JULI/AUGUSTUS STOPPERS 2010 leven samen naar de feestdagen

vandaag bij de kinderarts geweest op controle. Ook meteen een longfoto laten maken. Er leek een kleine verbetering op de foto zichtbaar te zijn.

Ze gaat ons dus doorverwijzen naar de longarts in Maastricht. Einde van de middag belde ze ons op. Ze had al contact gehad met de longarts. En waarschijnlijk kunnen we woensdag al bij hem komen. De assistent zal mij morgen op bellen voor de definitieve afspraak en tijd. En dan is het afwachten wat hij wil gaan doen/testen.

@alina zou wel fijn zijn dat je zo snel terecht kan

Kinderlongarts heeft net gebelt. morgenochtend om 9.15 uur kunnen we bij hem terecht en gaan we kijken wat de verdere stappen gaan worden!

:thumbup: :thumbdown: draaien voor jullie.

Moeten jullie wel vroeg de weg op, in Maastricht zijn ze ook aan het werken aan de weg.



@Loon hoe gaat het met jou, nog eventjes voor jou.

ja klopt ingelke. Dat wist Rick inderdaad ook al. We rijden om 7.30 uur aan. Dan hebben we 3 kwartier extra de tijd om er te komen. hopelijk is dat genoeg.

Dat hoop ik ook voor jullie dat het met 45 minuten genoeg tijd was.



Hoe is het gegaan???

We waren heel mooi optijd. We hadden pas wat file in Maastricht.



R.oan is weer helemaal onderzocht. Ook hij heeft voor en na een verneveling geluisterd naar zijn longen, maar vond ook dat het niet echt helpt. Verder heeft R.oan een ct-scan gehad. Daarvoor moest er een infuus geprikt worden, zodat ze contrastvloeistof konden toedienen, en toen hebben ze ook meteen bloed afgenomen. R.oan heeft het allemaal heel dapper doorstaan en heeft alleen maar gehuild bij het prikken van het infuus en het toedienen ven de vloeistof. De ct-scan vond hij reuze interessant. En hij heeft dan ook zijn ogen uitgekeken. Nu is het wachten op de uitslagen. De arts hoopte ons morgen te kunnen bellen met uitslagen. Maar dat lag er een beetje aan wanneer de radioloog tijd had om de scan te beoordelen.

De arts denkt voor nu aan een vernauwing in de luchtpijp. Dan wel door oud/taai slijm, of door een aangeboren afwijking, of door event. een ader die over de luchtpijp loop en hierdoor de luchtpijp wat dicht duwt, of doordat de luchtpijp heel slap is waardoor hij bij uitademing te dicht klapt. Het is nu even afwachten wat ze zien op de scan en of dat ze genoeg zien op de scan. Anders kan het zijn dat hij nog een kijkoperatie moet krijgen. Zodat ze met een camera in de longen kunnen kijken. Het blijft dus allemaal nog even spannend.

@aliha blijft spannend allemaal zeg.



Hiero 1 nacht in ziekehuis geweest. Was zo oververmeoid dat ze me een nachtje hielden met medicijnen voor pijn en slaperig. Moest ook 24 uur mijn urine opvange wegens teveel witte cellen en bloeddruk werd te hoog. Nu weer thuis en gaat het wel medicijnen zijn goed ingeslagen.



Advies was toch wel snel in te leiden vanwege de vermoeidheid.

Loon jee dan wordt het spannend bij jullie. Wel balen dat het einde van je zwangerschap zo moet lopen,maar wel fijn dat ze mee willen denken. Over een paar daagjes dus waarschijnlijk een beebje in je armen…

hey hey



morgen word ik ingeleid. De gyn snapte nie dat ze me nog naar huis hadden laten gaan.



Lekker spannend

OOOOO Loon spannend… Hoop dat het dan ook snel mag gaan. Hoe gaan ze het opwekken weet je dat al?

@Alina, dat had ik wel verwacht dat het hier in Maastricht wat drukker zou zijn. Heb je al iets gehoord???

Is ook te begrijpen dat jouw kleine man huilde toen ze hem deden prikken en ja in de scan is allemaal nieuw voor hem. Wel fijn dat hij daar rustig bij was.

Het blijft spannend nog bij jullie wat ze kunnen gaan doen voor de kleine man. Mijn :thumbup: :thumbdown: blijven draaien.



@Loon ow spannend, wel jammer dat de laatste dagen voor jou zo moeten voorbij gaan.

Ik hoop voor je dat het dan snel gaat en jij je kleine meid in de armen mag sluiten.

Helaas nog steeds niets gehoord. We blijven gewoon afwachten. Misschien dat hij morgen pas belt…ligt puur aan de radioloog.

:pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray:

loon hoop dat je ondertussen jullie mooie meisje in de armen mag houden. Of dat je in ieder geval al heel dicht bij dat punt bent!! :pray: :pray: :pray:



Helaas hebben we nog steeds niets gehoord.

Belde Rick vanmiddag zelf, krijgt hij van de assistent te horen dat hij de 19de telefonisch spreekuur heeft dus dat hij dan zeker belt. Toen Rick zei dat de arts had gezegd dat hij eerder met de uitslag zou bellen. Kon ze hem niets vertellen. De arts was in bespreking dus ze kon ook niets vragen. En ze mocht verder niets vrij geven of er uberhaupt al een radioloog naar de scan had gekeken :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall:

Daar wordt je nu echt moe van! Denk je dat er eindelijk wat wordt gedaan en dat het nu wat sneller gaat verlopen knal je weer met je kop tegen de muur! Heerlijk die artsen…dat hij dan niets belooft…

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

@alina ook om gek van te worden.



Hier gister bevallen van ons meissie tess. Ze is in 7 uur tijd te wereld gekomen. Hoefde pas pijnstiller te hebben toen ik 9cm ontsluiting had. ze weegt 3230 gram.



Borstvoeding is goed op gang, meer na maandag dan ben ik thuis

Yoehoe!!!

Loon en hub van harte gefeliciteerd met jullie meisje Tess!!

Het klinkt als een mooie bevalling. Fijn dat het zo snel op gang is gekomen. Sommige moeten zolang wachten als het opgewekt gaat worden.

Geniet lekker van jullie meisje!!

@Loon Gefeliciteerd met de geboorte van jullie Dochtertje. Geniet ervan.



@Alina fijn zo’n artsen pffff

nog ff een update.



Zaterdag melde ik dat alles goed ging met borstvoeding maar helaas was toch niet zo. Tess stopte zomaar met drinken zonder dat ze vol was en viel vaak inslaap. In de avond/nacht gaf ik aan dat ze waarschijnlijk nie genoeg binnen kreeg want bleef huilen maar aan borst sliep ze. In de ochtend werd ze gewogen en bleek al 7% van geboorte gewicht kwijt te zijn.



Hebben borst kolf erbij gehaald en toen 1x bij gevoed. Maar ander verpleging voede alleen beetje bij wat ik kolfde en dat was nie veel.



Resultaat maandag bijna 10% afgevallen. Maar nog steeds niet erg actief met de borst. Resultaat weer een nacht blijven. Nu waren we gaan bijvoeden en de borst.



Dinsdag was ze 10 gr bij gekomen en mocht ze naar huis.



Nu 1,5 dag later gaat het steeds beter gelukkig

Fijn om te horen dat het nu weer steeds beter gaat. Wel gek dat ze ineens niet meer zo goed dronk uit de borst. Zou er op het begin te weinig voeding zijn gekomen?? Dat ze bedacht waarom drink ik want ik krijg toch niet genoeg. En nu begint de borstvoeding beter op gang te komen dat ze nu snapt dat ze kan drinken zoveel als ze wil?

Tja blijft moeilijk hé om te bedenken wat het was, Het belangrijkste is dat ze nu weer beter gaat drinken. Geniet lekker van je meisje!!

Net het telefoontje vanuit Maastricht gehad.



R.oan heeft een aangeboren afwijking in de luchtpijp. Er zit een vernauwing in de luchtpijp voordat die zich opsplits naar de longen. Ze gaan nu een kijkoperatie plannen zodat ze kunnen bekijken hoe ernstig de vernauwing is. ook gaan ze dan kijken of en wat er event. aan te doen is. Is het maar een lichte afwijking is zullen ze afwachten wat de luchtpijp gaat doen naarmate R.oan groter wordt en de luchtpijp meer plek gaat krijgen. Als het ernstig is gaan ze dus kijken of ze iets voor hem kunnen doen om de luchtpijp wijder te maken.

We moeten voor nu door blijven gaan met de Q-var (puffer) om de longen tegen virussen te beschermen en hij krijgt 1x daags een antibioticum om hem te beschermen tegen bacteriële infecties. Zo hopen ze hem “gezond” te kunnen houden en dat hij dus niet constant ziek wordt en we weer in het ziekenhuis zitten.

Het kan helaas wel nog een aantal weken duren voordat hij de kijkoperatie krijgt. Het is even afwachten wanneer ze een plekje hebben voor hem. Hij moet hiervoor onder algehele verdoving. Ze gaan dan met een slangetje via de neus of keel de luchtpijp in. Dit heeft verder geen ernstige risico’s voor hem.

Het blijft hier dus helaas allemaal nog erg spannend en afwachten geblazen.