Jongetjes van drie

ik dacht even updaten, met goed nieuws :dance:

Juist op het moment dat zowel de creche als wij thuis de moed aan het opgeven waren en een time out wilde inlassen heeft hij het licht gezien.

Meneer is sinds afgelopen week met 3 jr en 8 mnd ineens DAG en NACHT zindelijk :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:

Vind het vooral knap dat poepen zo goed gaat want zijn ontlasting blijft dun van de week zelfs weer water. Ook dat had hij onder controle :shock:

Judith sterkte met je mannetje he! :-* Ik blijf je topic volgen. Ik duim dat het geen coeliaki is.

Bij Y kunnen ze voor nu niets vinden dat zijn buikpijn en dunne ontlasting verklaard, behalve dan zijn voedselallergien.

Coeliaki gaan ze pas later weer checken aangezien zijn antistoffen vorig jaar nog neg waren. Hij heeft wel de aanleg nl op zijn dna en kan zijn dat hij nu wel klachten heeft maar het nog aan het ontwikkelen is en het pas over een paar jaar wel naar boven komt.

Smurf,wt hartstikke goed van je mannetje zeg…zie je wel,er is nog hoop…hihi…ook voor ons…

Hoe is het bij jullie Judith?

Hier met zindelijk worden hetzelfde,af en toe op wc,uit zichzelf dan he…en rest in luier,niet vies er van hoor…we zien wel…

Wel stapt hij ineens gister op zijn fiets zonder zijwieltjes en fietst zo weg…echt zo goed…was wel grappig gezicht,dat hoeven we hem dus niet meer te leren…

Tim heeft pas net het fietsen MET zijwieljes onder de knie 8)

Tim is totaal niet zindelijk nog steeds. Hij doet alles in zijn broek en geeft niks aan.

Maar het verhaal van Y. geeft wel moed. Laten we hopen dat dat hier ook gaat lukken. Alhoewel Tim aan het ophouden is, dus dan moet er in zijn koppie wel wat gaan veranderen.

Verder gaat het met Tim nog niet zo denderend. Hij blijft kwakkelen. Ook is iedere maaltijd onderhand drama. We moeten hem telkens bijna dwingen om te eten. Ook als hij wel heeft kunnen poepen. Eerst had hij alleen geen eetlust als hij vol zat, maar nu dus ook als hij niet vol zit.

Ik hoop ook erg dat het geen coeliakie is, want dat lijkt me wel heftig.

Maar ja, wat is het dan wel? Nou ja, we kunnen niet anders doen dan afwachten. Dinsdag gaan we bloedprikken in ieder geval.

fietsen, Y kan nog geen eens op een driewieler fietsen :roll: hij geeft er ook niets om trouwens.

Ja ik hoop idd dat ons verhaal jullie ook hoop geeft. Ik was ook radeloos werkelijk en dan toch ineens en dat met dunne ontlasting. Tim gaat het ook zeker lukken straks!

Tja waar kan hij anders last van hebben…is hij al eens bij een allergoloog geweest voor een voedselallergie?

Dat kwam bij Y niet uit een gewoon bloedonderzoek maar wel uit de huidtesten! Hij reageert heel heftig op tarwe, melk, soya en ei. Verder nog een aantal allergenen (aardappel, tomaat, wortel, spersieboon,paprika :? ) maar daar kan ik wel eens mee smokkelen. De eerste echter niet.

Ik zit eraan te denken tarwe ook te gaan elimeren want dat krijgt hij nog steeds gezien zijn aanleg voor coeliaki. Mocht dit onderzocht willen worden en hij krijgt geen tarwe meer zijn de onderzoeken niet betrouwbaar. Denk dat tarwe nl zijn " diaree" veroorzaakt.

Van speltbrood gaat hij helemaal aan de dunne!

Y was ook altijd moe, wit, bloedarmoede, slecht eten, spugen, weinig groeien etc. Na het verwijderen van zijn keel en neusamandelen en een dieet is hij echt na 6 mnd zienderogen opgeknapt. Overigens is eten nog steeds eeen groot probleem. 5 van de 7 avonden eet hij niets.

Ik hoop dat jullie Tim zal na zijn ingreep ook zal opknappen :hug: :hug: :-*

Goh, dus dat heeft toch nog 6 maanden geduurd :?

Hmmms dan gaan we toch wel een probleem met school krijgen dan.

Overigens zijn de klachten van Y. echt precies hetzelfde als Tim. Echt opvallend gewoon. :o

Ik verwacht dat hij wel zal opknappen van de kno operatie.

Hij moet ook echt enorm moeite doen om te ademen en dat vreet natuurlijk energie.

Bij een allergoloog zijn we niet geweest. Wellicht dat dat de volgende stap is, als er uit een bloedtest geen resultaten komen.

Hé, maar zou je dat nou wel doen, tarwe elimineren? Zoals je zelf zegt, is een darmbiopt dan niet meer betrouwbaar.

Hey!

Ik heb het zindelijkheidsgebeuren even laten rusten, omdat ik een zware operatie heb ondergaan en daardoor het hele huis op zijn kop lag.

Ach ja alles draait om moeders…

Nu ben ik weer fit en ik vind het echt hoog tijd worden dat Stan zindelijk wordt. Meneer wordt over een maand 4!

Hij is , op een ongelukje na, plaszindelijk. Maar poepen blijft nog steeds een ramp.

Zijn ontlasting is vaak dun, maar we hebben nu steeds vaker normale poep. Dun of dik, hij moet het toch aan kunnen voelen.

Ik heb echt het idee dat het gemakzucht is van meneer. Hij gaat namelijk heel bewust een rustig plekje op zoeken om te poepen ( meestal zijn kamer of achterin de tuin).

Hij is er niet vies van ( ik wel!!!) Hij heeft wel al een paar keer op de wc gepoept, dus hij weet dat het niet eng is.

Ondanks dat en staat hij rustig in zijn onderbroek te peoepen, ookal heb ik nog geen 10 seconden geroepen dat hij naar de wc moet gaan als hij moet poepen.

Ik ben het echt zo zat! Ik ben inmiddels heel streng geworden. Als hij in zijn broek poept, dan moet hij een auto inleveren en spoel ik hem schoon onder de douche met koud water.

Ik hoop dat hij snel eieren voor zijn geld kiest en op de wc gaat, in plaats van een koude douche achteraf.

Hij kan trouwens zijn auto’s terugverdienen door op de wc te poepen.

Hebben jullie nog andere ideeen?

thomas van mij had ook meer moeite met poepen op de wc, het plassen ging al eerder goed.

als hijhet in zijn broek deed werd ik juist niet boos op hem, ik deed de rotzooi uit en gooide de onderbroeken weg, rest in de was kereltje onder de douche en weer lekker fris.

maaaaar als hij het netjes op de wc deed prees ik hem de hemel in (z ongeveer) en kreeg hij een mooie sticker.

dat werkte denk ik want het heeft niet zo heel lang geduurt voor ook de grote boodschap netjes op de wc ging.

ze waren overigens allebei bijna al 4 toen ze overdag droog werden.

's nachts nog steeds niet

en de jongste (word in juli 3) die is er nog helemaal niet mee bezig, ik laat hem nog maar even, misschien met het mooie weer :wink:

Hier werkt boos worden alleen maar averechts op Tim.

Maar wat de oplossing wel is, zou ik ook niet weten. Wij zijn ook nog steeds zoekende :shifty:

Nu zal het bij Tim wel deels te wijten zijn aan zijn gezondheidsproblemen.

Na een stop van een aantal maanden is het de bedoeling om met Ruben ook weer te gaan beginnen met zindelijk worden.

Hebben jullie nog ideeen hoe ik zijn angst voor de wc (of eerder poepen op de wc) kan doorbreken? Hem dwingen lijkt me geen goed idee, maar ik weet het gewoon even niet meer.

Reden voor het stoppen was trouwens omdat we teveel van Ruben vroegen :frowning: . Hij heeft de laatste tijd zoveel meegemaakt dat hij het gewoon niet meer aan kon om ook nog met zindelijk worden bezig te gaan. Inmiddels hebben we ons oude ventje volgens mij terug, want hij is steeds zo vrolijk en gaat nu zo ongeveer (letterlijk) zingend door het leven.

Juud, hopelijk kunnen ze tim snel helpen met zijn problemen :hug: . Het arme ventje (en jullie) hebben wel heel erg veel te verduren.

Ik hoor toch het meest, dat ze zelf de knop moeten omzetten.

Het schijnt het beste te werken om ze 3 keer per dag 5 minuutjes op de wc te zetten. Als ze dan wat doen, de hemel in prijzen en als ze niks doen er geen aandacht aan schenken.

Maar het is met Tim net zo. Teveel aandacht eraan geven en het gaat geheid mis.

Hier ook hoor Judith…dan wordt hij net zo dwars…

T is wel zover dat als hij wakker is of naar bed gaat en zijn luier gaat af dat hij eerst op de wc wil plassen…en bij de luierwisselingen overdag ook wel…en plast dan ook super goed…maar hij is zich een keer rot geschrokken toen hij per ongeluk poepte op het potje en vindt dat nu maar niks…

Ik zoek niet meer naar een oplossing…we wachten de zomer af…je zult zien,net als dat hij zo weg fietst zonder zijwieltjes zonder dat wij er op voorbereid waren,zo zal het ook gaan met zijn luier,hoor het zoveel om me heen…

Ik probeer nu een ritme te ontdekken. Stan poept zowiezo na iedere maaltijd, de vraag is alleen hoeveel tijd zit ertussen.

Ik heb hem vandaag na iedere maaltijd met een kookwekker op het toilet geparkeerd. Op een klein brilletje, met een stoel onder z’n voeten voor extra steun en een leesboekje in zijn hand. Hij moest tien minuten blijven zitten. Helaas zonder resultaat op de wc, maar wel in de woonkamer zo’n 5 minuten erna :twisted:

Maar ja, als je mij op het toilet neerzet met het commando om te poepen dan werkt dat ook niet. Ik ga ook pas als ik aandrang heb. Stan ook, maar dan niet naar de wc.

Ik wil deze methode wel een tijdje proberen. Wie weet!

Emma was helemaal niet moeilijk. Die heb ik simpelweg omgekocht met een K3 fiets vlak voor haar derde verjaardag. Daar mocht ze echt niet met een luier op zitten, dus was madam zonder problemen zindelijk van poep en plas!

Bij meiden schijnt t ook makkelijker te gaan,die van mij was 2,5 en wou van de een op andere dag geen luier meer om,2 x in broek geplast en klaar was ze,geen werk van gehad…

wij hebben hier alles geprobeerd met T…en nu zien we het wel…kan me er niet meer druk om maken,veel gezelliger zo in huis voor allemaal…

Nomi, je hebt helemaal gelijk hoor.

Hoe meer aandacht je er aan besteedt, hoe meer Tim in ieder geval zijn kont tegen de krib gooit.

Ik laat het maar rusten en hoop, dat als zijn gezondheidsproblemen zijn opgelost, het vanzelf goed komt.

Ik vraag een verlenging aan bij het kdv en dan laat ik hem pas op 1 oktober ofzo naar school gaan. Dat is dan 1 dag na zijn vierde verjaardag en dat is nog tijd zat.

Dan hebben we nu tenminste nog vier maanden de tijd en dat geeft veel meer rust voor ons allemaal.

Zo zie ik het ook Judith…T is 1 oktober jarig…en in de zomer loopt hij vaak alleen in zwembroekje en dan is hij dus wel zindelijk in de tuin,potje buiten…nu nog stapje voor stapje dan verder als hij in de straat speelt,of hij het dan ook aangeeft…we gaan het zien van de zomer…ik sta nergens meer van te kijken met hem hoor sinds hij zo weg gefietst is…hihi…

Gisteren is Ruben zonder protest of dwingen op het potje gaan zitten :shifty: . Op dit moment zit hij in onderbroek aan tafel te eten en hij wil geen luier om :inlove: . Tot nu toe nog geen plasjes, maar ook geen ongelukjes. Ook begint hij nu normaal te lopen en niet meer met zijn knieën bij elkaar geknepen.

Klinkt goed, hopelijk zet hij het nu voort :thumbup:

Ik ga dinsdag eens aan de KA vragen hoe we het met Tim moeten aanpakken.

Ik vraag me namelijk serieus af of hij wel voelt dat hij moet plassen. Heb gelezen dat kinderen met obstipatie zo vol zitten dat de darmen ergens tegen aan drukken, waardoor ze geen aandrang voelen.

@ Judith,

Ik lees hier regelmatig mee, maar je hebt helemaal gelijk hoor met je obstipatie verhaal. Mijn zoontje (5 1/2) heeft ook obstipatie en krijgt nu zakjes forlax hier gaat het een stukje makkelijk mee ook zijn plassen want dat is nog steeds een probleem hier…

Vraag het i.dd. maar eens na. de darm zit n.l. erg dicht bij de blaas (bij die kleintjes ) en doordat deze tegen de blaas duwd is het veel moeilijker om de urine op te houden…(tenmiste dit verteld onze KA)

Succes

Muisje, bedankt voor je reactie. Je leest veel over kinderen die niet zindelijk zijn, maar niet in combinatie met obstipatie.

Ben heel benieuwd hoe dat bij jullie ging/gaat.

Waardoor heeft hij obstipatie? Hoe heb je dat gedaan met zindelijk worden en heb je daardoor problemen met school?

Veel vragen hè. :mrgreen: