Vreemd toch idd. Ik ken iemand die heeft bijvoorbeeld 2 sectios gehad in 1 jaar :? . En vriendin van me mocht zich na een sectio pas na 9 maanden weer melden bij de gyn voor een tweede (PCOS, clomid ed).
Zijn allemaal hele verschillende richtlijnen inderdaad. Maar ben blij met m’n gyn!
Ook vreemd trouwens dat de gyn een sectio wilde doen omdat de eerste ook met een sectio is geboren. Of lag dat aan de reden van de eerste sectio?
Nee, lag niet aan de reden van de eerste sectio… Bij Nyn ook een spoedsectio gehad omdat ze uiteindelijk in AAA ligging lag (aangezichtsligging, neus dus omhoog ipv omlaag) en ik haar met d’r 8,5 pond er ook niet uitkreeg. Gyn was van mening dat je na een sectio beter een volgende keer ook via een sectio kan bevallen. Gelukkig was ik eigenwijs en is Mar.tijn na een redelijk makkelijke bevalling vaginaal geboren :mrgreen:
Wil je de volgende keer wel proberen vaginaal te bevallen, of heb je liever weer een sectio??
@Ikke31 wrote:
Hier ook nog geen ongi, maar wel alle signalen dat het gaat komen.
Ik wacht ook nog maar af.
Ondanks dat jij het gevoel hebt dat de ongi gaat komen, blijf ik voor jou :thumbup: :thumbdown: en :pray: dat het vanaf nu 9 maanden weg blijft.
Ik hoop het zo voor je.
Jullie zijn lief!!! :-*
Yala, :dance: :dance: :dance: GEFELICITEERD!! WAT BEN IK BLIJ VOOR JE ZEG!!! :dance: :dance: :dance:
Ikke, spannend hoor, we duimen heel hard voor je dat het weg blijft!
Hier moet ik vanmiddag om 16.30 naar het ziekenhuis. Maar heb er verschrikkelijk gemengde gevoelens over. Aan de enne kant wil ik weer ongesteld worden en weten wat er aan de hand is, maar aan de andere kant wil ik niet weten of er iets “fouts” zit
Probeer ook echt deze week het lijstje bij te werken!!
Dame, sorry dat je nog in het lijstje zwanger staat!!! :oops: :oops: Hoe is het nu met jullie?
Lottie, al terug??
dxhallo hallo
@kiki onwijs veel succes vanmiddag en ik hoop dat je wat te horen krijgt.
sterkte meid en ik zal aan je denken.
@yala en is het gevoel al gezakt…dat je zwanger bent
geweldig meid.
@ikke ooo meid nog twee dagen. misschien net zoals Yala die voelde ook niks en die had ook het gevoel dat ze ongi zou worden.
we wachten met spanning af.
Yala: gefeliciteerd meid.
Kiki: suc7 in het ziekenhuis.
dames een :hug: voor iedereen die er behoefte aan heeft
Kiki: Veel succes vanmiddag! Ik hoop op snel en goed nieuws voor je!
Zo, nu even de rest antwoorden.
ICL: als ik kon kiezen zou ik zo weer een sectio laten doen. Het zou ook mijn keuze geweest zijn als ik van te voren had geweten dat B.J. in een stuit lag. Als ik zo wat verhalen om me heen hoor over totaalruptie, subtotaalruptie dan heb ik toch liever een ks.
Maar een soepele vaginale bevalling zou natuurlijk het allermooiste zijn.
Ikke: nog even een paar :hug: :hug: :hug: :hug: voor de laatste dagen!
Karen: Hmmm, het is nog niet helemaal geland. Maar het komt geleidelijk aan. Zo moet ik bijvoorbeeld ineens opletten wat ik eet. Dat zijn de momenten dat ik er even bij stil sta. Oh ja, en als B.J. bij me ligt z’n flesje te drinken dan voel ik me ineens heel gelukkig dat er zo’n heerlijk mannetje tegen me aanhangt en dat er een kikkervisje in me heel druk bezig is met groeien. :inlove:
Dolfijntje, Ingelke: ik zie dat jullie in de groene dagen zitten. Veel plezier! Zet 'm op hè!
Zo, ga nu even bankhangen hoor. M’n oogjes vallen dicht, maar die van B.J. niet helaas…
Nou meiden, even ego. Kom net terug van het ziekenhuis. Het is wel iets duidelijker geworden.
Het is innergeval geen cyste. Er zit wel vocht rond mijn eileider en het slijm in mijn baarmoeder is dikker dan normaal. Dit kan door 2 dingen komen of mijn menstruatie komt eraan of er is een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Dus eigenlijk 2 uiterste van elkaar. Moet morgen weer terug naar de huisarts om bloed te laten prikken.
Hè Kiki, wat een onrustig nieuws voor je. Ik duim voor je dat het een aankomende menstruatie is. Vreemd hè, zo baalde ik zondag dat ik nog een positieve test had. Nooit gedacht dat ik liever maar één streepje zag.
hallo hallo
@ikke oooo meid dat is idd wel het uiterste van elkaar.
veel succes morgen. en ik hoop dat je snel de uitslag hebt.
hier onze kleine meid alweer op bed liggen
moet morgen werken dus ze moet er wel een beetje betijds in.
zo vanmiddag weer ff een dipje gehad. had het gevoel dat ik zo veel weer moest doen.
en noëmi gaat van het weekend twee nachtje logeren bij mijn schoonouders.
mijn lief moet plotst ook werken zaterdag en ik ook.
dus ze zou overdag naar mijn ouders gaan en s`avonds zou er een oppas komen.
maar die kon niet dus nou gaat ze twee nachten naar mijn schoonouders
ik heb er al helemaal geen zin meer in om zaterdag weg te gaan
gewoon om noëmi twee nachten weg te brengen en ook omdat het alemaal zoveel moeite kost enzo en dan denk ik alweer van laat maar het hoeft van mij niet meer.
maar goed het is wel goed om gewoon ff wel weg te gaan zaterdag
Oh Kiki, nou je weet in ieder geval iets meer. Hele dikke :hug:! Ik zal voor je duimen dat het je naderende ongi is!
Dame, dat is wel dubbel inderdaad. Ben je zo hard bezig om twee streepjes te zien, maar nu wil je er maar eentje zien natuurlijk. Wat betekent het verder dat er nog twee streepjes waren? Heeft dat nog invloed op je cyclus?
Karen: Je meisje zolang missen is nooit leuk natuurlijk. Even erdoorheen en voor je het weet is ze weer thuis :hug: .
Even ego
Voel me ff flink k*t.
Zo vandaag horen wat voor dienst er aan de slaapdienst zou worden geplakt vanaf Januari in het team. Ipv mijn actieve nachtdienst. Helaas kon ik alleen mijn oppas niet geregeld krijgen. Nu vraag ik aan mij collega bij het begin van mijn dienst en wat is het geworden. Nou zegt ze vanaf Januari hopen ze het eigenlijk zonder slaapdienst zelfs te draaien. :shock:
Fijn dat je van je werkgever ook even persoonlijk te horen krijgt dat je functie gewoon helemaal verdwijnt ipv een kleine aanpassing!!!
Ben echt helemaal van slag. Zit de halve nacht al met huilbuien. Weet totaal niet wat ze nu met me willen of wat ze binnen de stichting nog voor me kunnen doen. En of ik dit dan ook thuis geregeld krijg. Fijn dat ze me zo de nacht in laten gaan!! Zit je dan bijna 11 weken zwanger en geen ene zekerheid qua baan hebben!!!
kiki Wens je morgen veel succes! Hopelijk is het een aankomende ongesteldheid. Maar wel fijn dat er nu serieus wordt gezocht hoe of wat!
karen erg hé als je zoveel moet regelen om even weg te gaan. En daardoor ook nog eens je meisje langer moet missen als in eerste instantie de bedoeling was. Ik blijf dat ook nog altijd moeilijk vinden
:hug:
Kiki wat spannend voor je!! Hoop dat het uiteindelijk meevalt!! :hug:
Yala fijn dat je er van kunt genieten nu!! Kan me (denk ik) voorstellen dat het even moet landen!
Karen marieke; je hebt het er maar druk mee! Denk je ook goed aan je zelf! Dubbel gevoel lijkt me, je kleine meisje wegbrengen en dan ook 2 nachten, heeft ze het daar naar haar zin?
Dame; hoe gaat het nu verder? Heb even gemist denk ik over wat je bedoelt dat je baalde van een pos test. sorry!
Dolfijntje :hug: terug!
Hier dag 29, spannend. Ik ben weer zo emo als vorige maand en krampjes. Maar we wachten rustig af…nou ja rustig, dat probeer ik tenminste.
@Ikke; Je had niets gemist hoor. Maar ik heb zondag getest om te kijken of de zwangerschapshormonen al uit mijn lijf zijn. Ik wil graag een negatieve test in handen hebben zodat ik weer ‘aan de slag kan’. Stel dat ik nu in één keer zwanger zou raken nu dan heb ik wederom onduidelijkheid omdat ik niet weet of de twee streepjes van een nieuwe zwangerschap zijn of nog van de miskraam. Mijn duimen draaien hier voor jou hoor.
Het gaat redelijk met me, mentaal voel ik me aardig stevig. Het is natuurlijk afschuwelijk dat het mis was, maar we weten nu wel eindelijk waar we aan toe zijn. Wel vervelend dat je zo alweer bijna 3 maanden verder bent. Word toch steeds ouder. Ik ben maandag weer gaan werken maar dat viel me niet mee. Ik ben erg moe en gisteren ook weer wat eerder naar huis gegaan. Misschien komt het door de verkoudheid waar ik last van heb, maar ik wijd het met name aan de spanningen die nu zijn tol eisen. Of misschien nog een spoortje van de narcose; ik weet het niet.
@Alina; ik weet niet of ik het goed begrepen heb. Als ik het goed heb doe jij nu (alleen) slaapdiensten en door je zwangerschap lijkt er besloten te worden de slaapdienst in zijn geheel af te schaffen? Betekent dit nu dat je misschien zonder werk komt? Het zou wel erg slordig zijn als dergelijke zaken buiten jou om gecommuniceerd worden. Ben jij de enige die de slaapdiensten draait en waar doe je dit? Misschien moet je even een gesprek voeren met je leidinggevende zodat je wat meer duidelijkheid krijgt. Nu loop je het risico dat je je ergens heel druk om maakt terwijl het misschien niet helemaal goed is doorgegeven. :hug: :hug: Vervelend voor je hoor.
hallo hallo
@alina ooo meid das balen zeg als je je baan zou verliezen.
waarom willen ze van een wakende nacht af.
en zou jij slapende diensten kunnen draaien???
of wil je dat nie.
sterkte meid met al die onduidelijkheid.
@dame ik zal zeggen zodra je de narcose middel hebt toegedient gekregen ben je je engergie kwijt.
en moet je je er helemaal weer bovenop bouwen.
ik zie het bij heel veel patienten die daar toch echt last van hebben.
sterkte meid en idd goed naar je lijf luisteren dus gaat het even niet dan wel stoppen want hoe langer je er mee door loopt hoe lange het duurt voordat jeje weer fit voelt.
hier vandaag gewerkt. wel lekker gewerkt alleen wel druk
straks sporten wel zin in.
Dame: Op dit moment hebben we hier nog wakkere diensten. Alleen zijn wij van de 8,5 uur daadwerkelijk zo’n twee uur bij cliënten bezig.(soms maar drie kwartier als een bewoner niet thuis is) Wij zijn dus nu een erg dure kostenpost. En aangezien er flinke bezuinigingen worden gemaakt. Moeten ze iets op ons verzinnen. Toen ik zwanger was van M.alou gaven ze al aan dat ze hoopte dat als ik terug kwam van zwangerschapsverlof er geen nachtdienst meer zo zij maar een slaapdienst. Dat is het enige persoonlijke gesprek wat ik heb gehad over de veranderingen van mijn dienst/contract. Verder hebben wij nooit meer iets gehoord. Ja een berichtje dat er een werkgroep werd opgezet om van allerlei oplossingen te bedenken. Midden oktober kregen wij(gehele tem) ineens een mail of we wilde meedenken aan de invullig van de nacht als slaapdienst en wat voor dienst er event. voor of na gedraaid kon worden. een week later kregen we(met zijn allen weer) een mail over een event. werkschema met daar inderdaad slaapdiensten in. Nu afgelopen dinsdag wordt er in het team (waar ik en mijn collega vaste nachtdienst niet aanwezig waren) verteld dat de slaapdiensten helemaal niet doorgaan! Ze willen gaan werken met afluistersystemen. Het is dat ik vroeg aan mijn collega die ik afloste 's avonds of er nog iets besproken was in het team. Anders had ik nu nog niet geweten dat mijn hele functie dus vanaf januari (hoogstwaarschijnlijk, ligt aan hoe snel ze de afluistersystemen geinstalleerd kunnen worden)niet meer bestaat.
Daar ben ik dus nog het meeste kwaad om! Dat iedereen weet dat mijn functie verdwijnt! En ikke in principe niet!
Vannacht dus een boos mailtje getikt en al mijn gevoelens beschreven.
Krijg ik een mailtje terug dat hij denkt dat we toch maar eens een gesprek moeten plannen. waarin hij de nuance aan kan brengen omtrent de personele formatie per 1 januari en de consequenties die daar mogelijk een gevolg van kunnen zijn.
Ik geloof dat ik op zo’n gesprek al een half jaar geleden recht op had :wall: Ik ben dus zeer benieuwd wat hij te vertellen heeft! Maar ook waar ik nu aan toe ben en wat mijn opties nu nog zijn.
Mijn vriend is zo boos over de situatie dat hij het hoofdkantoor heeft opgebelt met de vraag hoe er gecommuniceerd moet worden naar de werknemers. Hij moest natuurlijk het hele verhaal vertellen. Hun reactie was oohh dat is niet de bedoeling dat dit zo gebeurd. Deze info moet altijd in een persoonlijk gesprek verteld worden niet over mail! Ze gaan er dus nu voor me achteraan en het uitzoeken. Ben benieuwd!
Karen marieke we hebben meteen gekeken toen hier sprake van werd of we dit geregeld zouden krijgen. En met een beetje flexibiliteit van mijn roosteraar en mede nachtmedewerker moest dit ons wel gaan lukken. Maar ja nu gaat het nog niet eens door. Er komt helemaal geen dienst 's nachts meer. En 20 uurtjes in de dagploeg werken levert me punt 1 echt niet genoeg geld op en punt twee krijgen we dat echt niet rond. Meer uren kan ik ook niet krijgen, want ja de bezuinigingen! Er worden zelfs al mensen overgeplaatst vanuit ons team omdat we te veel formatie hebben.
maar ben even naar een client kom dadelijk nog even reageren op jullie :-*