hoe gaat het nu met de jongetjes van 3?
Hier is het eer een paar dagen slecht want hij wil niet meer op de wc maar dat komt vast ook wel weer goed
Hier gaat het fantastisch!! Het zal me niks verbazen als het poepen ook snel gaat lukken, hoop het zo!!!
Finley draagt bijna geen luier overdag. Morgen gaan we naar een speelparadijs dus dan wel even een luier…niet zo hyg wanneer hij een ongelukje heeft in het ballenbad. In de nacht heeft hij nog een luier en poepen op de wc lukt niet…maar het gaat echt goed!
Wat een heerlijk topic!
Ik lees zoveel herkenning en daar ben ik eerlijk gezegd wel blij om.
Hier ook nog niks van zindelijkheid, meneer voelt het wel aankomen, maar hij wiegert het potje/wc…
Hier is onze men nu hele dagen droog en geeft zelf goed aan wanneer hij moet plassen of poepen op de wc. Zelfs als we aan het winkelen zijn!
In de nacht eigenlijk voor de show nog een luier om maar later ook zonder proberen.
Nou… ik ga me maar eens inlezen dan, want wij zijn de wanhoop zo ongeveer wel nabij…
Michel is 3 jaar en 7 maanden nu, en hij WEIGERT in alle toonaarden op een wc of pot te gaan. Dan vraag je hem waarom dan niet, gewoon daarom niet.
Hij is heel trots op zijn eigen pot, een ding op zijn hoogte met handgrepen. Maar hij laat zich niet belonen. Hij wil na 1 sticker al meteen een cadeautje kopen, hij wil na 1 plasje al meteen weer op de Ipad (papa had gezegd dat als hij een echte grote jongen was en geen luier meer hoefde, hij op de Ipad mocht) Op zich blijft hij lange periodes droog, hij plast een keer aan het eind van de ochtend en een keer aan het eind van de middag en dan voor t slapen en als hij net wakker is.
Ik als moeder voel de druk toch wel dat hij in september naar school gaat. Maar misschien moet ik het toch meer loslaten.
Hem in zijn onderbroek laten lopen werkt bij mij alleen maar enorme frustratie en spanningen op want we hebben een stoffen bank, een kussen op de eettafelbank, vloerkleden en ook bij Mies op zijn slaapkamer. Hij presteert het rustig om op de pot te gaan zitten (op mijn aandringen) te roepen dat er niks komt, naar boven te gaan en daar dan op het laminaat te plassen en dan roept hij ook niet, dan gaat hij pogen het zelf op te ruimen, met nog veel meer ellende als gevolg…
gos, het lijkt erop dat Mies het licht heeft gezien…
Vanmorgen was hij 5 minuten alleen thuis, ik bracht de kinderen naar school (is aan het eind van de straat) ik kwam terug en toen stond hij al enthousiast te zwaaien voor het keukenraam… hij deed de deur voor mij open en stralend vertelde hij… “ik heb op potje plast” en toen ik vroeg of het er nog in zat “nee, ik in de cee gedaan en getrekt” ik vroeg hem, heb je het zelf in de wc gedaan en doorgetrokken? :shock: Jahhhh was zijn antwoord en idd… zijn pot zat wel onder de urinedruppels (voor ik weg ging was hij droog) hij had 1 klein druppie gemorst voor de wc, maar verder dus zelf geplast, luier uitgedaan, plas weggegooid en apetrots… Net ging hij naar binnen, want hij moest poepen dacht hij… nou t zal mij benieuwen. Er kwam nu even niets, maar hij is er toch zelf ook behoorlijk mee bezig… :dance:
:dance: Goedzo Michel!!
Hoe is het verder met jou Cell?
Tygo heeft het licht ook gezien, hij heeft zojuist op het potje gepoept!!! Hoe trots kun je zijn zeg! Het komt toch allemaal goed, hoe fijn is dat!
:lol: :dance:
Hier is alles goed hoor, nouja, wel druk en ik ben nog lang niet de oude Cell qua energie en me overvraagd voelen, heftig jaar gehad. Maar verder alles goed met ons en de kinderen :-*
Ik vind de omslag met mies echt enorm… zo zit ik nog te mopperen hier en echt, hij weigerde alles en zei steeds “daarom niet” als ik vroeg waarom hij niet op het potje wilde… en ineens… of iets wat we gezegd hebben nou toch is geland, geen idee… maar hij had gisteren nog 1 ongelukje, vandaag geen enkele natte broek. Zelf vanmorgen zijn luier uitgetrokken, op de pot geplast en deze ook geleegd in de wc :shock: Apetrots was hij. En mama niet minder natuurlijk. Verder druk gespeeld vandaag, maar toch zelf meerdere keren binnen gekomen om te plassen… soms kwam er niets, maar 3x ook wel, echt een grote plas. Hij heeft alleen nu al 3 dagen niet gepoept en dat is redelijk ongewoon. Ik hoop dat hij zich toch voldoende kan ontspannen om ook zijn ontlasting los te laten, desnoods 's nachts in een luier…
Ik had dat ook, begon hier te mopperen en opeens ging het goed! Gek toch?! Nou ja, we kunnen trots zijn op onze mannetjes! :inlove:
Hier lijkt het ook geland te zijn…
Elke keer als we weg gingen wilden hij persé een luier aan.
Hij wilden absoluut geen ongelukjes krijgen, en als dat wel gebeurde betrok hij dit zo op zichzelf. Ook al zei ik ‘’ Kan gebeuren, is niet erg’’. kreeg ik als antwoord ‘’ Ik ben heel stout! ‘’… hij vond het heel erg.
Thuis alles prima wc in de buurt, maar weggaan zonder luier geen optie.
Vandaag nog x geprobeerd.
‘’ Riley, je gaat naar psz. en zonder luier hoor!’’.
Gemopper, driftbui, ‘’ Wil ik niet mama!!’’. Waarom niet? ‘’ Daarom niet!!’’ .
En weer de keuze gegeven, en hij koos er voor, uit zichzelf zonder luier te gaan.
Tasje mee met broekjes, onderbroekjes, shirts…
Haal hem op, komt hij heel blij gerend ‘’ Mama ik ben zinneluk ik heb op wc geplast , juf deed helpen!’’. (Broek open doen!)…
:inlove: :inlove: :inlove: :inlove:
Hier is Mies inmiddels helemaal zindelijk…Hij heeft al 10 dagen geen luier meer aan, heeft in die 10 dagen 5 natte broeken gehad, waarvan 3 de eerste dag, 1 de 2e dag en 1 per ongeluk voor de pot eergisteren (was hij dus net te laat en helemaal beteuterd, hij was zooo dichtbij) poepen doet hij ook netjes op de pot of wc, heeft hij nog maar 1x een ongelukje mee gehad en dat vond hij zooo vies…
Van de week ging ik even naar de winkel, dus ik bood aan dat hij een broekje aan mocht, just in case… dat wilde hij wel, maar dan OVER zijn onderbroek heen. Bij terugkomst wilde hij hem meteen uit en toen zei ik… wat goed van je, en toen keek hij me aan en zei heel geirriteerd “jahaaaa, dat kan ik wel hoooor” echt zo van… mens, waar maak jij je druk om… hahahaha… dus, we doen dat niet meer. Ik heb wel een dry nites matje in zijn autostoel en de pot gaan achterin mee. Als we nu weg gaan, zijn we voorbereid op ongelukken, maar hij kan het dus wel… en goed ook.
3 down, 1 to go :mrgreen:
Netjes!!
Hier ook weer een poep op de pot zojuist, ga toch maar de luiers verstoppen nu! Was zo bang voor een terugval met de poepangst, maar eigenlijk gaat het nu al een tijdje fantastisch! Ben er zo blij mee!!!
Mag ik dit topic weer even omhoog gooien? Onze dochter Elise was met 2 jaar en 9 maanden zindelijk, met 3 helemaal compleet. Helemaal geweldig.
Nu zijn we met Jesse 2 maanden bezig hem op het potje te krijgen, maar hij is nogal heftig in reacties. Dit is altijd geweest. Jesse we gaan even op het potje.‘Nee!’ ‘niet potje!’
Soms krijgen we hem wel op het potje, maar dan zit hij er een half uur op, zegt hij klaar! Niets natuurlijk, om hem vervolgens 5 minuten later de vloerbedekking onder te laten plassen. Of zn onderbroek ( want dan loopt hij zonder luier)
Ik denk dat hij er gewoon nog niet aan toe is… Maar hij moet over een jaar wel zindelijk zijn!!!
Iemand ideeën? Of gewoon ff 2 maandjes laten en dan weer proberen? Het potje ziet hij vaak genoeg. Op het KDV gaat hij mee met verschoningsrondjes, ook op het potje ( als hij het toelaat) maar ook daar gebeurd niets en dezelfde reacties.
Laurens wilde ook absoluut niet tot hij 3,5 was toen ging opeens de knop om. Nooit geen ongelukje meer gehad :thumbup: .
Steven wil soms wel, maar vaak komt er niks. Ik ben nu bezig hem elke avond op het potje te zetten met het voorlezen de eerste dagen een knuffel op het potje tijdens het voorlezen, en nu gaat hij zelf en 9 van de 10x plast hij dan ook.
Maar verder overdag wil hij niet gaan zitten, met een poepbroek blijft hij het zelfs ontkennen dat hij gepoept heeft.
Vorige week ineens mama ikke grote jongen ik onderbroekje aan, maar steeds een natte broek, bij vragen of hij even moest plassen was het nee, om vervolgens nog geen 5 minuten later in zijn broek te plassen.
Gelukkig kan hij pas in september naar school hij is in juni jarig. Maar ik wil nu toch wel eens van die luiers af zijn.
maandje verder en hier gebeurt nog steeds niet. Wel benoemen we poepen, plassen veel en is er af en toe interesse voor de wc. hij wil wel eens zitten en ‘plassen’ maar er gebeurt niets en vaak heeft ie al een volle luier. Hij benoemt dat ie geplast heeft als ie nat is ( door luier heen of met onderbroekje aan )
Ik denk dat dit wel het allereerste beginnetje is maar iets zegt mij dat dit minder makkelijk gaat zijn dan met onze dochter… :think: Maar we hebben nog 10 maanden…
Hier nog steeds geen echte vorderingen. Het grootste probleem is dat hij het helemaal geen probleem of vies vindt om bij wijze van de hele middag in een poepbroek rond te lopen.
ben helaas bang dat het dan nog niet gaat lukken, gisteren na een poep luier nog wel een heel klein poepje nog op het potje gedaan en hij was heel trots. Maar verder dan dat komen we steeds niet.
Hier ook een 3-jarig jongetje wat het niet zo erg vindt om een luier om te hebben :roll:
En dat terwijl onze oudste op deze leeftijd al dag en nacht zindelijk was…