Juli/Augustus Stoppers 2010 - Al 1 zwanger! - update 2-9-10

hoe kom ik eigenlijk op het lijstje terecht??

@nachtvliinder wrote:

hoe kom ik eigenlijk op het lijstje terecht??

ff al je gegevens bpen naar Lottie! Dan zorg zei dat je erop komt.

Zo heb even wat bij te lezen :shock: . Net voor mijn nachtdiensten ben ik niet zo actief, omdat ik dan weet dat ik in mijn nachten wel tijd heb om te reageren. Nu had ik alleen mijn eerste nacht niet zo heel veel tijd dus toen heb ik alleen gepost bij de december mama’s. Gisteren nacht ben ik ziek thuis geweest. (men wat kan men een hoofdpijn hebben :frowning: Werd er gewoon misselijk van. En de ibrupofen werkte ook niet :wall: ) En nu hebben we weer even 1 nachtje.(is goed voor je lijf :liar: ) Dus nu reageer ik maar eerste eens hier!

@Manouk, nachtvlinder en dame welkom bij ons cluppie!! :mrgreen: Hopelijk mag het voor jullie ook allemaal snel raak zijn!

@ICL: balen, balen :hug: Heel veel succes en hopelijk horen we nog eens van je :-*

@Clairtje: Helaas hebben we deze ronde geen tijd gehad om op de juiste tijden te klussen vanwege onze diensten. Dat is het nadeel van beide onregelmatige diensten hebben en een kleintje hebben. Soms zien we elkaar maar een kwartier op een dag :shifty: En dan gaat het natuurlijk alleen maar over M.alou haar dag!

@Lottie en wannebemama ohhhhh spannend dat jullie allebei bijna gaan trouwen!!! Veel succes dan met de laatste vorbereidingen :thumbup: Enne ben weel heel nieuwsgierig straks naar wat foto’s van de jurk en zo :mrgreen: :wink:

(en ik blijf maar geduldig wachten tot mijn vent eens bedenkt om door zijn knie te gaan :liar: :shifty: )

@lottie, balen dat je ongesteld bent geworden. Het waren toch echt hele mooie voortekenen. Wel fijn dat je nu weet dat je cyclus weer helemaal werkt. En veel klus plezier deze ronde!!

Voor ontzwangeren rekenen ze inderdaad meestal 9 maanden voor om inderdaad de gehele hormonen huishouding weer op de rit te krijgen en om lichamelijk weer helemaal te genezen. Maar ik denk dat je gewoon vooral goed naar je lijf moet luisteren. En als je voelt dat je er weer klaar voor bent en als je weer heel graag zwanger wil worden kan dit gewoon. Het wordt niet afgeraden, het is gewoon en advies.

@karenmarieke jammer dat het huisje op niets is uitgelopen. Ook hier hebben we even zitten twijfelen om te verhuizen. Maar toen we aan het rondkijken waren kregen we eigenlijk niets gevonden waarmee we net zo of nog meer tevreden mee waren als met het huis waar we nu wonen. Wij hebben dus gekozen om te gaan verbouwen. de tekeningen worden nu door mijn vader gemaakt. en dan kunnen we hopelijk in het voorjaar gaan aanbouwen. en hopelijk dat ik dan al zwanger rondloop natuurlijk :mrgreen:

oja foliumzuur! had ik nog even nit aangedacht! :wall: :wall: stom!!! Even volgende week halen :oops:

volgens mij ben ik weer bij! sorry voor diegene die ik misschien toch vergeten ben :oops:

Morgen weer een druk dagje en geen tijd om naar bed te gaan :doh: . Maar goed. 's ochtends eerst les met mijn paardje, 's middags huisje poetsen en de konijnen toiletten schoonmaken en de kattenbak. Dan eten koken voor ons en M.alou en dan vlug naar een verjaardag. Kan M.alou lekker mee, maar wordt het niet te laat voor haar. Dus ben denk ik blij als we rond 9 uur thuis zijn M.alou in bed heb liggen en even met de voetjes omhoog op de bank kan zitten en dan lekker naar bed!

Zaterdag middag hebben we ook al weer een afspraak staan. Ik geloof zondag nog niet. Dus dat laten we ook maar even zo. Kan ik weer ff bijtanken. Volgende week vrijdag, zaterdag en zondag zitten we ook al weer helemaal volgeboekt met verjaardagen en werken. pffff kijk nu al uit naar september! lekker op vakantie en bijtanken!

@Alina jeetje ja das inderdaad lastig als je allebei onregelmatig werkt dan zie je elkaar niet veel! Ik ben de enige die onregelmatig werkt bij ons thuis al maakt mijn man echt veel uur op een dag… Pff wat een druk weekend heb jij!!! je zit helemaal vol gepland :shock: Veel plezier dit weekend!!!

@Karen Marieke

Ben je al helemaal bepakt? Hele fijne vakantie!!!

@nachtvlinder mijn cyclus is nu ook op gang wij gaan er ook dei hard voor deze maand! hoe oud ben je en waar kom je vandaan getrouwd enz.?

@wanabe mama

wij doen het vanaf gister ook maar om de dag heb idd begrepen dat dit beter is voor de productie :wink: mijn cyclus kwam gewoon na een maand weer op gang na mijn mirena.

@Manouk

ben/was ook altijd bang dat ik niet zwanger kon worden, met evy was het na 2 rondes raak toch hoop je dat het nu ook zo snel gaat en diep van binnen denk je weer straks duurt het kei lang… ik heb niet hoeven ontgiften heb een mirena gehad hoef eerlijk gezegd nooit meer anders! heb ook veel minder klachten als toen ik de pil slikte.

@Ikaa goed dat je het aanwakkerd want dat potje zit al weken naar me te staren en ik vergeet het steeds :oops:

@Dame vervelend die pijn! :hug: ik ben ook een bijna 30er over een paar maanden moet ik er ook aan geloven vind het niet zo heel erg! snap idd wel dat je niet oud moeder wilt zijn maar soms lopen dingen idd anders dan dat je je had voorgesteld… en leeftijds verschil maaakt ook niets uit!

@Yala

Gaat het goed met de hapjes???

wanneer moet je weer aan het werk?

@ ontzwangeren

ik heb zeker wel een jaar nodig gehad… zeker voor de kilo´s waren er gelukkig niet veel 20 kilo maar :oops: wat eraf moest!!! dat gaat bij de volgende zwangerschap niet gebeuren!!! en duurde ook echt lang voordat die hormonen uit mijn lichaam waren was ook maanden vergeetachtig heel irritant…

Gister lekker een dagje vrij gehad en vandaag ook. Gister met Evy naarde kermis op mijn werk geweest. Ze vond al die mensen met een verstandelijke beperking niet eng ze vond al die aandacht wel leuk. ze was niet uit de draaaimolen te krijgen :lol: Vandaag met een vriendinnetje naar een grote buitenspeeltuin in wijchen ben benieuwd… het weekend weer werken helaas!!

Oh las trouwens hier net iets op het forum had kippenvel all over!! Ik heb een tijd meegescheven met de maart 2009 mama´s (door tijdgebrek dastijds ben ik gestopt mee te schrijven nu lees ik alleen nog mee zo nu en dan) daar is vorig jaar een van de maart baby´s overleden aan acute leukemie, echt mijn grootste nachtmerrie ik zou er niet aan moeten denken om Evy te verliezen… echt hartverscheurend! Het komt dan zo dichtbij want dat meisje had nu gekund wat Evy kan enz. Ik ken haar niet persoonlijk, denk daar toch wel veel aan. Het had ons ook kunnen overkomen. Echt verschikkelijk!!! Ik las dus net dat ze grote zus is geworden ze heeft een zusje gekregen en lijken veel op elkaar!!! Zo mooi!!! moest het even kwijt!!! Echt een kippenvel moment!!! Het is hun zo gegund!!!

Nou goed dan dat ik erover ben begonnen dan en zo iedereen wakker hou hahaha.

Aaaaaaah ik word ondertussen hier gek.

Mijn ongi is er nog niet en dat terwijl ik dinsdag mijn laatste pil heb ingenomen.

Maar sinds een paar maanden heb ik een andere pil en weet dus niet zo goed wat ik moest van denken.

Want meestal bij de derde dag krijg ik die verschrikkelijke dagen :evil: .

Nu kijk om de zoveel tijd of het is aangebroken en voel ook nog helemaal niks dat het ook onderweg is.

Dus ik dacht laten we dan maar testen en we zien wel.

Ja een mega rare test dus.

Eerst dacht nee niet zwanger, toen een twijfel en nog.

Ik heb de kruidvat testen van 2 voor 5 euro.

Nu gaf de contolestreepduidelijk aan, maar heeeeeeel licht sroomd het uit naar recht tot de streep als je zwanger bent???

Hoezo verwarrend :? ?

Het zal wel tussen mijn oren zitten of zo, maar wel een rare test en dus maar afwachten wat mijn lichaam maar doe en daar maar op vertouwen.

Clairtje inderdaad akkelig en helaas ken ik het gevoel.

Ik kende ook een meisje die was overleden en toen N op die maand kwam was ik ook echt bang.

Ook als ik op tv zie dan denk ik ook heel vaak jeetje als N het maar niet krijg, want ik zou me echt geen raad weten.

De eerste jaar van N was ik ook heel bang voor wiegendood.

Terwijl ik daar nooit mee bezig was of dat iemand daar overleed in mijn naasten omgeving.

Je houd dan zoveel van je kindje dat je best bang ben voor bepaalde situatie’s.

Nou ik ga maar me weer verder gek maken en wat doen zodat mijn gedachtes even verder ga dan die gekke test.

Nou ja ik kijk er weer nu naar en zie ik een heeeeeeeeeeeeeeel licht streepje???

Ik weet niet wat ik ervan moet denken.

Ja dat de leuke (niet dus) dagen eraan komen.

Ik weet het niet.

Het zou toch niet zijn dat het nu ineens dwars door mijn pil is gegaan???

Nee

@ikaa

een streep is een streep ook al is ie heel licht :dance: :dance: :dance:

Doe anders morgen nog een keer een test. Bij evy was ie de eerste keer ook echt super licht maar was toch zwanger!!!

Spannend zeg! Kan je niet een clearblue halen? Die zijn redelijk duidelijk, wel duur helaas.

Mijn ongesteldheid is bijna over, dan voor het eerst in mijn leven een kindje proberen te ‘maken’. Ik vind het gewoon spannend! haha

@wanabemama

dat kan ik me voorstellen is ook super spannend ik vind het ook spannend hoor al is het de 2e keer! het is gewoon heel bijzonder…

Jij gaat er ook voor :smiley: laat die positieve testen maar komen :dance: :dance:

Ik zag trouwens dat er bij de juni stoppers er al 4 zwanger zijn :shock: een vruchtbaar clubje… ze mogen wel even wat hormoontjes deze kant op zenden :smiley:

Ja maar dames ik heb hier helemaal niet op gerekend en daarom ga ik ook van uit dat ik morgen nog ongi word.

Al haal ik morgen voor de zekerheid alvast kruidvat testen en dat ik hem zondag kan gebruiken.

Ik weet echt niet wat ik er allemaal van moet denken.

Ik wil het wel heel graag, maar ik zou pas bij de aankomende ongi pas voor het echie gaan en niet tijdens pilgebruik.

Pffffffff verwarrend allemaal

Spannend ikaa.

Hebben jullie geen 24 uurs apotheek? Bij ons in het ZH zit er een die 365 dagen 24 uur per dag open zijn… :mrgreen:

Hahah ik was er al naar toe gereden :lol:

Je maakt het spannend hoor!

Had het idd gezien al 4 zwangeren in de juni topic… Ach dat kunnen wij beter he :wink:

Hahaha nachtvliinder je bent er me eentje zeg :lol: .

Als het nu zo licht is dan kan het zijn dat de andere negatief zijn.

Want kruidvat (2 voor €5,-) zijn heel gevoelig.

En het zou betekennen als ik morgen niet ongi word en blijk dat ik wel ineens zwanger ben, dat het tijdens pilgebruik is en de pil dus veilig was.

Dus ja dan heb ik nog wel even geduld.

Ja hee streep is een streep hoor… :mrgreen:

Hahah oke ik wacht ook rustig met je mee.’

Om te kalmeren dat ik niet voor je gaat stuiteren heb ik maar even heerlijke klassieke piano opgezet… :mrgreen:

gekkigheid hoor meid… Ik wil je niet nog meer nerveuzer maken :wink:

Gister was het mijn vruchtbaarste dag ( voor zoverre dan he :wink: ) Dus we hebben lekker kunnen klussen.

Maar heb vandaag zo’n last van mijn buik joh… Zou ik dan toch netjes mijn regels krijgen deze maand?

MOet eerlijk zeggen dat ik al jaren geen regels meer heb gehad na mijn zwangerschap dan… Dus ik heb geen flauw idee hie en wanneer ze gaan komen hihi…

Lekker naiëf he :wink:

@Manouk: Sorry, dat ik nu op een idee heb gebracht :oops:. Niet erover inzitten hoor! Ondanks dat ik dat dacht was ik toch in ronde 3 gewoon zwanger.

@Nachtvliinder: Wat een ontzettend leuke jochie op je avater :inlove:.

@Alina: :hug: voor je drukke dag. Hopelijk heb je lekker kunnen bankhangen vanavond! Maar heb je nu konijnentoiletten schoongemaakt :think: ? Heb ik nog nooit van gehoord.

@Clairtje: Hapjes gaan goed. Maar de mango was niet favoriet bij meneertje. Te zien aan z’n gezicht vond hij het maar een vies smaken :lol: .

Ik ben zelfstandige en had een lang verlof gepland, maar onlangs met vriendlief besloten dat ik niet meer m’n oude werk ga doen. Alhoewel ik dat ontzettend leuk vind en het echt m’n passie is, vind ik het moederen nu te leuk om er structureel meerdere dagen in de week van te moeten missen. Gelukkig kan het financieel ook, maar ik ga wel op zoek naar iets leuks om vanuit huis te doen. Wil namelijk niet helemaal financieel afhankelijk zijn.

Hier hangen trouwens idd nog wat zwangerschapskilo’s hoor! Samen met de “stoppen met roken voor het zwanger worden kilo’s toch goed voor zo’n 14 kilo teveel”. Maar ben nu heel hard bezig om een groot gedeelte hiervan eraf te krijgen!

Brrr… Dat is idd een kippevel verhaal! Je weet dat voorkomt, maar als je dat zo leest van je ‘eigen’ clubje komt het ineens wel dichtbij.

@ikaa: Ze zouden verboden moeten worden die onduidelijke testen! :wink: Gewoon ja of nee en niks vage streepjes die uitlopen is toch veel handiger. Heb er zelf ook regelmatig last van gehad. Ben daarom overgestapt naar de CB digital, maar die zijn nogal prijzig. Hier dus weer gewone streepjestesten omdat ik nu elke week een test doe uit voorzorg. Ben nog niet ongi geworden na m’n bevalling en weet dus ook niet wanneer ik evt overtijd zou zijn.

Ik wil graag voor je juichen, maar zat er niet teveel tijd tussen het doen van de test en daarna nog een keer kijken. Na een kwartier is de test toch niet meer ‘geldig’? Morgen nog een testje doen?

En als je toch zwanger bent geworden door je pil heen, is het wel een mooie timing! Stel dat een jaar eerder was gebeurd :wink: .

@WannaBeMamma: Veel plezier met je “eerste keer”! Ik vond het in ieder geval heel bijzonder. :lol:

Drukke dag gehad vandaag. Moest nieuwe lenzen laten aanmeten, maar dat was in m’n oude stadje Utrecht. Dus meteen even lekker kleertjes geshopt voor B.J.

Vanmiddag nog een oud-cursusgenootje van de zwangerschapscursus op bezoek. Leuk twee van die baby’s die elkaar met grote ogen zitten aan te staren :inlove:.

En ook nog B.J.'s bedje verhuisd naar z’n eigen kamer. Maar daarvoor moest eerst het bed uit elkaar, alles verplaatsen en daarna weer in elkaar. Maar hij staat en B.J. is er heerlijk in gaan slapen :clap: .

:dance:, Nachtvliinder! Goed gebruik gemaakt van je mogelijk vruchtbaarste dag!

Nou dames heel erg lief die woorden en duimen, maar netw at ik dacht.

net heel erg ongi geworden.

Dus even een bannertje zoeken en plaatsen en nu gaan we voor de 100% en met volle moed.

Aan de ene kant wel jammer, maar ja ik zou nu pas ervoor gaan.

Yale over dat jaar geleden was ik ook zwanger (dat kan je ook niet weten) en wist dat het mis was en over 4 dagen hebben ze een jaar geleden weg moeten halen.

Kort later ben ik weggaan bij mijn ex en nu wil mijn vriend en ik voor hem de eerste ( voro hem gevoel gewoon voor de 2e) gaan.

Pfff een jaar geleden, jeetje zeg :frowning: .

Nou ja wat ik zei we gaan er met de volle moed ervoor.

En vind het mega spannend

:oops: :oops: :oops: Oh lieve ikaa, sorry!

Ikaa :hug:

@Ikaa, oei dat is heftig :hug: :hug: Heel veel succes voor jou deze ronde :pray:

@Yala, ik zit er ook niet echt over in, of we zwanger gaan raken. Het zit in m’n achterhoofd en ondertussen gaan we met volle moed (weer) van start :smiley:

Wat heerlijk dat je de keuze kunt maken om thuis te blijven. Die ruimte hebben we hier helaas niet, dus ik zal die keuze niet kunnen maken. Nu heb ik ook niet het gevoel dat ik fulltime mama wil zijn, maar ik kan me voorstellen dat dat verandert zodra er een kleine is :inlove: :inlove: :inlove:

@nachtvliinder wrote:

Wij doen nu maar wat maar als mijn 1e ongi er is dan gaan we er DIE HARD voor :lol:

Maar wel om de dag hoor ik heb gehoord dat het ook beter is voor het sperma… :mrgreen:

Ik weet ook niet zo goed wanneer nu handig is in mijn cyclus. Mijn regelmaat is dat ik de ene maand een korte maand heb en de andere maand een langere. Dit is weer zo’n langere… De vorige lange was 38 dagen, dus ja wanneer kunnen we dan het beste klussen?

Vandaag gaan we klussen op een andere manier :wink: Lekker wat verven in huis.

Fijne dag allemaal!