Juli 2005 stoppers!!!! Deel 5. 6 zwanger van de 18!!!!!

Oh ja,



Chantal, mijn nieuwe NOD is 26 december…



Groetjes Garfield

Ik herken het helemaal Garfield, die frustratie omtrent die lange cyclussen. Maar dat was misschien al eerder opgevallen :mrgreen: :mrgreen:



Wat ik trouwens zat te bedenken: lekker die data van die volgende NOD van jou en mij. Bij mij net voor en bij jou midden in de kerst Garfield…



das lekker (niet dus) met die lekkernijen en de drank rond dit tijdstip van het jaar…???



En verder: je luteale fase heeft toch altijd een gelijk aantal dagen en kan toch niet langer zijn dan 17 dagen??? Als dit zo is, kan ik mn eisprong aardig berekenen… De laatste keer had ik een cyclus van 50 dagen. Dan moet mn luteale fase wel 17 dagen zijn toch??? Of redeneer ik nu te simpel???



Liefs,

Puk

HAzze en Zorro,





ik duim voor jullie!!!



:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Liefs,

Puk

Hallo meiden,



Nog steeeeeeeds niet ongesteld! Ondertussen al 4 maanden geen pil meer en ondertussen begin ik me toch af te vragen…is dat nou normaal?

Was poos terug bij de huisarts en zij zei toen dat het wel een half jaar kan duren, dus daar ga ik dan maar vanuit.

Hebben zelf zoiets van eerst weer gewoon ongesteld worden en dan voor het eggie, maar toch jammer. Op het moment dat je stopt met de pil heb je het idee van even een paar maandjes normaal en dan ervoor gaan, maar dat is nu nog steeds, terwijl je voor je gevoel al zoiets hebt van, he ik had gehoopt dat je nu kon gaan proberen zwanger te worden. je komt niet verder…beetje vaag misschien maar snappen jullie?

Volgende week spreek ik de huisarts weer en dan zal ik het haar nog eens vragen.



Jullie lezen het vanzelf…

Voor alle anderen…succes

Groetjes

Hai Garfield,

kop op he meid…we gaan er nog steeds van uit dat wel een keer raak zal zijn. Maar goed al die onzekerheid, afwachten etc…BLEEH…

je moet jezelf ook even de tijd gunnen om aan het idee te wennen dat het nu echt niet zo was, want je had inmiddels ook aardig hoop gekregen door al die dagen afwachten. Luister in ieder geval naar je gevoel en neem tijd voor je zelf!! dan kun je hopelijk weer ontspannen aan het klussen deze maand.



Nic

vervelend zeg dat je ongesteldheid nog niet is gekomen na het stoppen van de pil. Ik zou daar ook flink van balen!!! er zijn meer meiden die daar last van hebben hier op het forum van KOK dus misschien vind je daar nog wat steun?



en alle juli meiden,

leuk weekend gehad? nog een sint gespot ergens?

wij zaten dit weekend in de verjaardagen, wel gezellig allemaal en wel gewoon een wijntje gedronken want ik moet nog even een paar dagen afwachten.

stiekem

fijn weggeweest in frysland??

nog wat gehoord van jullie bod?



chantal

hoe gaat het met jou signalen? jij was steeds wat misselijk toch en een vriendin had iets aan je gezien? wij gaan nml tegelijk op met onze cyclus!



en nala

jij bent ook aan het aftellen? hoe gaat het met de baalmomenten?



voor de rest…hier niet veel te melden verder, ga zo maar weer werken…is ook wel lekker voor de afleiding!

groetjes!!!

Goedemorgen allemaal.



Stiekem: Hoe was je weekend weg? Ik hoop dat je het leuk hebt gehad.



Nic: Balen dat die ongi nog niet komt. Je weet dus niet waar je aan toe bent. Frustrerend hoor.



Puk en Garfield: Ik heb jullie NOD veranderd.



Linkie: Ik weet het niet… Ik durf niet te hopen dat het zo is. Ik ga er gewoon vanuit dat ik ongi wordt. Des te minder is de teleurstelling. Maar wel leuk dat we gelijk opgaan. We tellen af…



Voor de rest heb ik een ontzettend rustig weekend gehad. Alleen aterdag een verjaardag gehad en voor de rest helemaal niks gedaan. Heb gisteren eindelijk Harry Potter deel 3 gekeken en begonnen aan het boek Het Juvenalis Dilemma van Dan Brown. Kent iemand dit boek? Ben benieuwd of die net zo goed is als De Davinci Code.



Hebben jullie allemaal een leuk weekend gehad?



Veel liefs, Chantal.

Hoi,


Krabje Geplaatst: Ma 21 Nov 2005, 8:21 Onderwerp:
en begonnen aan het boek Het Juvenalis Dilemma van Dan Brown. Kent iemand dit boek? Ben benieuwd of die net zo goed is als De Davinci Code.

Hebben jullie allemaal een leuk weekend gehad?



Ik lees het Bernini misterie: een erg goed boek! Dan Brown is een goede schrijver.

Ik heb zeker een leuk weekend gehad :D
We hebben ons eerste huwelijksjaar gevierd! Uit eten geweest in het restaurant waar we ooit voor het eerst zijn gaan eten!

Hai meiden!!



Het was errug lekker in Fryslan hoor :wink: , we hadden redelijk goed weer iig. En we zaten in bungalowpark IJselmeer…in het allerluxte huisje van het park. Die staat TK voor 7,5 ton…!!! :shock:

Hehe, ik moet ook zeggen dat ie erg lux was en ook erg mooi :mrgreen: .



Gefeliciteerd Marg, met jullie huwelijk!!! Gezellig en romantisch hoor uit gaan!! En dan nog wel op een speciale plek ook…



Wat balen Garfield!! :wall: :wall: Ik dacht echt dat het raak zou zijn :?

December dan maar?? :-*



Ze hebben ons bod min of meer geweigerd meiden…Maar we zitten nu te denken of we toch 250.000 zullen bieden dan maar! We willen het toch wel graag hebben eigenlijk… :oops:



Over een paar dagen is het dan eindelijk aangebroken: ons eerste echte klusmoment!! Hihi, heb er helemaal zin in :inlove:

Hoe het hier is? heb het weekend gelukkig gewerkt kon ik mijn gedachten ergens anders op richten.



Maar nu heb ik een rare pijn onder mijn ribben (plek maag) voeld een beetje als spierpijn is erger als ik moet persen (slechten stoelgang)

Ennig idee wat dit is? heb het niet eerder gevoeld.

Stiekum ken jij het van je werk?(balen van het huis)



Krabje ik zal het je deze keer vergeven maar waag het niet meer :wink:



Meiden misschien juist fijn zo rond kerst kunnen de gedachten niet zo spoken toch! we duimen weer.



:-* Nala

He Nala,



Nee, ik ken het niet… Wel een rare plek om pijn te hebben hoor! Lijkt me erg lastig :think:

ja! (ik heb je net en pb gestuurd) het is inderdaad vervelend voel het ook alleen als ik zit :think: Raar hoor!

Ik jou ook !! :wink: hihi

hai meiden! weer een dag werken achter de rug!



nala: vervelend dat je pijn hebt, en je bent ook aan het aftellen zie ik! spannend!!!



stiekem: een heerlijk weekend gehad zo te lezen. Hopelijk komen jullie er nog uit met jullie bod en kun je straks stress vrij de klusperiode in!



Marg: gefeliciteerd met je eerste huwelijksjaar! gaat snel he?



Zorro en Haze: jullie hadden je NOD vandaag zag ik op het overzichtlijstje en???



verder zag ik nog twee namen van meiden staan die in okt. hun NOD hadden maar die ik nog niet tegen ben gekomen op dit forum…

maar goed zo lang ben ik hier natuurlijk ook nog niet.

Garfield, ben ook druk met opleiding. in januari examen. Best een zwaar examen weet ik vantevoren. Volgens de statistieken slaagt gemiddeld 20% van de kandidaten voor het examen… Leuk vooruitzicht dus. :roll: :roll:



Nic, ik denk dat wij allemaal jou wel begrijpen. In het begin heb je inderdaad het idee dat je zeg maar je agenda kunt uitstippelen en overal controle op hebt… Zo van, nu mag ik zwanger worden… Dat komt goed uit met werk opleiding, fesstjes, vakanties etc etc etc…

In de praktijk werkt het wel anders inderdaad. Die 4 maanden wachten voor je ongi had je van te voren vast niet uitgestippeld. Ik duim voor je. :thumbup: :thumbup:



Stiekem, spannend met je huisje zeg… Kan me voorstellen dat je het eigenlijk gewoon wilt hebben… Succes!!!





En alle meiden met de NOD in aantocht: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray:



Liefs,



Puk

En verder: je luteale fase heeft toch altijd een gelijk aantal dagen en kan toch niet langer zijn dan 17 dagen??? Als dit zo is, kan ik mn eisprong aardig berekenen… De laatste keer had ik een cyclus van 50 dagen. Dan moet mn luteale fase wel 17 dagen zijn toch??? Of redeneer ik nu te simpel???





Hee meiden, deze vraag had ik eerder gesteld. Kan iemand er iets mee???



Liefs,

Puk

He Garfield, dat zou ik moeten opzoeken in de literatuur voor je!!

Zou het zo een, twee, drie niet weten eigenlijk… :think: (ik dacht zelf 14 dagen, maar weet t niet zeker dus…)

Puk

ik heb ook geen idee, ik ken eerlijk gezegd het woord luteale fase niet eens (dom he?) maar als je daarmee bedoeld de fase na je eisprong, dacht ik inderdaad dat die 14 dagen is. Kun je je het niet ergens op internet vinden op een van de vele sites over zwanger worden? Sorry maar ik weet het antwoord dus niet.

Maar met temperaturen en ovulatie testen kun je ook je eisprong meten he? al eens aangedacht om daar wat mee te doen of is dat nog te vroeg?

ik vond verder je stukjes voor nic en stiekem heel herkenbaar, mooi geschreven! ( nu niet gaan :oops: he?)



ik was gisteren bij mijn zwangere schoonzusje op visite geweest die had nu al een aardige dikke buik, maar gelukkig deed het me niets (was ik van te voren wel bang voor nml.)



ik zelf weet echt niet meer wat ik moet denken. Ik heb wel wat signalen maar die kunnen ook gewoon bij een ongesteldheid horen dus daar ga ik dan toch maar gewoon van uit. Elke keer als ik iets voel daar beneden dan denk ik zie je wel daar is mijn ongesteldheid al…mmm…zou het een soort voorgevoel zijn of is het puur zelfbescherming??



maar ik ga weer lekker aan de arbeid, mooi de hele dag afleiding, dan denk ik er vaak alleen maar aan wanneer ik naar de wc ga.

voor iedereen een fijne dag vandaag!!!

:smiley:

Hoi Puk,



Als je het opzoekt, kom je tegen dat je luteale fase in principe constant is. Ik zat vorige week met precies dezelfde vraag omdat ik de vorige twee cyclussen precies kon uitrekenen wanneer mijn NOD moest zijn en dat klopte ook precies. Nu was ik dus opeens acht dagen later. Ik kan helaas dus uit ervaring zeggen dat je luteale fase niet altijd gelijk is. Ik wist nl. aan de hand van ov. testen wel wanneer mijn eisprong was geweest.



Liefs,

Garfield

Even een data correctie: mijn NOD is 9 december (en geboortejaar 1979).



Ik hoorde dit weekend dat een zeer goede vriendin van mij zwanger is. Dit is haar voor haar tweede kindje. Het gaat bij hun zo simpel. Ze hebben besloten er een tweede bij te willen. Dus geen bescherming meer…… Na een paar maanden klussen bedenkt ze dat ze eigenlijk al een tijdje niet meer ongi is geworden. Ze gaan dus maar testen en ja hoor, ze is zwanger. Zo knap van haar: ze is er dus totaal niet meebezig geweest. Vruchtbare dagen? Wat is dat? Pijntjes tijdens de eerste weken zoals wij die willen voelen kent ze niet. Ze is zwanger maar merkt er totaal niks van. Ze “denkt� dat ze nu 8 weken zwanger is!



Ondanks dat ik dus erg jaloers ben op het feit dt het makkelijk gaat bij haar (zowel het zwanger worden als er mee omgaan) ben ik absoluut niet jaloers op haar. Ik gun het hun gewoon. Ik merk dat ik er nu ook lichter over ga nadenken en dat ik er minder meebezig ben.

Ik heb ondertussen alle internetsites over zwangerschap wel 10 keer gelezen. Ik kan de dagen niet sneller laten gaan en tja, het klussen moet eigenlijk gewoon leuk blijven! Ik heb nu het genetisch onderzoek achter de rug en voel ik mij een stuk rustiger.



Ik heb vanmorgen wel mijn eerste ovulatietest uitgevoerd. Bijzonder, er kwam 1 streep maar de tweede streep was echt nauwelijks zichtbaar! Ik ben benieuwd!



Iedereen succes voor wie nu in de spannende dagen zitten!