Juli 2008 (deel 2)

Oh Bodeas… :wall: wat een gezeik zeg, maar je kunt nog ongi worden of denk je dat dat van de baan is nu???

Roma welkom terug, fijne vakantie gehad?

Nou werken doet het maar hij heeft me gewaarschuwd dat er bakken woede en frustratie mijn lijf uit gaan komen, nou dat is gebeurd hoor…ik ben woendend en weet niet eens goed waarom, mijn vriend net de huid volgeblerd en hem opgehangen, terwijl hij niks dan goed doet. Hoop dat ik hier ff mijn ei kwijt kan, want normaal ben ik echt niet zo hoor. 1 bruisende woedeaanval op het moment :evil:

Ik denk eigenlijk dat het geen eisprong is geweest en dat er dus ook geen ongi meer aan komt…

Jammerrr!

Komt al die woede/frustratie nu vrij vanwege de acupunctuur, Lady?

Dan zat het vast ergens opgekropt en komt het er nu allemaal uit?

(Ik heb er geen ervaring mee :wink: …)

Hopelijk voel je je na je uitbarsting weer jezelf :hug: !~

Liefs Bodeas :-*

Klote dus bij jou, heeft lekker geholpen dan dat geduim van mij, maar ik blijf toch nog ff eigenwijs doorduimen hoor! :smiley:

Hij heeft wel aangegeven dat dat een reactie zou zijn, maar dan denk ik als hij had gezegd je gaat de komende dagen ontzettend blij en vrolijk zijn…was ik dan nu niet onwijs blij en vrolijk geweest…snap je de logica nog? :smiley: Dus ben ik nu zo woedend omdat een hoop ellende (wat best kan kloppen) eruit komt, doordat hij dingen in beweging heeft gezet of ben ik nou woedend omdat hij gezegd heeft dat dat zou gaan gebeuren? vaag :shock:

Belt mijn vriend weer en ik denk dat hij nu doof is, shut up zeg

Sorry meiden ff ongezellig figuur hier bah

Bodeas: word niet echt wijs uit je tempkaart…

18 dagen na je ei kan eigenlijk niet, dat is max. 14 dagen nl. Dus OF je bent zwanger OF je hebt je ei idd nog steeds niet gehad :x

Hey Stiekem!

Fijn je weer te zien, hoe is het ermee?

En hoe was jullie weekendje weg??

Ik heb inmiddels de conclusie getrokken dat ik mijn eisprong gewoon nog steeeeeeeeds niet heb gehad :? …

Weet zeker dat ik niet zwanger ben!

Ik probeer mijzelf er nu maar bij neer te leggen dat ik één van die vrouwen ben bij wie het inderdaad maanden kan duren na het stoppen met de pil, voordat de cyclus weer op gang komt.

We zullen dus nog wat geduld moeten hebben!

Balen balen balen, maar het is niet anders.

Liefs Bodeas

Hi Bodeas: balen meid! Zit niks anders op dan wachten idd… :?

Ons weekendje weg was erg lekker ondanks mijn heftige vloeien op sommige ogenblikken… :roll: Was erg gezellig met z’n 3-en :mrgreen:

Verder alles ok, heb zo nu en dan nog wat bruine afscheiding, maar ik heb dan ook nog een paar piepkleine restjes zitten die ws nu naar buiten komen :think:

Als ik daar vanaf ben ben ik helemala schoon, maar eigenlijk voelt het al wel zo en ben ik alweer aan het wachten op mijn volgende ei :oops:

Mooi dat het goed gaat, Stiekem, en dat jullie weekendje verder goed geslaagd was :thumbup: !

Ik wacht ondertussen maar vrolijk verder, probeer er minder gefocussed op te zijn, lekker met andere dingen bezig en ooit komt m’n cyclus vast op gang!

En anders kan ik altijd over een tijdje eens langs de huisarts.

Tot die tijd maar een beetje proberen met andere dingen bezig te zijn!

(Best moeilijk, als je iets graag wilt… maar er continu in gedachten mee bezig zijn, helpt ook niks, en je wordt er ook niet vrolijker van… ik denk maar zo: onze tijd komt vast ook!)

Lijkt me best moeilijk hoor om zo lang te wachten.

Heb je wel gemenstrueerd voordat je begon met de pil? En hoe lang heb je de pil nu geslikt?

Hai Stiekem!

Ik heb ca 8 jaar lang de pil geslikt (vanaf m’n 18e).

Ik slikte de Diane35 (nu heet 'ie geloof ik Minerva) pil.

Daarvoor heb ik jarenlang (vanaf m’n 13e of 14e ofzo… weet het niet eens precies :lol: ) normaal en regelmatig gemenstrueerd, gewoon netjes elke maand.

Ben dus vorig jaar ook 4 a 5 maanden van de pil afgeweest (voor het eerst sinds al die jaren), en toen ook NIET ongi geworden…

Was er dus al een beetje bang voor dat dit nu weer zou gebeuren.

Maar ja, ik ben nu ruim 2 maanden van de pil af, dus het heeft nog geen zin om naar de huisarts te gaan lijkt me… aangezien het ‘normaal’ schijnt te zijn dat het 6 tot 12 (!) maanden kan duren voordat je cyclus op gang komt na het stoppen met de pil… :roll:

@Stiekem, fijn dat je weekendje weg leuk was. Hoop dat je snel van alle afscheiding af bent…

@Bodeas, frustrerend :hug: Hoop zo dat je toch nog ineens ongesteld wordt!!

Tja, ik zal eens vragen op mijn werk hoe lang je mag wachten op je ongi nadat je bent gestopt. Ben eigenlijk wel benieuwd. Ik vind het lang hoor 6-12 maanden… maar dat is mijn mening :wink:

@Stiekem wrote:

Tja, ik zal eens vragen op mijn werk hoe lang je mag wachten op je ongi nadat je bent gestopt. Ben eigenlijk wel benieuwd. Ik vind het lang hoor 6-12 maanden… maar dat is mijn mening :wink:

Ik zou het heel fijn vinden als je eens wilt informeren op je werk, Stiekem :thumbup: !

Ik vind langer dan 6 maanden eerlijk gezegd ook ERG lang… tegen die tijd heb ik al wel bij de huisarts gezeten, schat ik zo in.

Ben benieuwd wat ze er op je werk van zeggen :wink:

Maar goed, ik ben nu ruim 2 maanden gestopt, dus ondanks dat wachten erg lang duurt en erg irritant is, is het nu nog wel vroeg om al naar de huisarts te stappen en wil ik het nog wel even (hoe lang weet ik niet??) de tijd geven…

Bodeas: ik heb ‘goed’ nieuws voor je!

Ik heb het net even nagevraagd bij de arts hier en die vond het ECHT ONZIN dat je 6-12 maanden moet wachten tot je mens. een keertje komt.

Nee, je moet echt laten uitzoeken, zei ze. En Je moet dan een afspraak maken op de fertiliteit-poli. Ik weet niet waar je woont, maar anders kan ik een afspraak maken bij mij hier op de poli.

Echt doen hoor, want afwachten heeft dus geen zin!!! :snooty:

Hey Stiekem,

Bedankt voor het navragen zeg :thumbup: !

Maar… is het dan de bedoeling om de huisarts gewoon te ‘passeren’ (ik ben er toch nog nooit geweest, woon hier pas kort) en rechtstreeks te bellen met de fertiliteitspoli voor een afspraak?

Is dat een afdeling in het ziekenhuis, die je gewoon kunt benaderen??

(Gek eigenlijk he, dat je vaak hoort dat huisartsen mensen niet eens WILLEN ontvangen als ze een aantal maanden van de pil af zijn en niet ongesteld worden… je hoort toch vaak van: hoort erbij, is ontpillen, wacht eerst maar een aantal maanden af en dan pas mag je langskomen en word je evt. doorverwezen naar een gyn…)

PS. Werken er op een fertiliteitspoli gynaecologen, of…?

PS2. Hoe zit het met je zorgverzekering, als je zonder verwijsbrief van de huisarts rechtstreeks contact legt met de fertiliteitspoli??

Ben blij dat jij het op je werk hebt gevraagd Stiekem, jij zit wat dat betreft ‘dichtbij het vuur’ :lol: !

@Stiekem wrote:

Ik weet niet waar je woont, maar anders kan ik een afspraak maken bij mij hier op de poli.

Echt doen hoor, want afwachten heeft dus geen zin!!! :snooty:

Oh ja, ik woon in Drenthe, dus dat is volgens mij niet echt bij jou in de buurt :lol: ?!

En… nog een vraagje, wat bedoelde je precies met ‘afwachten heeft dus geen zin’… kan het niet zo zijn dat ‘de boel’ toch vanzelf weer op gang komt? Of is die kans klein, als het al zo lang (?) duurt ??

Nogmaals bedankt dat je dit voor mij hebt willen navragen!

Bodeas: je kan gewoon het ZH bellen voor een afspraak (A’dam lijkt me een beetje uit de buurt idd) en dan bij poli fertiliteit (= ook poli gynaecologie).

Dan moet je wel zeggen dat je een kinderwens hebt en verder je hele verhaal doen en misschien is het toch handig als je je even langs je HA gaat en een verwijzing vraagt… :think:

Op deze poli werken idd gewoon gynaecologen. Qua verzekering= geenprobleem. De rekening gaat gewoon naar hun toe!

By the way:het zogenaamde ‘ontpillen’ bestaat dus niet he?! :naughty:

Anders zou je je stopweek ook langer kunnen hebben dan 1 week, he? Dus dat is een fabeltje. Vandaar dat het afwachten ook geen zin heeft. Je wordt ongesteld of je bent zwanger en anders is er wat aan de hand waardoor je niet ongesteld wordt.

Sommige vrouwen hebben PCO. Dat is een aandoening waarbij je maar een paar keer per jaar ongesteld word. Je begrijpt dat dan je zwangerschapskansen kleiner zijn dan iemand anders… Maar het is wel handig om dat uitgezocht te hebben. Straks heb je een jaar oefenloos zitten wachten op niks! Dat wil je toch ook niet?

Dus zeker in jouw geval zou ik het lekker laten uitzoeken en niet gaan afwachten dus.

Huisartsen weten er vaak niet genoeg over en geven te vaak van dit soort antwoorden. Niet naar luisteren in dit geval dus! :naughty:

Dankjewel voor de uitgebreide info, Stiekem!

Echt super lief dat je dit hebt nagevraagd/uitgezocht :thumbup: .

Graag gedaan Bodeas!

Help graag waar ik kan… :wink:

En nu maar hopen dat je snel en afspraak hebt! :pray:

Stiekum dat is ook handig voor de rest om te weten! En dat van het fabeltje van ontpillen wist ik eigenlijk ook niet. Bedankt voor alle info!!

Bodeas, succes en hopelijk kun je snel een afspraak maken!!

Hier maar wachten, wachten en wachten… :roll:

Weet eigenlijk niet met zekerheid te zeggen of het wel of niet raak is… had namelijk vorige week ongeveer 3 dgn af en toe hele lichte steken rechtsonderin mijn buik. Ik weet het ook allemaal niet en ik wacht wel af :?

Ik ben in ieder geval heel blij met jouw info!

Ik moet nog even voor mezelf bedenken of ik dan nog eerst naar de huisarts ga of rechtstreeks contact leg met de fertiliteitspoli.

Op dít moment doe ik nog even helemaal niets, maar rond oktober/november/december wil ik graag serieuze stappen gaan ondernemen, die paar maanden wachttijd vanaf juli hadden wij in gedachten sowieso wel uitgetrokken voor het ‘ontpillen’ of hoe je het noemen wilt…

Komt ook doordat manlief net sinds deze week aan een nieuwe baan is begonnen en we het beide momenteel ERG druk hebben met werk en allerlei andere dingen… dus gevoelsmatig kan ik nog wel even wachten met écht serieuze stappen ondernemen.

Eind dit jaar zouden we graag echt serieus willen beginnen met klussen voor een kleintje :lol: , als mijn cyclus eerder op gang was gekomen / nog vanzelf op gang gaat komen, dan beginnen we al eerder.

Nog even pas op de plaats dus, op dit moment!

Maar het geeft me al wel een opluchting dat ik helemaal niet maaaanden hoef te wachten en er dus wél verstandig aan doe om naar de HA/fertiliteitspoli te stappen zodra wij echte ACTIE :dance: willen ondernemen.