kinderen hadden er echt geen last van, ze hebben genoten. Het was ook heel erg druk in de straat, het leek hier wel een pretpark. Heel leuk! Alleen iets minder voor de mensen die het vergeten waren of op minder kinderen hadden gerekend.

Ik moet nog een weekje wachten voor ik kan testen, maar om heel eerlijk te zijn heb ik het idee dat het alweer raak is… :shifty: Ik hoop dat ik mezelf niet gek maak, maar mijn (.)(.) voelen weer heel zwanger aan.

@dolfijntje-tilburg wrote:

Ik heb de zenuwziekte HMSN type 1, je kan het vergelijken met elekticiteitsdraadjes, daar zit een isolatielaagje omheen, dit geldt ook voor de zenuwen, daar zit een mylinne laagje omheen, dit slijt en dit groeit aan, helaas slijt het bij mij sneller als dat het weer aangroeit.

ik merk dit vooral in mijn benen en armen. lang staan en veel lopen gaat moeilijk, kracht in armen en benen is sterk verminderd, er gaat geen dag zonder pijn voorbij, chronische vermoeidheid is ook zo’n “fijne” bijkomstigheid.

ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, maar hebben jullie nog vragen dan stel ze gerust.

• breekt even in

Ik heb dit ook :thumbup:

Kom bijna nooit iemand tegen die het ook heeft, of uberhaubt kent zeg!

Enne ik heb 2 kids :inlove:

Ik heb me nog nooit zo goed gevoeld als in mijn eerste zwangerschap! Tweede qua dat ook geen last gehad.

Enne bij beide normaal bevallen, wel met opwekkers want me lijf pikte de weeen niet goed op.

Dus het kan allemaal ook goed gaan meid.

Verder herken ik veel in je gevoel, wat je merkt. :hug:

:-

• breekt weer uit *

@Dame wrote:

@Dolfijntje, Is het een extra moeilijke beslissing geweest of jullie wel/niet voor kinderen willen gaan? Welk effect heeft je ziekte op je leven? Kun je alles, maar met leefregels of ben je beperkt? En is er ook wat aan te doen als blijkt dat je kindje de ziekte heeft of is het meer fijn om vroeg te weten zodat het beter beheersbaar is? Veel vragen, maar je zei dat het mocht… :angel: Wel heel fijn dat je arts zo mee beweegt.

Extra moeilijke beslissing nee, je kan er 100 mee worden, maar wel met wat beperkingen. voor lange afstanden (bijv. dagje efteling) heb ik een eigen rolstoel. helaas zijn er geen medicijnen voor deze ziekte, maar wanneer je er vroeg bij bent kan je preventieve dingen doen, zoals stevige schoenen, aangepaste gymlessen, fysiotherapie om spieren sterk te houden, operaties aan voeten en tenen zodat je langer kan blijven lopen.

hallo hallo

@dame…bij ons is het echt een gezinsuitje de intocht maar dat komt ook wel omdat mijn zwager en ik samen zwarte piet zijn.

dus mijn ouders zussen zwager en mijn man en de kinderen gaan er allemaal heen.

misschien moet je het maar zien aan een begin van een iets betere relatie met je schoonmoeder???

ik weet het ook niet zo goed.

mijn band met mijn schoonmoeder is wel goed maar ik ga niet met mijn problemen of vragen naar haar toe zo is het niet.

ik vind haar een beetje raar :wink:

ooo dames ff een vraag/dilemma.

morgen gaan we stappen en uit eten met vrienden. nou weet ik natuurlijk nog niet of ik zwanger ben.

en nou slapen wij op de plaats waar we gaan stappen dus hoeft er niemand te rijden.

nou lus ik wel een paar wijntjes en als ik dan opeens niks drink dan hebben de vrienden gelijk door dat ik of zwanger ben of er mee bezig zijn.

wat zouden jullie doen.

morgen testen en bij negatief een paar wijnetjes drinken of gewoon uit voor zorg helemaal niet.

ik vind het een moeilijk dilemma omdat we ook onze vrienden nog niet willen laten weten dat we zwanger zijn of er mee bezig zijn.

wat zouden jullie doen.

Karen: ik zou uit voorzorg niet drinken, en dan gewoon uitleggen dat je vandaag niet zoveel zin hebt in alcohol.

het is lastig, maar zo zou ik het aanpakken

Zo, m’n dipdagje is voorbij :stuck_out_tongue:

Gisteren wel 5 jongetjes aan de deur gehad. Dus heel veel snoep over! Gelukkig heb ik dit jaar allemaal dingen gekocht die ik zelf niet lust :D.

Storm, regen en op een gegeven moment zelfs onweer. Ik kan met voorstellen dat ze niet helemaal hier naar toe zijn gelopen.

Dolfijntje, Karen: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: voor mooie testen!

@Schoonmoeders: Die van mij heeft de leeftijd die mijn oma’s gehad zouden hebben als ze nog zouden leven. In het begin moest ik daarom altijd heel goed nadenken als ik iets tegen R. over z’n moeder wilde zeggen. Was zo geneigd om te zeggen “je oma” :oops: . Nu B.J. er is kan gelukkig ongegeneerd ‘oma’ zeggen :mrgreen: .

@Dame wrote:

Gelukkig ben jij net zo nieuwsgierig :wink:

Karen; ik weet niet wat ik zou doen. Ik heb weleens gelezen dat het in de eerste weken geen kwaad kan omdat je nog geen stoffen uitwisselt of geen bloedband hebt met het kindje. Ik weet niet of dit waar is. Maar waarom bel je niet een verloskundigenpraktijk met deze vraag? Hebben wij ook gelijk antwoord. :smiley:

@yala wrote:

@Schoonmoeders: Die van mij heeft de leeftijd die mijn oma’s gehad zouden hebben als ze nog zouden leven. In het begin moest ik daarom altijd heel goed nadenken als ik iets tegen R. over z’n moeder wilde zeggen. Was zo geneigd om te zeggen “je oma” :oops: . Nu B.J. er is kan gelukkig ongegeneerd ‘oma’ zeggen :mrgreen: .

Oh ja, nu vergeet ik de essentie. Ik heb dus niet zo'n sterke band met haar. Zal haar dus niet bellen als er iets of oid. Ik kan me trouwens niet herinneren dat ik d'r ooit heb gebeld :oops:. Maar goed, dat heeft natuurlijk ook weer te maken met de niet zo hechte band die R. met haar heeft.

@Dame wrote:

Even kijken wat ik onthouden heb:

@Ingelke, lastig om zolang te menstrueren. Het lijkt erop dat je cyclus ontregeld is. Spanningen, vermoeidheid? Ik weet het ook niet.

Ik ben inderdaad erg moe, slaap slecht.
Stress in de familie, dat zal er ook wel allemaal mee te maken hebben.
Nog twee weken werken en dan gaan we een weekje weg, hopelijk kom ik dan op rust.
Daarom dat ik wel hoop als ik ongesteld zou moeten worden dat het wel op tijd komt, anders kan ik niet gaan zwemmen. (Dit omdat tegenwoordig mijn menstruatie erg heftig is) Hoop natuurlijk dat ik het niet word en dat ik zwanger zou zijn. Maar heb op het moment nergens last van. :pray:

hallo hallo

@ingelke oo nog even twee weken buffelen.

en hoe komt het dat je zo moe bent misschien idd wel de stress in de fam.

sterkte meid.

en hier lekker van je af kletsen

wij hebben besloten niet morgen te testen

ik rij vanaf het restaurant in emmeloord naar zwolle en in zwolle drink ik twee wijntjes.

want we zijn bang dat als hij morgen negatief dat hij toch een stempel op die dag gaat zetten en dat willen we niet.

maar ik vind het allemaal wel spannend hoor.

gewoon ook omdat ik nergens last van heb

dus aan de ene kant denk ik van ooo ik word wel weer ongesteld maar goed we zien het wel.

@karen marieke wrote:

wij hebben besloten niet morgen te testen

ik rij vanaf het restaurant in emmeloord naar zwolle en in zwolle drink ik twee wijntjes.

want we zijn bang dat als hij morgen negatief dat hij toch een stempel op die dag gaat zetten en dat willen we niet.

maar ik vind het allemaal wel spannend hoor.

gewoon ook omdat ik nergens last van heb

dus aan de ene kant denk ik van ooo ik word wel weer ongesteld maar goed we zien het wel.

Daarnaast zegt een negatieve test morgen ook nog niets. Je zit dan toch nog 3 dagen voor je NOD? Meestal test je dan nog niet positief toch? Meid, geniet er lekker van morgen. Misschien is het voorlopig wel de laatste keer dat je een wijntje kunt drinken.

hallo hallo

@dame ja hoor je kan wel positief testen dat kan wel.

dank je wel ik ga idd morgen echt genieten en hopen dat ik zwanger mag testen maandag of dinsdag.

Hey hey

Weer ff weggeweest erg druk gehad thuis op werk met scouting en de doggies.

@Yala erg vervelend dat je bent gaan vloeien.

@dolfijntje vind het een goede keuze zeker als je met die ziekte gewoon oud kan worden.

Over schoonmoeders. Mijn schoonmoeder is de beste ze ging met mij mee trouwjurken zoeken en help me overal bij.

Mijn eigen moeder heeft MS en kan niets meer. Tot grote vreugde was ze bij ons in het stadhuis.

Voor rest gaat hier redelijk heb er veel last van pijnen en ben nu zo ie zo niet heel erg lekker.

@Clairtje27 wrote:

hallo,

hele drukke dag gehad!! goed en slecht nieuws!

goede nieuws is…

ben eerst naar de vk geweest die zag een beebje met een knipperlichtje goeie hartactie dus :dance: :dance: :dance: dus met het beebje alles goed! ben alleen iets minder ver dat dacht ik zelf ook al dat ik een late eisprong had ben 6 weken en 4 dagen en uitgerekend op 15 juni.

slechte nieuws is…

zagen gister al op de echo een zwarte grote vlek. die muts dacht dat het mijn blaas was! vandaag zag de vk die vlek weer en heeft me meteen door gestuurd naar de gyneceloog en kon vanmiddag nog terecht. die heeft ook gekeken weer hartactie :dance: maar die zwarte grote vlek blijkt een cyste te zijn dat schijnt vaak voor te komen alleen zijn die dan rond de 3 a 4 cm. Die van mij is 10 bij 9 cm enorm dus hij had het nog nooit zo groot gezien… en dat veroorzaakt dus de pijn en niet een blaasontsteking. sta dus vanaf nu onder strenge controle in het ziekenhuis hij kan nu dus nog groter worden of draaien en dan krijg ik nog meer pijn dan moet ik dus meteen door naar het ziekenhuis. ik krijg over 2 weken weer een echo en gaan ze er beter naar kijken waarschijnlijk moet het operatief verwijderd worden en dat moet geen kwaad kunnen voor frummeltje. Het was wel even schrikken hij zei dat het er wel goedaardig uitziet maar dat hij dat niet met 100 procent kan beloven… mijn moeder heeft buikvlies kanker dus het komt allemaal wel hard aan. ze hebben iig extra bloed afgenomen om te kijken of ze daar iets in kunnen zien maar heb iig pas 100 procent zekerheid als ie eruit is… pff ben er ff vol van heb me ook maar ff ziek gemeld…

Hoe is het nu met jou Clairtje? :pray:

Dame ze zeggen vaak dat je erg vruchtbaar bent na een miskraam dus wie weet :thumbup: :thumbdown: :pray:

karen marieke veel plezier en inderdaad de eerste (ik geloof 6 weken, maar weet dit niet meer zeker) leven ze nog niet op jou. Dus wat je dan eet of drink heeft nog geen invloed op hun. Dus zou je zwnager zijn dan kan het nog geen schade aanrichten. Voor je gevoel is het natuurlijk wel heel dubbel. Maar goed twee wijntjes is heel wat anders dan 10 :wink: Dus geniet van je avondje/nachtje weg

En wij duimen hier voor je mee.

ingelke ik hoop dat je wat tot rust komt in je weekje vrij. Want het is niet fijn dat je ongesteldheid nu zo onregelmatig is :hug:

Qua sm. ik heb ook niet zo’n geweldig goede band. Op het begin van mijn relatie was het helemaal niets. Ze moest me gewoon niet. Ze heeft dit zelfs toen ook tegen Rick gezegt. Vond het zo sneu voor hem toen. ik denk dat ze me als bedreiging zag. Ze had op een gegeven moment wel door dat het erg goed zat tussen ons en ik denk dat ze bang was dat ik haar oudste zoon zou stelen. Toen we gingen samen wonen en ze merkte dat hij wekelijks belt of zelfs langskomt, af en toe er nog gaat eten. Gaat het veel beter. Ze heeft me geaccepteerd denk ik. Maar het is nog niet zo dat als ik problemen heb naar heer toe ga voor advies of zo. Maar we kletsen kunnen zelfs samen een dagje naar de stad of zo. En dat is voor mij al prima hoor.

Hier gaat het allemaal lekker. iedereen is nu op de hoogte van mijn zwangerschap. Ook mijn collega’s en clienten zullen het morgen lezen, aangezien ik vannacht de kaarten met het grote nieuws neerzet. Dus dan hoef ik eindelijk niet meer zo veel moeite te doen om mijn buikje te verbergen :dance: Morgen vertellen we aan de vriend van Rick dat hij peetoom wordt (als hij het tenminste wil natuurlijk :shifty: ) Dus helemaal leuk :dance:

ha dames,

wat hebben jullie weer veel geschreven! Heb niet alles onthouden, sorry als ik niet op iedereen reageer, denk wel aan jullie!

Ik ben op vakantie, dus niet altijd tijd om in te loggen en te schrijven.

Oh Yala wat ontzettend klote voor je!!!

Knuf voor je Ingelke!!

Hoe is het met Clairtje?

Alina, leuk dat je het nu kunt vertellen tegen iedereen!! Wat had je op de kaartjes gezet?

Wij genieten van onze vakantie, alleen regent het nu, maar verder is het prima en relaxed!

Wie weet voldoende rust en gezelligheid voor een aug. beebje… :wink:

@Dame wrote:

Ik moet nog een weekje wachten voor ik kan testen, maar om heel eerlijk te zijn heb ik het idee dat het alweer raak is… :shifty: Ik hoop dat ik mezelf niet gek maak, maar mijn (.)(.) voelen weer heel zwanger aan.

Helemaal hierop vergeten te reageren: Zou zo mooi zijn als het nu alweer raak is, en je op een ‘normale’ manier aan je zwangerschap kunt beginnen. Ik :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: voor je deze week! :-*

Ondanks sm toch nog een leuke intocht gehad?

Karen: hoe was de intocht en het uitje?

Ingelke: Volgens mij kun je wel een :hug: gebruiken. Lekker vakantie in het vooruitzicht. Ff alles van je afzetten en met een fris hoofd weer terugkomen!

Oh Loon, niet zo lekker, da’s niet fijn! :hug:

Alina: Fijn hè, alles je het gewoon kunt vertellen aan iedereen! En hoe hebben ze gereageerd? De peetoom ook geregeld?

Ikke: Je zit toch lekker vakantie te vieren? Kom je helemaal vanaf je vakantie-adres even inloggen. Da’s lief!

@Ikke31 wrote:

Oh Yala wat ontzettend klote voor je!!!

Lekker ongenuanceerd! Daar hou ik wel van :D Gelukkig gaat het inmiddels een stuk beter. Morgen naar de ha. Ben benieuwd wat hij ervan zegt, want ik begin steeds meer te twijfelen aan m'n pauze besluit :? Dan gaan we misschien toch wel samen voor een aug beebje :P .

Vandaag lekker naar de zonnebank geweest (nu mag het weer :wink: ) en vanmiddag samen met m'n grote en kleine lief Formule 1 en voetbal gekeken. Heerlijke zondag dus!