Ik denk toch dat je tot de lente moet wachten inderdaad.
Dat gaan wij ook maar doen. Het typische hier is alleen dat Tim wel poep zindelijk is, maar niet plaszindelijk
Ik wil morgen eens roosvice stop gaan kopen en dat een paar dagen gaan uitproberen of zijn onlasting daardoor wat compacter wordt. Het moet natuurlijk weer niet tot verstopping lijden :mrgreen: . Maar ik heb zo’n idee dat als hij van die dunne broeken af is, hij het ook makkelijker op kan houden tot de wc en daarnaats zijn compacte drollen makkelijker op te ruimen.
Dat kan wel inderdaad. Tim is de afgelopen week ziek geweest en had dunne ontlasting en daarom ging het ook iedere keer mis, terwijl hij normaliter al zindelijk is qua poepen.
Ben benieuwd of het helpt.
ik dacht weer eens even gluren. :mrgreen:
Voor degene waarbij het goed gaat even een applaus :dance:
Hier nog steeds niet zindelijk :roll: Afgelopen weekend naar Eur Disney
geweest en ineens in de auto zei hij mama ik moet plassen :shock:
Handig onderweg hahahaha…lekker ding.
Na 3 keer gestopt te hebben vond hij alle wc’s vies en bij een boom lukte ook niet dus in de luier geplast want hij hield het niet meer.
In het huisje heeft hij twee keer op de wc gepoept :dance: We zijn echter weer thuis en terug bij af. Hij wil niet heeft geen zin :twisted:
Dus we zien het wel weer…we hebben nog 5.5 maand te gaan voor hij naar school gaat :roll:
Nou, dan kunnen we elkaar de hand schudden.
Hier ook terug bij af. Sterker nog, nu houdt hij zijn poep op omdat hij niet naar de wc wil. Na lang praten krijg ik hem dan aan het eind van de dag toch op de wc, maar dan is het auw auw auw :?
Bij andere mensen wil hij zowiezo niet op de wc en ook op het kdv gaat het telkens mis.
Tim moet in juni al gaan wennen en op 24 augustus naar school. Dus de tijd is niet echt meer aan onze kant. Ik gooi alle hoop op de lente/zomer, dattie in zijn onderbroekje kan lopen.
Hier was het heel even ook poep ophouden en dan deed het zeer.
Ik heb roosvice laxo gekocht en hem een luier omgedaan, omdat ie dat minder erg vond.
Na een weekje was de ontlasting weer zacht en hield hij het ook niet meer op.
me too
Hopelijk gaat het niet als vorige zomers…toen liet hij het gewoon lopen als hij in zijn nakie liep. :oops:
Y gaat 2 weken later naar school dan Tim. Gaat hij voor de zomer al wennen? Ik dacht pas erna. Maar Y begint natuurlijk de derde week van het nieuwe jaar.
Tim begint gelijk op de allereerste schooldag na de vakantie, dus zal hij dan in juni moeten wennen.
Hij moet dus met 3 jaar 11 maanden naar school.
Ik vraag me af of hij dat wel gaat halen, eerlijk gezegd hoor.
Op het kdv ben ik nu in discussie dat hij naar de 3+ groep mag. Ik vind het nu wel eens tijd worden en zij willen hem pas in mei laten gaan. Rijkelijk laat als hij in juni al moet gaan wennen :?
ja idd, das dan wel laat :think:
Maar geef de moed niet op hoor. Kinderen zijn rare wezens, volgens het kdv van Y zijn kinderen die laat zindelijk worden vaak in een paar dagen droog overdag. Zodra ze hun zinnen erop gezet hebben dan he. :mrgreen:
Dus die moed praat ik mijzelf steeds in. Het moet goed komen. Die van mij is gewoon stront eigenwijs vrees ik…
Die van mij net zo hoor :roll:
En niet alleen met zindelijk worden
Ik heb niet alles gelezen, dus ik weet niet of deze tip al genoemd is, maar mijn zoontje is sinds februari 3 en sinds januari (1 maand voor zijn 3) overdag zindelijk. Ik loop bij een opsteopaat. Dan denk je waarom?
Hij loopt met 1 been naar binnen en mijn osteopaat vroeg of hij in zijn bed plaste. Dat deed hij nog, omdat hij natuurlijk overdag nog maar net droog was. Er is een verband tussen naar binnen lopen en bedplassen.
En ik ben nu 2x geweest en de laatste keer was eergister en inderdaad gister was hij droog en vannacht maar 1x geplast.
Ik zou zeggen ga naar een osteopaat en probeer het eens. Ze willen alles weten vooraf: hoe was de zwangerschap, hoe was de bevalling enz.
Maar wie weet…
Juud, het komt goed!
Volgens mij is het kwartje nu bij Jeroen gevallen!
Vandaag de hele dag zelf aangegeven zonder dat ik er om vroeg!
Gewoon uit zijn eigen :shock: . Ik dacht eerst ik versta het niet goed, maar toch wel…Potje stond alweer op zolder hahaha Gauw naar zolder rennen en meteen op het potje gezet en ja hoor…een flinke plas!
Zo is dat de hele dag gegaan!
Ik wacht nog de rest van de week af…of de interesse nog steeds is 8) :mrgreen: .
Liefs,
Moon
Had bij de oktobermama’s al even gereageerd, maar hier ook nog even.
Applausje voor Jeroen hoor
Hier nog steeds drama en ik zie het gewoon echt niet zitten dat het op tijd gaat lukken. :shifty:
Hij houdt nu zelfs zijn ontlasting op omdat hij niet naar de wc wil. Plassen geeft hij zowiezo niet aan.
Hier nog een drama erbij hoor…
T. geeft al tijdje af en toe wel aan dat hij moet plassen,dus dat zit er al wel in…en een keer per ongeluk op potje gepoept,het kind schrok zich dood en dacht dat hij wat fout had gedaan…
Maar stickers werken hier niet,om het uur op de wc zetten ook niet,hij wordt er dwars en boos van…
Heb hem vandaag gewoon zonder luier laten lopen na de middag…na een uur wou ik hem roepen voor een plas maar te laat,broek nat,dus nieuwe broek aan…ik wil hem na een half uur roepen voor plasje,heeft hij na al drie keer gepoept te hebben vandaag gewoon dus in zijn broek gepoept.
het ergste was dat als ik hem niet geroepen had hij gewoon in die poepbroek rond bleef lopen…
Hij toont ook geen interesse als we zeggen dat hij dan niet naar school mag na de vakantie…is niet gevoelig voor cadeau’s…
Ik weet het ff niet meer hoor,die meid van mij was ineens zindelijk met 2,5 jaar dus ken dit ook niet…
Weet ff niet wat we nu verder moeten…
Moeten we blij zijn met de momenten dat hij aangeeft dat hij moet en gewoon de luier om blijven doen?
Moeten we hem zonder laten lopen en pies en poepbroeken blijven wassen tot hij er vies van wordt??
We zijn nu wel vier dagen thuis,dus dit zou wel kunnen,maar heeft het nut??? Of is hij er gewoon nog niet aan toe??
Ik denk het laatste. Hier is het precies hetzelfde als wat jij beschrijft.
Tim houdt nu zelfs zijn poep op en heeft obstipatie en zit aan de lactulose.
Ik ben gestopt met er aandacht aan te geven. Zat mezelf helemaal op te vreten.
Ik hoor van alle kanten dat ze het zelf moeten aangeven en dat ik ervan uit moet gaan, dat het vanzelf goed komt.
Moeilijk is het wel hè. Ik dacht van de oktober 2005 mama’s de enige te zijn met een kind wat nog niet zindelijk is. Maar T. is het dus ook nog niet. Hebben we elkaar in ieder geval nog
Idd Judith…
Vanmorgen geen luier om gedaan,sta ik in badkamer,is t ventje helemaal in paniek,omdat hij voelde dat hij moest poepen,kroop achter het gordijn,en we mochten niet kijken…
Nou klaar hoor…luier weer om…zo wil ik het niet…hij was zo lblij…en nog zo jong in zijn doen en laten…
Als hij in zijn blote billen beneden loopt in de avonduren,dan is hij wel zindelijk…dus we zien wel hoe het deze zomer gaat…
Fijne paasdagen allemaal…
Good for you :thumbup:
Ondanks de lactulose had Tim gisteren geen ontlasting en presteerde hij het vanmorgen toch om weer tegen te houden. :?
Dan gaat hij op de bank liggen en zenuwachtig met zijn benen trappen.
Ik was het zo zat, dat ik hem linea recta naar de wc heb gestuurd.
Hoe langer hij het tegen houdt, hoe harder het wordt en hoe meer pijn het doet.
Dus ik dacht nu: met die lactulose zou het zachter moeten worden en als ie nu direct gaat, dan heeft hij hij minste last. Dan is zijn buik weer leeg en gaat hij tenminste weer eten. Anders komen we nooit uit de negatieve spiraal.
Ik hem op het potje gezet en weggelopen. Even een paar snikjes uit protest en toen werd het stil. Eventjes later riep hij me: mama ik ben klaar! Ik gaan kijken. Er zat me toch een hoop in het potje. Echt voor twee dagen. En opgelucht dat het kereltje was! Heb hem helemaal de hemel in geprezen en hij mocht 3 stickers uitzoeken, want hij had ook geplast. Hij had er al 8, dus nu mag ie vanmiddag een cadeautje uitzoeken. Tim helemaal blij. En dan mag ik straks ook naar school hè mama, zegt ie nog. Kun je zien dat ie er toch wel mee bezig is, in zijn koppie.
Wauw Judith wat goed vn hem zeg!!!
T. heeft een keer per ongeluk op potje gepoept…hij was helemaal van slag…dacht dat ie iets verkeerd had gedaan,dus wij hem prijzen…toen was t goed…hij doet tijdens elke luierwisseling wel een plas op de wc uit zichzelf…dus we gaan hem daar maar wat meer mee prijzen…
Juud, TOPPIE!!! :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Juist dat poepen vinden ze gewoon doodeng.
Jeroen heeft gisteravond voor het eerst een poging gedaan om te poepen.
Kwam dus een klein keuteltje eruit. Dat geeft helemaal niets, het begrip snapt hij nu! Dus…hopelijk is dit voor hem nu geen eng ding meer.
Nomi, het kwartje moet gewoon echt vallen, dat was bij Jeroen ook! Ineens zei hij, ik moet plassen en vanaf dat moment is hij overdag gewoon zindelijk! Hij gaat gewoon echt naar de wc of potje toe om te plassen.
Voor heen was het een drama, ik was echt helemaal gefrusteerd.
Sterkte en succes in de zomer, het komt echt goed!
Liefs,
Moon
Ik wacht het inderdaad maar gewoon af. Ik merk nu toch wel dat ie in zijn koppie ermee bezig is, maar dat het gewoon nog niet lukt. Hij blijft in ieder geval niet meer met vieze broeken rondlopen, maar meldt zich gelijk en wil dan verschoond worden. Hij begint het nu wel vies te vinden dus. En toen hij vandaag op het potje had gepoept, wilde hij ook zelf zijn billen afvegen en het potje legen.
Nu ik er relaxter mee omga, is Tim dat ook. Ze pakken toch wel de stress van je op.
Moon, ook een applausje voor Jeroen :thumbup: