juli 2005 stoppers duimen duimen duimen voor Kaatje! (#11)

Welkom, Bas al LOPEN ?! Niet voordringen he… :wink:

Grapje, knap hoor! :clap: en een mooi kloppend hartje :inlove: :dance:

Linkie, lekker joggen met Bas, haha… vandaag moet het beter zijn gegaan, tenminste het was bij ons mooi weer… :thumbup:

Marg, geniet lekker van je meisje, fijn dat het zoveel beter gaat nu, heerlijk joh. En alvast veel plezier op je weekendje weg met hub.

hier alles verder ok

druk geweest vandaag, heel de garage (= opslag/schuur bij ons) opgeruimd, zelfs de vloer geschrobt en gedweild! :clap: voor mezelf! en hub! :smiley: Alles weer superneat&tidy (kan ik soms zoooooooooo blij van worden he… :oops: :mrgreen: )

nu dus tijd om te relaxen! :zzz:

groetjes, hazze

Chantal fijn dat er schot in de zaak zit. :dance:

Probeer producten te eten zonder kunstmatige toevoeging zoals suiker en zoetstoffen, dat helpt ook erg mee om af te vallen.

Welkom: Bedankt voor het meedenken. :-* :-*

Alles goed met jullie?

Hazze: Kom je dan nu even bij mij om daar verder te poetsen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Liefs, Chantal.

Hallo,

Iedereen bedankt voor de lieve woorden! We gaan volgend weekend naar Eindhoven… Iemand nog tips? De zondag naar de sauna……

Chantal… Ik weet niet in hoeverre jij een ochtend mens bent? Maar wandelen doet wonderen om je spijsvertering weer hard te laten werken en ook om je energieverbruik aan te zetten. Elke ochtend een half uur stevig doorstappen is een goede, goedkope manier om veel te bereiken. Ik heb veel gehad aan de informatie die je kan vinden via Bob Greene (Oprah Winfrey haar coach) en dr. Killian McKeith. Zij heeft goede tips voor gezonder tussendoortjes… Maargoed, waarschijnlijk heb je al heel veel info over afvallen en zit je niet te wachten op extra info…

Maartoch…

Ini edere geval ben ik blij dat er nu wat gebeurt in het ziekenhuis!

Liefs Marga

Oprah Winfrey heeft sinds 1993 een persoonlijk trainer in de sportfysioloog Bob Greene. Winfrey kampte met het zogenaamde jojo-effect als ze probeerde af te vallen. Ze woog honderd kilo en leek nauwelijks nog een kilootje te kunnen afvallen, ondanks dat zij nauwgezet een calorie- en vetarm dieet volgde. Lopen is volgens Greene de beste basis voor het trainingsprogramma van Winfrey en levert veel sneller resultaat dan zwemmen of fietsen. Speciaal voor de lezeressen en lezers van Runner’s World werd ons een kijkje in haar keuken gegund.

Wandelen

Op de eerste trainingsdag wandelden Winfrey en Greene vier kilometer in een zeer rustig tempo. Op die manier kon Greene haar conditie goed bepalen. Hij vond deze goed genoeg om binnen een paar dagen het wandelen met joggen af te wisselen. Op dat moment lag haar tempo op ruim tien minuten per kilometer. Twee weken later kon Winfrey de combinatie wandelen en lopen, in genoemd tempo, tot ruim zes kilometer vasthouden.

De planning van deze trainingen was niet gemakkelijk. Vijf dagen per week stond Winfrey om vijf uur 's ochtends op om al voor de opnames van haar show te trainen. Elke middag oefende ze voorts 45 minuten op de stairclimber, gevolgd door een krachttraining van ongeveer een half uur. Volgens Greene kan een dergelijk programma voor sommigen te zwaar zijn, zeker bij twee trainingen per dag, maar hij wilde hiermee het stofwisselingsproces in haar lichaam versnellen.

Afvallen

In de vroege zomer kwam er echt vaart in de inspanningen van Winfrey. Zij verloor elke maand, op een gelijkmatige en dragelijk manier, ongeveer vier kilo aan gewicht. En haar normale dieet hoefde daarbij niet te worden aangepast. ‘Er was één keer een kleine terugslag, ongeveer drie weken nadat wij gestart waren. Winfrey merkte dat zij was aangekomen in plaats van afgevallen.

Dit is een bekend verschijnsel bij mensen die serieus beginnen aan een trainingsprogramma’, zegt Greene, ‘maar dat extra gewicht gaat er na ongeveer een week toch gewoon af. Helaas stoppen veel mensen op het moment dat er gewicht bijkomt. Zij hebben dan een gemakkelijk excuus.’

Winfrey gaf er niet de brui aan. ‘Zij werd juist zeer enthousiast, omdat zij spoedig de enorme resultaten begon te zien’, aldus Greene. ‘Het lichaam onderwerpt zich aan fysieke wetten. Hoe meer gewicht je verliest, hoe harder je loopt, en hoe harder je loopt, hoe meer gewicht je verliest.’

Specifieke uitdaging

In juli liep Winfrey acht tot tien kilometer per dag in een tempo van zes tot zeven minuten per kilometer en was inmiddels bijna twintig kilo gewicht kwijtgeraakt. Greene besloot dat het tijd werd om aan een wedstrijd mee te doen. ‘Ik ben van mening dat een wedstrijd volbrengen de motivatie ten goede komt’, zegt Greene. ‘Het kan soms heel zwaar zijn om zonder een specifieke uitdaging een trainingsprogramma te volgen.’ Hij keek in eerste instantie uit naar een wedstrijd over tien kilometer, maar door het drukke programma van Winfrey was het onmogelijk om een geschikte race te vinden. Greene besloot uiteindelijk om veel hoger te grijpen: de halve marathon van San Diego, in augustus. Oprah Winfrey liep de wedstrijd uit in een respectabele 2.16 uur. Maar voor Oprah was dat nog niet het eindstation. Ze wilde meer…

Nieuwe uitdaging

Voor Oprah Winfrey was het uitlopen van de halve marathon een enorme stimulans en zij vroeg Greene een nieuwe uitdaging te verzinnen. Zelf dacht zij aan de hele marathon, omdat ze altijd met veel plezier naar de marathon van Chigaco had staan kijken en de deelnemers daarbij ook luid aanmoedigde. Greene remde haar enthousiasme af en maakte Winfrey duidelijk dat eerst het streefgewicht van 68 kilo gehaald moest worden.

Begin november 1993 wees de weegschaal inderdaad het genoemde gewicht aan, terwijl zij op dat moment ook een acht kilometer in veertig minuten kon lopen. Greene: ‘Ik was echt apetrots op Winfrey. Ik kreeg wel regelmatig te horen dat zij het maar gemakkelijk had met een persoonlijke begeleider/coach. Dat is echt lariekoek, want niemand kan voor jou trainen of lopen. Winfrey trainde elke ochtend en ze werkte even hard als topatleten die ik heb zien trainen. De resultaten die zij haalde, heeft ze echt zelf verdiend.’

Vanaf die dag veranderde het uitgangspunt van haar trainingsschema’s compleet. ‘Vooropgesteld was om het lichaamsgewicht van 68 kilo te behouden. Wij wisten echter ook dat zij klaar was om zich serieuzer op de loopsport toe te leggen. Daarom besloten wij om van een training die gericht was op afvallen, over te gaan naar een echte marathontraining. Wij hadden namelijk de knoop doorgehakt: Winfrey zou in 1994 aan een marathon deelnemen.’

Minder trainen

Begin januari 1994 startte Winfrey met haar marathontraining. Gek genoeg begon zij juist minder hard te trainen. Zij trainde nog maar één in plaats van twee keer per dag en ze maakte zelfs iets minder kilometers. ‘In plaats daarvan werd haar krachttraining enorm geïntensiveerd, omdat ik weet hoe sterk je lichaam moet zijn om een marathon te kunnen volbrengen. Van top tot teen moest haar gestel sterk en gezond zijn.’ Tegen de zomer liep Winfrey ongeveer tachtig kilometer per week, inclusief de lange-afstandslopen in het weekeinde. Soms klaagde zij en bleek het een echte strijd om het vol te houden. Maar Greene wist haar dan wel weer op te peppen. Winfrey bleef hierdoor gemotiveerd en hield zich strikt aan het programma. Drie maanden later voltooide zij de Marine Corps Marathon in Washington zonder ook maar één keer te wandelen.

'Nooit vergeet ik het veertig-kilometerpunt. Ik keek naar haar om en zag dat zij er nog erg goed uitzag en steeds andere lopers inhaalde. Zij straalde gewoon en er stonden tranen in haar ogen. Dit ís ‘t, dacht ik. Dit symboliseert alles: van de Oprah Winfrey die honderd kilo woog tot de persoon die dit bereikt heeft. Het was zo ontroerend. Zij had maanden geleden al lang kunnen stoppen. Zij had daar vele geldige redenen voor kunnen hebben, maar ze hield vol.

Inspiratie

Ik ben geneigd te denken dat haar vooruitgang en toewijding miljoenen mensen heeft laten zien dat zij ook hun leven in bepaalde opzichten kunnen beteren. Zij hoeven niet per se een marathon te lopen, maar kunnen bijvoorbeeld een wedstrijd over vijf kilometer als doel hebben. Of misschien willen mensen alleen maar gewicht verliezen. De veranderingen in het leven van Winfrey zijn wat dat betreft inspirerend geweest voor velen. En Winfrey zelf, zij is inmiddels een loper voor het leven.’

[/quote]

chantal

fijn dat er nu eindelijk wat gaat gebeuren, hopelijk doen de pillen hun werk en hoef je verder niet de mmm in!

hopelijk worden over 2 weken al jullie vragen beantwoord, wel raar dat daar nu geen tijd voor was, ze kunnen toch weten dat je wel de nodige vragen hebt? dokters :think:

suc6 met afvallen.

hazze

je mag hier ook wel even je schoonmaakwoede botvieren hoor! :mrgreen:

marg

de sauna in son&breugel is echt super, een aanrader!

maar misschien bedoel je die sauna ook wel.

als je richting Maastricht rijdt dan heb je bij oa Weert mooie heide (bij vakantiepark de Weerterbergen)

Hier gaat alles zn gangetje, begin weer zin in dingen te krijgen!

lekker met de kleine man op pad! :inlove:

We hebben voor in december een weekje weg geboekt, heb er nu al zin in!

:mrgreen: ik wil jullie effe iets leuks laten weten,

Bryan heeft vadaag zn eerste stapjes gezet :mrgreen:

en toen die dat in de gaten had liet hij zich weer vallen en deed vrolijk verder kruipen :mrgreen:

Leuk he als ze dat gaan doen, bij Bas was ik o zo trots en nu loopt meneer alweer los rond (vind het zelf stiekum iets te snel gaan, is het kleine er echt een beetje af).

Bryan, zet hem op en loop maar lekker aan :thumbup:

Meiden hier verdrietig nieuws. :cry: :cry: :cry:

Mijn moeder heeft gister te horen gekregen dat ze kanker heeft. Baarmoederkanker. De uitslagen zijn nog niet officieel, maar de gyn kon op basis van haar ervaring al wel zeggen dat het kwaadaardig is en dat ze binnen 3 weken wordt geopereerd en haar baarmoeder zal worden verwijderd. Volgende week donderdag krijgen we meer informatie. Gister zat ik er volledig doorheen, :shock: wat een schok. Vandaag gaat het beter, ik heb wat info verzameld bij het KWF en weet dat er heel veel mogelijk is gezien de huidige stand van de medische wetenschap. We zijn 1,5 jaar geleden een dierbare verloren aan kanker en dat schiet je meteen door je hoofd, maar elke kanker is verschillend en hopelijk is mijn moeder nog in een stadium dat nog veel behandelingen openstaan. Duimen jullie met mij mee voor mijn lieve mem? :pray:

Verder heb ik even niet zo veel te vertellen alleen dat Yvan ziek is, diarree en overgeven. Ik kan hem de hele dag door schone setjes aantrekken het arme schaapje. Nu ligt hij lekker te koesen. Zoooo zielig…

dag meiden,

hazze

Hazze

wat verschrikkelijk nieuws!

ik leef hier erg met je mee!

heb in een vergelijkbare situatie gezeten toen een van mn allerbeste vriendinnen baarmoederhalskanker had.

je hebt het gevoel alsof de aarde staat te schudden en de grond onder je vandaan zakt.

meid, ik hoop voor je dat het stadium waarin de kanker zich bevind nog maar ‘pril’ is zodat ze er op tijd bij zijn en veel voor haar kunnen doen.

het is zo’n nare ziekte

:cry: :cry: :cry:

:hug: :hug: :hug:

:-* :-* :-*

Hazze: :hug: :hug: Ooh meid , wat een ontzettend ktnieuws zeg.

Ik weet eigenlijk niet goed wat ik hierop moet zeggen. Ben er helemaal stil van… Ik wil je graag een hele dikken knuffel geven en als je even wil kletsen. Je weet mijn msn te vinden. :-
:-* :-* :-*

Ik ga heel hard voor jullie :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: en :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: dat het nog enigzins meevalt en dat de behandelingen goede kansen hebben.

Liefs, Chantal.

Jeetje Hazze, wat zal dat een klap voor jullie zijn… Ik weet verder ook geen andere woorden om te schrijven wat ik wil zeggen behalve: heel, heel veel sterkte en kracht voor de komende moeilijke tijd! :hug:

Hazze, ik weet ook niet wat ik hier op moet reageren, het is verschrikkelijk als je z’n nieuws krijgt. :hug: voor jou en je hubbie.

Hopelijk is Yvan snel weer beter, want dit er ook nog bij is niet leuk.

@hazze

:hug: sterkte meid met je moeder, hopenlijk komt het na de operatie weer goed :hug:

ik heb trouwens een filmpje neer gezet van Bryan

http://www.youtube.com/watch?v=ZZSz1Vne-Pw

Maja, gaaf Bryan die loopt. Hij gaat lekker met Bas mee (die weet op het moment niet van ophouden :mrgreen: ) en ook een vroege vogel. Zo lief de eerste stapjes, ik smolt donderdagavond ook weg toen hij de eerste zette, nu gaat het met de dag beter en sneller.

Hazze: Hoe was je foto??? Ben je nu “schoon”???

Hazze

Trek je het allemaal een beetje meid?!

Moet iedere dag wel eventjes aan je denken

:hug:

super man, twee wandelende kereltjes hier op t forum!

:dance:

Bryan en Bas gaan voor de marathon! :thumbup: :mrgreen:

Juul wandelt ook al flinke stukken. Gisteren oes tik nog wat bij de drogist hebben en toen heb ik de buggy niet eens meegenomen. Het is ongeveer 350 meter lopen of en ze deed het prima. Alleen met oversteken heb ik haar wel even gedragen natuurlijk… :wink:

Hazze, hoe is het met jou? Het lijkt me heel moeilijk om met zoiets om te gaan. Knuffel van ons hoor! :hug:

Krabje, het is al bijna november!!! Heb er weer helemaal zin in! :mrgreen:

Ik ben trouwens weer aan het werk, had ik dat al verteld? Voorlopig werk ik alleen in de weekenden (toch makkelijk, in de zorg werken) en dan is Toine lekker thuis voor Juul. Ik vind het weer heerlijk en vermaak me prima. Toine vindt het wel zwaar zo met Juul en heeft alleen nog maar meer bewondering en respect voor mij gekregen, hahaha! :slight_smile:

Hazze: Hoe is het nu met je???

Cynthia: :dance: :dance: :dance: Nog een week werken en ik heb vakantie :dance: :dance: :dance: Ik heb zelf in de planning om die woensdag te komen, moet je maar even laten weten of jou dat uit komt. Maar dan sms ik je nog wel even over.

Als het mooi weer is gaan we dan naar het strand???

Enne werk ze nog!!!

Linkie: Hoe is het met Bas???

Welkom: Hoe gaat het met jou??? Enne het wordt nu wel eens tijd voor een buikfoto!!!

Hier gaat alles goed. Nog een weekje tot mijn nod en dan beginnen met de clomid. Spannend hoor!!!

Iemand nog belang bij een kast??? Is van mijn moeder en die gaat weg. Mijn moeder krijgt de kast van mijn vader. Mijn vader heeft een nieuw dressoir gekocht.

Kast staat op MP Advertentienr.:12495387113

Liefs, Chantal

Even snel reageren: mijn moeder is afgelopen vrijdag gebeld door de gyn met de officiële uitslag: het is idd kwaadaardig en ze wordt al op 8 november geopereerd, lekker snel dus. Wat het vervolg daarna is, weten we nog niet. We zijn allemaal positief ingesteld, dus we gaan die kanker er onder krijgen! :snooty: Zo!

Verder gaat het met mij goed t.a.v. de nierstenen, ze zitten nog in mijn nier, maar ze zijn wel in stukjes uiteengevallen. Nu nog hopen dat ze probleemloos de uitgang zullen vinden :pray: , ik heb nog niets voorbij zien komen 8). Nu is het ook klaar, controle op eigen initiatief. De uroloog stelde nog voor om met 6 maanden een foto te laten maken, maar ik wil niet meer wachten met onze tweedekindjeswens. :inlove: Dus ik ben nu weer helemaal officieel een stopper…

Verder druk… met van alles en nog wat… en ik ga nu om de week extra werken om de verlofkaart in evenwicht te trekken, dus dat is pittig genoeg (36 uur ipv 27). Ik wil ook graag even wat in de plus staan als ik bij mijn moeder wil zijn of als er iets is.

groetjes allemaal, thnx voor de support, doet me goed. Ik zal later weer eens op jullie reageren. Sorry voor de ego :oops: .

hazze

Hazze: Niks sorry voor de ego :naughty: :naughty: :naughty:

Je MAG hier ego zijn!!!

Hele dikke :hug: :hug: :hug: :hug: voor jou en je familie!!!

Gefeliciteerd met het stopper zijn!!! Zet je jezelf ook weer op het lijstje van de stoppers??? Of ga je ook naar een ander stopgroepje???