Jongetjes van drie

Judith, wat goed van Tim :clap: :dance: En knap zegt dat hij zich komt melden iedere keer met een vieze broek.

Hier leg ik er ook zo min mogelijk focus op, de regie ligt in zijn handen.

Dus zo ook vandaag…Y wilde zonder luier, oke als hij dat wilt.

Dus eerst plassen, dan een onderbroek met daarover zo’n luierbroekje. Anders blijf je verschonen .

Hij buiten spelen. Half uur later ga ik hem halen voor een plas. Jawel onderbroek en luierbroek doorweekt…

En niets zeggen he gewoon doorspelen!

Toch weer een nieuw onderbroekje aangedaan en hem nu maar over een kwartier laten plassen…

En hoe gaat het hier met de jochies van drie? 8)

Tim zat vanochtend op de bank te trappen met zijn benen. Ik dacht: ik zeg niets, wat dat wordt huilen en hij moest al naar de huisarts kort daarna.

Zegt ie ineens: mama, ik heb pijn in mijn billen. Dus ik zeg: ow, moet je dan naar de wc misschien? Ja mama zegt ie. Zal ik dan met je meegaan of wil je alleen? Meegaan dus. Ik hem op het potje gezet en deur dicht gedaan en op de trap gaan zitten. Hij wil dan graag dat ik in de buurt blijf.

Even een paar snikjes, korte stilte en daarna een gelukzalige jaahhhhh vanuit de wc. Poei zeg, hij was het kwijt. Door de lactulose wel zacht, maar toch te lang opgehouden waardoor het erg veel was. Met de dokter besproken dat we nu 2 x per dag lactulose gaan geven in de hoop dat hij vaker kan gaan en het niet zoveel is.

Hij veegt inmiddels zelf zijn billen en ook het potje schoon, dus er zit toch wat ontwikkeling in. Maar hij wil absoluut niet zonder luier en plassen geeft hij verder niet aan.

Maar daar schenk ik verder geen aandacht aan. Ik wacht maar gewoon af tot het kwartje bij hem valt.

Hier gaat het :thumbdown:

Maar judith wat goed zeg dat tim wel een kleine vooruitgang boekt. Hij vindt het in elk geval vies dat is al heel wat!

:clap:

Na afgelopen bericht mocht niets baten. Al laat ik hem ieder half uur - drie kwartier plassen alles is al nat. En niets zeggen. Ik was er weer klaar mee hoor dus gestopt.

Het interesseert hem helemaal niets, lijkt wel.

Of hij wil wel (zegt zelf zonder luier te willen) maar het lukt hem gewoon niet…kan ook…maar ja nog 4.5 mnd voordat hij naar school gaat wordt nu toch wel een beetje nerveus :shifty:

Iedereen zegt wel heel lief het komt vanzelf maar dat roepen ze nu al een jaar :wink: En zijn echt wel actief ermee bezig geweest.

In juni moet ik nog weer naar de KA, zal het daar eens voorleggen als hij dan nog steeds het licht niet heeft gezien :mrgreen:

Nou meid, ik kan het me heel goed voorstellen.

Dat krijg ik ook iedere keer te horen dat het vanzelf komt. En dat zal ook best wel. Dat gebeurt ook wel. Maar als de eerste schooldag steeds dichterbij komt en het lukt nog steeds niet, dan schiet de stress er wel in.

Hoe moet ik het dan met opvang regelen als hij niet mag komen, dat soort dingen.

Hier gaat het niet veel beter. Plassen geeft hij überhaupt niet aan. Nooit gedaan ook. En poepen is echt drama. Hij houdt weer tegen. Heeft gisterochtend voor het laatst gepoept, dus als hij morgen wakker wordt is er weer 2 dagen niks en dat terwijl hij aan de lactulose en AB zit. :?

Vandaag ook weer: hij zei dat hij buikpijn had en huilde van ellende. Ik geprobeerd hem richting wc te praten, maar mooi dat ie niet ging he :wall:

Hij heeft echt een probleem. Ik ga hier wel verder mee, want ik kan het gewoon niet meer aanzien. :cry:

:cry: knuffel voor jullie en Tim :hug:

Lees af en toe jullie verhaal bij het topic voor de Timmetjes :wink:

Lijkt me zo zielig als je kind niet kan poepen. Y daarentegen heeft eerder te dunne, zurige, vette poep. Maakt het voor hem ook lastig te voelen wanneer hij moet zeg maar.

Lopen jullie niet bij de KA? Die kunnen zo wat geven, tenminste die van ons dan.

Hoi,

Hé je zit precies op de helft zie ik aan je banner. Nu kun je gaan aftellen.

Leuk hoor! :thumbup:

We lopen (nog) niet bij de kinderarts. Maandag zullen de bloeduitslagen waarschijnlijk bekend zijn en dan kijken we hoe we verder zullen gaan.

oh spannend!Ben benieuwd naar de uitslagen.

Nou schiet mij maar lek…

Haal ik hem op van de creche, zegt hij doodleuk met een big smile, ik heb vandaag op de wc geplast :shock:

Volgens de leidster heeft hij vanmorgen zonder dat men het wist zijn luier af gedaan en kwam melden dat hij moest plassen.

Tuurlijk even naar de wc en luier af, waar is de luier oh zei hij ik wil zonder :roll:

De rest van de dag 1 natte broek maar verder toppie.

Ik ben echt helemaal van de leg hahahahaha.

Ben benieuwd of het een eenmalige actie is of dat hij nu eindelijk het licht gaat zien…wordt vervolgd :wink: :mrgreen:

Hoi,

Hé wat goed zeg :dance: Ja, soms moet het kwartje gewoon vallen hè.

Nu hopen dat het zo blijft.

Tim schijnt op de creche op de wc te plassen, maar hij heeft wel de luier om omdat hij nog in zijn broek poept. Nou en thuis plast ie echt wel in zijn broek hoor. :?

Ik post even in arm om een update over zijn gezondheid, dan hoef ik mezelf niet tig keer te herhalen :wink:

Wij zijn er hier helemaal niet meer mee bezig…af en toe hoort hij dat een ander kindje zonder luier is maar dat doet hem niks…

Van de week op een middag hadden wij hem zonder luier in de tuin omdat hij weer wat rode vlekken op zijn billen had,en dan is hij altijd zindelijk he…doet plas op potje…

toen heb ik hem een zwembroek aan gedaan,die deed hij keurig twee keer naar beneden om te plassen…

later is hij een uur in de speeltuin geweest zonder luier,helemaal droog gebleven,vlak voor hij naar bed moest kwam hij nat aanlopen…

Maar toch knap van die paar uren…als de gewenning er maar in zit dat als hij het voelt dat hij dan ook gaat…we gaan langzaam in die richting,op zijn tempo…

gisteren bij oma ook de hele dag droog geweest.

Vandaag heeft hij weer mega diaree dus alle broeken zijn vies…zo zielig.

Heeft Tim het probleem dat hij niet kan,. hier dus juist het tegenovergestelde…werkt ook niet echt mee met zindelijk worden.

Maar goed vol goede moed gaan we morgen verder.

Gezien de problemen die Tim al heeft, zijn we er al even niet meer mee bezig.

Tim heeft trouwens ook wel diarree. Zijn ontlastingspatroon is zo raar.

Altijd dun en brijig geweest en nu is het obstipatie afgewisseld met diarree. Afgelopen zondag kwam het letterlijk zijn broek uitgelopen. Heb hem in de douche schoon moeten spuiten. Hij vond het zo erg. Heb hem getroost en gezegd dat hij er echt niks aan kan doen en dat het gewoon een stoute poepie was. Toen voelde hij zich gelukkig wat beter.

We zien wel wanneer het komt.

Gisteren avond brak mijn moederhart wel even hoor. Hij ging huilen en werd ineens heel boos op zichzelf, auto’s vlogen door de kamer. Wat is er vraag ik, ik heb weer in mijn broek geplast :frowning:

Ik nog zeggen het geeft niet je doet heel goed je best. Ja maar zegt hij ik wil ZOOOO graag mijn knikkerbaan. :cry:

Begin soms ook wel te twijfelen.Hij doet echt wel goed zijn best maar dat het hem om de een of andere reden toch nog niet lukt.

Maar ja we zetten door, vanmorgen geplast op de wc en luier af.

Was draait dus we kunnen er weer tegen vandaag

Update, alweer een natte broek met poep achter de rug. Toch zet hij door, daar ben ik dan weer onwijs trots op.

Jullie zijn gewoon heel goed bezig. Echt doorzetten nu. De goede wil is er wel bij Y. Hij wil het zelf graag en dat is heel belangrijk. :thumbup:

Die knop moet hier bij Tim nog eerst om en dan kunnen we pas verder.

Hij heeft vandaag weer kunnen poepen met de movicolon. Alleen jammer dat het dun en breiig is. Dat zal ook niet helpen om zindelijk te worden.

Maar goed, eerst concentreren op beter worden.

wat fijn zeg dat Tim gepoept heeft, helemaal top! Jammer idd dat het dun/breiig is…maar beter dat het doorstroomt!

lastig zeg dat Tim zo’n last van zijn ontlasting heeft…niet leuk voor hem…

Hier geen verandering…proberen wel met dit mooie weer in de tuin hem gewoon met zwembroekje te laten lopen,dat gaat altijd goed namelijk…

Nomi, we gaan wel weer het goede seizoen in hè. Hopelijk heeft T. het ook gauw door :pray:

Hier al de 2e poepluier gehad vandaag. Het wordt alleen steeds dunner. Loopt er ook bijna naast. Diarree zeg maar.

Ik kijk het dit weekend nog even aan hoe het gaat, anders maandag maar even bellen over de dosering.

Judith hoe gaat het nu met de poep van Tim?

Nomi wat goed zeg van T. Hoe gaat het nu? Lijkt er wel op dat hij het wel kan maar niet wil…

Effe ego…

Heb best een raar kind hoor hahahaha.

Het volgende feit doet zich voor…

Vanaf vorige week vrijdag zijn de luiers al droog na een nacht van 7.00 - 7.00. Afgelopen twee dagen zelfs zonder luier droog gebleven. Gisterenavond werd hij zelfs om 9 uur gillend wakker, ik moet plassen. Dus geplast en 2 min later sliep hij weer.

Dus het ziet er naar uit dat hij ’ snachts toch echt zindelijk aan het worden is aangezien hij al een week lang geen ongeluk heeft gehad.

Overdag daarentegen is hij nog steeds niet zindelijk…

Meestal is dat toch andersom hahahahahaha :think: .

Gisterenochtend voordat ik hem weg wil brengen ruik ik poep…

Y heb je per ongeluk gepoept en heel serieus nee ik moet wel plassen.

Hop naar de wc wat denk je grijp ik met zijn broek omlaag doen midden in de poep :thumbdown: :evil:

Helaas niet even uitschudden en klaar want meneer heeft hele vette smeuige poep die goed plakt dus onder de kraan boenen brrrr en dat op de vroege ochtend :sick: .

Op de creche ging het wederom slecht. Weer in zijn broek gepoept en niets zeggen zelfs niet als het gevraagd wordt. Iedere onderbroek is nat incl 2 broeken. :frowning:

De leidsters baalden gisteren enorm, dus ik voelde me schuldig. Maar gelukkig begrijpen ze mij ook. Hij is tenslotte al ruim 3.5.

We gaan nog even door met trainen en kijken volgende week aan. Gaat het dan nog steeds niet na 3 weken intensief trainen dan moet hij toch weer een luierbroekje aan :? .

We hebben nu 4 dagen dat hij thuis is dus ik hoop maar dat hij weer wat verder komt dan :pray: .

Thuis hetzelfde geval, hij begint met plassen schrikt, stopt en plast verder op de wc. Gevolg is alleen wel dat iedere keer zijn onderbroek alleen nat is.

Wat doe ik hier aan? Ik leg al uit dat hij eerder naar het toilet moet gaan.

Positief is wel dat hij niet meer doorplast maar wel stopt scheelt wel een hoop gewone natte broeken .

Ik denk dat hij gewoon zindelijk aan het worden is :wink:

Ok, een beetje op een aparte manier, dat wel :mrgreen:

Maar ik lees wel vooruitgang.

Blijven aanmoedigen en oefenen, zou ik zeggen.

Tim doet alles in de luier, geeft niks (meer) aan en zegt het zelfs niet meer als hij gepoept heeft. Klaagt ook in toenemende mate over buikpijn. :?

Maandag naar de KNO arts, loop dan vantevoren even bij de KA langs voor de uitslag van het parasietenonderzoek en dan even overleggen over zijn poepprobleem.

:hug: voor Tim succes straks!

Ben benieuwd wat er uit gaat komen bij de kno en ka.

Tja we zetten zeker door hoor hier. Hij wil tenslotte zelf geen luier meer aan. Gisteren staan we in de bouwmarkt, ik denk wat ruik ik…poep :roll:

Handig moment haha.

Verder weer alle onderbroeken nat die dag.

Ga dus maar bijkopen want ik kom gewoon te kort haha.

Vannacht wel weer droog gebleven :dance:. Dus dat zit denk wel snor. Nu overdag nog…Op naar een nieuwe dag met nieuwe kansen.

Anders gewoon even flink inslaan bij de Z**man of de W*bra. Dan heb je er veel voor weinig.

Wel “grappig” dat het hem 's nachts wel lukt en overdag niet. Maar ja, overdag is er ook meer afleiding vaak hè.

Tim is vreselijk humeurig. Af en toe geen land mee te bezeilen. Zo ken ik hem echt niet. Over zindelijk worden hebben we het niet meer.

Een positief ding is wel, dat hij de druk in zijn koppie kwijt is. Eerder was hij wel bang voor commentaar als hij in hijn broek had gepoept. Dat is er nu niet meer.

Van de movicolon krijgt hij diarree. Ik wil de ka maandag vragen of we er mee mogen stoppen. Wellicht als hij de druk kwijt is, dat hij dan weer normaal naar de wc kan gaan. :pray: