Juli/Augustus Stoppers 2010 - Al 1 zwanger! - update 2-9-10

Nachtvlinder van harte meid.

Kiki nee toch :? ik blijf voor je :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: .

Hey die Lottie ik zie aan je banner dat je negen dagen overtijd ben of heb ik het nu mis???

Hier gister naar de cb geweest voor N en ze doet het super.

Ze is nu 86 cm en 11.5 kilo.

Van haar gewischt was ik een beetje geschrokken omdat ze nooit zo veel is aangekomen dan nu (1 kilo).

Wel moet ik naar de kinderfyio bellen wegens dat ik een beetje bang ben voor haar loop gedrag.

Ze loop al vanaf haar 10 en half maand, maar ze blijft maar vallen en rennen, nou dat vind ik eng om te zien.

De arts zei ook al dat ze houterig ren en ook dat ze regelmatig op haar tenen loop.

Dus de fysio moet even erna kijken wat nou het probleem is.

Lichaamlijk of dat ze gewoon te veel wil enz.

Ik hoop het laatste

@Kiki, oooww wat een teleurstelling :doh: Ik lees wel vaker dat er pas later een posi test is, dus ik blijf voor je :pray: :thumbup: :thumbdown: :pray:

@nachtvlinder, gefeliciteerd!! Snel gedaan! :wink:

@Karenmarieke, wat leuk 2 meisjes! Lijkt me wel pittig, 2 tegelijk :eh:

Ik lees steeds wel mee, maar heb weinig nieuws.

@wannabe, wat een mooie taarten!!! :inlove: jammie :drool:

Volgens mij zijn voor ons de klusdagen nu wel zo’n beetje voorbij. Gelukkig, want het zit toch stiekem een beetje in m’n achterhoofd dat 't ‘moet’ :shifty: :shifty: Hebben jullie dat ook?

@Ikaa De taarten maak ik inderdaag zelf

Allemaal bedankt voor de complimentjes! Komende weekend een pip-studio taart en een ridder/draak taart op het programma staan, hele leuke thema’s :smiley:

Jeetje, ik ben even een paar dagen offline en er zijn misschien al 2 zwangere! Te gek, en gefeliciteerd! Ik duim nog even voor je hoor kiki!

Ik had net behoorlijk wat slijm toen ik plaste, sorry voor de details maar we zijn vrouwen onder elkaar toch. Betekend dit nu dat mijn ei-sprong eraan komt?

@manouk, wat eerlijk van je om te zeggen dat je het gevoel hebt dat ‘het’ moet. Dat heb ik ook een beetje, vooral de frequentie :oops:

Alles goed verder meiden? Hier gaat het zijn gangetje, nog 2,5 week en dan 10 september trouwen :smiley: Alles is klaar, alles is geregeld. Net nog even een zonnebankje genomen.

Fijne avond allemaal!

Kiki, wat vervelend dat je een negatieve test had terwijl alle signalen iets anders lijken te zeggen. Ik duim voor je dat die test niet helemaal klopte.

Wana, ik weet niet goed hoe het met de slijmproductie zit :mrgreen: . Ik voel de eisprong altijd aan mijn onderbuik (tenminste, dat denk ik in elk geval). Spannend, bijna trouwen. Ik hoop dat je net zulke prachtige herinneringen zult maken als wij hebben gedaan.

Vandaag naar de tandarts geweest. Een nieuwe, want we waren niet tevreden met de oude. En terecht blijkt nu, want ik heb een kies waar ik al vaak pijnklachten van had. Maar de tandarts zei dat dit onmogelijk was omdat die kies ‘dood’ was na een wortelkanaalbehandeling. Nu blijkt dat hij die behandeling niet goed heeft uitgevoerd waardoor er (na drie jaar) nog steeds een ontsteking onder zit. Dat wordt een lang traject werd me al gegarandeerd. Fijn…

Manouk, wij hebben hetzelfde hoor. Ik heb mijn man niet verteld dat ik een cyclustest heb gedaan om het voor hem in elk geval nog een beetje spontaan te houden. Maar hij weet ook van de om-de-dag-regel en vindt dit eigenlijk best wel fijn (die frequentie haalden we voorheen eigenlijk niet), maar we moeten elkaar ook wel eens overhalen.

@Ikaa: nee, helaas ben ik op 25 dagen ongesteld geworden. Ik heb inmiddels een nieuwe ticker aangemaakt en ga voor de volgende ronde!

Nou, het lijstje is geupdate!

Iedere wijziging graag op de PB naar mij! Ook voor zwangeren onder ons. Dan weet ik zeker dat ik niet iets per ongeluk in het lijstje zet, dat zou erg vervelend zijn. Bedankt!

@Kiki: ik duim voor je hoor meid! wat lijkt me dit moeilijk voor jou!!!

Ik ben inmiddels weer door mijn vruchtbare week heen. Mijn vorige cyclus was 25 dagen, dus dit houd ik nu ook weer voor mijzelf aan. Dit houdt in dat ik op 3 september mijn NOD heb.

We hebben flink geklust (zo’n beetje iedere dag) in de vruchtbare periode en ik voel weer mijn krampjes in de baarmoeder en mijn borsten worden weer gevoeliger.

Nu trek ik mij er alleen niets van aan, want ik weet het pas zeker als ik een test heb gedaan en ik overtijd ben :wink:

Vraagje; ik ben nu heel erg bang dat het heel lang gaat duren bij ons om zwanger te worden of dat ik uberhaupt niet zwanger kan worden. Hebben jullie die ‘angst’ ook weleens gehad?

Mijn vriend (bijna man :)) heeft helemaal het gevoel dat het volgende maand gaat lukken (dus de derde maand zeg maar). Grappig he?!

@Lottie, mooi lijstje heb je gemaakt :clap: :clap:

Je ‘angst’ is herkenbaar hoor!! Heb ik ook en ik begreep van andere dames op 't forum dat er nog velen met ons zijn… Komt goed meid! Je mag in ieder geval blij zijn met je korte cyclus van 25 dagen, des te eerder is je volgende NOD! (mijn kortste is 30 en langste 40 dagen)…

Al helemaal klaar voor de grote dag? Mag ik vragen hoe lang jullie samen zijn?? Gewoon nieuwsgierig :lol:

:pray: :pray: voor je NOD.

@Dame, dat is balen van je tandartsbezoek :naughty: Dat hoor ik wel vaker, dat als je wisselt van tandarts er andere dingen worden geconstateerd :think: :think:

Haha, herkenbaar. Vriendlief hier is ook blij met de frequentie in klusdagen. :oops: :oops: is ook vaker dan ‘normaal’ :oops: :oops: (de vakanties buiten beschouwing gelaten :wink: )

@wannabe, wat een heeeeeerlijk vooruitzicht, aftellen naar de grote dag!! Spannend!! :thumbup: :thumbup:

hallo hallo

@Lottie ooo spannend hoor. en wel goed geklust goed bezig.

en bijna trouwen echt leuk joh

wel een foto laten zien he??

en over het eng vinden om niet zwanger te raken.

ik heb het nu ook een beetje omdat ik in feb geopereerd ben aan mijn eileider en nu heel veel last heb van mijn menstruatie en vind het daarom ook heel spannend.

maar wel een goed gevoel dat je man (aanstaande) dat niet heeft het komt gewoon helemaal goed.

en thanks voor het updaten van het lijstje…

@kiki ooo meid een negatieve test balen joh. ik duim voor je dat je toch nog een positieve test in handen krijgt… :thumbup: :thumbdown: :thumbup:

@wanna ik heb het meestal ook dat ik meer slijm heb tijdens mij ei.

dan denk ik da the tmijn ei is.

dus lekker klussen en lekker genieten. wij hebben echt afgesproken om het niet met stress en moeten te doen.

we willen er echt van genieten samen.

maar misschien komt dat ook wel omdat we al een dochter hebben.

succes meid.

@manouk ook voor je even een knuffel gewoon daarom.

hier de vouwwagen in gepakt morgen de auto nog en dan is alles klaar.

ik denk echt dat noëmi merkt dat er wat gaat gebeuren ze slaapt al twee dagen slecht in heel veel huilen en echt verdrietig.

morgen bij mijn buuf en buur op kraamvisite lekker naar de twee meisjes kijken.

ben zo benieuwd he.

had de kersverse papa vandaag al ff gesproken de bevalling was ook gegaan en de kindjes deded het prima.

nou zo lekker douchen en dan lekke slapen.

Sorry meiden, dat ik vandaag niet meer gereageerd heb. Vandaag zijn we lekker weggeweest met z’n drieen. Wel even de kruidvat binnen geweest en 2 testen voor 5 euro gehaald. Na ong. 10 min toch weer een licht positieve test. Maar ik weet dus niet of hij nog geldig was.

Lottie,Ik snap maar al te goed de angst. Misschien heel raar omdat Rowin de 1e ronde raak was, maar mijn moeder had dit ook met mijn broer. Na mijn broer heeft zij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad en daardoor was het eigenlijk niet meer mogelijk om kinderen te krijgen. Veel verklevingen. Totdat ik 9 jaar later in 1x kwam. Dus ben bang dat het bij ons de 2e keer ook lang of juist niet gebeurd.

Meiden, heel erg bedankt voor al het duimen!!!

@kiki ooo wat maak jij het spannend zeg.

ooo wat zal jij gek worden zeg. gewoon niet weten hoe het nou zit

hier vind ik het ook heel spannend ik ben 1 eileider kwijt. en weet gewoon niet hoe die andere functioneert. en omdat de gyneacoloog een keer endometriose in zijn mond heeft gehad. vind ik het wel heel spannend.

ooo vanmorgen weer lichte pijn in mijn buik dus ik denk dat mijn ei er aan komt. dus de pijn word nog veel heftiger

wel balen dat ik met die pijn dan onderweg zit in de auto naar frankrijk.

maar goed. we zien het wel

ik moet nog naar de stad in deze stort regen.

echt niks joh dit weer

en vanmiddag bij onze nieuwe buurkindjes kijken joehoe johoe.

Ladies,

Hier gaat alles z’n gangetje. Opruimwoede is nog steeds niet gezakt. Ben nu halverwege de oude admi, keukenkastjes zijn gedaan en nu staat de kledingkast op het programma!

Wat vreemd van die testen, Kiki :hug: , maar ik blijf ook voor je :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: ! Je HCG verdubbelt in twee dagen tijd, dus als je over twee dagen weer een KV test doet, zou de streep (iets) duidelijker moeten zijn.

Ikaa, lekker dat ze zo goed groeit, maar fysio :frowning: . Ik hoop dat het meevalt en dat ze gewoon teveel wil!

Manouk, idd, hier ook dat gevoel dat het ‘moet’ rondom m’n ei. Nu weet ik niet wanneer m’n ei is en dat maakt het een stuk leuker! Ik kan wel zeggen probeer het uit je hoofd te zetten, maar dat lukt gewoon niet! Maar wel goed geklust lees ik! :pray: :pray: Dat je snel een mooie test in je handen hebt!

Lottie ook al flink geklust! Ook voor jou :pray: :pray: . Die angst is heel herkenbaar, hoor. Bij B.J. dacht ik ook dat het nooit zou lukken, maar in ronde 3 (!) was het raak.

Karen Marieke, lekker op vakantie! Veel plezier (misschien komen jullie wel terug met z’n vieren :lol:).

Moet aan de kook! Vriendlief belde dat hij onderweg is, en aangezien we alletwee streng aan het lijnen zijn, wil ik wel een beetje op tijd eten!

Zwaai, naar iedereen die ik vergeten ben!

@Karenmarieke, een heeeeeele fijne vakantie!!! Of ben je al weg? :shifty: :shifty:

@Yala, bedankt voor het duimen. Wordt het leuker wanneer je niet weet wanneer je je ei hebt?? :think: bij mij juist iets minder omdat ik dan heel lang om de dag wil klussen om de kansen te benutten…

Wat goed dat je samen kunt lijnen, dat is wel een fijne steun zo samen of niet?

Welterusten allemaal!

Ha ha Manouk, ik bedoelde dat ik er dan niet zo op gefocust ben en een keertje niet om de dag klussen niet als gemiste kans zie. Aangezien ik na m’n bevalling nog niet ongesteld ben geweest, heb ik echt geen idee wanneer m’n ei er is.

En samen afvallen is zeker fijn voor de steun, maar helaas vallen mannen sneller af dan vrouwen. Dus af en toe heel frusterend :twisted:.

Slaap lekker!

hallo hallo

ff mijn laatste berichtje vanuit huis.

hele goede vruchtbare weken toe gewenst.

ik hoop dat als ik terug kom ik veel zwangere kan feliciteren.

tot over drie weken …

Fijne vakantie Karen! Wie weet wat jullie voor souvenir meenemen…

@Yala, ik ben ook aan het lijnen. Wil heel graag nog een paar kilo kwijt voor de positieve test. Tijdens mijn zwangerschap ben ik de vorige keer ruim 25 kilo aangekomen en als dat me weer gebeurd weeg ik straks 100 kilo. Dat wil ik echt voorkomen. Ik ben aan dr. Frank en dat gaat eigenlijk best goed, hoewel ik mijn boterhammetje wel mis. Volg jij ook een dieet?

Oh enne, kun je hier ook even komen opruimen? :mrgreen:

@Karen, mag ik vragen waarom je eileider verwijderd is? Ik kan me voorstellen dat het voor jou extra spannend is. Maar klopt het dat theoretisch gezien de kans op een bevruchting even groot is als met 2 eileiders?

En, hoe was de tweeling?

@Lottie bedankt voor het bijwerken van het lijstje. Leuk om er ook op te staan, dat maakt het extra echt!

Ik moet eigenlijk leren, maar ik ben vreselijk aan het uitstellen. Ik hoef nog maar een paar weken, maar als ik zo doorga red ik het nooit!

:oops: :oops:

Hhmm, ik snap er niets van waarom ik mijn banner niet goed krijg…

Yes, gelukt!!! :clap: :mrgreen:

:shifty: even ego :shifty: vandaag is mijn WOD… :shock: mijn eerste korte cyclus van 28 dagen…

Voel me even erg rot, omdat ik 't nog helemaal niet verwacht had en eigenlijk hoopte ik dat wat ik allemaal voelde met een innesteling te maken had.

ZUCHT!!!

Geen idee hoe ik nu m’n NOD moet gaan bepalen :wall:

Hè Manouk, wat balen voor je. :hug:

Ik vrees dat ik me ook moet aansluiten. Ik weet het niet zeker, maar ik heb last van mijn onderbuik en zo’n beurs gevoel van onderen én gisteravond en vanmorgen wat verkleuring bij het afvegen. :sick: Ik hoop dat het toch niet zo is, bij mijn zoontje had ik ook het gevoel ongesteld te moeten worden, maar die verkleuring belooft niet veel goeds.

Morgen heb ik een wellnessdag met een vriendinnetje, dus naast dat ik het natuurlijk echt niet wil, komt het ook heel ongelegen.

Meiden :hug: :hug: :hug: :hug: Wat rot zeg! Hoop dat het zo snel mogelijk voor jullie raak is!

Dame, wat is precies dr. Frank?

Karen, Fijne vakantie!

Hier nog steeds alles goed. Moet me flink inhouden met testen, want ben anders bang dat ik mezelf helemaal gek ga maken. Probeer er volgende week weer 1 te doen. Ben ondertussen alweer 6 dagen overtijd.

Vandaag heb ik een dagje alleen. Rowin is naar het kdv voor een wendagje. Vind het maar helemaal niks. Ik had in het begin geen baan, maar was wel een beetje rond aan het kijken. Had bij dit sollicitatiegesprek niet echt een goed gevoel dus dacht dat het niks zou worden, maar blijkbaar wel. Ben wel erg zenuwachtig hoe zij op mijn mogelijke zwangerschap zullen reageren.

Liefs

Dag Kiki, Ik kan me voorstellen dat het zenuwslopend is voor je. Ik kan ook niet wachten tot ik kan gaan testen. Ben nu ook steeds bang dat om naar het toilet te gaan.

Dr. Frank is een arts (internist en nog iets) die een koolhydraatarm en eiwitrijk dieet heeft ontwikkeld. M.a.w. je eet geen brood, aardappelen, rijst, pasta, fruit e.d… Maar wel veel groente, vlees, kwark en eieren. Begin dit jaar heb ik ruim 10 weken Sonja Bakker dieet gevolgd, maar daar viel ik niets vanaf. Dat ligt denk ik te dicht bij mijn normale eetpatroon. Met dit dieet val ik tenminste wel af.

Ik herken je zorg wel over je nieuwe werkgever. Ik wil eigenlijk ook van baan verwisselen, maar mijn kinderwens houd me tegen. Het voelt niet helemaal zuiver om nu aan een nieuwe baan te beginnen, terwijl ik weet dat ik misschien wel op korte termijn weer met verlof ga.

Nou, mijn gevoel klopte dus toch. Net ongesteld geworden, ik baal als een stekker. En om het nog vervelender te maken moet ik nu ook nog mijn wellnessdag morgen afzeggen. Ik ga niet met een touwtje tussen mijn benen in mijn nakie door een sauna lopen… En morgen was de laatst moglijke dag om gebruik te maken van de actie. Zonde van het geld en mijn vriendin zal ook wel balen.

:cry: :cry: :cry: