Zou het ook een idee zijn om Quinten op een potje te zetten :think: . Die geeft nu duidelijk aan als hij gepoept heeft en Ruben kan soms een beetje jalours zijn op hem . Of zou dat teveel druk op Quinten leggen om zo vroeg te beginnen :shifty:
Belle, wij hebben hetzelfde probleem met Tim. Die is van 30 september en moet 24 augustus al naar school.
In jullie geval zou ik zeggen: er is bij jullie in korte tijd zoveel gebeurd dat ook voor Ruben alles op zijn kop staat. Pushen werkt echt averechts, dan gooien ze de kont voor de krib en dan kan je het vergeten. Ze willen toch graag een gevoel hebben van het zelf te mogen beslissen.
Tim wil hier ook echt zijn luier niet uit. Zonder luier de hele dag door ongelukjes en met luier geeft hij regelmatig aan naar de wc te willen.
Hou het ontspannen. Ik zei in het begin tegen Tim, zulen we eens proberen of er een plasje uitkomt en dat zo een paar keer per dag. En dan kwam er natuurlijk niks. Geeft niet, zei ik. Volgende keer beter en dan prijsde ik hem de hemel in dat ie toch op de wc was gaan zitten.
Gaf hem een gevoel van trots. Na een tijdje begon hij uit zich zelf te zeggen dat ie naar de wc wilde. Dan kwam er 9 van de 10 keer natuurlijk niks en zat ik zowat hele dagen met hem op de wc. Heel frustrerend is dat. Toen weer na een tijdje kwam er dan per ongeluk of toch expres een plasje uit. Nou, wij hem helemaal de hemel in geprezen. Goed zo Tim, wat ben jij een grote jongen, wij zijn trots op jou. Het kind glunderde van oor tot oor. En daarna het sticker ritueel, dat hij zelf een sticker mocht uitkiezen en dan gingen we samen tellen hoeveel hij er nog moest.
Nu zijn we op het punt dat hij qua poepen bijna zindelijk is. Alleen op het kdv wil het niet zo lukken nog, maar dat komt nog wel. Plassen gaat alleen 's ochtends aardig goed, 's middags mislukt nagenoeg nog alles, dan is zijn concentratie er aan. Komt ook wel omdat hij sinds 2 weken niet meer slaapt 's middags.
Maar ja, hij heeft zijn luier nog om, dus ik weet niet wat het met hem gaat doen als hij die zekerheid niet meer heeft :think:
Was er eerst ook veel te gespannen mee bezig en dat had zijn weerslag wel op hem, nu ik er meer ontspannen mee omga, gaat het ook veel beter.
Sorry, lang verhaal, maar hopelijk heb je er iets aan.
:-* Juud
belleā¦jullie hebben wat te verwerken gehad deze laatste periode⦠:hug:
best te snappen dat jullie het toen even voor je uit heb geschovenā¦
maar ja nu die tijdsdrukā¦misschien kan je met je zoontje een afspraak makenā¦(ja dat kan echt op deze leeftijd)
dat hij tot 1 mrt nog de luier aan mag en daarna gaat hij op het potje/wcā¦
zo heeft hij even zijn zin en weet gelijk waar hij aan toe isā¦
op de koelkast plak je een groot blad met daarop de dagen tot 1 mrtā¦en als de dag om is mag hij een sticker erop plakkenā¦
zo ziet hij dat het meenis ( hoe schrijf je dat ??? ) is en kan hij zien hoelang hij nog met de luier magā¦
daarna op 1mrt ook echt de luier stelsel matig afdoenā¦
zo deden we het met dave ookā¦
vanaf sept 08 hebben we gezegd als je drie bent mag je geen luier meerā¦
en op 1 jan 09 hebben we die kalender op de koelkast gehangenā¦met mooie stickers ( van cars zijn favo)
en elke avond voor het naar bed gaan mocht hij een sticker plakkenā¦
en daarbij zeiden we dan nog even en dan gaat de luier uitā¦
dus toen hij drie werd mocht hij de laatste sticker plakkenā¦
op zijn verjaardag en het weekend ernaā¦was eht te druk voor hem dus hebben we het een paar dagen uitgesteldā¦maar toen echt de luier uit.
hij is voorbereid en weet waar hij aan toe isā¦misschien is dat net even dat wat het voor hem doetā¦
wie weet ⦠ik hoop voor je dat hij zich snel gewonnen geeft tot de wcplassersclub :mrgreen:
resultaat voor vandaagā¦
1 x plas in broekā¦( hij zat Bambi te kijken voor het eerst het werd iets te spannend⦠)
1x in onderbroekā¦( ik was zijn badje aan het vullenā¦het watervalletje zorgde voor een watervalletje :lol: ik moest er zelf ook van plassen :shifty: )
de rest op wc :dance:
ben benieuwd hoe het morgen gaatā¦
helaas de waterpokken gooien roet in het waterā¦
hij wilt nu niet meer zonder luier lopenā¦
( ach hij krijgt zichzelf amper van de bank af het zieltjeā¦)
hopelijk knapt hij snel op en heeft hij het nog onthouden dat hij zo goed ging en blijft het goed gaanā¦
Kan Ruben staand plassen⦠vinden de knullen soms wel errug interessantā¦
Tsja⦠en ik heb eigenlijk het gevoel dat Ruben helemaal doorheeft dat jullie graag willen dat hij zindelijk wordt. gezien zijn uitspraken over peuterspeelzaal en basisschool.
Is ie al eens wezen kijken op de basisschool? Het lijkt alsof hij niet zindelijk wil worden omdat hij dan niet naar de basisschool hoeft.
En ik ben het met jou eensā¦Ik zou eens een paar weken geen aandacht geven aan wel/niet plassen op pot of wc. Maar dan ook helemaal niets!!! Dus ook niet als hij spontaan wel op het potje doet⦠Niet overdreven blij maar gewoon neutraal blijven. klinkt hard misschien, maar hij krijgt nu wel heeeeeeeeel veel aandacht door wel/niet zindelijk zijn/worden.
Misschien meer nadruk gaan leggen op iets anders en het plassen/poepen helemaal opzij zetten.
En kennelijk leidt al jullie inspanningen tot nu toe ook niet tot resultaat, dus zou ik kiezen voor echt stoppen ermee⦠Jullie zorg āgaat het lukken/ja of nee voelt hij natuurlijk ookā.
Hier gaat het qua poepen echt heel goed. Plassen mislukt 9 van de 10 keer nog.
Vandaag was ook het poepen mislukt. Hij riep hubbie om hem te helpen, maar die kwam niet omdat hij Amy naar bed aan het brengen was. Tja, toen was het dus te laat hĆĀØ :roll:
Reageer even niet persoonlijk op iedereen, maar Preggie bedankt voor je berichtje. Je legt denk ik de vinger precies op de zere plek .
Inmiddels heb ik ook contact gehad met een pedagoog van de thuiszorg⦠In het kort houdt haar advies dat we het zindelijkworden helemaal moeten gaan negeren en dat we Ruben op vaste tijden moeten gaan verschonen (dus niet als hij erom vraagt). Als Ruben beter in zijn vel zit kunnen we weer beginnen en we kunnen altijd bellen of contact opnemen als we extra ondersteuning willen.
mag ik even trots zijn⦠:inlove:
Dave heeft vandaag nog geen 1 ongelukje gehadā¦
en heeft al 3x op het potje geplast en we zijn even naar mijn ouders gegaan voor mijn moeder die is af gelopen donderdag geopereerdā¦( oogleden opgetrokken) zonder luier! daar heeft hij voor het eerst op de wc geplast :dance: toen weer zonder luier naar huisā¦hier geplast op potje en nu zonder luier naar de speelgoedwinkel met papa omdat hij zijn plaskaart vol heeft en een auto mag kopen :dance:
hij wilde GEEN luier om, āhij is een grote ventā⦠is het niet heerlijk :inlove:
Goed hoor :thumbup:
Jammer genoeg gaat het hier minder voorspoedig. We zijn weer helemaal terug bij af. Tim wil er niks meer van weten. Hij heeft zelfs vandaag de hele dag zijn poep opgehouden, terwijl hij al twee weken zindelijk was qua poepen. Plassen doet hij zowiezo niet op de wc, aangeven ook niet.
Tja en dan is hij bijna 3,5 en moet met 3 jaar 11 maanden naar school.
Begin nu toch wel lichtelijk nerveus te worden.
We hebben alleen nog de zomer en dan zal het toch echt moeten. :shifty:
hallo allemaal,
ik heb nog niet zoveel gereageerd, maar hier gaat het ook niet echt⦠:?
de sticker kaart haal ook niets uitā¦
hij wil gewoon een luier aan
van de week 1 middag zonder luier ging 4 uur goed om de 3 kwartier op de wc ( geen plas) uiteindelijk natte broekā¦daarna heb ik hem weer een luier aangegevenā¦ik denk toch dat ik het even moet laten rusten in het voorjaar komt het wel goed hoop ik :?
maar het kan ergggg frusterend zijnā¦
groetjes
@colle wrote:
mag ik even trots zijn⦠:inlove:
Dave heeft vandaag nog geen 1 ongelukje gehadā¦
en heeft al 3x op het potje geplast en we zijn even naar mijn ouders gegaan voor mijn moeder die is af gelopen donderdag geopereerdā¦( oogleden opgetrokken) zonder luier! daar heeft hij voor het eerst op de wc geplast :dance: toen weer zonder luier naar huisā¦hier geplast op potje en nu zonder luier naar de speelgoedwinkel met papa omdat hij zijn plaskaart vol heeft en een auto mag kopen :dance:
hij wilde GEEN luier om, āhij is een grote ventā⦠is het niet heerlijk :inlove:
uit eindelijk de dag afgesloten met 2 ongelukjes en een grote powp op de pot.( die de 2 ongelukjes weer goed maakte) :thumbup:
vandaag op visite geweestā¦dan toch maar de luier omā¦want op onbekende wcās wilt hij nietā¦dat is nog engā¦
@Judith75 wrote:
Goed hoor :thumbup:
Jammer genoeg gaat het hier minder voorspoedig. We zijn weer helemaal terug bij af. Tim wil er niks meer van weten. Hij heeft zelfs vandaag de hele dag zijn poep opgehouden, terwijl hij al twee weken zindelijk was qua poepen. Plassen doet hij zowiezo niet op de wc, aangeven ook niet.
Tja en dan is hij bijna 3,5 en moet met 3 jaar 11 maanden naar school.
Begin nu toch wel lichtelijk nerveus te worden.
We hebben alleen nog de zomer en dan zal het toch echt moeten. :shifty:
ja dan komt het al dicht bij he⦠met nog een half jaar te gaanā¦
ik hoop dat hij snel het knopje om zet en de wc als vriend gaat zienā¦
in de zomer lekker in onderbroekje laten rond lopenā¦misschien helpt dat⦠:hug:
Hopelijk wel ja.
Hij is nu in ieder geval heel erg ziek. Hoge koorts, rillen van ellende.
En toch heeft hij vandaag wel weer op het potje gepoept :thumbup:
Maar tijdens het doortrekken pieste hij gewoon op de grond :roll:
Hij voelt poep dus heel goed aankomen, maar plas absoluut niet.
Ik dacht juist dat kinderen altijd andersom zindelijk werden :think:
ja dit is nieuw voor mij :think:
lastig he⦠misschien heeft cb of HA een idee hoe te helpen met zindelijk wordenā¦
Ik wacht het nog maar eventjes af. Als we in mei of zo nog geen vorderingen maken, dan zal ik het CB of de huisarts eens bellen.
hier droog op kdv, een ongelukje thuis
en een poep op pot :thumbup:
:inlove: hij is zo trots :inlove: ( wij ook hoor :mrgreen: )
Wat goed zeg :dance:
Hier ligt het even stil wat dat betreft.
Tim is heel erg ziek nog steeds namelijk. Hij blijkt een zodanige forse keelontsteking te hebben dat zijn keeltje bijna helemaal dichtgezwollen zit. Eerst maar even met AB aan de slag en concentreren op beter worden.
:shock: das schrikken :hug: :hug:
hopelijk knapt hij snel op
Hij heeft nu twee keer AB gehad en het lijkt ietsje beter te worden. Hij zit nu in ieder geval weer brood te eten en dat is wel een goed teken :thumbup:
Alleen heb ik nu dochterlief vanochtend ook ziek van het kdv opgehaald.
Het moet maar gauw lente worden, dan kunnen we met Tim ook echt aan de gang.
Hey!
Stan plast inmiddels op de wc, tenminste als we hem er aan helpen herinneren. Op zich al een enorme stap vooruit.
Hij poept alleen vanaf zijn geboorte al 4 of 5 keer op een dag en vaak zijn de laatste twee keer dun en diarhee achtig. Ik vraag me af kan voelen aankomen.
Ik durf hem daarom niet zonder luierbroekje te laten lopen ( zonder luier is hij wel plaszindelijk heb ik gemerkt). Ik weet eerlijk gezegd niet waar ik moet beginnen als hij zonder luier die dunne poep laat lopen :sick: . Een harde drol is nog wel redelijk makelijk uit een onderbroek te vissen, maar zelfs met een luierbroek om, loopt het hem letterlijk regelmatig dun langs de benen.
Ik kan niet wachten tot de lente. Dan kan ik heb buiten met de tuinslang schoonspoelen :lol:
Sorry, geen fris verhaal, maar ik zit eigenlijk met een dilemma: Stan is dus zonder luier plaszindelijk en misschien leert hij zonder luier om naar de wc te gaan als hij moet poepen, aan de andere kant: met luierbroekje om is de klus voor mij iets minder smerig, zijn mijn nieuwe dure meubels
veilig, maar blijft Stan uit gemakzucht alles in zijn luier doen als hij de kans krijgt.
Voorjaar, waar blijf je nu???