Juli /Augustus 2004 gestopt met de pil. (deel 9)

Ikke, nog een maandje, dan zijn jullie weer een stapje dichterbij een wondertje! Ik hoop zo dat het snel gaat lukken met IVF! Misschien krijg je er wel gelijk twee! :inlove:

Gisteren zijn we voor het eerst naar de gyn geweest. Het bezoek heeft ons echt goed gedaan moet ik zeggen! Eerst even gepraat en ondervraagd. Of we ziek geweest zijn en opraties gehad hebben en zo. En de gyn vond dat we veel geduld gehad hebben. (ik zei dat het vooral mijn vriend was die veel geduld gehad heeft… :wink: )

Maar goed, hij heeft meteen inwendig onderzoek gedaan, en gekeken of alles er goed uit zag. Ik heb ook mijn eerste echo gehad. Best leuk, al zie je er nog niks zitten. Hahaha. Er was mooi een laag dik slijm te zien, zoals het hoort. Er is niks geks gezien, alles zag er goed uit. Mijn baarmoeder ligt alleen naar achter gekanteld, maar ook dat schijnt heel normaal te zijn en bij veel vrouwen voor te komen.

Het is me allemaal mee gevallen, was ook heel niet nerveus, en dat onderzoek doet me ook niet veel. Vind het geen probleem om met de benen wijdt te gaan… :lol:

Nu heb ik een verwijzing gekregen om bloed te laten prikken, dat moet op de derde cyclusdag. Ik moet dan ook een nieuwe afspraak maken om over 5 weken terug te komen. En voor de eisprong moeten we een samenlevingstest laten doen. Hierna zien we wat we verder kunnen doen.

Ook wij komen steeds een stapje dichterbij… :angel:

:-* Deedee

Fijn dat jullie ook steeds een stapje dichterbij komen Deedee

EVen een foto van Bas en Sanne

Voor nog meer kijk in het showtopic van jan '08 beebs :wink:

Wat een knappe kindjes heb je toch ! En ze hebben beiden zo’n grote mooie kijkers :inlove:

Deedee, ik ben blij te lezen dat het onderzoek zo goed meegevallen is.

Je kijkt er wel positief tegenaan, zo te lezen :thumbup:

Oh Deedee, fijn dat er toch telkens weer wat vooruitgang in zit. Belangrijste is dat jullie er zelf een goed gevoel bij hebben.

Ballen Ikke, datje zo laat ongesteld werd en toen ook nog extra pijnlijk. Hou je taai hoor meis… je gaat het redden! Jullie zijn al zover gekomen!

Lieffie hoor die Sanne en Bas samen, je ziet wel dat ze broer en zus zijn!

Hier alles goed, ik ben sinds vorige week weer aan het werk. Alleen drinkt Joelle nog steeds heel slecht uit de fles (we zijn al zolang bezig en hebben al van alles geprobeerd :wall: ), dus op het kdv loopt het nog niet zo soepel. Ik werk daarom kortere dagen, hopelijk gaat dat over een paar weken beter. Noemi is alweer 2 jaar, vorig weekend groot feest gevierd. Het is zo’n lekker meisje, kletst honderduit en is eigenlijk altijd vrolijk. Joelle is ook een lachenbekje.

Surprise wat heb je toch een prachtige koters! :inlove: :inlove:

Maja, wat erg dat Joëlle nog steeds niet goed wil drinken… :frowning: Doet ze het verder wel goed?

Nog gefeliciteerd met Noëmi haar 2e verjaardag!! Een heerlijke leeftijd. :inlove:

Ikke, we proberen positief te blijven.

Hoe is het met jou? Al nerveus voor wat er straks gebeuren gaat?

We hebben de samenlevingstest achter de rug.

Eerst waren we te vroeg, ik kreeg eerst een echo, en toen zag ze dat er maar 1 eiblaasje te zien was, van 14 mm. Het baarmoederslijmvlies zag er goed uit, de juiste dikte. Maar voor de samenlevingstest waren we nog te vroeg.

1 eiblaasje is zorgelijk, het kan een teken zijn dat mijn voorraad op raakt en ik in de vervroegde overgang zit.

De tweede keer was er op de echo een eiblaasje van 17 mm te zien, goed gegroeid dus. Ook was het slijm mooi helder en verder alles goed. De samenlevingstest was positief! Ik mocht ook nog even door de microscoop kijken. Wat leuk om te zien, bewegende zaadjes… :inlove: Ging met een “big smile” op mijn gezicht naar huis!! :mrgreen:

In mei moeten we weer terugkomen bij de gyn, dan is hopelijk de uitslag van het bloedonderzoek binnen. Erg spannend, want dan krijgen we te horen of ik echt in de vervroegde overgang zou kunnen zitten.

Heb een heel dubbel gevoel, maar ben nog steeds positief en we houden hoop!

Hey Deedee, de maand mei wordt voor jullie dus ook wel erg belangrijk !

Ik hoop in ieder geval op een positief resultaat van de onderzoeken!

Hier inderdaad al wat zenuwen voor het aankomende IVF gebeuren… 7 mei heb ik een afspraak staan.

Spannend, vind ik !

Hoi Ikke en Deedee!

Ik wens jullie allebei ontzettend veeeeeel succes deze maand!!

Dikke kus, Ireen

@Irene wrote:

Hoi Ikke en Deedee!

Ik wens jullie allebei ontzettend veeeeeel succes deze maand!!

Dikke kus, Ireen

sluit ik me bij aan!! ik ga voor jullie duimen!!!

:pray:

Ikke, ik las bij ‘als het langer duurt’ dat het ISCI traject nu echt begonnen is! Wat spannend meis, ik wens je heel veel succes en ik hoop dat het je allemaal zal meevallen. Wel heel stom dat ze er nu pas achterkomen dat het met IUI waarschijnlijk nooit gelukt zal zijn… wat balen zeg dat ze niet eerder goed onderzoek hebben gedaan.

Deedee: ik kan me toch echt niet voorstellen dat je al in de overgang zou zitten als je toch een nette menstruatiecyclus hebt. Maar het klinkt natuurlijk wel een beetje eng. Ik hoop dus van harte dat de bloedwaarden goed zijn. Wanneer krijg je de uitslag?

Meiden, ik duim heel hard voor jullie hoor, dit topic moet toch een keer voor iedereen een baby opleveren?!

Hier alles prima, Joelle groeit als kool en is een pittig dametje (ze kan een keel opzetten als het niet naar haar zin gaat). Noemi is een schat, je kunt al hele gesprekken met haar voeren. Met dit mooie weer speelt ze de hele dag in de tuin, ze is echt in haar element.

Hoe is het met de rest?

Dikke kus!

Hey Maja, ik heb even een kijkje genomen op je www. Wat een mooie meiden zijn het toch ! :inlove:

Het lijkt me heerlijk je kindjes te zien spelen/ lachen/…

Hier kunnen we ook soms echt minuutenlang zitten kijken naar onze diertjes die zich vermaken in de zon.

Wij zijn nu idd van start gegaan met een eerste ICSI behandeling.

Ik vind het allemaal erg spannend, maar heb er wel een positief gevoel bij. Het feit dat ze in dit ziekenhuis wél gevonden hebben waarom het zwanger worden niet lukt, geeft ons vertrouwen.

Emotioneel zal het wel hard zijn, denk ik. Toen we in de wachtzaal zaten kwam een stralend gelukkig koppel naar buiten en ik hoorde de gyn nog zeggen: ‘Veel succes met de zwangerschap’.

Een tijd later ging de deur opnieuw open en zag ik tranen bij een koppel. Ze hadden een miskraam…

Dat deed toch wat met ons. :frowning:

De eerste spuit mag erin op zondag. Eigenlijk wel symbolisch: moedertjesdag. Misschien is dat een geluksfactor? Laat het ons hopen !

Deedee, ik ben ook benieuwd of je al resultaten gekregen hebt. Ik duim alvast voor je ! :thumbup:

En verder nog iemand die wil showen met haar bjoetjiesssss? :smiley:

Hoi allemaal,

Vorig jaar schreef ik nog mee met juli stoppers 2004. Na de tweede mk heb ik het forum eigenlijk een beetje links laten liggen.

Blijkbaar waren ikke en ik de enige nog die van de juli stoppers 2004 over waren.

Nu was ik eigenlijk een beetje rond aan het kijken en dacht goh laat ik eens kijken of er nog geschreven wordt bij de juli stoppers. Zag dat deze samen is gegaan met de aug. 2004 stoppers. Kwam op de eerste blz mijn naam even tegen dus bij deze reageer ik even :smiley:

Hey Juudje!

Ik had al gezien dat je zwanger was! NOG GEFELICITEERD!! Echt supergoed zeg! Hoe voel je je??

xx

Even een ego berichtje, kom later terug om te reageren…

Ben ondertusseen een getrouwde vrouw, vandaar mijn afwezigheid. :wink:

De bloeduitslag was niet zo best wat betreft het FSH, deze was 21, veel te hoog dus. Dit betekent dat mijn eicelvoorraad dus inderdaad aan het opraken is. :frowning:

We hebben in juni een afspraak bij een andere arts, en gaan praten over de mogelijkheden die er nog zijn. De gyn vertelde dat ze gaan proberen met een “nep” IVF de eitjes te stimuleren, dus hopelijk gaat mijn lichaam daar op reageren. Dan is er voor ons nog een kans om zwanger te raken. Of er een IVF van komt, of dat we zelf onze gang mogen gaan horen we allemaal van die arts.

Een flinke domper dus, zo vlak voor ons huwelijk, maar we gaan er voor. Mocht het allemaal niet op die manier gaan lukken, gaan we eens verder praten over adoptie.

De gyn had het over donoreicellen, maar dat willen we niet. Een kind van ons zelf is wat we willen en anders een kind wat helemaal niet van ons zelf is. (adoptie)

Het was schrikken, maar we hebben zo’n mooie trouwdag achter de rug, dat de emoties op een laag pitje staan, en we volop nagenieten en genieten van elkaar!

Ik kom zo gauw ik kan even reageren, zie wel hele positieve berichten gelukkig! (ben nog even druk met van alles)

Deedee van harte gefeliciteerd!! :-

Sorry dat ik zo lang niet geschreven heb, ben tegenwoordig druk met werk, kind en zoals jullie zien is nummer twee op komst. Ben er behoorlijk lamlendig van, dit had ik bij Luuk niet, maar goed iederere zwangerschap is anders hé, zeggen ze. :wink:

Maar ik blijf duimen voor jullie hoor, blijf jullie volgen, al schrijf ik niet iedere keer. :-

P.s. Juudje!! GEFELICITEERD!!! Geniet er lekker van!! :stuck_out_tongue:

Lieve Deedee: nog van harte gefeliciteerd met jullie bruiloft!! Hebben jullie een fijne dag gehad? En we willen natuurlijk foto’s zien :wink:

Idd een flinke klap dat de uitslagen niet goed waren. Misschien dat stimulatie dmv hormonen idd gaat werken? Ik heb nog steeds het gevoel dat het kindje er wel komt bij jullie, hoe dan ook! Het is wel een zwaar traject, maar ik ben blij dat jullie nu in ieder geval in die trein zitten… ik hoop en duim dat het goed traject zal zijn met een heel mooie eindbestemming!

Juudje en Miepie van harte gefeliciteerd met jullie zw.schap!

Hier alles goed. Joëlle is alweer bijna een half jaar. Ze drinkt nog steeds niet goed uit de fles en de dagen dat ik niet thuis ben zijn soms zwaar. Ook wordt ze nog een aantal keer per nacht wakker, op het moment vind ik het best zwaar met twee ukken. Maar ik ben ook zeer gelukkig met ze.

Deedee, wat vervelend zeg dat de uitslag niet helemaal goed was. Die medische molen vraagt behoorlijk wat van je. Wij staan ook ingeschreven voor adoptie, je kan vast een nummer opvragen zodat je vast op de eerste wachtlijst staat. Dit gaat ong. anderhalf jaar duren, daarna gesprekken en weet ik wat, en kom je weer op een wachtlijst en dat kan nog eens jaren duren voordat je daadwerkelijk een kindje kan ophalen.

Succes met de volgende poging.

Deedee, phew… wat een mix van gebeurtenissen en gevoelens moet dat geweest zijn voor jullie !

Allereerst nog gefeliciteerd met jullie huwelijk !

Anderzijds dus niet het nieuws gekregen waar je op gehoopt had natuurlijk :hug: Maar zolang er nog mogelijkheden zijn blijft de hoop op een kindje van jullie twee. Ik hoop dat de volgende behandeling succesvol mag zijn ! :-*

Deedee, nog gefeliciteerd met je huwelijk!!!

Maar wat een ontzettend vervelende uitslag zeg… Ik hoop echt dat jullie wens nog in vervulling zal gaan.

Hele dikke knuffel van mij! :hug:

Het wordt een belangrijke week hier: donderdag de punctie en dan hopelijk zaterdag de terugplaatsing :shifty: