Juli /Augustus 2004 gestopt met de pil. (deel 9)

Deedee, dat is niet niks zeg :hug: neem je tijd om dit te verwerken. En heel begrijpelijk als je hier een tijdje niet meeleest over alle zwanger-worden perikelen. Ik leef met je mee en hoop nog eens positief nieuws van je te kunnen lezen.

Deedee…de tranen prikken in mijn ogen nu ik je laatste nieuws lees. Ik heb een tijd niet meer hier geschreven, maar steeds nog wel gelezen in de hoop eindelijk eens goed nieuws voor jou (en ikke) te zien. Veel sterkte met het verwerken van dit nieuws en wie weet komt er toch nog wel een keer een wondertje. Ik zou het ook leuk vinden om te horen hoe het gaat met het adoptieproces. :-* dikke kus voor jou!

Firyel wordt dit weekeinde al weer 2 jaar, is een lekkere bijdehandte meid.

Liefs

Toensie

Deedee voor mij geldt ook dat ik hier nog altijd lezen hopend op goed nieuws voor jou en Ikke. Veel sterkte met het verwerken van dit slechte nieuws en ik hoop dat jullie adoptieprocedure soepel zal verlopen!

Dikke kus,

Liza

Het gaat alweer iets beter, kan er nog moeilijk met anderen dan mijn man over praten, maar dat komt nog wel. Bedankt weer voor jullie lieve woorden. Ik houd jullie graag op de hoogte van de adoptie. Ik hoop echt dat ons dat wel gaat lukken! Vanavond gaan we de aanvraag invullen en dan gaan we een spannnende tijd tegemoet. Een kindje adopteren met een lichte beperking staan we ook voor open, dan helpen we niet alleen ons zelf, maar ook zeker het kind.

Intussen blijven we gewoon proberen, de kans op zwangerschap is heel klein maar niet onmogelijk. Maar ben nu wel zo ver dat ik daar gewoon niet meer op hoop.

Ik laat de banner hier gewoon doorlopen, en kom echt nog wel vaker schrijven, je leert wel leven met het idee. Kinderen vind ik heerlijk, wil ze ook graag om me heen hebben! En ik kan jullie eigenlijk niet echt missen, voelt een beetje als een soort familie. :-

Ikke, hoe is het met jou? Nog een dag of 5 tot de bloedtest… :pray:

:-
Deedee

Lieve Deedee, wat ben je toch een sterke meid! Ik vind het zo rot voor jullie dat er niks meer is dan wachten en hopen. En jullie hopen al zo lang! Je zult nu het evenwicht moeten zoeken tussen de moed niet opgeven en tegelijkertijd realisteen dat de kans op een spontane zw.schap niet groot is. Hou elkaar daarin vast en durf door te gaan met je leven. Ik vind het ontzettend fijn dat jullie samen de adoptieprocedure (en dan nog wel een “special need”) aangaan… er is vast ergens een kindje dat op jullie wacht (gek idee: of wordt nog geboren). En dat kindje mag ontzettend blij zijn om jullie als ouders te krijgen!!

Ikke: ik lees trouw mee en duim ontzettend hard voor jullie! Ook voor jou: ik gun het jullie zo ontzettend hard!

Toensie: gefeliciteerd met je meisje!! Twee jaar alweer, ik wens jullie heel veel geluk!

Dank je wel, ik sta er zelf ook wel van te kijken, hoe sterk ik ben nu. Ik denk dat ik ergens in mijn achterhoofd me er al grotendeels bij neergelegd heb dat het ons niet zou gaan lukken.

We hebben wat brochures gedownload en zijn ze aan het doorlezen. Een Special Need kindje staan we nu alleen maar meer voor open, het gaat dan niet om hele zware handicaps of zo, maar meer een kindje wat doof is aan één oor, blind aan één oog, een vinger mist, een klompvoetje, een navelbreukje, hazelip, heeft of een handje mist, enz. We kunnen zelf aangeven wat we wel en niet willen/ aan kunnen.

Maar goed, eerst nog het BKA nummer afwachten. Spannend hoor! :smiley:

Ikke, mijn duimen draaien voor jou. :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :pray:

:-* Deedee

Ikke, hoe is het afgelopen? :pray:

We hebben ons BKA-nummer :dance: , nu wachten op de oproep voor de eerste voorlichtingsbijeenkomst.

Hoi!

Ik las net eergns anders dat het niet gelukt is bij Ikke…

Ikke, ik vind het echt zo ontzettend balen voor jullie… Ik had echt gedacht dat het gelukt was… En we “kennen” elkaar niets eens, maar ik had zo’n goed gevoel… Hele dikke :hug: van mij!

Deedee, fijn dat jullie het BKA nummer hebben! Spannend, wat er nu verder gaat gebeuren!

xxx

Nee, idd, sorry, was even vergeten hier te melden. Het is idd niks geworden . Gelukkig had ik het weekend om het slechte nieuws te verwerken. Dat was echt wel nodig, want ergens val je toch wel in een zwart gat: voortdurend de hoop hebben dat het zou kunnen lukken en dan plots voel je die leegte… moeilijk toch, iedere keer !

Irene, ik had er eigenlijk ook een goed gevoel bij, maar ja… :?

Nu ja, in september mogen we voor een gesprek. Dat is dus nog een hele tijd wachten, maar mss ook weer even tijd om ons ergens anders op te concentreren en wat rust te vinden…

Deedee, mag ik vragen wat een BKA nummer is? Moet je zo’n nummer voor je in aanmerking kan komen voor adoptie? Ik weet er helemaal niets over, misschien stel ik nu wel hele domme vragen hoor… :oops:

Ik las het ook net Ikke :frowning: Wat rot meis… ik leef met jullie mee. Nu weer opladen voor na de zomer, heel veel sterkte!

Fijn Deedee…alvast een begin. Er komt vast een heel lief kindje bij jullie.

Ahhh Ikke… :cry: Sterkte met verwerken.

BKA staat voor Buitenlands Kind ter Adoptie. Dit nummer bepaalt de volgorde van de behandeling van de aanvragen. Dit nummer moet je hebben en krijg je bij je aanmelding. Domme vragen betsaan niet hoor! Ik weet het ook nog maar net.

Irene en Maja, even een :-

Deedee

Wij zijn vorig jaar na ons trouwen ook gegaan voor adoptie. Ook wij hebben een BKA nummer.We gingen er ook helemaal voor en niet meer gedacht aan het zelf doen. Lange wachttijden waren we ons van bewusdt, iets waarop je je insteld. Sept. 2007 ingeschreven en waarschijnlijk mogen wij mei 2009 door voor de eerste ronde. Soort informatie cursus.

Wij blijven nu gewoon ingeschreven staan en maken nog niet de beslissing of we doorgaan of stoppen.

Hier is de kans ook zo minimaal op zwanger worden en we toch graag meer kindjes willen dat we er voorlopig mee doorgaan.

Ikke in een ander topic had ik al een keer gezegd hoe ontzettend jammer ik het vond, had het je zo enorm gegund. In september gaan hier de duimen weer draaien :-*

Dank je wel, Juudje ! Zeg, maar hoe verloopt de zwangerschap? Alles goed?

Hier verloopt het prima, natuurlijk zijn er wel een aantal kwaaltjes, maar we weten waarvoor we het doen.

Nu lekker genieten van de vakantie :thumbup:

Mocht er bij ons toch een wonder gebeuren en we zelf zwanger worden, dan gaan we nog steeds voor adoptie, we vinden het bijzonder op die manier een kindje te kunnen “helpen”.

In oktober hebben we een eerste informatieavond, ben benieuwd!

Juudje vindt het erg fijn voor jullie dat het deze keer zo goed gaat! Nog eventjes, dan heb je na lang wachten je kindje in je armen. :-

Ikke, trek je het nog een beetje? :-

Ivm drukte ben ik een tijdje niet op dit forum geweest. Het eerste waar ik kom kijken is in dit topic om te kijken hoe het met Deedee en Ikke is.

Jammer meiden dat het wachten nog langer duurt. :hug:

Wel fijn dat je al een nummer hebt Deedee dat is tenminste al een begin niet dan :wink:

Ok ik blijf voor jullie duimen dat er ook een dag komt dat jullie een kindje (dat bij jullie groot mag worden) in jullie armen mogen sluiten.

Surprise, wat lief dat je hier nog even komt spieken - maar zoals je ziet, hier nog niet zoveel verandering :wall:

Ik heb de indruk dat ik opnieuw laaaaaange cyclussen zal hebben - ik zit alweer op dag 44 vandaag :doh:

Ikke, Deedee… nog nieuws?

Ben overtijd…

Zal het gedonder nu al beginnen en is de overgang in aantocht? Ik weet het niet… :frowning:

Mmm, het was even spannend, 4 dagen overtijd, we hebben samen erg zitten hopen en twijfelen. Cyclus van 30 dagen, zolang heb ik hem nog nooit gehad. Zal een voorbode zijn van wat komen gaat straks. Maar zo lang er nog menstruatie komt, kan er nog een wonder gebeuren zullen we maar zeggen. :wink:

Verder geen nieuws van hier, gewoon afwachten.

Surprise, het is absoluut een begin, en ik verheug me echt op alles wat gaat komen!

Ikke, vervelend is dat, ik vind het al erg, met die 30 dagen, laat staan hoe jij je zult voelen. Gelukkig nadert september nu gauw. :-

Deedee